بورس و اوراق بهادار، بازاریابی داخلی و خارجی، اقتصادی، مدیریت، بازرگانی، قوانین امور گمرکی
تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
6میلیون‌ تن‌ بلوط‌ را دیدید اما 6میلیون‌ جوان‌ بیکار را نه!
دو شنبه 2 بهمن 1391 ساعت 16:1 | بازدید : 1305 | نویسنده : حمید | ( نظرات )
نماینده مجلس خطاب به احمدی نژاد:

6میلیون‌ تن‌ بلوط‌ را دیدید اما 6میلیون‌ جوان‌ بیکار را نه!

جعفرزاده خطاب به رئیس جمهور گفت: گوش های ما خسته شده است از شنیدن واژه هایی همچون کاهش وابستگی به نفت و توزیع عادلانه ثروت؛ و از این حرف های تکراری. به جای توزیع ثروت فقر توزیع شده ، 75 میلیون نفر در این کشور دارند یارانه می گیرند و هیچکس با هدفمندی مخالف نیست چرا مغلطه می کنید ما با توزیع بی ضابطه پول و افزایش نقدینگی مخالفیم و بر مخالفت های خودمان نیز اصرار داریم.
 
 

 

به گزارش پارس به نقل از مهر، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وعده های عملی نشده رئیس جمهور ،خطاب به احمدی نژاد گفت: آقای رئیس جمهور 6 میلیون بلوط هدر رفته را دیدید کاش این 5-6 میلیون جوان بیکار را هم دارند مانند شمع آب می شوند را هم می دیدید.

غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات امروز چهارشنبه رئیس جمهور در صحن علنی مجلس گفت: رئیس جمهور بهتر بود که می آمد صحبت های مردم را می شنید و از مشکلات آنان با اطلاع می شد چرا که نمایندگان حرف مردم را می زنند. بنابراین می شود این گونه نتیجه گیری کرد که رئیس جمهور بر خلاف فرمایشاتشان تحمل شنیدن حرف های مردم را ندارند.

وی افزود: انتظار می رفت در ماههای پایانی دولت ما گزارشی از عملکرد دولت داشته باشیم اما متاسفانه بعد از هفتمین سال تازه دولت برنامه های جدید به مجلس می آورد.

جعفرزاده خطاب به رئیس جمهور گفت: گوش های ما خسته شده است از شنیدن واژه هایی همچون کاهش وابستگی به نفت و توزیع عادلانه ثروت؛ و از این حرف های تکراری. به جای توزیع ثروت فقر توزیع شده ، 75 میلیون نفر در این کشور دارند یارانه می گیرند و هیچکس با هدفمندی مخالف نیست چرا مغلطه می کنید ما با توزیع بی ضابطه پول و افزایش نقدینگی مخالفیم و بر مخالفت های خودمان نیز اصرار داریم.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه متهم کردن مخالفان به مفسدان اقتصادی و سیاسی وزن دولت را کاهش می دهد، گفت: اگر بحثی مطرح می شود انتظار می رود که کارشناسی جواب داده شود .

وی افزود: رئیس جمهور فرمودند من حرف محرمانه ای ندارم اما من به ایشان می گویم که ما خیلی حرف محرمانه داریم فقط به خاطر اینکه خود را سرباز رهبری می دانیم و نمی خواهیم مشکلات به سطح جامعه کشیده شود آنها را انتقال نمی دهیم.

جعفرزاده در ادامه با اشاره به برخی از قول ها و وعده های رئیس جمهور که عملی نشده است، گفت: 7 برنامه ، اصلاح سیستم بانکی، اصلاح سیستم گمرکی، اصلاح سیستم مالیاتی، حفظ ارزش پول ملی، سیستم توزیع کالا از جمله این وعده ها بود و امروز انتظار می رفت رئیس جمهور گزارشی از اینها می داد که این وعده هایی که داده شده به کجا رسیده است.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور در سال 1384 وعده کردید نرخ تورم تک رقمی خواهد شد امروز با غول نقدینگی هیچ گاه این امر محقق نخواهد شد. مافیای نفت چه شد ؟ قرار بود نفت سر سفره مردم بیاورید اما امروز صحبت از قالی و حصیر است . از نفت گفتید این گونه شد دیگر از قالی و حصیر چیزی نگویید. آقای رئیس جمهور از باغ و ویلای هزار متری خبری نیست شما گفته بودید خوب نیست ایرانی ها در آپارتمان های کوچک زندگی کنند ما راضی به همان آپارتمان های کوچک هستیم. سرنوشت مسکن مهر را ببینید.

وی افزود: می خواستم بپرسم که سرنوشت سهام عدالت چه شد یادم افتاد که خردادماه انتخابات است . خرداد ماه که انتخابات است مطمئنم که سهام عدالت تحقق پیدا خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به وعده رئیس جمهور برای رفع بیکاری گفت: رئیس جمهور در سفر استانی سال 84 قول داده بود که بیکاری ریشه کن شود، در سفر سال 86 گفت بیکاری خشکیده می شود، در سال 88 گفت قول می دهم خبری از بیکاری نباشد ، آقای رئیس جمهور 6 میلیون بلوط هدر رفته را دیدید کاش این 5-6 میلیون جوان بیکار را هم دارند مانند شمع آب می شوند را هم می دیدید.

|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5


شانس متاهل‌‌ها ۳ برابر مجرد‌ها!
دو شنبه 2 بهمن 1391 ساعت 15:59 | بازدید : 1256 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

پژوهش صورت گرفته توسط پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد، شانس افراد متأهل برای عبور از دوره می‌انسالی و رسیدن به سن ۶۰ سالگی سه برابر افراد مجرد است.تحقیقات گسترده‌ای در خصوص تأثیرات منفی تنهایی بر سلامتی افراد و نقش مثبت ازدواج صورت گرفته است که نشان می‌دهد، افراد متأهل دارای زندگی شاد از تغذیه سالم تری برخوردار بوده و بیشتر مراقب سلامت شریک زندگی خود هستند اما افراد مجرد دارای عادات ناسالمی از جمله سیگار کشیدن، اعتیاد به الکل یا مصرف فست فود و غذاهای چرب هستند که سلامت آن‌ها را تهدید می‌کند.

محققان مرکز پزشکی دانشگاه دوک، اطلاعات پزشکی چهار هزار و ۸۰۲ نفر از بیماران این مرکز را مورد مطالعه قرار داده و دریافته‌اند، نداشتن همسر در می‌انسالی خطر مرگ زودهنگام را تا ۲. ۸۴ برابر افزایش می‌دهد.

دکتر «اینه زیگلر» سرپرست پژوهش تأکید می‌کند: مجرد ماندن پس از ۴۰ سالگی یا عدم ازدواج پس از جدایی یا از دست دادن همسر، خطر مرگ زودرس و نرسیدن به ۶۰ سالگی را افزایش می‌دهد و نتایج تحقیقات اخیر در خصوص اثرات تنهایی بر سلامت افراد نیز، از نتایج پژوهش ما حمایت می‌کند.

پژوهشهای گسترده‌ای که در هفت کشور اروپایی انجام شده حاکی از سلامت جسمی و روحی بیشتر افراد متأهل در سنین می‌انسالی در مقایسه با افراد مجرد است؛ همچنین متأهل بودن رابطه تنگاتنگی با یک دوره می‌انسالی سالم، بویژه برای مردان دارد که این مسأله ناشی از توجه زوجین به سلامت یکدیگر است.

پژوهش دیگری نیز که توسط محققان سوئدی انجام شده نشان می‌دهد، ازدواج مانند یک سپر محافظتی در برابر آلزایمر عمل می‌کند و از دست دادن همسر یا جدایی در دوره می‌انسالی، خطر ابتلا به آلزایمر در دوران پیری را افزایش می‌دهد.

نتایج این پژوهش در مجله Annals of Behavioral Medicine‌ منتشر شده است.
 

|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


نصب یک‌آیه قرآن در ورودی دانشگاه‌ هاروارد
دو شنبه 2 بهمن 1391 ساعت 15:31 | بازدید : 1285 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

مسئولان دانشگاه هاروارد تصمیم گرفته اند ترجمه انگلیسی آیه‌ 135 سوره مبارکه «نساء» را روی دیوار ورودی اصلی دانشکده حقوق خود نصب کنند.
 

اگرچه برخی رسانه های غربی تلاش می کنند تعالیم و تاکیدات اسلام را بر خلاف عدالت و حقوق بشر جلوه دهند اما بسیاری از محققان با بررسی آموزه های کاملترین دین الهی، اعتراف کرده اند که نکات مهمی در این بین نهفته است که آخرین تعریف در این زمینه را می توان در دانشگاه هاروارد آمریکا دید. دانشگاه هاروارد در سال 1636 در «ماساچوست» آمریکا تأسیس شد و قدیمی ‌ترین مؤسسه آموزش عالی در آمریکا محسوب می شود.


اکنون مسئولان دانشگاه هاروارد تصمیم گرفته اند ترجمه انگلیسی آیه‌ 135 سوره مبارکه «نساء» را روی دیوار ورودی اصلی دانشکده حقوق خود نصب کنند . این خبر از سوی یک دانشجوی عربستانی که در هاروارد مشغول به تحصیل است، در برخی رسانه های عربی منتشر شده است.



این دانشجو به نام عبدالله جمعه اعلام کرده که در بررسی های خود متوجه شده که این آیه قرآن به عنوان یکی از بهترین توصیفات در مورد عدالت عنوان می ‌شود و مسئولان این دانشگاه در توضیح این اقدام، اعلام کرده ‌اند که مضمون این آیه در طول تاریخ کم نظیر است.


این آیه شریفه می‌ فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ کُونُواْ قَوَّامِینَ بِالْقِسْطِ شُهَدَاء لِلّهِ وَلَوْ عَلَى أَنفُسِکُمْ أَوِ الْوَالِدَیْنِ وَالأَقْرَبِینَ إِن یَکُنْ غَنِیًّا أَوْ فَقَیرًا فَاللّهُ أَوْلَى بِهِمَا فَلاَ تَتَّبِعُواْ الْهَوَى أَن تَعْدِلُواْ وَإِن تَلْوُواْ أَوْ تُعْرِضُواْ فَإِنَّ اللّهَ کَانَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرًا: اى کسانى که ایمان آورده‏‌ اید پیوسته به عدالت قیام کنید و براى خدا گواهى دهید هر چند به زیان خودتان یا پدر و مادر و خویشاوندان [شما] باشد اگر [یکى از دو طرف دعوا] توانگر یا نیازمند باشد باز خدا به آن دو [از شما] سزاوارتر است، پس از پى هوس نروید که [در نتیجه از حق] عدول کنید و اگر به انحراف گرایید یا اعراض نمایید، قطعاً خدا به آنچه انجام می ‌دهید، آگاه است».

|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


آن کدام سرمایه گذاری است که هیچ وقت ضرر نمی کند؟
دو شنبه 2 بهمن 1391 ساعت 14:59 | بازدید : 1284 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

در هفته گذشته همه بازارها در آرامش به سر می بردند.جالب اینکه با آرام شدن بازارها،علاقه افراد عادی جامعه هم نسبت به مقوله سرمایه گذاری کاهش می یابد.البته طبیعی و قابل فهم است که همیشه تب ویرانگر خرید و فروش ارز و طلا،نه می تواند و نه درست است که ادامه پیدا کند، فضاهای آرام بازار همیشه نتایج بهتری را برای سرمایه گذاران اصولی و حرفه ای به همراه دارد.این فرصت ها بهترین زمان رشد و پیشرفت از طریق آموزش است.زمانی که صرف یادگیری می کنید دقیقا در ريال به ريال سود یا زیان احتمالی شما لحاظ خواهد شد.بنابراین یادتان باشد آموزش اصولی خرید و فروش دارایی ها ، سرمایه گذاری است که هیچ وقت ضرر نمی کند، هیچ وقت.


ارز
سال 2012 میلادی هم به پایان رسید و اختلاف نظر رئیس جمهوری و کنگره آمریکا موسوم به پرتگاه مالی در دقایق پایانی به نتیجه رسید.قبل تر یادتان هست دکتر مانی در مطلب تاریخ دوم دی ماه تحت عنوان " پولشان کم آمده دعوا می کنند" گفت که حتما و تحت هر شرایطی این توافق صورت خواهد گرفت.اما برای اینکه بدانید این اتفاق چگونه افتاد و تاثیر آن بر بازارها چگونه است این مطلب را مطالعه نمایید. جمهوری خواهان کنگره که در نهایت بایستی قانون را تصویب می کردند راه کارشان کاهش منابع در اختیار دولت بود. به هر حال منافع سیاسی احزاب در همین مقاطع تاثیر گذار است.از سوی دیگر اوبامای دموکرات افزایش مالیات کسانی که درآمد سالیانه بالای 450 هزار دلار دارند را راه حل می دانست.این هم فشاری بود که به طرفداران حزب رقیب وارد می شد.
این کشاکش ادامه یافت تا اینکه اوباما در نطقی که نزدیک به 12 نفر از افراد عادی جامعه در پشت سر او به صورت نمادی از رای دهندگان آمریکایی ایستادند،گفت که این مردم به برنامه های اقتصادی ما رای دادند تا با برنامه های اعلامی، بتوانیم مشکلات اقتصادی را حل و فصل کنیم.اینکه نمایندگان کنگره به این نظر اکثریت جامعه آمریکا تن ندهند نشان می دهد این افراد منافع شخصی و حزبی را فدای دموکراسی و منافع کل آمریکا می کنند.با این منطق مشکل حل شد و فعلا به صورت مقطعی و در ادامه هم به صورت کلی قانون افزایش مالیات ثروتمندان اعمال می شود.این خبر بازار ها را تحت تاثیر قرار داد و قیمت نفت و طلا هم را افزایش داد.در مجموع این خبر که بخشی از گردش منابع در سال آینده کاهش یابد، می تواند نرخ رشد اقتصادی این کشور را کند کند. ابهام و انتظار اصلی ترین دلیل نوسان منفی بازارها در دو هفته اخیر بود. با این تفاسیر تغییر با اهمیتی در تحلیل بین المللی نرخ ارز رخ نداده و روند صعودی طلا همچنان پابرجاست.

طلا GOLD
اگر از ماه های قبل مطالب تیم دکتر مانی را تعقیب می کردید ویا بخش آرشیو مطالب را مطالعه فرموده باشید،یک بار مختصر توضیحی در مورد معاملات آتی سکه دادیم. خلاصه آن مطلب این بود که "شما بجای اینکه همه پول خرید یک سکه آنهم در زمان حال را پرداخته و خرید نقدی سکه انجام دهید، می توانید اگر چشم انداز رشد قیمت در ماه های آتی را دارید،قرارداد تحویل سکه در پایان ماه های بعد را خریداری کنید.هر قرارداد شامل 10 سکه است و رقم پرداختی بابت آن در ابتدا برابر با یک سوم رقم خرید نقدی 10 سکه.البته این رقم که اسمش وجه تضمین است بسته به قیمت روز و بنابه صلاحدید بورس کالا تغییر می کند.خبر مربوط به این موضوع را در مطالب روزانه صفحه سرمایه گذاری می توانید دنبال کنید. حداکثر میزان نوسان قیمت ها، در هر روز تا 5 درصد با توجه به قیمت تسویه روز قبل محاسبه می شود. در پایان دوره قرارداد ، عمل تسویه انجام می شود.یعنی یا با معامله در موقعیتی برعکس(فروش می زنیم تا موقعیت خرید قبلی بسته شود) یا با پرداخت مابقی وجه و تحویل سکه ها ، آن معامله پایان می پذیرد "

چند نکته در تکمیل این مطلب به عرضتان برسانیم.
یکی اینکه به دلیل استفاده از اهرم پولی (یعنی شما با پرداخت یک سوم مشمول سود و زیانی به اندازه سه برابر نقدینگی خود می شوید) بسیار اهمیت دارد که در هنگام تصمیم گیری به احساسات خود مسلط باشید.

اصطلاحی در کشورهای اروپایی وجود دارد که ترجمه آن می شود بازار لخت . یعنی این احتمال وجود دارد که در این قبیل بازارها لباس تن خود را هم از دست بدهید.طبیعتا اگر تصمیم عاقلانه ای بگیرید با درگیر شدن رقم کمی از سرمایه مشمول سودآوری بسیار خوبی خواهید شد.

دیگر اینکه پیگیری این بازار در صورتیکه که از کارایی لازم برخوردار باشد دید خوبی راجع به نظرات فعالان بازار واقعی آن کالا می دهد. اصطلاح بین المللی معاملات آتی ، فیوچرز است. در خیلی از کشورها همزمان کالای فیزیکی یا اوراق بهادار قابل معامله است ، فیوچرز آنها هم بازار خاص خود را دارد.در این بازار و تا قبل از سررسید ، کالای فیزیکی جابجا نمی شود اما شما می توانید خرید و فروش اوراقی که ضامن تحویل کالا در تاریخی مشخص و قیمتی معین است را انجام دهید.

برای انجام خرید و فروش نیاز است اول کد معاملات آتی را از طریق کارگزاری هایی که مجوز معاملات در بورس کالا را دارند، دریافت کنید.متاسفانه بعد از تحولات اخیر مدتی دادن این کد به افراد جدید مسدود شد که هنوز هم این روند ادامه دارد.اما بعد از حل این معضل در اینده نزدیک و البته بعد از آموزش معاملات آتی می توانید بجای سکه واقعی با پرداخت نقدی ، از این بازار نیز استفاده کنید
ملک Real Estat
در هفته دوم فعالیت سایت دکتر مانی نظر سنجی در بخش مربوطه در برابر شما مخاطبین گرامی قرار گرفت.این

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


کاهش قیمت ارز و سکه طلا در بازار داخلی
دو شنبه 25 دی 1391 ساعت 23:41 | بازدید : 716 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

بازار ارز و سکه با نوسان های فراوانی همراه بود و بارها شاهد افزایش و کاهش قیمت ها بودیم.

اما در نهایت روز گذشته قیمت سکه تمام طرح جدید یک میلیون و 290 هزار تومان، طرح قدیم یک میلیون و 270 هزار تومان، نیم سکه 640 هزار تومان، ربع سکه 340 هزار تومان، سکه یک گرمی 210 هزار تومان هر گرم طلای 18 عیار 128 هزار و 800 تومان تعیین شد و بر همین اساس آخر هفته در بازار سکه شاهد کاهش قیمت ها بودیم.

روز گذشته قیمت فروش هر دلار در بازار آزاد سه هزار و 280 تومان و یورو چهار هزار و 300 تومان اعلام شد که قیمت خرید آن 20 تا 30 تومان پایین‌تر از قیمت فروش بود.

به این ترتیب بازار ارز نیز همچون بازار سکه آخر هفته شاهد کاهش قیمت ها بود.

|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


"بازار سیاه خودرو" چگونه متولد شد؟
دو شنبه 25 دی 1391 ساعت 23:31 | بازدید : 714 | نویسنده : حمید | ( نظرات )
2 برابر شدن قیمت اتومبیل های داخلی و خارجی یکی از پیامدهای افزایش قیمت دلار بود که موجب شد تا بازار سیاه برای خودروها متولد شود و نهایت کار را به جایی برساند که قیمت پراید در چهار ماه از 8 میلیون تومان به بیش از 14 میلیون تومان افزایش پیدا کند.
با وجود تاکید مسولان وزارت صنعت،معدن و تجارت مبنی بر کاهش قیمت خودرو ، خرید خودرو برای مردم هنوز در حد آرزو باقی مانده است.

 
پس از افزایش قیمت دلار بود که خودروسازان بنا به آن چه که آن را بدهی های ارزی می خواندند، کاهش تولید و افزایش غیررسمی قیمت خودرو را کلید زدند تا بهای همه خودروها روند صعودی غیر معمولی را شاهد باشد.

 
2 برابر شدن قیمت اتومبیل های داخلی و خارجی یکی از پیامدهای افزایش قیمت دلار بود که موجب شد تا بازار سیاه برای خودروها متولد شود و نهایت کار را به جایی برساند که قیمت پراید در چهار ماه از 8 میلیون تومان به بیش از 14 میلیون تومان افزایش پیدا کند.

 
قطعه سازان از وضعیت موجود ابراز نگرانی کردند و بدهی دو غول خودروسازی را عامل افزایش قیمت خودرو خواندند؛ از آن سو نمایندگان مجلس برای برطرف کردن این مشکل وام 2 هزار میلیارد تومانی به خودروسازان برای تسویه حساب و پرداخت بدهی به قطعه سازان را به هزار میلیارد تومان تقلیل دادند تا بخش بزرگی از مشکلات موجود برطرف شود اما نتیجه چندان رضایت بخش نبود تا همچنان قیمت خودروها در سقف قرار بگیرند.
این در حالی بود پژو زیر فشار های غرب از ایران خارج شد و وضعیت را کمی مبهم تر کرد. هرچند که پژو چندی پیش خواستار حضور دوباره در بازار ایران شد ولی مخالفت مسولان ایرانی با این درخواست موضوع تولید پژو ایرانی را زنده کرد.

 
اما مهم ترین عامل در افزایش قیمت خودرو در بازار، کاهش 50 درصدی تولید خودرو و  افزایش شکاف میان کارخانه و خودروسازان بود که در برخی برندها به بیش از 30 میلیون تومان رسید. در همان روزها انتقادات بسیاری به خودروسازان وارد شد و ان ها با بهانه جویی و انتقاد از سیستم بانکی چاره کار را  افزایش بهای رسمی خودروها از سوی سازمان حمایت عنوان کردند.

 
البته وزارت صنعت که در این سالها همواره نقش حمایت از صنعت خودروسازی را بازی کرده است با افزایش
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


8 دلیلی که موجب کاهش بهای طلا خواهد شد
دو شنبه 25 دی 1391 ساعت 22:41 | بازدید : 777 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

قانون- کارشناسان اقتصادی معتقدند روند صعودی بهای جهانی طلا پس از 12 سال افزایش متوالی، در سال 2013 میلادی متوقف خواهد شد.

به گزارش تعامل، کارشناسان موسسه مالی ای تی اف، 8 دلیل برای توقف روند صعودی بهای جهانی طلا در سال 2013 میلادی ذکر کرده اند:

1) افزایش نگرانی سرمایه گذاران نسبت به کاهش میزان تقاضای خرید طلا
 
از آغاز سال 2013 میلادی شاخص اس اند پی 500 به طور چشم گیری تا 37 درصد کاهش یافته است. همچنین میزان تقاضا برای خرید طلا و دارایی های امن دیگر نیز در این مدت با کاهش مواجه شده است.
 
2) کاهش تقاضای خرید فیزیکی طلا
 
گر چه میزان تقاضای خرید طلا در سه ماهه چهارم سال 2012 میلادی افزایش یافت اما این میزان نسبت به حجم تقاضا در مدت مشابه آن در سال2011 میلادی کاهش یافته است. ارزش تقاضا ی خرید طلا در سه ماهه چهارم سال 2013 میلادی 57.6 میلیارد دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه آن در سال 2011تا 14 درصد کاهش یافته است.
 
3) پایان اجرای دور سوم سیاستهای انبساطی پولی 
 
از دسامبر سال 2008 میلادی که دو دور اول سیاستهای انبساطی پولی بیشتر توسط بانک مرکزی آمریکا آغاز شده قیمت جهانی طلا تا 70 درصد افزایش یافته است. اما قیمت جهانی طلا بدون اجرای سیاستهای انبساطی این بانک چه عکس العملی از خود نشان خواهد داد؟ براساس بیانیه کمیته آزاد بانک مرکزی آمریکا ، مقامات این بانک قصد دارند ادامه اجرای طرح خرید دارایی ها را متوقف کنند. توقف اجرای سیاستهای انبساطی پولی روند نزولی بهای طلا را در پی خواهد داشت.
 
4) افزایش بیش از حد قیمت جهانی طلا
 
طبق تازه ترین نظرسنجی بلومبرگ ، کارشناسان ، معامله گران و تحلیلگران اقتصادی قیمت های بالاتری را برای بهای طلا پیش بینی کرده اند که پس از رشد بهای طلا باید در انتظار افت شدید قیمت این فلز زرد بود.
 
5) افزایش امیدواری سرمایه گذاران 
 
تازه ترین آمار ها از کمیته تجارت بورس کالاهای اقتصادی نشان دهنده این موضوع می باشد که به دنبال امیدواری سرمایه گذاران به آینده اقتصاد میزان روند نزولی خرید طلا دو برابر شده است.
 
6) کاهش میزان تقاضای خرید طلا توسط بانکهای مرکزی جهان
 
سرعت میزان تقاضای خرید طلا بانک های مرکزی جهان در سه ماهه سوم سال 2012 میلادی به کندی پیش رفت که این میزان تا 97.6 تن به ارزش 5.2 میلیارد دلار بوده است و به طور کلی این رقم 9 درصد تقاضای خرید طلا در این مدت را نشان می دهد.
 
7) استراحت روند قیمتی اونس جهانی طلا
 
اونس جهانی طلا دوازدهمین رشد متوالی خود را در سال 2012 میلادی با افزایش 7 درصدی به ثبت رساند که این رقم بهترین عملکرد این فلز زرد از سال 1920 میلادی می باشد. 
 
8) افزایش مالیات بر واردات طلا در هند
 

وزیر دارایی هند اعلام کرده است به احتمال زیاد کشور هند به منظور جبران کسری بودجه خود میزان مالیات بر واردات طلا را از 4 درصد به 6 درصد افزایش خواهد داد. اما این امر چه اهمیتی دارد؟ اهمیت این موضوع این است که کشور هند نه فقط بزرگترین کشور خریدار طلای جهان به شمار می آید بلکه این کشور کمتر از یک درصد طلای جهان را در اختیار دارد.اخبار مرتبط

|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


گزارش هفته گذشته و امروز بورس
دو شنبه 25 دی 1391 ساعت 1:30 | بازدید : 733 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

اولین تحلیل بورسی هفته گذشته تا پایان امروز یکشنبه 24 دی 91 بشرح زیر می باشد لطفا" نظر خود و یا درخواست خود جهت موضوعات که مایل هستید در این وب باشد را اعلام کنید . تا سریعا" اقدام شود . شما هم در بحث ها شرکت کنید . متشکرم

|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


گزارش روزانه بازار اوراق بهادار و کالا-یکشنبه 24 دی 91
دو شنبه 25 دی 1391 ساعت 1:23 | بازدید : 1280 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

شاخص کل اولین روز هفته را با افزایش 344 واحدی آغاز کرد

شاخص کل اولین روز هفته را با افزایش 344 واحدی آغاز کرد. بطوریکه با نزدیک شدن به انتشار گزارشات 9 ماهه شاهد رشد مجدد شاخص و رسیدن به مقاومت اصلی 40 هزار واحد خواهیم بود. از مهم ترین اتفاقات سیاسی پیش رو حضور رئیس جمهور در مجلس برای اجرای فاز دوم هدفمندی می باشد.

در گروه فلزات اساسی که امروز بار اصلی شاخص را به دوش کشیدند شاهد اقبال سرمایه گذاران به گروه بودیم. بطوریکه شاهد معاملات پرحجم در غالب نمادهای گروه در درصدهای مثبت بودیم. بدون شک تعدیل پیش روی نمادهایی چون کگل،کچاد فملی وکنور وفخاس شرایط خاصی را برای ومعادن رقم زده از سوی دیگر شنیده ها از افزایش سرمایه کگل و کچاد و اعلام آن در ماه های آتی حکایت دارد . کچاد و کگل و کنور امروز چندین بار صف خرید را تجربه کردند که البته افزایش عرضه باعث تعادل آنها شد.

در گروه پالایشی و پتروشیمی خبر افزایش سرمایه شپدیس موجب معاملات پرحجم در درصدهای مثبت شد که با خبر تعدیل در گزارشات 9 ماهه شوک جدیدی به نماد وارد خواهد شد. در نماد شبندر بورس در تلاش برای اعلام تعدیل منفی سهم اما تکذیب شبندری ها برای تعدیل منفی و عدم بازگشایی سهم بازهم گمانه زنی را از تعدیل مثبت در سال 92 و شرایط مثبتی را برای سهم رقم خواهد زد. شبهرن و شنفت کماکان با صف خرید پیشتاز گروه هستند.

در گروه خودرویی که این روزها حال و روز خوبی ندارند زامیاد و سایپا پس از اعلام تعدیل منفی، به ترتیب 6 و 7 درصد منفی بازگشایی شدند.

تازه های کدال:

شرکت فولاد اميرکبير کاشان  پيش بيني سود هر سهم سال مالي 91 را در تاريخ هاي 30/11/90 ، 21/12/90(حسابرسي شده) ، 31/4/91 و 01/08/91 مبلغ 301 ريال و در تاريخ هاي 25/8/91 و 06/09/91 (حسابرسي شده) مبلغ 360 ريال اعلام نموده است. بدهي ارزي شرکت به بانک صادرات تماماً سررسيد شده است و مبلغ آن 6.900.000 دلار مي باشد که در دفاتر بانرخ هر دلار 12.260 ريال شناسايي شده و بابت آن ذخيره اي درحسابها اعمال نشده است

 

 

|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


اولین فرمانده زن ایرانی
دو شنبه 13 شهريور 1391 ساعت 7:42 | بازدید : 1273 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

فرمانده نیروی دریایی خشایارشاه آرتمیس Artemis نخستین زن دریانورد ایرانی است که درحدود ۲۴۸۰ سال پیش،فرمان دریاسالاری خویش را از سوی خشایارشاه هخامنشی دریافت کرد و اولین بانویی می باشد که در تاریخ دریانوردی جهان در جایگاه فرماندهی دریایی قرار گرفته است ...
به گزارش قدس آنلاین به نقل ازافکارنیوز: آرتمیس Artemis نخستین زن دریانورد ایرانی است که درحدود 2480 سال پیش،فرمان دریاسالاری خویش را از سوی خشایارشاه هخامنشی دریافت کرد و اولین بانویی می باشد که در تاریخ دریانوردی جهان در جایگاه فرماندهی دریایی قرار گرفته است . در سال 484 پیش از میلاد، هنگامی که فرمان بسیج دریایی برای شرکت در جنگ با یونان از سوی خشایارشا صادر شد، آرتمیس فرماندار سرزمین کاریه با پنج فروند کشتی جنگی که خود فرماندهی آنها را در دست داشت به نیروی دریایی ایران پیوست.
در این جنگ که ایرانیان موفق به تصرف آتن شدند، نیروی زمینی ایران را 800 هزار پیاده و 80 هزار سواره تشکیل می داد و نیروی دریایی ایران شامل 1200 ناو جنگی و 300 کشتی ترابری بود. همچنین آرتمیس در سال 480 پیش از میلاد در جنگ سالامین Salamine که بین نیروی دریایی ایران و یونان درگرفت شرکت داشت و دلاوری های بسیاری از خود نشان داد و با ستایش دوست و آشنا روبرو شد.
او در یکی از دشوارترین شرایط در جنگ سالامین، بادلیری و بیباکی کم مانند توانست بخشی از نیروی دریایی ایران را از خطر نابودی نجات دهد و به همین دلیل به افتخار دریافت فرمان دریاسالاری از سوی خشایارشا رسید.او به خشایارشا پیشنهاد ازدواج نیز داد که بدلایلی این پیوند صورت نگرفت. در سالهای دهه شصت میلادی (دهه چهل خورشیدی) نیروی دریایی ایران، برای نخستین بار ناو شکن بزرگی را به نام یک زن نام گذاری کرد و او «آرتمیس» بود. ناو شکن آرتمیس سالها بر روی آبهای خلیج فارس پاسدار سواحل ایران بود. ای کاش همیشه نامهایی ایرانی و پارسی زینت بخش جنگ افزارها، کشتی ها و هواپیماهای نظامی ایران می بود تا یاد سرداران این مرز و بوم در خاطره ها جاودانه بماند.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


گمانه زنی های تازه برای آینده طلا/بفروشیم یا نه؟
دو شنبه 13 شهريور 1391 ساعت 7:37 | بازدید : 709 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

با ادامه تضعیف نرخ برابری دلار در مقابل یورو و در آستانه سخنرانی فردا(جمعه) رییس کل بانک مرکزی آمریکا ، قیمت جهانی هر اونس طلا در محدوده 1656دلار تا 1657 دلار متوقف شد

با ادامه تضعیف نرخ برابری دلار در مقابل یورو و در آستانه سخنرانی فردا(جمعه) رییس کل بانک مرکزی آمریکا ، قیمت جهانی هر اونس طلا در محدوده 1656دلار تا 1657 دلار متوقف شد.
در حالی که رشد اقتصادی آمریکا همچنان پایین و نرخ بیکاری این کشور رو به افزایش است بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که احتمال اجرای دور جدید سیاستهای انبساطی پولی در این کشور زیاد است.
اگر بانک مرکزی آمریکا تصمیم بگیرد تا دور سوم سیاستهای انبساطی پولی را اجرا کند این مساله موجب کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت طلا خواهد شد.
بانک مرکزی آمریکا که نرخ بره بانکی را از ماه دسامبر سال 2008 میلادی نزدیک به صفر نگه داشته و قول داده است این میزان را به منظور رونق اقتصاد این کشور تا پایان سال 2014 میلادی حفظ کند.

براساس این گزارش ، دور قبلی طرح خرید اوراق قرضه توسط بانک مرکزی آمریکا دلار را ضعیف کرد، بازار های سهام جهانی را تقویت بخشید و به درخشندگی طلا به عنوان پناهگاهی امن و رشد بهای آن افزود.
خبرگزاری رویترز به نقل از "نیک ترونتان" تحلیلگر ارشد فلزات گرانبها در سنگاپور نوشت:" در صورتی که برنانکی سیاست های پولی مورد انتظار سرمایه گذاران را اتخاذ نکند سطح حمایتی اونس جهانی طلا در محدوده 1630 تا 1650 دلار در نوسان خواهد بود."

بر پایه گمانه زنی رویترز، برنانکی، رئیس بانک مرکزی آمریکا قرار است روز جمعه (31 آگوست) در نشست خود به منظور حفظ بازار در خصوص اجرای دور جدید خرید اوراق قرضه سخنرانی کند اما به احتمال زیاد وی اجرای این طرح را به ماه آینده محول خواهد کرد.
چرا که دولت آمریکا روزگذشته اعلام کرد:" ‌نرخ رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم سال میلادی جاری 1.7 درصد بود که از نرخ رشد 1.5 درصدی سه ماهه نخست امسال بیشتر است."
بانک مرکزی آمریکا نیزاعلام کرد که اقتصاد این کشور به رشد تدریجی خود ادامه می دهد.
نشست آتی مقامهای بانک مرکزی آمریکا در حالی قرار است 12 و 13 سپتامبر(مهر ماه) برگزار شود که کارشناسان اقتصادی بر این باورند در آن زمان احتمال اجرای سیاستهای انبساطی جدید از سوی بانک مرکزی آمریکا افزایش خواهد یافت.
در همین حال پایگاه اینترنتی پی آر نیوز، اعلام کرد:"با ادامه سیاستهای انبساطی بانک مرکزی آمریکا جای تعجب نخواهد بود اگر قیمت طلا تا هفته های آینده به 1700 دلار در هر اونس برسد و تا 4 الی 5 سال آینده نیز قیمت هر اونس طلا به بیش از 5000 دلار برسد."
تحلیل های تکنیکال نیز نشان می دهد که  بهای طلا در کوتاه مدت با سطح مقاومتی 1730 دلار مواجه خواهد شد.
لذا فروش طلا در حال حاضر با ریسک بالایی همراه است.
 
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


چگونه اسكناس های تقلبی را تشخیص دهیم؟!
دو شنبه 13 شهريور 1391 ساعت 7:34 | بازدید : 791 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

‌ در اسكناس‌های چاپ شده توسط بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران موارد متعددی از خصوصیات امنیتی وجود دارد كه تشخیص آنها با اندكی دقت به راحتی امكان پذیر خواهد بود.

در بیشتر موارد بهتر است به یك خصیصه اكتفا نكرده، بلكه موارد بیشتری را جهت حصول اطمینان بیشتر بررسی نمائید.

البته باید این امر را نیز در نظر گرفت كه نگهداری و استفاده از اسكناس‌های جعلی پیگرد قانونی دارد.

** مشخصات اسكناس دو هزار تومانی

- نخ امنیتی

نخ امنیتی این اسكناس از نوع پنجره ای با روكش فلزی است و آرم بانك مركزی نیز در زمینه آن به چشم می خورد، این نخ درون خمیره كاغذ می باشد و فقط بخش هایی از آن در سطح كاغذ نمایان است.

- ریز چاپ برجسته

ریز چاپ برجسته با نوشته 'بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران' كه با استفاده از وسایی بزرگ نمایی (ذره بین) به سادگی قابل رؤیت می باشد.

- ریز حروف برجسته منفی، مثبت

ریز حروف برجسته جمله 'جمهوری اسلامی ایران ' بصورت مثبت و منفی در طرح گنجانده شده كه با استفاده از ذره بین به سادگی قابل رؤیت می باشد.

- نشانه برجسته برای تشخیص نابینایان

علامت مخصوص در گوشه اسكناس بطور برجسته برای شناسایی آن توسط افراد نابینا بصورت سه دایره كه به آسانی قابل لمس می باشد.

- واتر مارك

تصویر حضرت امام (ره) بصورت سه بعدی در خمیره كاغذ وجود دارد كه برای رؤیت آن باید اسكناس را در مقابل تابش نور مستقیم قرار داد.

- طرح زمینه خطی

كلیه طرح های زمینه این اسكناس بصورت خطی و با رنگ های متفاوت می باشد.

- تصویر مكمل

این قسمت از اسكناس در مقابل نور، نمایشگر عدد
۲۰۰۰۰ است.

- ریز متن برجسته

ریز متن برجسته عدد
۲۰۰۰۰ روی گنبد كه با ذره بین قابل رؤیت می باشد.

- چاپ برجسته

بخش هایی از این اسكناس دارای چاپ برجسته می باشد كه برجستگی این سطوح در مقایسه با چاپ های دیگر به سادگی بوسیله انگشتان دست قابل لمس است.

- طرح مخفی

با تغییر زاویه اسكناس به نحوی كه روی اسكناس بصورت افقی در مقابل چشم قرار گیرد در سمت چپ تصویر حضرت امام (ره) طرح مخفی بصورت عدد
۲۰۰۰۰ نمایان

|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


چرا خانواده‌های ثروتمندتر، بچه‌های کمتری دارند و خانواده‌های فقیرتر، بچه‌های بیشتر؟
دو شنبه 13 شهريور 1391 ساعت 7:33 | بازدید : 763 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

دانش‌های بنیادی - در شرایطی که انتخاب طبیعی، موجودات را به تولید مثل بیشتر هدایت می‌کند، در انسان‌ها چنین چیزی دیده نمی‌شود و خانواده‌هایی که شرایط بهتری برای بقا دارند، فرزندان کمتری تولید می‌کنند.
عرفان خسروی: دانشمندان گامی دیگر به حل یکی از اسرار زندگی نزدیک‌تر شده‌اند؛ این‌که چرا اندازه خانواده‌ها با ثروتمندتر شدن جوامع، کوچک‌تر می‌شود؟
زیست‌شناسان فرگشتی مدت‌هاست بر سر این معما سردرگم هستند، زیرا انتظار می‌رود که انتخاب طبیعی به موجودات زنده فشار آورد تا تولید مثل خود را به حداکثر ممکن برسانند. اما در جوامع صنعتی سراسر جهان، افزایش ثروت مردم عمدتا با محدودشدن اندازه خانواده‌ها همزمان بوده است، پدیده‌ای که به اصطلاح «گذار جمعیتی» نامیده می‌شود.
در
مطالعه‌ای که در نشریه Proceedings of the Royal Society B: Biological Sciences منتشرشده، محققان دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن، مرکز مطالعات عدالت تندرستی (موسسه کارولینسکا در دانشگاه استکهلم) و UCL (دانشگاه کالج لندن) نظریه‌ای محبوب را برای توضیح این پدیده عجیب، رد کرده‌اند. نظریه ردشده بیان می‌کرد باروری پایین می‌تواند در درازمدت موفقیت تکاملی را افزایش دهد، زیرا فرزندان تواناتر می‌شوند که به نوبه خود تعداد فرزندان با عمر بیش‌تر را افزایش می‌دهد و افرادی که عمر طولانی داشته باشند، می‌توانند فرزندان بیشتری پرورش دهند.
محققان دریافتند که با داشتن کودکان کمتر موفقیت اقتصادی و موقعیت اجتماعی فرزندان تا چهار نسل افزایش می‌یابد، اما در درازمدت باعث کاهش تعداد کل فرزندان می‌شود. آن‌ها نتیجه گرفتند که محدود کردن اندازه خانواده به عنوان یک انتخاب راهبردی در بهبود موفقیت اجتماعی و اقتصادی بچه‌ها و نوه‌ها در جوامع مدرن شناخته شده است، اما کسب این مزیت اجتماعی و اقتصادی لزوما به معنی دست‌یابی به موفقیت تکاملی و تولیدمثلی نیست.
این مطالعه حاکی از وجود رقابتی در جوامع مدرن میان تمایل به بهبود منافع اقتصادی و اجتماعی از یک سو و در مقابل موفقیت فرگشتی از سوی دیگر است. در این جوامع، موفقیت اقتصادی منجر به پیدایش نسل‌هایی می‌شود که زادگان کم‌تری تولید می‌کنند. درحالی که در جوامع سنتی و جوامع در حال توسعه، رفتارهایی که ثروت و موقعیت اجتماعی را بهبود می‌دهند، معمولا منجر به ظهور نسلی می‌شود که فرزندان بیشتری به دنیا می‌آورند.
محققان این فرضیه‌ها را با استفاده از داده‌های مربوط به زندگی 14هزار نفر سوئدی متولد اوایل قرن بیستم و نسل‌های بعدی آن‌ها آزمایش کردند. آن‌ها موفقیت‌های اجتماعی و اقتصادی هر نسل را با بررسی نشانه‌هایی مثل نوع مدرسه، ورود به دانشگاه و درآمد پس از بلوغ، بررسی کردند. موفقیت‌های فرگشتی نیز بر اساس میزان باروری و بقای زاده‌ها تا بزرگسالی، ازدواج قبل از سن 40 سالگی و و باروری ارزیابی شد.
در میان کودکان پسر و دختر گروه اصلی، هم کوچک‌تر بودن خانواده و هم موقعیت اقتصادی و اجتماعی بالاتر والدین در ارتباطی تنگاتنگ با نتایج بهتر در مدرسه، ورود به دانشگاه و درآمد آن‌ها بود. این اثرات به خصوص وقتی بزرگ‌تر بود که که باروری پایین و وضعیت اجتماعی و اقتصادی بالاتر همزمان وجود داشتند. به‌این ترتیب منافع خانواده‌های کوچک به ویژه در گروه‌های ثروتمندتر برجسته‌تر است. علاوه بر این، این برتری‌ها به نوبه خود به نوه‌ها و نبیره‌ها نیز منتقل شده‌اند.
اما بر خلاف نظریه‌ای که توسط این پژوهش رد شد، نه اندازه کوچک خانواده و نه توانایی پدر و مادر ارتباطی با موفقیت تولیدمثلی فراتر از نسل اول فرزندان نداشتند و حتی روی موفقیت تولید مثلی نسل‌های بعدی تأثیر منفی گذاشتند.
سرپرست این پژوهش، دکتر آنا گودمن، پژوهشگر دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن، می‌گوید: «بر اساس انتخاب طبیعی، شما انتظار دارید موجودات زنده منابع خود را برای تولید فرزندان بیشتر استفاده کنند تا تطابق بیشتری با محیط در نسل‌های بعدی آن‌ها پیدا شود. گذار جمعیتی از این نظر یک معما به شمار می‌رود، زیرا در نگاه نخست به نظر نمی‌رسد مردم چنین کاری انجام دهند. یکی از توضیحات سنتی برای این معما این است که تعادلی میان کیفیت و کمیت تولید مثل وجود دارد، زیرا داشتن فرزند بیشتر به نسلی منتهی می‌شود که خود کمتر قادر به تولید مثل هستند. یعنی کمیت بیشتر، منجر به کاهش کیفیت زیستی آن‌ها می‌شود. اما مطالعات ما نشان داد این تقابل کمیت با کیفیت تنها به موفقیت اقتصادی و اجتماعی فرزندان منتهی می‌شود، نه به موفقیت تولید مثلی آن‌ها.»
پژوهشگر دیگر این پژوهش، دکتر دیوید لاوسون، از گروه انسان‌شناسی در دانشگاه کالج لندن می‌گوید: «یکی از جالب‌ترین یافته‌های ما این است که رشد در یک خانواده ثروتمند باعث می‌شود مزایای تشکیل یک خانواده کوچک حتی بیش‌تر شود. در عوض کسانی که در خانواده‌های فقیرتر رشد می‌کنند، نفع چندانی از تشکیل خانواده‌های کوچک نمی‌برند، به این دلیل که موفقیت فرزندان خود را مرهون عوامل گسترده‌تر اجتماعی می‌دانند نه سرمایه خانوادگی و میراث مادی که برای آن‌ها به جا می‌ماند. این مشاهدات نشان می‌دهد عقلانیتی خاص در الگوهای باروری در جهان مدرن وجود دارد، زیرا نرخ زاد و ولد به نحو قابل ملاحظه‌ای در بخش ثروتمند جامعه کاهش می‌یابد و این همان زمانی است که گذار جمعیتی رخ می‌دهد.»
پروفسور ایلونا کوپیل از مرکز مطالعات عدالت تندرستی (موسسه کارولینسکا در دانشگاه استکهلم) گفت: «مهم است که به تبعات برابری‌خواهانه این یافته‌ها توجه داشته باشید. نخست این که تفاوت اندازه خانواده می‌تواند پیامدهای ماندگاری بر نابرابری‌های اجتماعی بگذارد. دوم این که این پژوهش نشان می‌دهد سطح آموزشی مردم و ثروت هر نسل نه تنها سطح تحصیل و درآمد فرزندان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بلکه همین اثر را روی نوه‌ها و نبیره‌های آن‌ها نیز می‌گذارد. از منظر گسترده‌تر سیاست‌های اجتماعی، یافته‌های ما نشان می‌دهد که حتی در یک کشور مانند سوئد با سطح نسبتا پایین نابرابری، باز هم به سیاست‌هایی نیاز داریم فرصت‌های برابر برای کودکان همه خانواده‌ها ایجاد کنند.»
 
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


ثروت مخفی پوتین چقدر است؟
دو شنبه 13 شهريور 1391 ساعت 7:31 | بازدید : 727 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

هر کاری را که تصور کنید یک رئیس‌جمهوری می‌تواند در اوقات فراغت انجام دهد، انجام می‌دهد؛ از ورزش رزمی گرفته تا شنا در آب‌های سرد سیبری، اسکی‌ و شکار خرس قطبی و رانندگی با اتومبیل‌های مسابقه فرمول یک و حتی "انگل" خواندن ایالات متحده آمریکا!
به گزارش شفقنا به نقل از قانون، ولادیمیر پوتین علاقه زیادی به انتشار تصاویر خود و خلق "کیش شخصیت" دارد اما به اعلام فهرست دارایی‌ها که می‌رسد همه چیز در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد. نشریه "بیزنس اینسایدر" حدود چهار ماه پیش نوشت که ولادیمیر پوتین با مالکیت بخش‌هایی از سه شرکت بزرگ گاز و نفت روسیه در فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد.

به نوشته این نشریه، ۷۵ درصد از شرکت نفتی "گان‌ور" ۳۷ درصد از شرکت شرکت نفت و گاز روسی (
Surgutneftegas) و ۴.۵ درصد از شرکت معروف "گازپروم" متعلق به ولادیمیر پوتین است، اطلاعاتی که هرگز تایید نشده و مقام‌های دولتی روسیه بارها آن را تکدیب کرده‌اند.

"استانیسلاو بلکوسکی"، تحلیل‌گر روسی، معتقد است که دارایی
های رئیسجمهوری روسیه بالغ بر ۷۰ میلیارد دلار است. این در حالی است که گمانه‌زنی‌های دیگر رقم‌ها بالاتری را درباره دارایی‌های مرد شماره یک کرملین اعلام می‌کنند.

بلکوسکی می‌گوید که اطلاعات درباره دارایی‌های پوتین را از منابع مطمئنی کسب کرده که تمایلی به فاش کردن آنان ندارد.

بر اساس آمارهای رسمی دولتی روسیه، پوتین حدود ۱۸۰ هزار دلار در بانک دارد و در چهار سال گذشته حدود نیم میلیون دلار دریافت کرده است. همچنین به گفته مقام‌های رسمی روسیه، "لودمیلا"، همسر پوتین نیز در چهار حساب بانکی خود ۲۶۲ هزار دلار پول دارد.

با این حال، رادیو روسی سووبودا در گزارشی با عنوان «آیا پوتین از کارلوس اسلیم ثروتمندتر است؟» اعلام کرد: "اگرچه پوتین تلاش می‌کند تا خود را به عنوان سیاستمداری فروتن و بی
ریا که درآمد چندان زیادی ندارد، نشان دهد، اما شایعات درباره ثروت مخفی او بسیار زیاد است. ثروتی که گفته می‌شود از اوایل دهه ۱۹۹۰ و در سمت معاون شهردار سن‌پترزبورگ شروع به جمع‌آوری آن کرده است. "

روزنامه "ساندی‌تایمز" هم نوامبر گذشته نتایج تحقیقاتی را منتشر کرد که بر اساس آن دارایی‌های پوتین و دوستان نزدیک به او حدود ۱۳۰ میلیارد دلار برآورد شده بود، بیش از دو برابر دارایی‌های "کارلوس اسلیم"، ثروتمندترین مرد جهان به گزارش نشریه فوربس.

سایت افشاگر "ویکی‌لیکس" هم سال گذشته میلادی به نقل از "کاندولیزا رایس"، وزیر خارجه سابق آمریکا، از وجود ثروت مخفی پوتین در خارج از روسیه خبر داده بود.
 
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


پیش بینی رشد بهای طلا در روزهای آینده
دو شنبه 13 شهريور 1391 ساعت 7:28 | بازدید : 783 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

به گزارش سایت طلا به نقل از سی ان بی سی، این کارشناس اقتصادی به سرمایه گذاران توصیه کرده است

در حال حاضر خرید طلا بهتر از فروش آن می باشد.

براساس این گزارش ، گارتمن در ادامه افزود سرمایه گذاران نباید منتظر اجرای دور سوم محرکه اقتصادی3
QE توسط بانک مرکزی آمریکا باشند زیرا این طرح به این زودی اجرا نخواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از این پایگاه خبری ، وی همچنین به این موضوع اشاره کرده است که بانک های مرکزی جهان اخیرا عرضه طلا را کاهش داده اند.
این گزارش می افزاید، پیش بینی این اقتصاددان امریکایی با توجه به الگوی نمودار طلا حاکی از این امر می باشد که اونس جهانی طلا در روزهای آینده به بالاترین حد خود خواهد رسید./الف
 
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


آشنایی با دبیرخانه سازمان ملل متحد
دو شنبه 8 خرداد 1391 ساعت 1:14 | بازدید : 739 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

دبیرخانه سازمان ملل متحد یکی از شش رکن اصلی سازمان ملل متحد است.
  دبیرخانه زیر نظر دبیرکل سازمان ملل متحد فعالیت می‌کند و اطلاعات و امکانات لازم را برای جلسات اعضای سازمان ملل فراهم می‌نماید. دبیرکل، کارمندان دبیرخانه را بر مبنای توسعه و تعادل جغرافیایی کشورها تعیین می‌کند. اعضای دبیرخانه جزء مأمورین بین‌المللی با بالاترین درجه کارایی و درستی هستند.
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


آشنایی با جنبش عدم تعهد (NAM)
دو شنبه 8 خرداد 1391 ساعت 1:13 | بازدید : 823 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

جنبش عدم تعهد متشکل از 118 کشور است و علائق سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور‌های در حال توسعه را در سطح جهانی نمایندگی می‌کند.
  وب سایت رسمی: NAM / ندارد / BackgroundInformation
جنبش عدم تعهد (NAM) سال۱۹۶۱میلادی در بحبوحه دوران جنگ سرد با تلاش جواهر لعل نهرو نخست‌وزیر فقید هند، سوکارنو از اندونزی، جمال عبدالناصر از مصر و ژنرال تیتو از یوگسلاوی با هدف وحدت بین کشورهایی بنیان گذاشته شد که نه در اردوگاه کمونیسم و نه در اردوگاه کاپیتالیسم قرار داشتند.
این جنبش تاکنون ۱۴نشست در سطح سران برگزار کرده است و هم اکنون ۱۱۸ کشور که تقریبا بیش از دوسوم اعضای سازمان ملل متحد را تشکیل می‌دهند عضو آن هستند و  کوبا ریاست دوره‌ای جنبش غیرمتعهدها را برعهده ‌دارد.
از مجموع اعضای جنبش عدم تعهد ۵۳کشور از قاره آفریقا ، ۳۸کشور از قاره آسیا ، ۲۶کشور از آمریکای لاتین و یک کشور از اروپا (بلاروس) عضو رسمی جنبش هستند و هائیتی و سنت کیس و نویس دو عضو جدید این جنبش هستند که در اجلاس پارسال سران عدم تعهد در هاوانا به آن پیوستند. ۱۵کشور و ۷سازمان بین‌المللی نیز عضو ناظر جنبش عدم تعهد هستند.

 

غیر متعهدها و دغدغه‌های پیش رو
در سال 1961 و در اولین اجلاس این جنبش که در بلگراد، پایتخت یوگسلاوی سابق، برگزار شد، شرایط عضویت کشور‌ها در جنبش غیر متعهد‌ها تعیین شد. بر این اساس کشور‌های عضو غیر متعهد‌ها از ائتلاف با قدرت‌های بزرگ و عضویت در پیمان‌های دفاعی که این قدرت‌ها نیز عضو آن هستند، منع شده‌اند.
در این اجلاس که در بلگراد به میزبانی ژنرال تیتو برگزار شد، محور مباحثات 25 کشور اولیه عضو، خطر بروز جنگ میان ایالات متحده آمریکا و شوروی سابق بود.
عدم تعهد در بیانیه پایانی اجلاس اول اعلام کرد: هدف ما حمایت از کشور‌های مستقل و مبارزه با امپریالیسم است. عدم تعهد همچنین خود را متعهد به بازسازی ساختار اقتصاد جهانی دانسته بود.
پس از فروپاشی اتحاد شوروی و پایان جنگ سرد، در سال‌های آغازین دهه 1990، فرایند جهانی سازی، تجارت و سرمایه گذاری، بدهی‌های خارجی، بیماری ایدز و جرایم بین‌المللی  به عمده ترین دغدغه‌های غیر متعهد‌ها بدل شدند.
غیر متعهد‌ها دارای اساسنامه مدون و یا یک مقر دائمی نیست. تصمیمات اصلی نیز در اجلاس سران کشور‌های عضو این جنبش اتخاذ می‌شوند. اجلاس سران غیر متعهد‌ها هر سه سال یکبار برگزار می‌شود. سمت ریاست جنبش عدم تعهد نیز هر دوره به کشور میزبان اجلاس سران واگذار می‌شود.
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


آشنایی با جامعه آند (Comunidad Andina)
دو شنبه 8 خرداد 1391 ساعت 1:9 | بازدید : 1384 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

جامعه آند یک بلوک اقتصادی است متشکل تعدادی از کشور‌های آمریکای لاتین.
  وب سایت رسمی: ComunidadAndina
این بلوک اقتصادی پس از امضای موافقتنامه اقتصادی کارتاخنا در سال 1969 موجودیت یافت. تا سال 1996 نیز این بلوک معاهده آند نام داشت و از این سال به به بعد جامعه آند (Comunidad Andina) نام گرفت.
مقر جامعه آند(Can) در شهر لیما پایخت پرو قرار دارد و کشور‌های بولیوی، کلمبیا، اکوادور و پرو اعضای تشکیل دهنده آن هستند.
بر همین اساس کشور‌های عضو جامعه آند در مجموع 120 میلیون نفر جمعیت دارند که در مساحتی معادل 4.700.000 کیلومتر مربع زندگی می‌کنند. مجموع درآمد ناخالص داخلی اعضای جامعه آند با احتساب ونزوئلا در سال 2005 به 745.3 میلیارد دلار می‌رسید.
اعضا

 

جامعه آند براساس معاهده آند در سال 1969توسط کشور‌های بولیوی، شیلی، کلمبیا، اکوادور و پرو تاسیس شد. در سال 1973 ونزوئلا نیز به عضویت جامعه آند درآمد. در سال 1976 اما با کناره گیری شیلی تعداد اعضای جامعه آند مجددا به 5 عضو رسید.در سال 2006 نیز با کناره گیری ونزوئلا از جامعه آند تعداد اعضای این بلوک اقتصادی به 4 کشور کاهش یافت.
 با امضای تفاهمنامه همکاری با مرکوسور، کشور‌های آرژانتین، برزیل، پاراگوئه و اوروگوئه به عنوان اعضای وابسته به جامعه آند پیوسته‌اند. از دیگر سو چهار عضو جامعه آند نیز به عضویت مرکوسور، البته عضویت وابسته این سازمان اقتصادی، درآمدند.
ارتباط با سایر سازمان‌ها
جامعه آند و مرکوسور دو بلوک عمده تجاری در آمریکای جنوبی هستند. در سال 1999 این دو سازمان با هدف ایجاد منطقه آزاد تجاری آمریکای جنوبی(SAFTA) مذاکرات خود را برای ادغام آغاز کردند. در 8دسامبر 2004، جامعه آند یک تفاهم نامه همکاری با مرکوسور امضا کرد. این دو بلوک اقتصادی سپس نامه‌ای مشترک انتشار دادند و در ان اعلام کردند، هدف اصلی مذاکرات آتی را یکپارچگی کل آمریکای جنوبی با هدف تاسیس اتحادیه کشور‌های آمریکای جنوبی با الگوبرداری از اتحادیه اروپا قرار خواهند داد.[اوناسور شکل می‌گیرد]
در سال 2005 ونزوئلا تصمیم گرفت به مرکوسور بپیوندد در ابتدا پیوستن ونزوئلا به مرکوسور زمینه ساز مذاکرات آتی جهت همگرایی دو بلوک اقتصادی جامعه آند و مرکوسور قلمداد شد .الن واگنر دبیرکل وقت جامعه آند نیز به نقل از علی رودریگس وزیر امورخارجه وقت ونزوئلا اعلام کرد که این کشور قصد ندارد جامعه آند را ترک کند و عضویت ونزوئلا در مرکوسور زمینه همگرایی میان دو بلوک اقتصادی جامعه آند و مرکوسور را فراهم خواهد آورد.
در دسامبر 2006 هوگو چاوز اعلام کرد: به دلیل اینکه دولت‌های کلمبیا و پرو(از اعضای Can) معاهده تجارت آزاد با آمریکا امضا کرده‌اند، ونزوئلا از جامعه آند خارج خواهد شد. با این حال روند خروج ونزوئلا از جامعه اند 5 سال به طول خواهد انجامید و تا آن زمان ونزوئلا و شرکایش در جامعه آند از تفاهم نامه‌های اقتصادی موجود جامعه آند تاثیر خواهند پذیرفت.
حرکت آزادانه مردم
از اول ژانویه سال 2005، شهروندان کشور‌های عضو جامعه آند می‌تونند بدون ویزا به سایر کشور‌های عضو این جامعه سفر کنند. شهروندان عضو جامعه آند به هنگام سفر در کشور‌های عضو این بلوک اقتصادی تنها موظف به ارائه کارت شناسایی خود هستند.
 
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


آشنایی با جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا - اکوواس (ECOWAS)
دو شنبه 8 خرداد 1391 ساعت 1:7 | بازدید : 2204 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

اکوواس (ECOWAS)، جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (Economic Community Of West African States) در سال 1975 تاسیس شد
   وب سایت رسمی: ECOWAS
این جامعه بر اساس معاهده لاگوس در 28 مه 1975 در لاگوس، ایالت لاگوس، نیجریه ایجاد شد.
15 کشور غرب آفریقا عضو آن هستند که عبارتند از:
هدف اکوواس پیشبرد و توسعه یک‌پارچگی اقتصادی است در "همه‌ فعالیت‌های اقتصادی، بویژه صنایع،حمل‌و نقل، ارتباطات راه دور، انرژی، کشاورزی، منابع طیعی، بازرگانی، مسائل مادی و پولی، موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی و ..."

 

موسسه‌های جامعه‌اقتصادی کشورهای غرب آفریقا به شرح زیرند:
- کمیسیون
- پارلمان جامعه
- دادگستری جامعه
- بانک توسعه و سرمایه اکوواس
اغلب ، کمیسیون اکووواس و بانک توسعه و سرمایه اکوواس" صندوق" نامیده می‌شوند و دو موسسه اصلی هستند که برای تعیین و به‌کارگیری خط مشی‌ها، پیگیری تعدادی از برنامه‌ها و اجرای برنامه‌های توسعه در کشورهای عضو، طراحی شده‌اند.
این پروژه‌ها، ساخت جاده بین کشورهای عضو جامعه و ارتباطات از راه دور، کشاورزی و توسعه منابع آبی را در بر می‌گیرد.
اکوواس سازمان‌های مرتبط در بخش خصوصی نیز دارد که به شرح زیرند:
- اکوبانک
- اکومرین
 اکوواس اغلب به‌عنوان یکی از ستون‌های جامعه اقتصاد آفریقا در نظر گرفته‌ می‌شود.
آژانس‌های تخصی این جامعه عبارتند از:
- سازمان بهداشت غرب آفریقا (WAHO)
- آژانس پول غرب آفریقا (WAMA)
- موسسه پول غرب آفریقا (WAMI)
- مرکز توسعه ورزش و جوانان اکوواس (EYSDC)
- مرکز توسعه جنسیتی اکوواس (EGDC)
- واحد همکاری منابع آبی (WRCU)
- کارت قهوه‌ای اکوواس
- شبکه مشترک برق غرب آفریقا (WAPP)
- گروه عملگرای بین‌دولت‌ها علیه پولشویی و تغذیه مالی تروریسم در غرب آفریقا (GIABA)
- برنامه بهداشت منطقه غرب آفریقا (PRSAO)
این جامعه به سه زبان انگلیسی، فرانسه و پرتغالی اداره می‌شود و مقر آن در ابوجا، نیجریه است
 
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


آشنایی با پیمان مالی بین‌الدولی اروپا
دو شنبه 8 خرداد 1391 ساعت 1:56 | بازدید : 795 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

پیمان مالی بین‌الدولی اروپا (fiscal compact) که از اول ژانویه سال 2013 به‌مورد اجرا در می‌آید یک پیمان برای پرهیز از بحران‌های مالی در اروپاست که آلمان مبتکر آن است
این پیمان در نشست سران 25 کشور عضو اتحادیه اروپا در روز دوم مارس سال 2012 (دوزادهم اسفند 1390)  در بروکسل امضا شد
بریتانیا و جمهوری چک این پیمان را امضا نکردند.
پیمان مذکور، بر اساس توصیه‌های آلمان بنا شده که برای اجتناب از تشدید بحران جاری، مقررات سختگیرانه‌ای برای عملکرد کشورهای عضو در نظر گرفته است.
هدف از انعقاد پیمان مالی بین‌الدولی اروپا ایجاد زمینه همکاری های بیشتر بین ۱۷ کشور منطقه یورو است

 

 

مفاد اصلی پیمان مالی بین‌الدولی اروپا:
- محدودیت کسری بودجه از سه درصد به پنج دهم درصد می‌رسد
- یک درصد جریمه بر تولید ناخالص ملی کشورهایی که این مقررات را در قانون اساسی‌اشان نمی‌گنجانند، در نظر گرفته می‌شود.
- کشورهایی که از این مهم سرباز می‌زنند، مورد پیگیری دیوان عدالت اروپا (European Court of Justice) قرار می‌گیرند.
- تنها کشورهایی که این پیمان را می‌پذیرند، مشمول کمک‌های مالی اتحادیه می‌شوند.
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


آشنایی با پیمان لیسبون
دو شنبه 8 خرداد 1391 ساعت 1:54 | بازدید : 728 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

پیمان لیسبون توافقی است که پس از حدود ۷ سال تلاش و ناکامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در خصوص اجرای قانون اساسی واحد، جمعه ۱۹ اکتبر ۲۰۰۷ سران ۲۷کشور اتحادیه اروپا به آن دست یافتند.
پیمان جدید که روز ۱۳دسامبر ۲۰۰۷ در دوران ریاست دوره ای پرتغال بر اتحادیه اروپا در شهر لیسبون در نشست سران این اتحادیه امضا شد جانشین قانون اساسی ناکام مانده قبلی و پیمان‌های فعلی جامعه اروپا و اتحادیه اروپا خواهد شد و آنها را اصلاح می‌کند.
 توافق بر سر سند پایه‌ای در اتحادیه‌ اوپا
سران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در روزهای ۱۸ و ۱۹ اکتبر ۲۰۰۷ و پس از چانه‌زنی‌های بسیار، در مورد سند پایه‌ای جدید این اتحادیه به توافق رسیدند. این سند شامل دو بخش است: یکی اصول اتحادیه‌ی اروپا را مشخص می‌کند و دیگری شیوه‌ی کار آن‌را. سند پایه‌ای اتحادیه‌ی اروپا، بیش از همه به نفع کشورهای جدیدی‌ است که قصد پیوستن به این اتحادیه را دارند. 
بر اساس قانون فعلی اتحادیه‌ اروپا، پارلمان این اتحادیه گسترش نمی‌یابد. به این معنی که کشورهایی از منطقه‌ی بالکان یا ترکیه که خواهان ورود به این اتحادیه هستند با موانع بسیار زیادی روبه‌رو هستند.
سند پایه‌ای اتحادیه‌ اروپا در واقع در بر دارنده اصول قانون اساسی اتحادیه‌ی اروپاست که پیش‌تر با مخالفت فرانسه و هلند به‌دست فراموشی سپرده شد. مردم کشورهای فرانسه و هلند در همه‌پرسی سال ۲۰۰۵، به قانون اساسی اتحادیه‌ی اروپا ر‌أی منفی دادند.
 تغییرات جدید
سند پایه‌ای جدید، با اصولی تقریباً مشابه قانون اساسی "رد شده" ، البته با تغییراتی، مورد موافقت کشورهای عضو قرار گرفته است. این تغییرات شامل مواردی هستند که تداعی‌کننده‌ی مفهوم یک کشور واحدند. از آن جمله می‌توان به حذف پرچم، سرود ملی و چند تغییر دیگر اشاره کرد.
علاوه بر آن، "نماینده‌ ارشد سیاسی-امنیتی اتحادیه‌ی اروپا" جایگزین "وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا" خواهد شد که در قانون اساسی پیش‌بینی خواهد شد.
در مقابل فرایند رأی‌گیری و ساختار سازمانی این اتحادیه، تقریباً برآمده از قانون اساسی شکست‌خورده؛ البته با عنوان‌های جدید. در سند پایه‌ای جدید هم‌چنین ملاک‌های دیگری برای رأی‌گیری در پارلمان اروپا در نظر گرفته شده است. هم‌چنین در آینده موارد بیشتری از تصمیمات این اتحادیه، به رأی عمومی اعضا گذاشته می‌شوند که این خود به کارآمدتر و دموکرات‌تر شدن تصمیمات این اتحادیه کمک خواهد کرد.
ریاست دوره‌ای این اتحادیه دوسال‌ونیم خواهد بود و تعداد کرسی‌های پارلمان این اتحادیه از سال ۲۰۱۴ از ۷۸۵ کرسی فعلی به ۷۵۱ کرسی کاهش خواهد یافت.
فرایند ساده‌تری جایگزین فرایند پیچیده‌ی رأی‌گیری کنونی خواهند شد. از سال ۲۰۱۶ هم‌چنین این امکان به‌وجود خواهد آمد که یک مصوبه مورد بازبینی قرار بگیرد، اگر اقلیتی از کشورها خواستار آن باشند.
 
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


خروج ناگهانی۵۰۰هزار نفر از بازار کار
دو شنبه 8 خرداد 1391 ساعت 1:51 | بازدید : 710 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

با وجود ادعای دولت در ایجاد ۴.۱ میلیون فرصت جدید شغلی در سال‌های ۸۹ و ۹۰، در این مدت از جمعیت فعال و شاغل کشور ۵۰۰ هزار نفر کاسته شد که با نسخه دولت در اشتغال‌زایی میلیونی تناقض دارد.

 

به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، با وجود ادعای دولت در مورد ایجاد ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار فرصت جدید شغلی در سال ۸۹ و همچنین ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار فرصت جدید دیگر در سال ۹۰؛ آمارها در این بخش چیز دیگری را نشان می دهند.

بر پایه این گزارش، در صورت تحقق اشتغال زایی میلیونی در کشور و ایجاد
۴ میلیون و ۱۰۰ هزار فرصت جدید در ۲ سال گذشته؛ هم اکنون نرخ بیکاری کشور باید به طرز چشمگیری کاهش می یافت که بررسی آمارهای مربوط به نرخ بیکاری در سالهای گذشته چنین چیزی را نشان نمی دهد و حتی نرخ بیکاری سال گذشته نسبت به سال ۸۸ به میزان ۴ دهم درصد نیز بیشتر شده است.

آمارها چه می‌ گویند؟

با اینکه دولت پس از انتقادات و تردیدهای فراوانی که در مورد ایجاد
۱ میلیون و ۶۰۰ هزار فرصت جدید شغلی در سال ۸۹ از سوی بازار کار و همچنین مجلس مطرح شده بود، وعده ارائه مستنداتی را در رابطه با چگونگی تحقق مشاغل میلیونی جدید داده بود؛ اما این مهم همچنان در حد وعده باقی ماند.

کوروش پرند معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هفته گذشته اعلام کرده بود که وضعیت بیکاری و جمعیت بالای متقاضی کار در کشور تا سال
۹۴ نیز ادامه خواهد یافت.

پیش تر یکی دیگر از مقامات این وزارتخانه، ایجاد شرایط نامساعد بیکاری در کشور را به افزایش یکباره جمعیت و انفجار تولدها در دهه
۶۰ مرتبط دانسته و عنوان کرده بود: به دلیل ورود جوانان به دانشگاه ها و همچنین تاخیر در سن ازدواج، هم اکنون جمعیت بیکاری که باید تاکنون تعیین تکلیف می شد، چندسال با تاخیر متقاضی کار می شوند و این موضوع باعث بروز مشکلاتی برای پاسخگویی به نیازهای اشتغالی جوانان شده است.

اعتبارسنجی، پاسخ دولت به منتقدان

برای سال گذشته نیز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود که طرح اعتبارسنجی و بررسی مستندات ایجاد
۲ میلیون و ۵۰۰ هزار فرصت جدید شغلی در استان ها را برای شفاف سازی در این بخش اجرا خواهد کرد.

هرچند گفته می شود که این طرح از پاییز سال گذشته و پس از ایجاد سامانه ملی رصد دنبال شده است، اما نتایج حاصل از بررسی ها و اقدامات دولت در این بخش پس از گذشته
۴۴ روز از سال جدید نیز ارائه نشد.

مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بودند که استانها موظف شده اند اطلاعات و سوابق مربوط به اشتغال‌زایی در هر

|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


حذف نام ایران از فدراسیون جهانی بورس‌ها سیاسی است
دو شنبه 8 خرداد 1391 ساعت 1:50 | بازدید : 779 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

عضو شورای‌ بورس، درباره اخراج بورس تهران از فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار گفت: تعلیق یا اخراج ایران از فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار یک موضوع سیاسی است.
به گزارش همشهری، فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار از سال گذشته نام بورس تهران را از فهرست اعضای خود حذف کرد اما این موضوع هیچ واکنش رسمی از سوی مقامات ایرانی در پی نداشت و فقط به درج چند گزارش در روزنامه همشهری ختم شد. از آن زمان تاکنون 6‌ماه می‌گذرد و هنوز اطلاعات دقیقی درباره نحوه بازگشت عضویت ایران در این فدراسیون در دست نیست.
فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار به‌عنوان معتبر‌ترین مجمع جهانی بازارهای مالی متشکل از 54 بورس معتبر جهان است که بیشتر بورس‌های دنیا تحت استاندارد‌های مشخصی عضو این فدراسیون هستند. در حال حاضر بزرگ‌ترین غول‌های مالی دنیا عضو این فدراسیون هستند و ارزش دارایی‌هایی این فدراسیون بیش از 50‌هزار میلیارد دلار است. بورس تهران که در حال حاضر 110‌میلیارد دلار ارزش دارد، در سال1995 پس از تلاش‌های فراوان به عضویت این فدراسیون در آمد اما از اکتبر(مهرماه) سال گذشته عضویت بورس تهران در این فدراسیون به حالت تعلیق در آمد.
پیش از این لورنزو گالی رئیس بخش مطالعات آماری فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار در گفت‌وگو با همشهری، درباره حذف و تعلیق بورس تهران از فهرست فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار گفته بود: ما از اکتبر سال‌جاری (مهرماه 1390) عضویت بورس تهران را در این فدراسیون به حالت تعلیق در آوردیم. وی در پاسخ به این پرسش که دلایل تعلیق عضویت بورس تهران از فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار چیست گفت:شرایط عضویت به‌طور مشخص به اعضا اعلام شده است که هر کدام از بورس‌های عضو این فدراسیون باید با یکی از مقامات بازار سرمایه‌‌اش به عضویت سازمان جهانی آیسکو IOSC (سازمانی که نهاد ناظر بازار‌های سرمایه جهان است) درآید اما این شرط برای ایران محقق نشد.گالی تأکید کرده بود: تا وقتی بررسی شرایط بورس تهران در آیسکو IOSC کامل نشود، عضویت بورس تهران در فدراسیون جهانی به حالت تعلیق در خواهد آمد.
تحلیل یک عضو شورای بورس
محمدرضا پور ابراهیمی عضو شورای بورس در گفت‌وگو با همشهری درباره پیگیری دلایل تعلیق ایران از فدراسیون جهانی بورس‌ها گفت: تعلیق ایران از فهرست فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار یک موضوع سیاسی است اما این موضوع در دست بررسی است. به گفته وی یک فرد انگلیسی تبار که تحت لابی اسرائیل در این فدراسیون فعالیت می‌کند یکی از افرادی است که زمینه‌های تعلیق عضویت ایران را در این فدراسیون به‌وجود آورده است.
وی افزود: موضوع اصلی این است که فدراسیون جهانی برای ادامه عضویت ایران یکسری خواسته‌های نابجا دارد و اطلاعاتی را مطالبه می‌کند که ممکن است به لحاظ امنیتی مشکل‌ساز باشد. پور ابراهیمی تصریح کرد: فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار بعضا خواسته‌ها و تعهداتی را خواسته است که شبیه بهانه‌گیری است و ارائه این اطلاعات از لحاظ امنیت ملی به صلاح نیست.وی تأکید کرد: سازمان بورس واوراق بهادار پیگیر این موضوع است و در حال بررسی لغو عضویت ایران در فدراسیون جهانی است.
 
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


چهار بيماري ناشي از نگراني براي پول
دو شنبه 8 خرداد 1391 ساعت 1:49 | بازدید : 772 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

محققان از خبرگزاري آسوشيتدپرس و شركت پزشكي AOL با انجام نظرخواهي و همه پرسي با موضوع تاثير نگراني ها و تشويش درباره پول بر سلامت، دریافته اند که نگراني در مورد پول از علل از دست دادن تعادل رواني است و مي تواند منجر به بيماري های متعدد شود.
 
به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از مديك فوروم؛ بررسي ها نشان داد 27% از افرادي كه به خاطر پول (عمدتا به دليل كمي آن) نگرانند، از زخم معده رنج مي برند.

در بين افرادي كه ساده تر با پول برخورد مي كنند، 8% دچار زخم معده هستند. 44% از افراد نگران براي پول دائما از سردرد رنج مي برند. در مقابل 4% از افراد كه در مورد پول نگران و آشفته نيستند، دچار اين درد هستند.
23% از افراد نگران براي پول و تنها، 4% از افرادي كه براي پول نگران نيستند، از افسردگي شكايت دارند.
65% از افراد كه در مورد مسائل مالي نگران هستند، اغلب درد كمر و تنش عضلاني دارند.

نويسندگان اين تحقيق تاكيد مي كنند؛ افرادي كه مي دانند چگونه براي امور مالي خود برنامه ريزي كنند، كمتر از همه از اين مشكلات شكايت دارند./ا
 
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


آشنایی با پیمان سنتو
دو شنبه 8 خرداد 1391 ساعت 1:48 | بازدید : 1207 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

پیمان سنتو یا سازمان پیمان مرکزی Central treaty organization) Cento) حلقه تکمیلی پیمانی‌است که ۴ سال پیش از آن در بغداد به امضا رسید و به «پیمان بغداد» مشهور شد.
پیمان بغداد در اسفند ۱۳۳۳ در پایتخت عراق بین این کشور و ترکیه امضا شد.
این پیمان نمونه‌ای از پیمان‌های دول طرفدار آمریکا بود که در جنوب شرق آسیا و آمریکای لاتین هم بسته شده بود تا جلوی نفوذ و بسط کمونیست‌ها گرفته شود.
سال بعد انگلستان پاکستان و ایران هم به پیمان اضافه شدند، اما آمریکا که بانی تشکیل این سازمان بود، وارد نشد تا شوروی حساس نشود.
۴ سال بعد عبدالکریم قاسم در عراق کودتا کرد و  از پیمان بیرون آمد. در نتیجه مرکز پیمان به آنکارا رفت و اسم پیمان شد سنتو. این پیمان چون بین پیمان ناتو در اروپا و سیتو در شرق آسیا بود، سنتو نام گرفت.
پاکستان، سال ۱۳۵۰ چون سنتو از این کشور در برابر حملات هند، دفاع نکرد از آن جدا شد و ایران هم بعد از پیروزی انقلاب در ۲۰ اسفند ۱۳۵۷ از این سازمان بیرون رفت و سنتو منحل شد.
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


آشنایی با پیمان ان پی تی (NPT)
دو شنبه 8 خرداد 1391 ساعت 1:46 | بازدید : 837 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

ان پی تی" (NPT) از جمله واژه‌های سیاسی است که به کرات در محافل رسانه‌ای و سیاسی جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
"ان.پی.تی" مخفف نام انگلیسی "معاهده منع گسترش هسته‌ای" (Nuclear Non- Proliferation Treaty) است.
پس از آن که آمریکا در دوران جنگ جهانی دوم به استفاده از بمب اتمی اقدام کرد رقابت شدیدی از سوی سایر کشورهای بزرگ جهان برای دستیابی به این سلاح آغاز شد که در این مسیر شوروی سابق در سال ،۱۹۴۹ انگلیس در سال ،۱۹۵۲فرانسه در سال ۱۹۶۰ و جمهوری خلق چین در سال ۱۹۶۴ به یک دولت هسته‌ای تبدیل شدند.
همچنین تحقیقات علمی که در دهه ۱۹۶۰ برای کاربردهای صلح آمیز انرژی هسته‌ای انجام شد به پیشرفت های شگرفی در فناوری راکتورهای هسته ای برای تولید برق منجر شد. در سال ۱۹۶۶ نیروگاههای هسته ای در پنج کشور در حال ساخت بود. در سال ۱۹۸۵ حدود ۳۰۰ نیروگاه هسته ای در کشورهای مختلف در حال فعالیت، ساخت یا طراحی بودند.
خسارت های گسترده جانی و مالی ناشی از انفجار بمب های اتمی آمریکا در هیروشیما و ناکازاکی ژاپن و نیز تولید مقادیر زیادی پلونیوم ناشی از سوخت نیروگاههای هسته ای- که طبق برآوردهای سال ۱۹۸۵ روزانه برای تولید ۱۵ تا ۲۰ بمب اتمی کفایت می کرد- تلاش های بین المللی برای جلوگیری از استفاده های غیرصلح آمیز انرژی هسته ای را موجب شد که در نهایت این روند معاهده ان.پی.تی به عنوان تنها معاهده چندجانبه الزام آور در این زمینه در یک مقدمه و ۱۱ ماده منعقد شود.
معاهده ان.پی.تی در اول ژوئیه ۱۹۶۸ برای امضای کشورها آماده شد و در این تاریخ آمریکا و انگلیس و ۵۹ کشور دیگر آن را امضا کردند. این معاهده پس از آن که آمریکا آن را در مجلس خود تصویب کرد در ۵ مارس ۱۹۷۰ به اجرا گذاشته شد. چین در ۹ مارس سال ،۱۹۹۲ فرانسه در ۳ اوت ۱۹۹۲ به عضویت این معاهده درآمدند.
در حال حاضر ۱۸۶ کشور جهان عضو این معاهده هستند. تنها کشورهای کوبا، اسرائیل، هند و پاکستان عضو این معاهده نیستند. همچنین کره شمالی نیز چند سال پیش از این معاهده خارج شده است.
نظارت بر اجرای معاهده ان.پی.تی و پروتکل الحاقی آن برعهده آژانس بین المللی انرژی اتمی است که خود یکی از آژانس های تخصصی سازمان ملل متحد محسوب می شود. آژانس بین المللی انرژی اتمی در سال ۱۹۵۷ با هدف تسهیل استفاده های صلح آمیز از انرژی هسته ای و جلوگیری از کار برد کمک های این آژانس در مقاصد نظامی آغاز به کار کرد و مقر آن در وین است.
این آژانس در چارچوب نظام پادمان های ایجاد شده توسط معاهده ان.پی.تی به منظور بررسی میزان پای بندی کشورهای عضو ان.پی.تی به مقررات این معاهده بازرسی هایی را از تاسیسات هسته ای کشورهای عضو انجام می دهد.
همچنین مفاد معاهده ان.پی.تی به ویژه پاراگراف سوم ماده هشتم آن دوره های پنج ساله ای برای بررسی عملکرد این معاهده تعیین کرده که در کنفرانس بررسی و توسعه ان.پی.تی در سال ۱۹۹۵ نیز به تایید اعضا رسیده است. در کنفرانس سال ۱۹۹۵ که با حضور بیش از ۱۷۰ کشور عضو برگزار شد تصمیماتی در خصوص افزایش مدت معاهده برای مدت نامحدود، عدم تکثیر هسته ای و خلع سلاح به عنوان اصول و اهداف اجرای این معاهده و تعیین فرایند بررسی های بعدی اتخاذ شد
 
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


تدریس «آشنایی با علم و مبانی اختلاس»
دو شنبه 8 خرداد 1391 ساعت 1:43 | بازدید : 760 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

پیشنهاد می‌شود که در رشته مالی، حسابداری، حسابرسی و… چند واحد درس با عناوین ذیل تدوین ‌شود:
«آشنایی با علم و رموز اختلاس، چگونگی ‌ایجاد رابطه مالی با سیاسیون، انواع فساد، رابطه فساد با قدرت سیاسی، تاثیر رشوه مرتبط با فساد در تصمیم‌گیری اقتصادی و سیاسی، علت بی‌تفاوتی مردم نسبت به فساد، چگونگی جعل امضا، پرداخت کمک مردمی ‌و خیرات برای هموارسازی فساد، رموز پرداخت رشوه از نوع نقدی و… »
.
۱- به نظر می‌رسد تدریس و آموزش دروس حسابداری، حسابرسی، بانکداری و غیره در دانشگاه‌های کشور کارآمدی نداشته زیرا‌ این فارغ‌التحصیلان نتوانستند به موقع سوء‌استفاده مالی را کشف کنند. سوء‌استفاده‌کنندگان (که بعضا تحصیلکرده نبوده و برخی از آنها مدرک حسابداری و حسابرسی و حقوقی داشته‌اند) موفق شدند سوء‌استفاده ۳۰۰۰ میلیاردی داشته باشند که دروس شاید یک راه‌حل آن باشد که تعدادی واحد با عنوان «آشنایی با مبانی و علم اختلاس» تدوین شود.
.
۲-  سوء‌استفاده ۳۰۰۰ میلیاردی (که اولین و آخرین نبود) شوکی بود بر مردم که امانت داری و نظارت در بانک‌ها را خدشه دار کرد. مردم هنوز هم باور ندارند که سوء‌استفاده‌کنندگان به راحتی به خصوص در بانک‌های دولتی و برخی از بانک‌های خصوصی سوء‌استفاده کردند، آن‌هم از محل پول و ثروت مردم، که نزد بانک‌ها سپرده شده بود، با ‌این هدف که از محل آن، منابع مالی مورد نیاز توسعه اقتصادی توسط فعالان اقتصادی تامین شود و در کنار آن در سود متعلقه، هزینه زندگی خود را تامین کنند اما پول هدر رفت و تنها دولت بدهکار مردم شد.
.
۳-  پست مدیریت، حسابداری و حسابرسی و انضباط مالی در‌این بانک‌ها با فارغ‌التحصیلان رشته حسابداری، حسابرسی، بانکداری، مدیریت مالی و حقوقی است. مسوولان بانک مرکزی آنقدر به تجربه مدیران بانک‌های دولتی اهمیت می‌دهند که مصوب کردند اکثریت اعضای هیات مدیره بانک‌های خصوصی باید تجربه مدیریت بانکی از نوع فوق را داشته باشند حتی اجازه می‌دهند که کادر ارشد سیستم نظارتی بانک بلافاصله بعد از بازنشستگی، مدیر‌این بانک‌ها شوند، در حالی که در بیشتر کشورهای جهان، استخدام ممیز مالیاتی و کادر نظارت تا چند سال بعد از بازنشستگی در واحدهای اقتصادی که قبلا تحت نظارت بوده‌اند معمول نیست (ضمن ‌اینکه حقوق بازنشستگی کافی در اختیار دارند). جالب ‌اینکه کادر گروه دست‌اندر کار تدوین استانداردها، مدیران‌این بانک‌های دولتی، مدیران بانک‌های خصوصی و مسوولیت نظارت (بانک مرکزی و حتی بورس) و حسابرس‌ این دستگاه‌ها هم همین فارغ‌التحصیلان هستند.
.
۴- در آمریکا در دهه ۹۰ آقای «جان» اقدام به طراحی و صدور اوراق قرضه با بهره بیش از ۱۵ درصد کرد (در حالی که نرخ بهره کمتر از ۵ درصد بود). برخی از شرکت‌ها از جمله
Elevn 7 ‌این اوراق را صادر کردند برخی از مردم فریفته بهره ۱۵درصد شدند و پول‌های خود را از سهام و بانک خارج کرده و اوراق خریدند تا سود خوب کسب کنند اما ‌این شرکت‌ها تحمل هزینه بهره زیاد را نداشتند و ورشکست شدند. 
.
پول مردم هم خورده شد، اما آقای جان زندانی شد آن‌هم پس از کسب میلیاردها سود. بعد از زندان (که طبق معمول کوتاه مدت است) وی استاد دانشگاه هاروارد شد و در رشته امور مالی به تدریس پرداخت. آقای «نکلسون» مدیر بانک برینگ انگلیس در سنگاپور اختلاس کرد و بانک را ورشکست کرد، بعد از دو سال زندان در آلمان، استاد رشته فاینانس در سنگاپور شد. آنها در سیستم آموزشی خود به نتیجه رسیدند که فارغ‌التحصیلان رشته مالی باید با علم و رموز اختلاس آشنا باشند تا بتوانند آن را تا حدودی کشف کنند.
.
از‌این مبتکران و کلاهبرداران در‌ایران کم نبودند و نیستند (دهه ۶۰، ۷۰ و …) در غیاب نظارت، شرکت‌های مضاربه‌ای را طراحی کردند، اوایل کار سودهای زیاد پرداخت کردند؛ اما پول مردم را خوردند. دولت و مقام مسوول و ناظر هم وقتی فهمید که عمده اختلاس‌گران فرار کرده بودند و فقط یک، دو سه نفری باقیمانده بودند که زندانی شدند و سرنوشت بقیه هم معلوم نشد. 
.
بنابراین به اختلاس‌گران پیشنهاد می‌شود، در باقیمانده عمر خود یا هنگامی ‌که در زندان هستند یا در هنگام مرخصی‌ از زندان، تدریس درس اختلاس را بر عهده بگیرند. افزون برآن برای پیشگیری از گول خوردن و گمراه شدن مقامات، نمایندگان و مدیران بانک‌ها و واحدهای اقتصادی،‌ این درس به صورت خلاصه و فشرده در کارگاه‌های آموزش یک روزه ارائه شود و البته نه از نوع کنفرانس اداری اخیر که واژه قانونی «مبارزه با فساد» آن را حذف و فقط ارتقای سلامت اداری را عنوان کردند.
.
 
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


افشای مفاد پیشنهاد هسته‌ای آمریکا به ایران
دو شنبه 8 خرداد 1391 ساعت 1:42 | بازدید : 681 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

منابع اسرائیلی با نگرانی، از متن موقت توافق هشت ماده‌ای ایران و آمریکا خبر دادند. به ظاهر، یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی اتمی، فردا یکشنبه متن پیشنهادی آمریکا را برای گرفتن موافقت مقامات ایرانی به تهران خواهد آورد.یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، فردا در مأموریتی حساس به ایران خواهد آمد.

 

به گزارش «تابناک»، به نقل از وب‌سایت «دبکا»، وابسته به محافل اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، آمانو در این سفر به دنبال آن خواهد بود که موافقت مقامات ارشد ایران را با توافق موقت هشت ماده‌ای پیشنهادی از سوی باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا به دست آورد.

 

دبکا مدعی شده که به متن مورد نظر دسترسی یافته است؛ هر چند این متن نهایی نیست و ممکن است تغییر کند. اسرائیلی‌ها نگرانی خود از چنین توافقی را پنهان نکرده‌اند و آن را غیر قابل قبول دانسته‌اند، زیرا به ایران امکان می‌دهد بدون مانع جدی، برنامه ساخت بمب اتمی! خود را به پیش برد.

بنابراین، اگر چنین توافقی بین طرفین صورت گیرد و در اجلاس بغداد نهایی شود، با توجه به حضور قدرت‌های بزرگ در اجلاس بغداد، از حمایت ارکان سازمان ملل نیز برخوردار خواهد بود. در آن صورت، حمله اسرائیل به تأسیسات ایران به مراتب سخت‌تر خواهد شد، زیرا حتی در صورت موفقیت، باعث انزوای شدید این رژیم در صحنه بین‌المللی می‌شود.

این در حالی است که اسرائیلی‌ها مدعی هستند، تهدید حمله اسرائیل در پیشبرد سیاست‌های آمریکا مفید بوده، زیرا به نرمش ایران در مسیر حل و فصل دیپلماتیک مسأله منجر شده است. این بازی دوگانه در عین حال که باعث انجام گفت‌وگوهایی میان ایران و آمریکا شده، ایران را به یکی دیگر از اهداف مهم خود یعنی ایجاد شکاف سیاسی بین آمریکا و اسرائیل رسانده است.

دبکا همچنین مدعی شده است که رهبری ایران بر این باور بوده، تحمل موقت تحریم‌ها به صرفه است؛ البته اگر در پایان به توافقی بینجامد که باعث اجبار آمریکا به جدایی از اسرائیل شود.

متن مقدماتی پیشنهادی اوباما برای موافقت ایران بنا بر ادعای دبکا به قرار زیر است:

۱ـ از آنجا که ایران و آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند، هیچ راه واقع‌بینانه و جامعی برای توقف برنامه اتمی ایران نیست، دو طرف بر سر موادی موافقت موقت می‌کنند که هر طرف در تفسیر و اجرای آن دارای آزادی خواهد بود.

از دید اسرائیلی‌ها، چنین شرطی هم به اوباما امکان می‌دهد که در کارزار انتخاباتی، مدعی مهار برنامه اتمی ایران شود و هم به ایران این امکان را می‌دهد که اعلام نماید، حقوق هسته‌ای این کشور به رسمیت شناخته شده است.

۲ ـ ایران غنی‌سازی ۲۰ درصدی را متوقف می‌کند، ولی تأسیسات «فردو» به کار خود ادامه می‌دهد.

۳ـ ایران ۱۱۰ کیلوگرم اورانیوم ۲۰ درصدی خود را به خارج منتقل خواهد کرد. این مواد در قالب صفحه‌های سوخت مورد نیاز ایران برای راکتور تهران ـ که قابلیت استفاده کمتری برای تولید بمب دارند ـ به ایران بازگردانده خواهد شد.

۴ ـ هیچ محدودیتی در مورد غنی‌سازی تا ۵ درصد ایران اعمال نخواهد شد.

۵ ـ ایران پروتکل الحاقی را امضا خواهد کرد.

۶ ـ سایت‌های پنهان هسته‌ای احتمالی ایران که آمریکا اطلاعات روشنی از آن‌ها ندارد، بیرون از حوزه بازرسی‌ها باقی خواهند ماند.

۷ ـ آمریکا و اروپا، در مورد تحریم‌ها علیه ایران تساهل پیشه خواهند کرد. تحریم بانک مرکزی و تحریم استفاده ایران از سیستم تبادل بانکی «سوئیفت» رسماً ملغی نخواهد شد، اما غرب چشم خود را بر مبادلات بانک‌های کوچک اروپایی با ایران خواهد بست و مبادلات بانک‌های چین، هند، روسیه و ترکیه با ایران را تحمل خواهد کرد.

۸ ـ آمریکا و اروپا، تحریم نفتی ایران را که قرار است از آغاز ژوئن اجرایی شود، لغو خواهند کرد.
 

 
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


پیش بینی بهای اونس جهانی طلا
دو شنبه 8 خرداد 1391 ساعت 1:40 | بازدید : 703 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، در نظرسنجی این هفته ۳۲ کارشناس شرکت کرده اند که در این میان ۱۴ نفر به افزایش، ۱۲ نفر به کاهش و ۶ نفر به عدم تغییر بهای اونس جهانی طلا در این هفته رای داده اند.
.
بسیاری از کارشناسان دلیل رویکرد ضعیف سرمایه داران نسبت به اونس جهانی طلا را تقویت اقتصاد آمریکا عنوان کرده اند که افزایش بهای دلار را در بازارهای جهانی را به دنبال داشته است. از این روز با افزایش سطح تقاضا برای این واحد پولی بهای اونس جهانی طلا نیز با کاهش رو به رو شده است. اونس جهانی طلا در روز جمعه تا بهای ۱۵۷۲ دلار در هر اونس نیز کاهش یافت.
.
بهای دلار در بازارهای جهانی برای نهمین روز متوالی در روز جمعه بر خلاف واحد های پولی دیگر با افزایش رو به رو شد که این امر از سال ۲۰۰۸ به بعد بی سابقه بوده است. با توجه به شرایط به وجود آمده در یونان و اسپانیا بسیاری از سرمایه داران به دنبال تبدیل سرمایه هایشان به واحد های پولی امن می باشند. فلز طلا در این روزها نتوانسته است تا نظر سرمایه داران را به عنوان سرمایه ای امن جلب کند.
.
جسپر دانسبو یکی از تحلیل گران بازارهای لندن بر این عقیده است که در شرایطی که التهاب در بازارهای مبادلاتی وجود دارد و از سویی دیگر بهای دلار با افزایش رو به رو شده است، شرایط برای افزایش بهای اونس جهانی طلا با مشکل رو به می شود و این امر را غیر ممکن می سازد.
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


آشنایی با پارلمان اروپا
دو شنبه 8 خرداد 1391 ساعت 1:38 | بازدید : 707 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

پارلمان اروپا حرف آخر را درباره طیف گسترده‌ای از مقررات اتحادیه اروپا می‌زند
تصمیمات پارلمان اروپا که 785 عضو دارد به شکل مستقیم بر زندگی تقریبا 500 میلیون ساکن 27 عضو این بلوک تاثیر می‌گذارد.
حقوق
این پارلمان حق اصلاح، تایید یا رد قوانین اتحادیه اروپا را در موضوعاتی همچون گردش آزاد کارگران، آموزش، بازار مشترک اتحادیه اروپا و حفاظت از محیط زیست دارد.
کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید پیش از تایید قوانین اتحادیه اروپا در خصوص مسایل قضایی همچون مهاجرت و پناهندگی با پارلمان مشورت کنند، اما ملزم به پیروی از نظر پارلمان نیستند.  پارلمان قدرت اندکی در زمینه سیاست خارجی اتحادیه اروپا دارد.

 

بودجه
پارلمان حق اصلاح یا رد پیشنهادهای موسوم به هزینه‌های "غیرضروری" بودجه اتحادیه اروپا را دارد که حوزه‌هایی همچون توسعه روستایی، زیرساختار و تحقیقات را در بر‌می‌گیرد.
این پارلمان همچنین ناظر بر چگونگی مصرف بودجه شاخه اجرایی اتحادیه اروپا و کمیسیون اروپایی است. بودجه اتحادیه اروپا برای سال 2009 میلادی 116 میلیارد یورو (158 میلیارد دلار) تعیین شد.
نظارت
پارلمان می‌تواند در صورتی که به این باور برسد که کمیسیون یا شورای کشورهای عضو اتحادیه اروپا قوانین اتحادیه اروپا را نقض کرده‌اند، آنها را به دادگاه اروپایی بکشاند.
این پارلمان می‌تواند تقحیقاتی را در خصوص اتهام نقض حقوق اتحادیه اروپا در هر یک از کشورهای عضو انجام دهد.
کمیسیون
پارلمان در جریان تعیین رییس کمیسیون، سمتی که اعضای اتحادیه اروپا او را پیشنهاد می‌دهند، حق وتو دارد.
این نهاد همچنین در صورتی که احساس کند هیچ یک از اعضای کمیسیون قابل پذیرش نیستند، حق وتو انتصابات در کل کمیسیون را دارد، اما نمی‌تواند یک عضو را رد کند.
مشهورترین مورد اقدام پارلمان اروپا در این زمینه، استفاده این نهاد از چنین حقی در سال 2004 برای بلوکه کردن انتصاب 25 عضو کمیسیون به منظور جلوگیری از نامزدی روکو بوتیگلیونه، سیاستمدار ایتالیایی برای سمت کمیسر قضایی اتحادیه اروپا بود.
پارلمان همچنین حق انحلال کمیسیون را دارد. آخرین مورد این اقدام سال 1999 رخ داد که پارلمان تهدید کرد کمیسیون ژک سانتر را به خاطر رسوایی فساد مالی کنار می‌گذارد و به همین خاطر کمیسیون وادار به استعفا شد.[ پیمان لیسبون]
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

چه مطالبی را با توجه به اینکه وبلاگ اموزشی است نیاز است بیشتر به آن بپردازیم متشکرم

آرشیو مطالب
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 891
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 109

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 90
:: باردید دیروز : 147
:: بازدید هفته : 237
:: بازدید ماه : 1188
:: بازدید سال : 10088
:: بازدید کلی : 130629