بورس و اوراق بهادار، بازاریابی داخلی و خارجی، اقتصادی، مدیریت، بازرگانی، قوانین امور گمرکی
تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
دختر عجیبی که دندانهایش در بینی‌اش است
پنج شنبه 14 آبان 1394 ساعت 1:58 | بازدید : 686 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

دختر عجیبی که دندانهایش در بینی‌اش است

انیسه دختری 9 ساله است که در خانواده ای 5 نفره در روستای مرزی "مورتی” در استان سیستان و بلوچستان زندگی می کند.

 
 دختر عجیبی که دندانهایش در دماغش است +تصاویر
 
او مبتلا به بیماری نادر "هستژ وبه” است و نعمت زیبایی صورت محروم است. خانواده او برای معالجه به پزشکان مختلفی در ایران و کراچی پاکستان مراجعه کرده اند اما از آنجایی که پدرش کارگر ساده نانوایی است و با مشکلات مالی رو به رو است نتوانسته جراحی صورت را انجام دهد.

دختر عجیبی که دندانهایش در دماغش است +تصاویر
 
انیسه در صحبت کردن و غذا خوردن دچار مشکل است و به راحتی نمی تواند با دوستانش ارتباط برقرار کند.

دختر عجیبی که دندانهایش در دماغش است +تصاویر

دختر عجیبی که دندانهایش در دماغش است +تصاویر

دختر عجیبی که دندانهایش در دماغش است +تصاویر

دختر عجیبی که دندانهایش در دماغش است +تصاویر
موضوعات مرتبط: دینی و فرهنگی و هنری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


هزینه های دانشگاه امام صادق چگونه تامین می شد؟
یک شنبه 18 خرداد 1393 ساعت 20:26 | بازدید : 708 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

هزینه های دانشگاه امام صادق چگونه تامین می شد؟

بیماری ناگهانی آیت الله مهدوی کنی، بازهم پرونده فعالیت های دانشگاه امام صادق را برای محافل سیاسی و البته اقتصادی جدی کرده است. دانشگاه امام صادق در زمان تاسیس و سال های طولانی فعالیتش از حمایت جریان موسوم به «بازاریان مسلمان» بهره مند بوده است. جریان بازار پیش از انقلاب با تاسیس مدرسه رفاه و نیکان و حمایت از مدرسه علوی اولین قدم ها را برای حضور در عرصه های غیراقتصادی برداشته بود. در سال های پس از انقلاب هم همین گروه پیرامون آیت الله مهدوی کنی، به حمایت  جدی از دانشگاه امام صادق پرداختند. علاالدین میرمحمدصادقی، از سال های ابتدای تاسیس دانشگاه امام صادق در این نهاد حضور جدی داشته و سال ها عضویت در هیات امنا را تجربه کرده است. او به برخی جزئیات راه اندازی این دانشگاه اشاره می کند.

  شما در دهه 60 ارتباط ویژه ای با آیت الله مهدوی کنی پیدا کردید؟ دانشگاه امام صادق هم در همین دوران تاسیس شد. ایده اصلی راه اندازی این دانشگاه از کجا آمد؟

آیت الله مهدوی کنی را سال ها پیش از انقلاب می شناختم. ایشان در ابتدای انقلاب مسولیت کمیته های انقلاب اسلامی را برعهده گرفتند. به موازات حضور در کمیته های انقلاب اسلامی تصمیم گرفتند به همراهی جمعی از دوستان دانشگاه امام صادرق(ع) را نیز راه اندازی کنند. برادران خانیان، آقای مهدیان، آقای نوید، آقای معینی به همراه چند نفر از فرهیختگان حوزه علمیه قم به سفارش آیت الله مهدوی کنی موسسه

 «جامعه الصادق» را تاسیس کردند. دانشگاه امام صادق پس از موسسه «جامعه الصادق» راه اندازی شد. هدف این دانشگاه نیز مانند بسیاری دیگر از کارهای فرهنگی که پیش از انقلاب صورت داده بودیم، ترویج مفاهیم اسلامی بود. فارغ التحصیلان این دانشگاه در سال های میانه دهه 70 به عنوان مدیران برجسته کشوری مطرح شدند. آنها به دلیل نوع خاص تربیتی که داشتند در دسته شاخص ترین مدیران کشور قرار گرفتند.

 هیات موسس این دانشگاه از میان شخصیتهایی چون آیت الله خامنه ای  و حضرات آیات مشکینی، مهدوی کنی، امینی، امامی کاشانی و ... بودند.

مدیریت بسیار خوب و خلوص و تقوای آیت الله مهدوی کنی و ارادت طبقات مختلف به ایشان موجب جذب اساتید و مدیران سطح بالا برای دانشگاه امام صادق شد. بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق اکنون در سطوح بالای مدیریتی حضور دارند و این خود نتیجه فعالیت‌های آیت الله مهدوی کنی است.

هزینه های دانشگاه از کجا تامین می شد؟

در ابتدا، گروهی از بازرگانان و بازاریان هزینه های دانشگاه را تامین می کردند. آقای سعید امانی، علی حاج طرخانی، یوسف زمردیان، رضا اصفهانی ها، عزیز الله علاءالدینی، حسن تهرانی، خلیل طباطبایی، علینقی خاموشی، محمود لولاچیان، احمد کاشانی و من به عنوان گروه اقتصادی موسسه «جامعه الصادق» انتخاب شدیم و قرار شد پس از برگزاری یکسری جلسات برنامه های اقتصادی را برای دانشگاه و تامین هزینه های آن ارائه کنیم. قرار بود دانشگاه از دانشجویان شهریه اخذ نکند. بنابراین برای تامین منابع مالی رروی دانشجویان حساب نمی شد. دانشگاه در پایان هر ماه به دانشجویان کمک هزینه تحصیلی نیز پرداخت می​کند. باید به سرعت برای تامین منابع مالی چاره اندیشی صورت می گرفت. در یکی از جلسات آقای مهندس علینقی خاموشی پیشنهاد کردند یک واحد نساجی تاسیس کنیم. این کارخانه باید هزینه های دانشگاه را تامین می کرد ولی برای راه اندازی همین کارخانه نیز به بوجه ای نیاز بود. بنابراین جلسه ای با حضور آیت الله مهدوی کنی در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران تشکیل دادیم. در این جلسه گروهی از بازاریان سرشناس و متدین دعوت شده بودند. آنها تحت تاثیر بیانات آیت الله مهدوی کنی بخشی از هزینه های تاسیس کارخانه را پرداخت کردند.

همچنین هیئت مدیره‌ای برای کارخانه تعیین شد. آقای خاموشی، نوید، تهرانی و بنده به عنوان هیئت مدیره انتخاب شدیم و بعدها آقای زمردیان هم به عنوان بازرس دعوت شدند. 18 ماه پس از جلسه اولی که در اتاق بازرگانی برگزار شده بود، به همت آقای خاموشی کارخانه راه اندازی شد. هدف این کارخانه فعالیت های اقتصادی برای تامین هزینه های دانشگاه امام صادق بود و همچنان هم در همین راه گام برمی دارد

در اساسنامه ابتدای دانشگاه نامی هم از آیت الله منتظری آمده است. حضور ایشان در دانشگاه چگونه بود؟

اصل حرف این بود که قائم مقام، رهبری باید در دانشگاه حضور داشته باشند. برهمین اساس هم آقای منتظری به دلیل اینکه قائم مقام رهبری بودند در میان هیئت امناء بودند. اما پس از آنکه ایشان عزل شدند و عنوان قائم مقامی هم برداشته شد، اساسا موضوع حضور ایشان هم منتفی شد.

سال ها بعد بسیاری از مدیران کشور از میان فارغ التحصیلان این دانشگاه بیرون آمدند. شما هنگامی که برای راه اندازی دانشگاه امام صادق اقدام کردید، تصویری از تولید نیروی انسانی داشتید؟

وقتی پیشنهاد تاسیس دانشگاه امام صادق ارائه شد، همگی معتقد بودند با فضای سیاسی و اجتماعی جدید کشور باید به فکر تغییر در شرایط دانشگاهی کشور بود. تصور ما راه اندازی موسسه ای با تمام مشحصلات اسلامی و علمی بود. ارتقاء سطح علمی دانشجویان هم مقدماتی را مهیا کرد تا بدنه مدیران دولتی از میان فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق انتخاب شوند.

موضوعات مرتبط: دینی و فرهنگی و هنری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سوریه، رزمگاه حیوانات انسان نما
سه شنبه 20 اسفند 1392 ساعت 1:34 | بازدید : 741 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

سوریه، رزمگاه حیوانات انسان نما

یکسال از اوج گیری بیداری اسلامی در کشورهای منطقه گذشته و شکل گیری اعتراضات در کشورهای عربی به یک عرف تبدیل شده بود. معترضین در کشورهای مختلف فارغ از مدل اداره کشور متبوع خود، علیه دولت ها دست به تظاهرات می زدند. سوریه نیز از این رویه جدا نبود. با این تفاوت اصلی که معترضین خیلی زود و در سطح وسیعی دست به اسلحه بردند. چون در سوریه قصه ای دیگری در حال شکل گیری بود.
 
دیدبان:بخش اول معرفی گروه های مسلح در سوریه به بررسی گروه هایی پرداختیم که از سازماندهی منظم تر و تعداد افراد بیشتری تشکیل شده اند. جبهه النصره، داعش و جیش المهاجرین و الانصار اصلی ترین گروه های تروریستی فعال در سوریه هستند. گروه هایی که در این بخش معرفی خواهند شد، بیشتر جریانات خودجوشی هستند که در بدو شکل گیری با القاعده و غرب در ارتباط نبوده اند و ادامه این ارتباطات برای آن ها حاصل شده است. حال به معرفی این گروه ها می پردازیم:
گروه های مسلح جهادی مستقل در سوریه
به موازات فعالیت گروه های مرتبط با القاعده در سوریه گروه هایی نیز دارای مشی مسلحانه هستند که فاقد ارتباط تشکیلاتی با القاعده بوده و حتی گاهی اوقات تنش هایی با گروه های القاعده به ویژه داعش دارند. مهمترین گروه های مسلح غیر القاعده "جبهة الاسلامیة" نام دارد که متشکل از هفت گروه اسلامگرای مسلح است و هدف خود را سرنگونی نظام حاکم در سوریه و تشکیل حکومت اسلامی قرار داده است. در یک تقسیم بندی کلی جبهه الاسلامیه شامل 3 جبهه اسلامی، آزادی بخش و کردی است که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد:
الف) جبهه اسلامی: 
1- حرکة احرار الشام الاسلامیة: این گروه در ابتدا بخشی از جبهه اسلامی سوریه بود و بتدریج اعلام استقلال نمود. حرکة الاحرار از تندرو ترین گروه‌های سلفی مسلح سوری است که توسط «حسان عبود» تاسیس گردید و با گروه‌های وابسته به القاعده دارای ارتباط خوبی است. حوزه فعالیت حرکة الاحرار استان‌های الرقه و حلب می‌باشد که در مناطق علاوه بر انجام فعالیت‌های مسلحانه اقدام به کمک ‌رسانی به مردم از قبیل توزیع مواد غذایی، سوخت، خدمات آموزشی و حمل و نقل مجانی به کرده است. این گروه همچنین دارای یک تیم سایبری است که مسئولیت هک کردن سایت‌های دولتی و مخالف را بر عهده دارد.  
2- انصار الشام: گروه انصار الشام در حقیقت شاخه جبهه اسلامی سوریه در منطقه لاذقیه است، اما تا کنون هیچ بیانیه‌ای در مورد ایدئولوژی خود منتشر نساخته است. این بدان معناست که گروه مذکور فاقد تشکیلات رهبری منسجم و ایدئولوژی مشخص است. اگرچه، تلاش برای اسقاط نظام و اجرای شریعت اسلامی وجه مشترک کلیه گروه‌های مسلح جهادی سوری محسوب می ‌شود. انصار الشام نیز همچون حرکه الاحرار در منطقه نفوذ خود به ارائه کمک‌های انسانی به مردم همسو با خود می ‌پردازد. 
3- لواء الحق: این گروه در اوت 2012 میلادی از به هم پیوستن تعدادی از گروه‌های مسلح سوری در منطقه حمص تشکیل گردید و در ابتدا بخشی از جبهه اسلامی سوریه محسوب می‌شد. رهبران این گروه تلاش دارند تا خود را گروهی غیر سلفی معرفی کنند، اما اقدامات و ارتباطات آنها تا کنون خلاف این را ثابت کرده است.  
ب) جبهه آزادیبخش:
1- لواء صقور الشام: این گروه در سبتامبر 2011م توسط "احمد عیسی الشیخ" در منطقه جبل الزوایه در استان ادلب تاسیس گردید و در سال 2013م به تندرو ترین گروه مسلح عضو جبهه الاسلامیه در سطح عملیاتی، سیاسی و رسانه ای تبدیل شد. اخیراً نیز شیخ احمد عیسی به عنوان رئیس جدید جبهه الاسلامیه انتخاب شد؛ این در حالی است که گروه های قدرتمند تری نیز در جبهه الاسلامیه وجود دارند. رهبران صقور الشام مدعی هستند که این گروه متشکل از 17 گروه فرعی است که 8 گردان آن از اهمیت بیشتری برخوردار هستند و تعداد افراد آن در حدود 8 الی 9 هزار نفر می باشد. حوزه فعالیت این گروه عموماً در استان های ادلب، حلب و ریف دمشق فعالیت دارند. 
لازم به ذکر است که لواء صقور الشام در ماه های گذشته درگیری های شدیدی را با داعش تجربه کرده است که حجم بسیاری از توان نظامی و عملیاتی آن را تحلیل برده است. 
2- لواء التوحید: این گروه از جمله گروه‌های مرتبط با اخوان المسلمین است که در جولای 2012م و از به هم پیوستن تعدادی گردان ‌های کوچک محلی در اطراف حلب اعلام موجودیت نمود و با هدف ایجاد وحدت میدانی و عملیاتی تشکیل گردید. فرمانده میدانی لواء التوحید فردی به نام «عبدالقادر صالح» بود که اخیراً در درگیری های اطراف حلب کشته شد و مسئول سیاسی آن نیز عبدالعزیز سلامه می‌باشد. آمارهای غیر رسمی حکایت از آن دارد که در حال حاضر 11 هزار نفر در این تیپ فعال هستند؛ بگونه‌ای که بازیگر اصلی معارضه در منطقه حلب محسوب می‌شوند. البته، برخی عناصر لواء التوحید در فوریه 2013م در استان الرقه حضور یافته و تعدادی نیز در عملیات القصیر شرکت داشتند. رویکرد اعتقادی لواء التوحید به نسبت دیگر گروه‌های مسلح در سوریه از اعتدال بیشتری برخوردار است، اما این به معنای قطع ارتباط آن با گروه‌های افراطی و مرتبط با القاعده نیست. مزیت دیگر این گروه عبارت است از دارا بودن وجهه میانجی گری در میان دیگر گروه‌ها؛ بگونه‌ای که در سبتامبر 2013م واسطه آشتی میان داعش و یکی از گروه‌های تحت امر ارتش آزاد گردید. 
3- جیش الاسلام: تیپ لواء الاسلام – که بعدها به جیش الاسلام تبدیل شد- در تابستان 2011م توسط زهران علوش از سلفی‌های برجسته حومه دمشق و از اعضای سابق جبهه اسلامی آزادیبخش سوریه تاسیس گردید. عمده فعالیت‌ های جیش الاسلام در مناطق حومه شمالی و شرقی دمشق و منطقه القلمون متمرکز شده است و بزرگترین اقدام آنها انفجار ساختمان امنیت ملی سوریه در 18 جولای 2012م بود که در نتیجه آن تعداد زیادی از عناصر نظامی و امنیتی از جمله وزیر دفاع سوریه کشته شدند. جیش الاسلام که دارای ارتباطات گسترده‌ای با عربستان سعودی است، از به هم پیوستن تقریباً صد گروه و گردان نظامی تشکیل گردید. ویژگی بارز این گروه نظم تشکیلاتی و ارتباط با گروه‌های غیر اسلامی است و تعداد اعضای آن در حدود چند هزار نفر برآورد می‌شود. 
ج) جبهه کردی:
جبهه الاسلامیة الکردیة: این گروه در حقیقت کوچکترین گروه مسلح جهادی سوریه است که تعداد افراد آن کمتر از هزار نفر برآورد می‌شود. حوزه فعالیت این گروه عمدتاً در مناطق کرد نشین به ویژه حسکه و قامشلی است و ضمن ارتباط با گروه‌های وابسته به القاعده به رویارویی با عناصر اتحادیه دمورکراتیک کردستان می‌‌پردازد. 
نتیجه گیری 
در بخش دوم این گزارش دیدبان به بررسی گروه های ثانویه فعال در سوریه پرداختیم. گروه هایی که نسبت به بخش اوا از پراکندگی و واگرایی بیشتری برخوردارند. در خاتمه ذکر این نکته ضروری است که هدف جبهه الاسلامیه در حقیقت ادغام تدریجی گروه‌ های هفتگانه فوق در ساختاری منسجم و واحد است که بتواند در مقابل گروه‌ های وابسته به القاعده از وزن مناسبی برخودار باشد. در ساختار تشکیلاتی جدید جبهه الاسلامیه، «شیخ احمد عیسی» فرمانده جبهه و «ابو عمر حریتان» از لواء التوحید به عنوان قائم مقام تعیین شده‌اند. همچنین ابو راتب الحمصی از لواء الحق دبیرکل و  ابوالعباس از حرکه الاحرار مسئول بخش شرعی و صدور فتوا انتخاب شده‌اند. فرماندهی نظامی و سیاسی نیز به ترتیب در اختیار زهران علوش و عبود قرار دارد.  پیش بینی می‌شود که تعداد عناصر تحت امر این جبهه در حدود 75 هزار نفر تخمین زده می‌شود که در مناطقی از دمشق، حمص، ادلب، لاذقیه و حلب فعالیت دارند. بدیهی است که در صورت در چنین وضعیتی ارتش سوریه بایستی از قدرت و توان مضاعفی در مقابله با گروه‌های معارض استفاده نماید و همین مسئله سخن گفتن در مورد آینده سوریه را با ابهامات بسیاری مواجه خواهد کرد.
 
موضوعات مرتبط: دینی و فرهنگی و هنری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


حمله تند مصباح یزدی به دولت روحانی
پنج شنبه 1 اسفند 1392 ساعت 1:12 | بازدید : 677 | نویسنده : حمید | ( نظرات )
سکولاریسم در این دولت در حال تقویت شدن است
بی باک: علامه مصباح یزدی اظهار داشت: در این دولت سکولاریسم در حال تقویت شدن است. اینها با تجربه هایی که از دولت اصلاحات و کارگزاران دارند با توجه به نقصهایی که در آنها می دیدند اکنون به دنبال روپوشی آن نقصها هستند تا حرفهایشان آن جلوه را نداشته باشد ولی باطنش همانهاست.

علامه مصباح یزدی طی دیداری یک ساعته با مدیر و عضو شورای سیاستگذاری "بی باک" اظهارات مهمی را پیرامون شرایط کشور، نگرش دینی و فرهنگی حاکم بر دولت فعلی و دولتهای قبلی، نقش حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در بالابردن بینش و بصیرت سطوح مختلف اجتماعی، راهبرد و نگرش صحیح رسانه های ارزشی و انقلابی، و مسائل متعدد دیگری مطرح کردند.

علامه مصباح یزدی همچنین انتقادات صریحی را به دولت یازدهم و وزیر فرهنگ و ارشاد ایراد کردند و از تشابه فکری و اعتقادی برخی مسئولان سیاسی کشور با مجاهدین خلق سخن به میان آوردند.

معظم له همچنین در بخشی از سخنانشان از ترویج تفکرات لیبرالیسم و سکولاریسم توسط دولت فعلی و دولتهای قبلی پرده برداشت.


 

بدلیل اهمیت و قابل دقت و توجه بودن سخنان معظم له و همچنین طولانی بودن بحث دقیق حضرت علامه، پایگاه خبری "بی باک" مشروح این اظهارات را در قالب چند بخش به اطلاع مخاطبان عزیز می رساند.

در ادامه بخش اول اظهارات حضرت علامه مصباح یزدی در دیدار با مدیر و عضو شورای سیاتگذاری پایگاه خبری "بی‌باک" را تقدیم مخاطبان عزیز می نماییم.

علامه مصباح یزدی در این دیدار ضمن ابراز لطف و محبت به جمع حاضر، به منظور تبیین نقش حضرت امام(ره) در ارتقاء و رشد فکری و معنوی همه آحاد مردم و نخبگان، پیرامون نوع فکر حاکم بر نخبگان دینی جامعه قبل از قیام حضرت امام(ره) در سال 42 فرمودند: متدینین همین که می دانستند درس دینی ثواب دارد و خوب است، طلبه می شدند. گاهی بر اساس صفای جوانی و مسائلی از این قبیل، می فهمیدیم که غیر از درس خواندن، کارهای دیگری هم باید کرد تا خدا راضی باشد اما همه فکر می کردند که باید مستحبات بجا آورد و قرآن خواند و زیارتی هم رفت.

0088

 وی ابراز داشت: فکرمان بر روی درس خواندن و عبادت‌های فردی متمرکز بود تا اینکه مساله نهضت حضرت امام پیش آمد. طلاب و روحانیون خود ایشان را هم اینگونه می شناختند. یعنی فردی که دنبال درس و بحث و اهل تهذیب اخلاق و این حرفها هستند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در ادامه افزود: نهضت حضرت امام(ر) برای همه تعجب برانگیز بود که چگونه ایشان وارد این میدان شدند، و این باعث یک بیداری برای همه ملت از جمله روحانیون گردید که ما غیر از مسائل فردی، واجباتی دیگری هم داریم و به هیچ وجه صحبت از مستحبات نیست.

علامه مصباح گفت: گاهی اوقات ایشان تصریح می فرمودند که مثلا فلان چیز یا مشارکت در فلان فعالیتها از سایر واجبات مهمتر است و بعد از اینکه انقلاب پیروز شد، فرمودند؛ حفظ نظام از نماز واجب تر است. در واقع ایشان بود که امثال ماها و بزرگتر از ماها را بیدار کرد که کارهای دیگری هم غیر از مسائلی چون نماز و ... هست که آنها نیز از واجبات می باشند. ولی خب روحانیت در این زمینه سابقه چندانی نداشت.

این فیلسوف و استاد اخلاق حوزه‌های علمیه درباره فعالیتهای علمی و فرهنگی خود که مورد تائید حضرت امام(ره) هم واقع شد، عنوان کرد: بالاخره انقلاب پیروز شد و ما یک جاهایی که فکر می کردیم مطابق با نظر حضرت امام(ره) هست، با استفاده از امکاناتی که خودمان داشتیم و درسی که خوانده بودیم و می خواندیم به نحوی مشارکت می کردیم.

وی افزود: تاسیس موسسه آموزشی "در راه حق" بر همین اساس بود که فکر می کردیم؛ یک وظیفه اجتماعی است و بعدها وقتی خود حضرت امام(ره) صریحاً تاکید به توسعه این فعالیتها نمودند، مطمئن شدیم که تشخیصمان درست است.

005

علامه مصباح گفت: در طول این مدت از سال 42 تا الان که درست 50 سال است، ما گروهها و افراد و شخصیتهای مختلفی را دیدیم، و حالا که با نظیرش در کشورهای دیگر مقایسه می کنم، کاملا واضح است که انقلاب ایران یک چیز دیگری بودند.

این اندیشمند و متفکر بزرگ جهان اسلام ابراز داشت: انقلاب‌کردن تنها اختصاص به ایران نداشت، بلکه حدود دو قرن قبل از انقلاب ایران، انقلاب کبیر فرانسه رخ داد. همچنین انقلاب روسیه و انقلابهای کوچک که تقریبا نصف دنیا را مارکسیس ها گرفته بودند و همه انقلاباها مارکسیستی بود. در جنوب غربی آفریقا و آمریکای لاتین همه جا صحبت از انقلاب بود و رویکرد انقلابها هم مارکسیستی بود و تنها تفاوتشان در شدت و ضعف بود اما چاشنی مارکسیستی در همه جا بود.

وی افزود: انقلاب ایران با همه انقلابها متفاوت بود، جاهای دیگر انقلابهایشان به جایی نرسید. خیلی از انقلابها درست برعکس شد. بعضیها درست شدند نوکر آمریکا، بعضیها راه به جایی نبردند و بایکوت شدند و بعضیها تسلیم آمریکا شدند، اخیرا در شمال افریقا هم ملاحظه می فرمایید چه خبر است. همه اینها را وقتی مقایسه می کنیم، روشن می شود که انقلاب ایران یک چیز دیگری بود. تحلیل ما این است، چون انقلاب ایران انگیزه الهی درش بود و خدا کمکش کرد. ولی بالاخره نه رهبر این نهضت بالاتر از شخص پیغمبر بود نه بالاتر از حضرت علی و امام حسین(علیهما السلام)، بلکه افتخارشان این بود که خاک پای امامان معصوم هست، و نه شرایط طوری بود که جامعه ما دربست یک جامعه اسلامی پاک و بی شائبه و یکدست باشد، بنابراین انگیزه الهی حضرت امام(ره) بود که این انقلاب را از انقلابهای دیگر متفاوت کرد.

علامه مصباح یزدی اظهار داشت: پیش از نهضت حضرت امام(ره) ما می دانستیم که حرکتهای مارکسیستی در ایران زیاد است و از اول تشکیل حزب توده و بعد احزاب دیگر مارکسیستی و بعد تشکیل جبهه ملی و احزاب وابسته به جبهه ملی، ملی گرایان و همه کسانی که با شاه مخالف بودند اما بخوبی می دانستیم که همه اینها یکدست نیستند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: گروه های مختلفی دست اندرکار مبارزه با شاه بودند و حتی خیلی‌ها کارهای مبارزه را پیش از حضرت امام(ره) شروع کردند، حزب توده بیش از بیست سال بود که در ایران فعال بودند و کارهایی هم کرده بودند و حتی دولت تشکیل داده بودند، بعدها در دولتهای دیگر وزیر داشتند، وزیر کشاورزی معمولا از اینها بود. بعد از قیام حضرت امام، همه اینها تحت الشعاع قرار گرفتندو خودشان هم می دانستند که هیچ کدامشان به تنهایی راهی به جایی نمی برند، تنها حضرت امام(ره) بود که حالا با یک تیزبینی و روشن بینی خاصی که خدا به ایشان عطا کرده بود و همچنین کمکهایی که خدا به ایشان کرد، بالاخره این نهضت را  مدیریت نمود و به سمت و سوی اسلامی تقویت کرد و به یک نهضت اسلام گرا تبدیل شد و بعد هم به عنوان جمهوری اسلامی معرفی گردید. ولی این یاران امام خمینی(ره) خیلی قوی تر از یاران پیغمبر و سیدالشهدا نبودند، همه هم در یک حد از معرفت و ایمان و انگیزه نبودند، یعنی اگر ما شخص حضرت امام(ره) و چند نفر انگشت شماری را استثناء کنیم، همه شوائب دیگر غیر الهی داشتند، در واقع مصداق این آیه شریفه قرآن که می فرماید:

و ما یومن اکثرهم بالله الا و هم مشرکون (یوسف، 106)
وبیشترشان به خداوند ایمان نمی آورند، جز اینکه با او چیزی را شریک می گیرند(و ایمانشان خالص نیست)

علامه مصباح یزدی در تبیین این موضوع ابراز داشت: بسیاری از افراد، ایمان دارند اما در عین حال شرک هم دارند، و این وجود شائبه شرک به تعبیر قرآن نوسان داشت، در یک گروهی بیشتر و در یکی کمتر بود که الان هم هست.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: همه دنیا می دانند که رکن این انقلاب؛ رهبری امام و ایدئولوژی اسلامی و یاری مردم بود. که اگر هر کدام از این سه تا نبود، انقلاب اسلامی شکل نمی گرفت ولی با این حال افراد بسیار متفاوتند.

علامه مصباح یزدی افزود: مجاهدین خلق هم معتقد به اسلام بودند، هنوز هم نماز می خوانند و یک حجابی هم رعایت می کنند ولی می گویند؛ احکام اسلامی و فقه اسلامی تاریخمند است. آنها می گویند؛ درست است که خدایی هم می باشد اما مسائلی که در رساله‌ها می نویسند زمانش گذشته است.


 


این استاد فلسفه و تفسیر قرآن کریم اظهار داشت: بعضی ها خیال می کنند که این نوع تفکرات منحصر به مجاهدین است در حالیکه این طور نیست، اکثر سیاستمداران ما کما بیش همینطورند. شما شاهدید در دو دولت قبلی، رسماً از سکولاریسم تعریف می شد، ایدئولوکهای اصلاح گرایان رسماً در این زمینه کتاب می نوشتند. حتی شخصیت اول قوه مجریه صریحاً می گفت که لیبرالیسم آخرین فکری است که بشر به آن رسیده است و بعد از این چیزی نیست، رسماً از سکولاریسم، حمایت می کردند و افتخار هم می کردند. این میراث الان هم هست. دولت قبلی هم رگ و ریشه‌هایی در آن بود، حالا دولت بعد چه خواهد شد با خداست.

حضرت علامه مصباح یزدی اظهار داشت: در این دولت سکولاریسم در حال تقویت شدن است. اینها با تجربه هایی که از دولت اصلاحات و کارگزاران دارند با توجه به نقصهایی که در آنها می دیدند اکنون به دنبال روپوشی آن نقصها هستند تا حرفهایشان آن جلوه را نداشته باشد ولی باطنش همانهاست.
موضوعات مرتبط: دینی و فرهنگی و هنری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 صفحه بعد

تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

چه مطالبی را با توجه به اینکه وبلاگ اموزشی است نیاز است بیشتر به آن بپردازیم متشکرم

آرشیو مطالب
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 891
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 109

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 323
:: باردید دیروز : 147
:: بازدید هفته : 470
:: بازدید ماه : 1421
:: بازدید سال : 10321
:: بازدید کلی : 130862