بورس و اوراق بهادار، بازاریابی داخلی و خارجی، اقتصادی، مدیریت، بازرگانی، قوانین امور گمرکی
تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
جمعه 29 فروردين 1393 ساعت 14:22 | بازدید : 1063 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

حمل و نقل 3 درصد و دارایی چند درصد از مبلغ بارنامه را دریافت می کنند، شهرداری از شرکت حمل و نقلی مبالغی را دریافت می‌کند، همچنین‌ 8 درصد بابت مالیات بر ارزش افزوده کسر می‌شود و دیگر کسورات؛ در واقع بارنامه به جای آن که سند حمل کالا باشد به سند وصول مطالبات دولتی تبدیل شده است.

رئیس کانون انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های حمل‌ونقل کالا اظهار داشت: در بارنامه‌ها شرکت صادرکننده درصدی پورسانت دریافت می‌کند، ضمن آنکه کارمزد در داخل پایانه 8 درصد و در بیرون از پایانه حدود 10 درصد است.

وی افزود: در این راستا ضریب مالیاتی نیز حدود 26 الی 28 درصد است که از کل رقم کرایه کسر می‌شود، ضمن آنکه پورسانتی به ارائه‌دهنده کالاها پرداخت می‌کنند.

رئیس کانون انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های حمل‌ونقل کالا بیان کرد: همه این مورد موجب می‌شود شرکت حمل و نقل سود کمی داشته باشد از سوی دیگر راننده فکر می‌کند شرکت حمل و نقل سود کلانی به جیب زده است در حالی که در این میان به قدری واسطه ایجاد شده است که موجب ضرر و زیان می‌شود.

* بازار سیاه واسطه‌گری در عرصه حمل جاده‌ای کالا

احمدی‌زاده بیان کرد: واسطه‌گری در‌ عرصه حمل کالا بسیار زیاد است به عنوان مثال کارخانه‌ای با شرکتی برای حمل کالاهای خود قرارداد می‌بندد، در حالی که آن شرکت، حمل و نقلی نیست، سپس این شرکت واسطه،‌ با یک شرکت حمل و نقلی دیگر قرارداد حمل کالای آن کارخانه را منعقد می‌کند و در این میان سود کلان کسب می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه واسطه‌گری در این عرصه افزایش یافته است، یادآور شد: همین موارد موجب شده است که استقبال از حمل و نقل عمومی توسط سرمایه‌گذاران کاهش یابد.

* مونتاژ کامیون به‌جای تولید/نبود تنوع و محدودیت متقاضی برای خرید کامیون

رئیس کانون انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های حمل‌ونقل کالا با تأکید بر اینکه تولید خودرو و ناوگان عمومی جاده‌ای در ایران جای خود را به مونتاژ داده است، تأکید کرد: سیستم مدیریت خودروسازی کشور در بخش ناوگان عمومی جاده‌ای باید تغییر یابد ضمن آنکه باید سرمایه‌گذاران واقعی بدون وابستگی سازمان‌های دولتی به این عرصه وارد شوند.

احمدی‌زاده تأکید کرد: در حال حاضر برای خرید کامیون، فقط برندهای محدود وجود دارد و بخش خصوصی امکان خرید کامیون را از خارج و واردات ندارد.

وی بیان کرد: در همین کشور ترکیه تا چند سال پیش ناوگان کامیونی بسیار فرسوده فعال بود اما آنها به بخش خصوصی واقعی تسهیلات نوسازی ناوگان ارائه کردند؛ در حال حاضر ترکیه در بخش ناوگان باری جاده‌ای با کشورهای اروپایی رقابت می‌کند، ضمن آنکه در بخش مسافری نیز رشد به سزایی داشته است، زیرا به تشکل‌های حمل و نقلی و بخش خصوصی بها داده‌اند.

* جولان ارگا‌ن‌های دولتی برای تأسیس شرکت‌های حمل و نقلی

رئیس کانون انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های حمل‌ونقل کالا بیان کرد: در حال حاضر هر ارگانی دولتی و نظامی برای خود شرکت حمل و نقلی تأسیس کرده است، زیرا بخش خصوصی واقعی مورد توجه قرار نگرفته و غیرفعال است.

وی ادامه داد: این ارگان‌‌های دولتی همه بار خود را از طریق شرکت‌های حمل و نقلی خود جابه‌جا می‌کنند و بخش خصوصی واقعی ‌مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

* نوسازی ناوگان و کاهش مصرف سوخت با اجرای شرکت‌محوری قانون‌مند‌

این کارشناس حمل و نقل تأکید کرد: تا زمانی که بخش خصوصی در تصمیم‌سازی‌ها دخیل نباشد در این عرصه پویا نخواهد بود؛ در همین کشور ترکیه نمایندگان بخش خصوصی در همه جلسات تصمیم‌سازی دولت حضور دارند و همین مورد موجب رشد آنها در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای شده است.

وی افزود: به هر حال شرکت محوری با قوانین دقیق موجب می‌شود ترددهای یک سر خالی کاهش بسزایی یابد؛ وقتی کامیونی از تهران تا بندرعباس بدون بار حرکت کند قطعاً هزینه‌های بالایی در کنار استهلاک خواهد داشت که با افزایش نرخ حامل‌های انرژی این ترددها حذف می‌شود.

رئیس کانون انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های حمل‌ونقل کالا با تأکید بر اینکه خرده مالکی و خود مالکی در حمل و نقل جاد‌ه‌ای بار باید به شرکت‌محوری نوین تغییر یابد، بیان کرد: باید انگیزه‌ای وجود داشته باشد تا ناوگان خودمالکی به سمت شرکت مالکی حرکت کند.

احمدی‌زاده تأکید کرد: شرکت محوری موجب توسعه و نوسازی ناوگان می‌شود و پس از آن کاهش مصرف سوخت و استقبال از حمل کالا توسط جاده بیشتر خواهد بود.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

چه مطالبی را با توجه به اینکه وبلاگ اموزشی است نیاز است بیشتر به آن بپردازیم متشکرم

آرشیو مطالب
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 891
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 109

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 328
:: باردید دیروز : 147
:: بازدید هفته : 475
:: بازدید ماه : 1426
:: بازدید سال : 10326
:: بازدید کلی : 130867