بورس و اوراق بهادار، بازاریابی داخلی و خارجی، اقتصادی، مدیریت، بازرگانی، قوانین امور گمرکی
تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
دستگیری 16 اخلالگر/ گردش مالی هزار میلیاردتومانی یک دلار فروش!
شنبه 15 مهر 1391 ساعت 1:1 | بازدید : 632 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

گردش مالی و موجودی حساب بانکی یکی از متهمان یادشده از طریق اقدامات مجرمانه مذکور ظرف یک سال اخیر بیش از یک هزار میلیارد تومان بوده است. به گزارش شبکه ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادستانی تهران، خرید و فروش ارز خارج از شبکه بانکی به صورت گسترده، خرید و فروش و قاچاق ارز، تشکیل باندهای سازمان یافته و انجام معاملات ارز به صورت صوری و غیر واقعی با هدف افزایش قیمت ارز به منظور تشویش اذهان عمومی و ایجاد اختلال در کسب و کار و بازار و تحصیل مال نامشروع از طریق اقدامات مذکور که باعث بالا بردن غیر منطقی نرخ ارز و متشنج کردن فضای ارزی کشور گردیده و موجبات تضییع حقوق مردم از جمله اتهامات نامبردگان است.
این گزارش افزود به عنوان مثال گردش مالی و موجودی حساب بانکی یکی از متهمان یادشده از طریق اقدامات مجرمانه مذکور ظرف یک سال اخیر بیش از یک هزار میلیارد تومان بوده است.
پایگاه اطلاع رسانی دادستانی تهران در خاتمه افزود در این پرونده متهمان دیگری نیز تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند که اطلاع رسانی در این زمینه متعاقبا صورت خواهد گرفت.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قیمت دلار و سکه در روزی که احمدی نژاد رئیس جمهور شد ، چقدر بود؟!
جمعه 14 مهر 1391 ساعت 23:45 | بازدید : 658 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

قیمت دلار در سال 1384 ، زمانی که محمود احمدی نژاد رئیس جمهور شد و دولت را تحویل گرفت ، 902 تومان بود و اینک(صبح روز دهم مهر) به مرز 3000 تومان رسیده است!
این اعداد نشان می دهند دلار در این سال ها حدود 3.3 برابر شده و به همین میزان نیز از ارزش پول ملی کاسته شده است.

همچنین زمانی که احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور سوگند خورد که "درحراست از مرزها و استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزد" (اصل 121 قانون اساسی) و بر روی صندلی ریاست جمهوری نشست ، هر قطعه سکه بهار آزادی 96 هزار تومان بود ولی امروز یک میلیون و 160 هزار تومان است که افزایشی قریب به 13 برابری را نشان می دهد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کاربــردهای متـفاوت طلا از گـــذشته تا امـــروز
جمعه 14 مهر 1391 ساعت 2:13 | بازدید : 701 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

طلا، فلزی ارزشمند و گران قیمت است که در روزگار فعلی بیشتر برای آویزان شدن از سر و گردن مردم استفاده می شود. اما این فلز گذشته از زیبایی و گرانی که باعث شده حرف اول را در میان زینت آلات بزند، به دلیل خواص و ویژگی هایی که دارد، در طول تاریخ همواره مورد استفاده قرار گرفته است.


به گزارش ایران ویج ، در طول تاریخ از مصارف دندانپزشکی تا وسایل برقی امروزی و حتی در هوا و فضا می توان ردی از طلا یافت. در این گزارش موارد استفاده از طلا را در طول تاریخ بررسی کرده ایم.

 
حدود 4500 سال مصرف دارویی داشته است


 
نخستین بار استفاده از طلا را می توان در  2500 سال پیش از میلاد و در مصارف پزشکی چینی دید. طلای خالص در درمان جوش، آبله و زخم های پوستی چاره ساز بوده است.


 
این روزها برای درمان آرتروز استفاده می شود



این روزها از طلا برای درمان آرتروزها استفاده می کنند.  نمک طبی طلا برای کاهش ورم درمان آسیب های استخوانی و تسکین درد سفتی مفاصل به کار می رود. 

 
حدود 3 هزار سال مورد استفاده دندانپزشکان بوده است

 
طلا، چیزی حدود 3 هزار سال در دندانپزشکی کاربرد داشته است و اولین کتاب در این باره سال 1530 نوشته شد. در این کتاب به دندانپزشکان آن زمان توصیه شده بود برای پرکردن حفره های دندان ها و یا جایگزینی دندان های پوسیده از برگ طلا استفاده شود.

 
طلا سمی نیست

 
هزاران سال بعد، هنوز هم از طلا در پر کردن و ارتودنسی و کارهای دیگر دندانی استفاده می شود. طلا، فلزی سازگار با محیط است، بدین معنا که برای بدن انسان سمی نیست و به آن آسیبی نمی رساند.


 
یکی از بهترین رساناهای برق است


 
طلا یکی از بهترین رساناهای برق است و در بسیاری از وسایل الکتریکی از جمله تلفن های همراه به کار گرفته می شود. طلای موجود در بافت این دستگاه های برقی، آنها را از خوردگی حفظ می کند.

 
دست کم به اندازه 50 سنت طلا در هر تلفن همراه به کار رفته است

 
هر دستگاه تلفن همراه دارای 50 میلی گرم طلا است. ظاهرا مقدار کمی به نظر می رسد، اما به این نکته هم باید توجه داشت که هر سال حدود 1 میلیارد دستگاه تلفن همراه ساخته می شود. با در نظر گرفتن قیمت 50 سنت برای طلاهای بکار رفته در هر تلفن همراه به این نتیجه می توان رسید که هر سال 500 میلیون دلار طلا در تلفن های همراه استفاده می شود!


 
طلا در بسیاری از کامپیوترها یافت می شود

 
همچنین در بسیاری از کامپیوترهای معمولی هم می توان اثری از طلا پیدا کرد. این فلز گرانبها در CPU و مادر برد به کار برده می شود و به این ترتیب اجازه ارتباط بخش های مختلف کامپیوتر شما را با هم می دهد.
 
نقش مهمی در انتقال سریع اطلاعات دارد

 
طلا رسانای قابل اعتمادی است در انتقال اطلاعات و دادها از یک دستگاه دیجیتال به دستگاهی دیگر است. در واقع تنها نقره و مس در این زمینه از طلا عملکرد بهتری دارند.


 
می توان آن را به صورت ورقه های خیلی نازک درآورد

 
طلا فلزی چکش خوار و انعطاف پذیر است، به طوریکه می توان آن را  به شکل ورقه های نازک هم درآورد. این ورقه های طلا را در ساختمان های سراسر جهان استفاده می کنند.
 

 
این ساختمان با 1/5 تن طلا ساخته شده

 
این معبد هندی، بزرگترین ساختمان ساخته شده از طلا درجهان است. در این ساختمان از 1/5 تن طلا استفاده شده است.
 

 
در فضا در جهت انعکاس تشعشع ها و تثبیت درجه حرارت به کار می رود

 
دستگاه هایی فضایی هم از طلا بی بهره نیستند و دارای فیلم پلی استری با روکش طلا هستند که در بازتاب اشعه مادون قرمز و کمک به تثبیت درجه حرارت به کار می رود.
در صورت عدم وجود طلا در فضا پیماها، بخش های تیره تر آنها، مقدار زیادی گرما به خود جذب می کنند.
 

 
طلا در لباس فضانوردان هم یافت می شود

 
ناسا برای حفظ فضانواردان خود هم از طلا درلباسشان استفاده می کند. یکی از مواد تشکیل دهنده کلاه فضانوردان، طلاست تا آنها از تابش های مضر خورشید حفظ کند.
 
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پیش بینی قیمت طلا تا زمستان امسال/ بازار زرین می شود
جمعه 14 مهر 1391 ساعت 2:9 | بازدید : 683 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

به گزارش خبرنگار شبکه ایران، قیمت طلا در چند هفته اخیر روند پرنوسانی را تجربه کرده است. اما آیا می توان تصویری از آینده این بازار در میان مدت داشت؟ پاسخ به این پرسش، تصمیم گیری را برای معامله گران خرد، بسیار آسان تر می کند.
در ایران، قیمت طلا تحت تاثیر دو فاکتور نرخ ارز و قیمت جهانی است. پیش بینی آینده قیمت طلا در بازار ایران بسیار مشکل است چون نمی توان آینده دقیقی برای نرخ ارز مشخص کرد.
اما هم اکنون، اطلاعات خوبی از وضعیت آتی دیگر فاکتور تاثیرگذار بر بازار داخلی طلا وجود دارد؛ اطلاعاتی که از سوی موسسات جهانی برای آینده قیمت طلا تا اوایل سال 2013 منتشر شده است.
مشاهده روند قیمت طلا در یکی دو سال اخیر و پیش بینی وضعیت آن در آینده نشان میدهد که نمی توان از منظر بین المللی خیلی به افزایش مداوم قیمت ها امید بست. نوسان بازار داخلی طلا در بازار جهانی نیز دیده می شود.
«مرکز پیش بینی مالی»، یک موسسه معتبر آمریکایی است که شاخص های اقتصادی مهم این کشور را پیش بینی می کند. این موسسه برای ماه جاری  پیش بینی کرده که قیمت طلا از یک هزار و 700 دلار در هر اونس بالا تر رود. این نشان می دهد که پیش بینی این موسسه از افزایش قیمت درست بوده تنها تفاوت در میزان رشد به چشم می خورد که آن هم البته مربوط به شرایط مقطعی آن زمان خاص می شود. در این نمودار دیده می شود که هر چه به انتهای سال میلادی و اوایل زمستان نزدیک می شویم احتمال اوج گرفتن طلا دوباره وجود دارد به گونه ای که بر اساس پیش بینی این موسسه نرخ یک هزار و 800 دلار در اوایل سال 2013 قابل ثبت خواهد بود.
 
جدول شماره یک: پبش بینی قیمت طلا تا دی ماه 1391

افزایش قیمت طلا در ماه های اخیر به علت نگرانی های فراوانی بوده که وضعیت اقتصاد جهانی اقتضای آن را داشته است. از آغاز بحران مالی در سال 2008 بیش از یکهزار و 500 میلیارد دلار در قالب بسته های محرک اقتصادی به اقتصاد آمریکا تزریق شده و خرید چندین تریلیون دلار خرید اوراق قرضه به افزایش نقدینگی اقتصاد آمریکا دامن زده است که روز به روز به بحران آن دامن می زند. صحبت های اخیر رییس بانک مرکزی آمریکا مبنی بر احتمال کمک بیشتر به انبساط اقتصادی آمریکا ارزش دلار در برابر یورو را به پایین ترین سطح خود رسانده است. این مساله باعث افزایش تقاضا برای طلا و یکی از علل عمده گرانی آن درجهان به حساب می آید. 

 
جدول شماره دو: پبش بینی نرخ برابری دلار در برابر یورو  تا دی ماه 1391
 
بر اساس پیش بینی «مرکز پیش بینی مالی» آمریکا نرخ برابری دلار در برابر یورو هم اکنون به یکی از بالاترین ترین سطوح خود رسیده است. اما نگاهی به نمودار حکایت از آن دارد که این نرخ پس از یک دوره نزول دوباره اوج گرفته و به نزدیک 1.3 دلار برای هر یورو در اواخر زمستان امسال خواهد رسید. این مساله از این نظر با پیش بینی که در بالا برای روند افزایش قیمت طلا صورت گرفت همخوانی دارد.
البته یکی از فاکتورهای اثرگذار بر افزایش قیمت جهانی طلا نرخ برابری دلار و یورو است و این عامل کارکردی همانند نرخ ارز در بازار داخلی کشور دارد. هر اندازه که چشم انداز اقتصادی جهان برای سرمایه گذاران در بخش های مختلف ریسک پایین تری داشته باشد قیمت این فلز بیشتر مایل به سقوط خواهند بود. مثل اینکه، افزایش قیمت نفت در ماه های اخیر که در چهار سال گذشته یکی از رکوردهای این کالا به شمار می رود، هم تاثیر فراوانی بر افزایش تقاضا و گرانی طلا بر جای گذاشته است.
پیش بینی های مختلفی در این زمینه صورت گرفته که با آنچه «مرکز پیش بینی های مالی» برآورد کرده همخوانی دارد.
بانک فرانسوی بی ان پی پاریباس برآورد کرده که در دسامبر سال 2012 قیمت دلار به یک هزار و 775 دلار در هر اونس می رسد و در سال آینده رکورد 2 هزار و 150 دلار را هم ثبت خواهد کرد.
هم چنین بر اساس گزارشی که رویترز ارائه داده است، اوج قیمت طلا برای انتهای 2012 پیش بینی شده است و البته برای ماههای ابتدایی سال آینده میلادی هم کاهش را برآورد کرده است.
اما با توجه به این پیش بینی از وضعیت قیمتی این فلز در بازارهای جهانی، بازار داخلی ایران اما از وضعیتی مبهم رنج می برد.
تکلیف نرخ ارز به عنوان تنها عامل تاثیرگذار در قیمت این فلز در بازار داخلی هنوز مشخص نیست. در صورتیکه مسوولان از دوراهی که بر سر آن قرار گرفته اند فارغ از ماهیت راهی را انتخاب کنند می توان تکلیف آینده طلا را بهتر مشخص کرد اما ابهام تا زمانی که ارز یکه تاز خبرهای بازار است وجود خواهد داشت.
در صورتی که بانک مرکزی بتواند ارز را تک نرخی و آنهم آنگونه که به صورت ضمنی می توان از گفته های مسوولان دریافت زیر دو هزار تومان باشد، می توان به کاهش و تثبیت قیمت طلا در وضعیت کنونی امیدوار بود.
این در حالی است که اگر نرخ ارز همچنان بالای 2000 تومان کنونی در نوسان باشد، باید انتظار شکستن خط مقاومت یک میلیون تومان برای سکه و 100 هزار تومان برای هر گرم طلای 18 عیار را داشت.
 
 
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


حمله خطرناک ایموها به شهر تهران!
جمعه 14 مهر 1391 ساعت 2:4 | بازدید : 668 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

شاید شما هم از دیدن آنان در خیابان های شهر و ظاهر خاصشان متوجه تعلق این افراد به یک قالب فکری غیر متعارف شده باشید. به هر حال گروهی با نام ایموها مدتی است که از خارج کشور وارد شهرهای بزرگ ما نیز شده اند.

Emotional – (احساساتی ) و نام یک نوع موسیقی است که طرفداران زیادی در غرب دارد. طرفداران موسیقی امو به روش خاص خود لباس می پوشند، رفتار میکنند، صحبت می کنند و آرایش مو خاص خود را دارند. ممکن است طبق آیین امو هر کس استعداد امو شدن را داشته باشد اما برای بسیاری از افراد پذیرش تمام قوانین آن غیر قابل تحمل است.

امو فقط به مدل مو و لباس خلاصه نمی گردد، بلکه نوعی از هنر مدرن و غیر رسمی تحت تأثیر رپ و موسیقی های شیطان پرستانه در حد افراطی است. اموها در بین خود زبان خاصی دارند که نوعی گویش ابداعی و بدوی می باشد. معمولاً از قانون جامعه پیروی نمی کنند، تظاهر به دوری از خشونت را در دستور کار دارند و مدعی هستند که به جز آسیب رساندن به خود (از راه خودزنی) به کس دیگری آسیب نمی زنند. خود کشی یکی از مهمترین ارکان این گروه کاذب است؛ تا جایی که نماد کلی آن را تصویز یک تیغ شکل داده است.
 
اموها کم حرف و به اصطلاح خود احساساتی هستند و بزرگترین تفریحشان معاشقه با فرد مورد علاقه است. این رفتار افسرده گونه با استفاده کردن از رنگهای مالیخولیایی مثل بنفش و مشکی در لباس های این افراد، تشدید می گردد.
 
مدل موی امویی سیاه پر کلاغی، اتو کشیده و صاف بوده و با تل بلندی روی چشم راست یا چپ را می پوشاند. البته موها باید به اندازه لازم بلند باشد تا بتوان تل ها را طوری کوتاه کرد که طرف راست یا چپ صورت را بپوشانند.در واقع کسی نباید بتواند طرف راست صورت را بخصوص چشم راست را ببیند!!!

فرق پانک ها با ایموها: به عقیده خود این گروه تفاوتشان با گروه دیگر پانک ها در واکنش به مسائل است. به طوری که یک ایمو با تظاهر به احساساتی بودن واکنش های درونی ارائه خواهد داد ولی یک پانک ممکن است واکنشی تندی چون قتل نیز از خود بروز دهد.
(پانک= آزادی خواه + آشوبگر/ ایمو= آزادی خواه + گوشه گیر )

دسته بندی ایموها
ایمو‌ها در تقسیم بندی کلی به 5 دسته تقسیم میشوند که از این 5 دسته، 3دسته از اهمیت بیشتری برخوردارند. ترتیب روایت از کمترین میزان اهمیت خواهد بود:
 
Anti-Emo (ضد ‌ایمو): اینگونه افراد در واقع واکنشی به اعمال دیوانه وار ایموها هستند، اما جزئی از دسته ایمو‌ها به حساب می آیند این گروه همواره بر ضد ایمو‌ها فعالیت می کنند و تا کنون سایر دسته ها از این گروه زیانهای زیادی دیده اند. برای مثال در برخی‌ از مواقع آنتی‌ایمو‌ها راهپیمایی هایی‌ بر ضد ایموها براه انداختند، که دولت های غربی به طرفداری از ایمو‌ها در مقابل آنها ایستادگی کرد.

EmoFan (ایمو فن /طرفدار ایمو): این دسته از ایمو‌ها نیز مانند آنتی ایمو ها، ایمو به حساب نمی‌‌آیند، اما بر خلاف آنتی ایمو‌ها اینگونه افراد طرفدار ایمو‌ها هستند. معمولا طرفداران ایمو کسانی‌ هستند که عکسهای ایمو ها را جمع آوری میکنند و به نوعی مشوق آنان محسوب می گردند.

Emo Poser (ایمو پوزر): یکی‌ از دسته جات ایمو، ایمو پوزر‌ها هستند؛ این گونه ایمو ها، در ظاهر ممکن است ایمو باشند اما در واقع یک ایمو کامل نیستند، زیرا تنها ظواهر ایمو‌ها را تقلید می کنند، بدون آنکه مکلف به اجرای قوانین باشند. متاسفانه در ایران، بیشترین آمار ایمو پوزر‌ها را در میان دسته جات دیگر داریم؛ ایمو پوزر‌ها ممکن است ظاهری ایمو داشت باشند، اما از طرفی‌ به آهنگ‌های مانند رپ علاقه نشان دهند، اینگونه افراد حتی بعضی‌ مواقع عکس‌های ایموهای معروف را دزدیده و بر روی پروفایل و مدارک هویتی خود قرار میدهند. ایمو ها دیگر این دسته را مایه بی اعتباری خود می دانند.

Emo Kid (ایمو کید/ ایمو معمولی‌): یکی‌ از ساده‌ترین و پر جمعیت‌ترین دسته های ایمو ایمو کید‌ها هستند. این گروه معمولا ساده اند و با اجرای قوانین ایمو به طور کامل، در محافل ظاهر میشوند؛ گاه ایمو کید‌ها ظاهری عجیب تر از سایر گروه ها را از خود بروز می دهند. دست زدن به اعمال غیر متعارف برای خروج از انزوای اجتماعی از عادات آنان به شمار می رود. ایمو کید‌ها از سبک‌های مختلف راک نیز پیروی میکنند.

Scene Kid (سین کید/ ایمو صحنه/ ایمو حرفه ای): این ایمو‌ها بالا‌ترین درجهٔ ایمو را به خود اختصاص داده ا‌ند، زیرا نسبت به سایرین دارای برون نمایی و بروز های هنری بیشتری هستند. سین کید‌ها نسبت به ایمو های دیگر کمی متفاوت تر و شاد تر به نظر می رسند. این ایمو‌های حرفه ای‌ معمولا مانند یک رهبر یا یک الگو برای سایرین هستند. سین کید‌ها نیز از همان سبکهای مختلف راک بخصوص "ایمو راک" و "اسکریمو" پیروی می‌کنند، پیشمیروند. سین کید‌ها به طور معمول دارای معروفیت و اهمیت فراوانی در بین دیگر ایمو‌ها هستند.

معروف ترین ایموها: سین کید
پر جمعیت‌ترین دسته ایمو: ایمو کید - ایمو پوزر
کم جمعیت‌ترین دسته ایمو: آنتی ایمو - ایمو فن (گاه می‌توان گفت سین کید‌ها هم در این دست قرار میگیرند)
محبوبترین دسته ایمو: ایمو فن - ایمو کید
جوانترین دسته ایمو: ایمو فن - ایمو کید
مسنترین دسته ایمو: آنتی ایمو - سین کید
 
ظاهر ایموها
ظاهر و بخصوص مدل موی ایموها الهام گرفته از یک انیمیشن محبوب ژاپنی (
Code Geassis) که ابتدای دهه نود پخش می شد، است! مدل مو از مهمترین مشخصه ظاهر ایموهاست.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چرا چینی‌ها کپی می‌کنند؟
جمعه 14 مهر 1391 ساعت 1:59 | بازدید : 616 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

یکی از حقایق انکار‌ناپذیر درباره اقتصاد چین این است که چینی‌ها واقعا در کپی کردن تبحر خاصی دارند. انگار که این عادت کپی‌کردن، در خون‌شان است و گفته می‌شود که نظام آموزشی چین، این عادت را بیشتر تقویت می‌کند. حال این سوال ذهنم را درگیر کرده است که چگونه مردمی که زمانی در صنعت کاغذ‌سازی پیشرو بودند و وسایل آتش‌بازی و قطب‌نمای مغناطیسی را اختراع کردند، حالا تنها به مونتاژ قطعات «آی‌پاد» بسنده می‌کنند. با خودم فکر می‌کردم که شاید آنچه امروز در چین مفقود شده است، فرهنگ نوآوری نیست که عاملی بنیادی‌تر است؛ اعتماد متقابل.
به گزارش شفقنا،توماس فریدمن در یادداشتی که در نیویورک‌تایمز منتشر کرده و روزنامه شرق آن را به چاپ رسانده آورده است: زمانی‌که در جامعه اعتماد وجود دارد، نوآوری را نیز خواه ناخواه به دنبال خواهد داشت، چرا که در چنین جامعه‌ای، مردم احساس امنیت بیشتری می‌کنند، خطر‌پذیری بالاتری دارند و برای ایجاد نوآوری احساس تعهد می‌کنند. در جامعه‌ای که در آن، اعتماد حاکم است، مردم مایلند که ایده‌های جدید خود را به اشتراک بگذارند با یکدیگر همکاری کنند، بدون هیچ هراسی از اینکه شاید ایده‌های آنها، توسط دیگران دزدیده شود. امروز مهم‌ترین مانع بر سر راه نوآوری در چین، جامعه‌ای است که بی‌اعتمادی در آن موج می‌زند.
چین امروز در برزخی میان ساختار اجتماعی سنتی خود که اعتماد به نوعی در آن جریان داشت و سیستم جدیدی که بر پایه حاکمیت قانون و دستگاه قضایی مستقل بنا شده، معلق است. حزب کمونیست ساختار اجتماعی سنتی چین را نابود کرد اما چاره‌ای جز ساختن جامعه مدرن چین ندارد.
برای اینکه تاثیر اعتماد بیشتر در جامعه چین را از نزدیک ببینید کافی است یک روز را در «الیفست»، تجمع سالانه چند‌هزار نفری مردم چین در سایت «علی‌بابا» بگذرانید. سایت علی‌بابا که در سال ۱۹۹۹ طراحی شده است، ادعا می‌کند که در سال گذشته، می‌توانست سایت‌های بازرگانی مشهوری چون آمازون را شکست دهد و در صدر جدول خرید و فروش اینترنتی جهان قرار گیرد. این موفقیت به سبب اعتمادی است که این سایت میان فروشندگان و خریداران چینی ایجاد کرده است و حالا میان مشتریان، مخترعان و تولید‌کنندگانی که سابقا برای انجام فعالیت‌های اقتصادی، فضایی قابل اطمینانی در اختیار نداشتند، ارتباط ایجاد می‌کند.
سایت «علی‌بابا» امروز به یکی از بزرگ‌ترین مکان‌های خرید و فروش اینترنتی تبدیل شده است و فروشندگان را چه خرده‌فروش باشند و چه عمده‌فروش، در دسترس هزاران خریدار در سرتاسر جهان و به‌ویژه چین قرار می‌دهد. فرقی نمی‌کند اگر صاحب یک کمپانی بزرگ باشید یا خریدار یک قوطی خمیر دندان، در هر صورت اگر به «علی‌بابا» مراجعه کنید، دست خالی باز نخواهید گشت. سیستم پرداخت اینترنتی این سایت، که به صورت جداگانه طراحی شده است، شما را قادر می‌کند تا بدون رجوع به محل فروش، آنچه به آن نیاز دارید را از طریق پست دریافت کنید. مهم‌تر آنکه، مبلغی که به سایت واریز می‌کنید، تا زمانی که کالای مورد نیازتان را دریافت نکرده‌اید، آزاد نشده و به حساب فروشنده واریز نمی‌شود و این یعنی ایجاد اعتماد. نتیجه این اعتماد متقابل چیست؟ بیش از 500میلیون کاربر چینی و 600‌میلیون حساب کاربری پرداخت اینترنتی تا به حال در این سایت ایجاد شده‌اند.
طی اقامتم در هانگژو، به محل کار «رابرت لوئو»، مدیر کمپانی«کلاسیک ماکسیم»، که به تولید قطعات هنری دیواری برگرفته از طرح‌های خارجی می‌پردازد، سری زدم. برای بازاریابی، او سابقا به نقاط مختلف جهان سفر می‌کرد اما در سال ۲۰۰۶، با استفاده از سایت علی‌بابا، تجارت خود را در سطح جهان گسترش داد. امروز او به جای اینکه شخصا به تولید این قطعات بپردازد، هنرمندانی از چین و سایر نقاط جهان را، برای پیاده‌سازی طرح‌های خود به کار می‌گیرد. حالا، به لطف سایت علی‌بابا، طرح‌های کمپانی او تنوع بیشتری یافته و به صورت گسترده‌تر در معرض فروش قرار گرفته‌اند.
از تمام آنچه به آن اشاره شد، دو روند قابل بررسی است: نخست آنکه طبق گفته‌های «مینگ زنگ»، طراح استراتژیست سایت علی‌بابا که روزانه امور بیش از صد‌میلیون مشتری را از طریق 5/6‌میلیون بنگاه خرده‌فروشی در ارتباط با 20‌میلیون تولید‌کننده رفع و رجوع می‌کند، این سایت محلی برای نوآوری، همکاری و خرید و فروش است. او پیش‌بینی می‌کند که به‌زودی علی‌بابا، به سایت‌هایی چون فیس‌بوک، آمازون و لینکدین متصل شود تا شبکه تجارت جهانی مورد اطمینانی را برای تجارت، استعداد‌یابی و کار‌آفرینی در دنیای مجازی خلق کند. او ضمن اشاره به اینکه برای کسب موفقیت، به تعداد افراد، مسیر وجود دارد، محدودیت‌های ایجاد شده از سوی مرزهای جغرافیایی را در این شبکه تجارت جهانی، بی‌اساس می‌پندارد.
مساله دیگر، نقش غیرقابل انکار مردم چین در این شبکه تجارتی است. اعتماد گم شده در جامعه چین، که امروز در این سایت پیدا شده است، به نسل شایسته و خلاق چین کمک می‌کند تا فعالیت‌های خود را گسترش دهند. ما همواره شاهد‌ هزاران کارگر ارزان‌قیمت چینی در سایر نقاط جهان بوده‌ایم، امروز اما، ممکن است نوابغی را ببینیم که به همان اندازه نادیده گرفته می‌شوند. به همین علت است که «فیلیپ براون» و «هیو لادر»، در مقاله اخیر خود در مجله اینترنتی «یورو زاین» به تغییر مسیری که به‌زودی در بازار کار رخ خواهد داد اشاره می‌کنند که در سایه آن، شکل‌گیری تحولاتی که زمانی تنها در جوامع غربی قابل تصور بود، فردا در دیگر نقاط جهان نیز به شیوه‌ای بهتر امکان‌پذیر است.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


میلیونرهای جهان در کدام کشورها زندگی میکنند؟
یک شنبه 18 شهريور 1391 ساعت 23:54 | بازدید : 616 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

سنگاپور از جمله کشورهایی است که در آن تراکم خانواده های میلیونر در سطح بالایی قرار دارد.

به طور کلی در هر اقتصاد، چهار عامل یا کارگزار اقتصادی وجود دارد که فعالیت های اقتصادی را انجام می دهند.این چهار عامل عبارتند از: خانوارها، بنگاههای اقتصادی، دولت و بخش خارجی.  جدای از نقش دولت، بنگاههای اقتصادی و بخش خارجی که نقش اصلی را در گردش اقتصاد کشور دارند، خانوارها، کوچکترین واحد مصرف کننده تلقی می شوند و دو نقش اصلی در اقتصاد دارند: اول آنکه درصد بزرگی از تولید سالانۀ جامعۀ را می خرند و مصرف می کنند و دوم اینکه در مقام صاحبان نهاده های عوامل تولید(که عبارتند از نیروی کار، منابع مالی، زمین و مهارتهای مدیریتی) با قرار دادن این نهاده ها در اختیار بنگاههای اقتصادی درآمد کسب می کنند و بدین ترتیب قادر می شوند تا کالاها و خدمات را بخرند و مصرف کنند.(1) همین خانوارها زمانی که به سطحی از رفاه می رسند به بخشی از اقتصاد و تولید کشور تبدیل شده و با توجه به موقعیت حتی بخشی از تولید را نیز در دست می گیرند.
به گزارش پایگاه اینترنتی ژورنال دونت، گروه اقتصادی بوستون به تازگی گزارشی را منتشر کرده که در آن به میزان توزیع و تراکم ثروت(خانوارهای ثروتمند)پرداخته شده است. گزارش سالیانۀ گروه مشاوره ای بوستون نشان می دهد که در سال 2011، ثروت شخصی در سطح جهان به رقم 1228میلیارد دلار رسید.با این حال این میزان ثروت به طور مساوی در اقصی نقاط جهان تقسیم نشده است: 40% آن متعلق به خانواده هایی است که دارایی و میراث آنها بیش از یک میلیون دلار است. خانواده های مرفه(که ثروت آنها بیش از 100 میلیون دلار است) 6% از کل این ثروت را تشکیل می دهند.
اکثر ثروتمندان ساکن ایالات متحده آمریکا هستند و تعداد خانواده های میلیونر بین سالهای 2010 و 2011 کاهش یافته است(5،26 میلیون در مقابل 5،13 میلیون). در رتبه های بعدی ژاپن و چین قرار دارند که هر یک به ترتیب با 1،59 میلیون و 1،43 میلیون خانوار ثروتمند دارند.
سایر کشورها نیز با تعداد 500 هزار خانوار در رتبه های بعدی قرار دارند. در این میان سنگاپور از جمله کشورهایی است که در آن تراکم خانواده های میلیونر در سطح بالایی قرار دارد: 17،1 میلیونر از هر 100 نفر جمعیت. بعد از سنگاپور، دو کشور نفتی یعنی قطر و کویت قرار دارند؛ کشورهایی که نسبت مورد نظر در آن از مرز 10% عبور می کند. در صورتی که تنها قشر"فوق العاده ثروتمند" را در نظر بگیریم، کشوری که در رأس این جدول قرار می گیرد، سوئیس است، کشور کوچکی که در آن 11% خانوارها، ثروتشان از مرز 100 میلیون یورو عبور کرده است.
 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قیمت سکه و ارز کجا تعیین می شود؟!
شنبه 18 شهريور 1391 ساعت 23:15 | بازدید : 627 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

قیمت سکه و ارز کجا تعیین می شود؟! +تصاویر

نگاهی به تصاویر بازار موازی ارز و سکه، در عین توجه به واقعیت وجودی این بازار، نشان‌دهنده نکاتی اساسی از معاملات و نوسانات نرخ ارز و دلار است؛ بازاری با همه ویژگی‌های یک بازار، اما با مکانیزمی اغلب بیرون از کنترل. براستی با نگاهی به تصاویر این بازار باید پرسید که افراد حاضر در آن چه کسانی هستند؟ سرمایه‌گذار، متقاضی، فعال یا دلال، سودجو و محتکر؟

نگاهی به تصاویر بازار موازی ارز و سکه، در عین توجه به واقعیت وجودی این بازار، نشان دهنده نکاتی اساسی از معاملات و نوسانات نرخ ارز و طلاست؛ بازاری با همه ویژگی‌های یک بازار، اما با مکانیزمی اغلب بیرون از کنترل. براستی با نگاهی به تصاویر این بازار باید پرسید که افراد حاضر در آن چه کسانی هستند؟ سرمایه‌گذار، متقاضی، فعال یا دلال، سودجو و محتکر؟

شاید گذار برخی از ما به بازار موازی ارز و سکه افتاده باشد و بسیاری از ما حتی نمی‌دانیم، بهای ارز و سکه که در ماه‌های اخیر عادت به نوسانات ساعتی و حتی دقیقه‌ای کرده است، در چه جایی تعیین می‌شود. این امر بهانه‌ای برای سر زدن به بازار موازی ارز و طلا در تهران شد.

آری؛ اینجا جایی است که بهای ارز و طلا، فارغ از هر گونه دخالت دولتی تعیین می‌شود و این‌ها تعیین کنندگان بهای ارز و طلا هستند.

اساساً بازار موازی ارز، پدیده‌ای در نوع خود جالب و بسیار قابل مطالعه است. این پدیده به هیچ وجه مختص ایران نیست و در بیشتر کشورهای در حال توسعه، شاهد بازار موازی برای ارز هستیم. کما اینکه بسیاری از کشورهای بدهکار آمریکای لاتین با یک چنین بازاری توانستند در دهه ۸۰ میلادی، بسیاری از قروض خود را پرداخت کنند.

سیاست دولت‌ها در تعیین نرخ غیر واقعی، یا مدیریت شده مستقیم به پدیده بازار موازی شکل می‌دهد. این‌‌ همان جایی است که نرخ ارز را عرضه و تقاضای واقعی و خارج از کنترل حکومت ـ در خوش‌بینانه‌ترین حال ـ و یا بازی هوشمندانه فعالان و سرمایه‌گذاران بزرگ که بیشتر نام دلال بر آن‌ها نهاده می‌شود ـ در بدبینانه‌ترین حالت ـ تعیین می‌کند. بازار موازی نقطه‌ای است که تقاضای ارز پاسخی از مراجع رسمی دریافت نکرده و روانه گزینه دوم شده است.


به تدریج با روانه شدن سیل تقاضای بی‌پاسخ از سوی حکومت به سمت بازار موازی، این بازار به یک شبه بورس تبدیل شده که نوسانات ارزش کالاهای آن، لحظه‌ای و آنی می‌شود. افت‌و‌خیز میزان تقاضا در کنار حجم عرضه در بازار، رسماً یک بازار با همه ویژگی‌هایش را رقم می‌زند که سرمایه‌گذاران و فعالان و متقاضیان خاص خود را دارد.


در نتیجه مشخص است که اساساً سیاست دولت مستقیم در پیدایش بازار موازی ارز دخیل است و این خود دولت است که بازار موازی را پدید می‌آورد. به همین دلیل، اعتقادی بر گذاشتن نامی همچون بازار سیاه، بازار غیر رسمی بر مکان آن و نامی همچون دلالان، محتکران و سودجویان بر فعالان آن نداریم. این یک بازار با همه ویژگی‌های یک بازار است.

اما تنها تفاوت این بازار با یک بازار سرمایه یا ارز واقعی،‌‌ همان موازی بودن آن است. خارج از کنترل بودن مکانیزم‌های عمل این بازار در مواقعی خاص و پیروی نکردن کامل از شرایط عرضه و تقاضا ـ که بخش مهمی از آن ناشی از ذات کالاهای مورد معامله در آن است ـ به همراه تأثیرگذاری شدید جو روانی بر این بازار ـ به‌‌ همان دلیل نبود مکانیزمی مشخص برای عمل بازار ـ آن را به یک بازار مشکوک تبدیل می‌کند.

بی‌گمان، در این بازار دلالان و محتکران ـ به معنای واقعی کلمه ـ نیز هستند و از آنجا که بیشتر این افراد با کانال‌های ارتباطی قوی که دارند، تأثیرگذاری بسیاری بر بازار دارند، این بازار تا اندازه‌ای برگرفته از نحوه بازی این افراد است؛ اما همین بازی نیز حد و مرز خود را دارد و اساساً آن گونه که پنداشته می‌شود، بهای ارز و طلا در این بازار تنها توسط این افراد تعیین نمی‌شود. بازی این افراد هنگامی آغاز می‌شود که پیش از آن شرایط بازی فراهم شده باشد؛ تصمیمی اقتصادی یا سیاسی از سوی دولت و مجلس که شرایط را تغییر دهد.


نحوه بازی این افراد، اما شامل هر ابزاری می‌تواند باشد. بگذارید بخشی از بازی‌های این افراد را از زبان کسبه‌ای بشنویم که این بازار را هر روز و از نخستین ساعات آن نظاره‌گر هستند:

«تغییر نرخ ارز به صورتی که امروز می‌بینیم از نخستین شوک آغاز شد؛ هنگامی که نرخ ارز دولتی با بازار آزاد فاصله گرفت. در آن موقع برخی دلالان با مراجعه به شهرهای غربی کشور که مرز مشترک با کشورهای همسایه دارد، نسبت به استخدام مسافر خارجی و داخلی برای بهره بردن از گذرنامه و به دنبال آن، عایدی ارزی دولتی آن‌ها اقدام کردند، به گونه‌ای که با پرداختی مبالغ ناچیزی نزدیک پنجاه هزار تومان و تأمین مکان خواب و اندک غذایی برای دو شب، می‌توانستند با خرید بلیت سفر به کشورهای خارجی از دلار‌ها و سایر ارزهای متعلقه سود سرشاری به دست آورند و سپس نسبت به ابطال بلیت اقدام می‌کردند. در مرحله بعد با عرضه سکه دولتی از سوی بانک‌ها نیز افرادی را فقط با داشتن کارت ملی با مبلغ بیست هزار تومان استخدام می‌کردند تا در کنار بانک‌ها تا صبح بخوابند و از‌‌ همان ساعات آغازین عرضه سکه، بیشترین سود را عاید دلالان کنند... برخی از آن‌ها حتی با صرافان مهم پایتخت و حتی شهرستان‌ها در تماس آن‌لاین هستند و آخرین دستاورد خود را از تغییرات نهایی به آن‌ها عرضه می‌کنند».


این نکته‌ای است که در قلب بازار موازی ارز و سکه تهران هست؛ یعنی نحوه عمل و سازوکارهای ابداعی و زیرکانه با بهره از سیاست‌های اقتصادی و ارزی دولت و یا با بهره از شرایط اقتصادی و سیاسی پیش آمده برای به دست آوردن بیشترین سود.

بنابراین، مشخص است که سیاست‌های دولت چگونه در به وجود آمدن و نحوه عمل مثبت یا منفی در این بازار دخیل است. تعیین نرخ غیر واقعی برای ارز و سپس سیاست‌گذاری پر خلل و فرج دولت و مجلس اساساً زاینده و زندگی بخش به این بازار است.

پرسش پایانی این که با همه این تفاسیر، آیا این یک بازار بورس ارز واقعی دولت ساخته نیست؟

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


دفاع وزیر کار از افزایش قیمت دلار
شنبه 18 شهريور 1391 ساعت 22:58 | بازدید : 668 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس فرضیه‌های اقتصادی افزایش قیمت ارز به معنی گرانتر شدن قیمت کالاهای خارجی است که این خود باعث کاهش میل به واردات و سودآوری بیشتر کالاهای صادراتی ایران می‌شود طلا،عبدالرضا شیخ الاسلامی ، افزود: همچنین می‌بایست سهم کالاهای وارداتی به لحاظ مصرفی، واسطه‌ای و اولیه را بررسی کرد در صورتی که حجم بیشتر واردات شامل کالاهای مصرفی باشد این موضوع به نفع ما است زیرا کالاهای ایرانی (تولید داخل) به دلیل ارزانی جایگزین کالاهای وارداتی خواهد شد و در نتیجه باعث افزایش تولید داخل و به ‌تبع آن افزایش اشتغال می‌شود.

وی با اشاره به مفید بودن یکسان‌سازی نرخ ارز،تصریح کرد که در مجموع باید اختلاف قیمت داخل و خارج کشور که ناشی از غیر واقعی بودن نرخ ارز است رفع شود و به‌عبارتی قیمت واقعی ارز در بازار تعیین شود.

شیخ الاسلامی در ادامه بیان داشت: شاید این موضوع در کوتاه‌مدت مشکلاتی به‌همراه داشته ‌باشد اما در بلند‌مدت به طور یقین یکسان‌سازی نرخ ارز به نفع تولید داخل خواهد بود.

وی افزود: وجود تحریم‌های اقتصادی و شدت یافتن آن در طول زمان مبادلات و مراودات بنگاه‌های اقتصادی با خارج از کشور را دشوار و پرهزینه می‌‌کند. مشکلات تامین مواد اولیه و واسطه در برخی از فعالیت‌های اقتصادی و عدم کفایت منابع مالی داخلی جهت راه‌اندازی طرح‌های بزرگ و زیربنایی به ویژه در صنایع نفت و گاز و سایر صنایع سنگین کشور نیز به طور قطعی سرعت رشد و توسعه اقتصادی در کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

شیخ الاسلامی معتقد است: شرایط یاد شده در کنار رکود اقتصادهای جهانی تولید را تحت تاثیر قرار داده و به تبع آن نیروی انسانی را در کسب فرصت‌های شغلی دچار مشکل خواهد کرد. بنابراین از این منظر تحریم‌های شدید اقتصادی دارای آثار منفی بر تحولات بازار کار کشور است اما اقدامات و تدابیر لازم برای کاهش اثرات نامطلوب تحریم‌ها بموقع اتخاذ شده و تداوم خواهد یافت.

وی اظهار داشت: بدیهی است روی دیگر سکه تحریم‌ها اتکا به قابلیت‌های نیروی داخل و جایگزینی تولیدات خارجی با محصولات تولید ملی است. واقعی شدن نرخ ارز به محدودیت واردات ارزان کالای خارجی خواهد انجامید و محصولات داخلی فرصت عرض‌اندام در بازار محصولات را خواهند یافت.بنابراین رونق تولیدات داخلی افزایش سطح اشتغال را به‌دنبال خواهد داشت.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در پایان تاکید کرد: در این مورد سعی شده منابع بانکی کشور برای افزایش تولید و ایجاد اشتغال به‌منظور رشد اقتصادی و افزایش رفاه، بسیج شود. در این راستا با مدیریت شورای عالی اشتغال، تسهیلات قابل توجهی توسط سیستم بانکی تجهیز شده ‌است.


 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اولین فرمانده زن ایرانی
دو شنبه 13 شهريور 1391 ساعت 7:42 | بازدید : 1287 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

فرمانده نیروی دریایی خشایارشاه آرتمیس Artemis نخستین زن دریانورد ایرانی است که درحدود ۲۴۸۰ سال پیش،فرمان دریاسالاری خویش را از سوی خشایارشاه هخامنشی دریافت کرد و اولین بانویی می باشد که در تاریخ دریانوردی جهان در جایگاه فرماندهی دریایی قرار گرفته است ...
به گزارش قدس آنلاین به نقل ازافکارنیوز: آرتمیس Artemis نخستین زن دریانورد ایرانی است که درحدود 2480 سال پیش،فرمان دریاسالاری خویش را از سوی خشایارشاه هخامنشی دریافت کرد و اولین بانویی می باشد که در تاریخ دریانوردی جهان در جایگاه فرماندهی دریایی قرار گرفته است . در سال 484 پیش از میلاد، هنگامی که فرمان بسیج دریایی برای شرکت در جنگ با یونان از سوی خشایارشا صادر شد، آرتمیس فرماندار سرزمین کاریه با پنج فروند کشتی جنگی که خود فرماندهی آنها را در دست داشت به نیروی دریایی ایران پیوست.
در این جنگ که ایرانیان موفق به تصرف آتن شدند، نیروی زمینی ایران را 800 هزار پیاده و 80 هزار سواره تشکیل می داد و نیروی دریایی ایران شامل 1200 ناو جنگی و 300 کشتی ترابری بود. همچنین آرتمیس در سال 480 پیش از میلاد در جنگ سالامین Salamine که بین نیروی دریایی ایران و یونان درگرفت شرکت داشت و دلاوری های بسیاری از خود نشان داد و با ستایش دوست و آشنا روبرو شد.
او در یکی از دشوارترین شرایط در جنگ سالامین، بادلیری و بیباکی کم مانند توانست بخشی از نیروی دریایی ایران را از خطر نابودی نجات دهد و به همین دلیل به افتخار دریافت فرمان دریاسالاری از سوی خشایارشا رسید.او به خشایارشا پیشنهاد ازدواج نیز داد که بدلایلی این پیوند صورت نگرفت. در سالهای دهه شصت میلادی (دهه چهل خورشیدی) نیروی دریایی ایران، برای نخستین بار ناو شکن بزرگی را به نام یک زن نام گذاری کرد و او «آرتمیس» بود. ناو شکن آرتمیس سالها بر روی آبهای خلیج فارس پاسدار سواحل ایران بود. ای کاش همیشه نامهایی ایرانی و پارسی زینت بخش جنگ افزارها، کشتی ها و هواپیماهای نظامی ایران می بود تا یاد سرداران این مرز و بوم در خاطره ها جاودانه بماند.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


گمانه زنی های تازه برای آینده طلا/بفروشیم یا نه؟
دو شنبه 13 شهريور 1391 ساعت 7:37 | بازدید : 726 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

با ادامه تضعیف نرخ برابری دلار در مقابل یورو و در آستانه سخنرانی فردا(جمعه) رییس کل بانک مرکزی آمریکا ، قیمت جهانی هر اونس طلا در محدوده 1656دلار تا 1657 دلار متوقف شد

با ادامه تضعیف نرخ برابری دلار در مقابل یورو و در آستانه سخنرانی فردا(جمعه) رییس کل بانک مرکزی آمریکا ، قیمت جهانی هر اونس طلا در محدوده 1656دلار تا 1657 دلار متوقف شد.
در حالی که رشد اقتصادی آمریکا همچنان پایین و نرخ بیکاری این کشور رو به افزایش است بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که احتمال اجرای دور جدید سیاستهای انبساطی پولی در این کشور زیاد است.
اگر بانک مرکزی آمریکا تصمیم بگیرد تا دور سوم سیاستهای انبساطی پولی را اجرا کند این مساله موجب کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت طلا خواهد شد.
بانک مرکزی آمریکا که نرخ بره بانکی را از ماه دسامبر سال 2008 میلادی نزدیک به صفر نگه داشته و قول داده است این میزان را به منظور رونق اقتصاد این کشور تا پایان سال 2014 میلادی حفظ کند.

براساس این گزارش ، دور قبلی طرح خرید اوراق قرضه توسط بانک مرکزی آمریکا دلار را ضعیف کرد، بازار های سهام جهانی را تقویت بخشید و به درخشندگی طلا به عنوان پناهگاهی امن و رشد بهای آن افزود.
خبرگزاری رویترز به نقل از "نیک ترونتان" تحلیلگر ارشد فلزات گرانبها در سنگاپور نوشت:" در صورتی که برنانکی سیاست های پولی مورد انتظار سرمایه گذاران را اتخاذ نکند سطح حمایتی اونس جهانی طلا در محدوده 1630 تا 1650 دلار در نوسان خواهد بود."

بر پایه گمانه زنی رویترز، برنانکی، رئیس بانک مرکزی آمریکا قرار است روز جمعه (31 آگوست) در نشست خود به منظور حفظ بازار در خصوص اجرای دور جدید خرید اوراق قرضه سخنرانی کند اما به احتمال زیاد وی اجرای این طرح را به ماه آینده محول خواهد کرد.
چرا که دولت آمریکا روزگذشته اعلام کرد:" ‌نرخ رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم سال میلادی جاری 1.7 درصد بود که از نرخ رشد 1.5 درصدی سه ماهه نخست امسال بیشتر است."
بانک مرکزی آمریکا نیزاعلام کرد که اقتصاد این کشور به رشد تدریجی خود ادامه می دهد.
نشست آتی مقامهای بانک مرکزی آمریکا در حالی قرار است 12 و 13 سپتامبر(مهر ماه) برگزار شود که کارشناسان اقتصادی بر این باورند در آن زمان احتمال اجرای سیاستهای انبساطی جدید از سوی بانک مرکزی آمریکا افزایش خواهد یافت.
در همین حال پایگاه اینترنتی پی آر نیوز، اعلام کرد:"با ادامه سیاستهای انبساطی بانک مرکزی آمریکا جای تعجب نخواهد بود اگر قیمت طلا تا هفته های آینده به 1700 دلار در هر اونس برسد و تا 4 الی 5 سال آینده نیز قیمت هر اونس طلا به بیش از 5000 دلار برسد."
تحلیل های تکنیکال نیز نشان می دهد که  بهای طلا در کوتاه مدت با سطح مقاومتی 1730 دلار مواجه خواهد شد.
لذا فروش طلا در حال حاضر با ریسک بالایی همراه است.
 
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


چگونه اسكناس های تقلبی را تشخیص دهیم؟!
دو شنبه 13 شهريور 1391 ساعت 7:34 | بازدید : 801 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

‌ در اسكناس‌های چاپ شده توسط بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران موارد متعددی از خصوصیات امنیتی وجود دارد كه تشخیص آنها با اندكی دقت به راحتی امكان پذیر خواهد بود.

در بیشتر موارد بهتر است به یك خصیصه اكتفا نكرده، بلكه موارد بیشتری را جهت حصول اطمینان بیشتر بررسی نمائید.

البته باید این امر را نیز در نظر گرفت كه نگهداری و استفاده از اسكناس‌های جعلی پیگرد قانونی دارد.

** مشخصات اسكناس دو هزار تومانی

- نخ امنیتی

نخ امنیتی این اسكناس از نوع پنجره ای با روكش فلزی است و آرم بانك مركزی نیز در زمینه آن به چشم می خورد، این نخ درون خمیره كاغذ می باشد و فقط بخش هایی از آن در سطح كاغذ نمایان است.

- ریز چاپ برجسته

ریز چاپ برجسته با نوشته 'بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران' كه با استفاده از وسایی بزرگ نمایی (ذره بین) به سادگی قابل رؤیت می باشد.

- ریز حروف برجسته منفی، مثبت

ریز حروف برجسته جمله 'جمهوری اسلامی ایران ' بصورت مثبت و منفی در طرح گنجانده شده كه با استفاده از ذره بین به سادگی قابل رؤیت می باشد.

- نشانه برجسته برای تشخیص نابینایان

علامت مخصوص در گوشه اسكناس بطور برجسته برای شناسایی آن توسط افراد نابینا بصورت سه دایره كه به آسانی قابل لمس می باشد.

- واتر مارك

تصویر حضرت امام (ره) بصورت سه بعدی در خمیره كاغذ وجود دارد كه برای رؤیت آن باید اسكناس را در مقابل تابش نور مستقیم قرار داد.

- طرح زمینه خطی

كلیه طرح های زمینه این اسكناس بصورت خطی و با رنگ های متفاوت می باشد.

- تصویر مكمل

این قسمت از اسكناس در مقابل نور، نمایشگر عدد
۲۰۰۰۰ است.

- ریز متن برجسته

ریز متن برجسته عدد
۲۰۰۰۰ روی گنبد كه با ذره بین قابل رؤیت می باشد.

- چاپ برجسته

بخش هایی از این اسكناس دارای چاپ برجسته می باشد كه برجستگی این سطوح در مقایسه با چاپ های دیگر به سادگی بوسیله انگشتان دست قابل لمس است.

- طرح مخفی

با تغییر زاویه اسكناس به نحوی كه روی اسكناس بصورت افقی در مقابل چشم قرار گیرد در سمت چپ تصویر حضرت امام (ره) طرح مخفی بصورت عدد
۲۰۰۰۰ نمایان

|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


چرا خانواده‌های ثروتمندتر، بچه‌های کمتری دارند و خانواده‌های فقیرتر، بچه‌های بیشتر؟
دو شنبه 13 شهريور 1391 ساعت 7:33 | بازدید : 781 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

دانش‌های بنیادی - در شرایطی که انتخاب طبیعی، موجودات را به تولید مثل بیشتر هدایت می‌کند، در انسان‌ها چنین چیزی دیده نمی‌شود و خانواده‌هایی که شرایط بهتری برای بقا دارند، فرزندان کمتری تولید می‌کنند.
عرفان خسروی: دانشمندان گامی دیگر به حل یکی از اسرار زندگی نزدیک‌تر شده‌اند؛ این‌که چرا اندازه خانواده‌ها با ثروتمندتر شدن جوامع، کوچک‌تر می‌شود؟
زیست‌شناسان فرگشتی مدت‌هاست بر سر این معما سردرگم هستند، زیرا انتظار می‌رود که انتخاب طبیعی به موجودات زنده فشار آورد تا تولید مثل خود را به حداکثر ممکن برسانند. اما در جوامع صنعتی سراسر جهان، افزایش ثروت مردم عمدتا با محدودشدن اندازه خانواده‌ها همزمان بوده است، پدیده‌ای که به اصطلاح «گذار جمعیتی» نامیده می‌شود.
در
مطالعه‌ای که در نشریه Proceedings of the Royal Society B: Biological Sciences منتشرشده، محققان دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن، مرکز مطالعات عدالت تندرستی (موسسه کارولینسکا در دانشگاه استکهلم) و UCL (دانشگاه کالج لندن) نظریه‌ای محبوب را برای توضیح این پدیده عجیب، رد کرده‌اند. نظریه ردشده بیان می‌کرد باروری پایین می‌تواند در درازمدت موفقیت تکاملی را افزایش دهد، زیرا فرزندان تواناتر می‌شوند که به نوبه خود تعداد فرزندان با عمر بیش‌تر را افزایش می‌دهد و افرادی که عمر طولانی داشته باشند، می‌توانند فرزندان بیشتری پرورش دهند.
محققان دریافتند که با داشتن کودکان کمتر موفقیت اقتصادی و موقعیت اجتماعی فرزندان تا چهار نسل افزایش می‌یابد، اما در درازمدت باعث کاهش تعداد کل فرزندان می‌شود. آن‌ها نتیجه گرفتند که محدود کردن اندازه خانواده به عنوان یک انتخاب راهبردی در بهبود موفقیت اجتماعی و اقتصادی بچه‌ها و نوه‌ها در جوامع مدرن شناخته شده است، اما کسب این مزیت اجتماعی و اقتصادی لزوما به معنی دست‌یابی به موفقیت تکاملی و تولیدمثلی نیست.
این مطالعه حاکی از وجود رقابتی در جوامع مدرن میان تمایل به بهبود منافع اقتصادی و اجتماعی از یک سو و در مقابل موفقیت فرگشتی از سوی دیگر است. در این جوامع، موفقیت اقتصادی منجر به پیدایش نسل‌هایی می‌شود که زادگان کم‌تری تولید می‌کنند. درحالی که در جوامع سنتی و جوامع در حال توسعه، رفتارهایی که ثروت و موقعیت اجتماعی را بهبود می‌دهند، معمولا منجر به ظهور نسلی می‌شود که فرزندان بیشتری به دنیا می‌آورند.
محققان این فرضیه‌ها را با استفاده از داده‌های مربوط به زندگی 14هزار نفر سوئدی متولد اوایل قرن بیستم و نسل‌های بعدی آن‌ها آزمایش کردند. آن‌ها موفقیت‌های اجتماعی و اقتصادی هر نسل را با بررسی نشانه‌هایی مثل نوع مدرسه، ورود به دانشگاه و درآمد پس از بلوغ، بررسی کردند. موفقیت‌های فرگشتی نیز بر اساس میزان باروری و بقای زاده‌ها تا بزرگسالی، ازدواج قبل از سن 40 سالگی و و باروری ارزیابی شد.
در میان کودکان پسر و دختر گروه اصلی، هم کوچک‌تر بودن خانواده و هم موقعیت اقتصادی و اجتماعی بالاتر والدین در ارتباطی تنگاتنگ با نتایج بهتر در مدرسه، ورود به دانشگاه و درآمد آن‌ها بود. این اثرات به خصوص وقتی بزرگ‌تر بود که که باروری پایین و وضعیت اجتماعی و اقتصادی بالاتر همزمان وجود داشتند. به‌این ترتیب منافع خانواده‌های کوچک به ویژه در گروه‌های ثروتمندتر برجسته‌تر است. علاوه بر این، این برتری‌ها به نوبه خود به نوه‌ها و نبیره‌ها نیز منتقل شده‌اند.
اما بر خلاف نظریه‌ای که توسط این پژوهش رد شد، نه اندازه کوچک خانواده و نه توانایی پدر و مادر ارتباطی با موفقیت تولیدمثلی فراتر از نسل اول فرزندان نداشتند و حتی روی موفقیت تولید مثلی نسل‌های بعدی تأثیر منفی گذاشتند.
سرپرست این پژوهش، دکتر آنا گودمن، پژوهشگر دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن، می‌گوید: «بر اساس انتخاب طبیعی، شما انتظار دارید موجودات زنده منابع خود را برای تولید فرزندان بیشتر استفاده کنند تا تطابق بیشتری با محیط در نسل‌های بعدی آن‌ها پیدا شود. گذار جمعیتی از این نظر یک معما به شمار می‌رود، زیرا در نگاه نخست به نظر نمی‌رسد مردم چنین کاری انجام دهند. یکی از توضیحات سنتی برای این معما این است که تعادلی میان کیفیت و کمیت تولید مثل وجود دارد، زیرا داشتن فرزند بیشتر به نسلی منتهی می‌شود که خود کمتر قادر به تولید مثل هستند. یعنی کمیت بیشتر، منجر به کاهش کیفیت زیستی آن‌ها می‌شود. اما مطالعات ما نشان داد این تقابل کمیت با کیفیت تنها به موفقیت اقتصادی و اجتماعی فرزندان منتهی می‌شود، نه به موفقیت تولید مثلی آن‌ها.»
پژوهشگر دیگر این پژوهش، دکتر دیوید لاوسون، از گروه انسان‌شناسی در دانشگاه کالج لندن می‌گوید: «یکی از جالب‌ترین یافته‌های ما این است که رشد در یک خانواده ثروتمند باعث می‌شود مزایای تشکیل یک خانواده کوچک حتی بیش‌تر شود. در عوض کسانی که در خانواده‌های فقیرتر رشد می‌کنند، نفع چندانی از تشکیل خانواده‌های کوچک نمی‌برند، به این دلیل که موفقیت فرزندان خود را مرهون عوامل گسترده‌تر اجتماعی می‌دانند نه سرمایه خانوادگی و میراث مادی که برای آن‌ها به جا می‌ماند. این مشاهدات نشان می‌دهد عقلانیتی خاص در الگوهای باروری در جهان مدرن وجود دارد، زیرا نرخ زاد و ولد به نحو قابل ملاحظه‌ای در بخش ثروتمند جامعه کاهش می‌یابد و این همان زمانی است که گذار جمعیتی رخ می‌دهد.»
پروفسور ایلونا کوپیل از مرکز مطالعات عدالت تندرستی (موسسه کارولینسکا در دانشگاه استکهلم) گفت: «مهم است که به تبعات برابری‌خواهانه این یافته‌ها توجه داشته باشید. نخست این که تفاوت اندازه خانواده می‌تواند پیامدهای ماندگاری بر نابرابری‌های اجتماعی بگذارد. دوم این که این پژوهش نشان می‌دهد سطح آموزشی مردم و ثروت هر نسل نه تنها سطح تحصیل و درآمد فرزندان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بلکه همین اثر را روی نوه‌ها و نبیره‌های آن‌ها نیز می‌گذارد. از منظر گسترده‌تر سیاست‌های اجتماعی، یافته‌های ما نشان می‌دهد که حتی در یک کشور مانند سوئد با سطح نسبتا پایین نابرابری، باز هم به سیاست‌هایی نیاز داریم فرصت‌های برابر برای کودکان همه خانواده‌ها ایجاد کنند.»
 
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


ثروت مخفی پوتین چقدر است؟
دو شنبه 13 شهريور 1391 ساعت 7:31 | بازدید : 739 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

هر کاری را که تصور کنید یک رئیس‌جمهوری می‌تواند در اوقات فراغت انجام دهد، انجام می‌دهد؛ از ورزش رزمی گرفته تا شنا در آب‌های سرد سیبری، اسکی‌ و شکار خرس قطبی و رانندگی با اتومبیل‌های مسابقه فرمول یک و حتی "انگل" خواندن ایالات متحده آمریکا!
به گزارش شفقنا به نقل از قانون، ولادیمیر پوتین علاقه زیادی به انتشار تصاویر خود و خلق "کیش شخصیت" دارد اما به اعلام فهرست دارایی‌ها که می‌رسد همه چیز در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد. نشریه "بیزنس اینسایدر" حدود چهار ماه پیش نوشت که ولادیمیر پوتین با مالکیت بخش‌هایی از سه شرکت بزرگ گاز و نفت روسیه در فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد.

به نوشته این نشریه، ۷۵ درصد از شرکت نفتی "گان‌ور" ۳۷ درصد از شرکت شرکت نفت و گاز روسی (
Surgutneftegas) و ۴.۵ درصد از شرکت معروف "گازپروم" متعلق به ولادیمیر پوتین است، اطلاعاتی که هرگز تایید نشده و مقام‌های دولتی روسیه بارها آن را تکدیب کرده‌اند.

"استانیسلاو بلکوسکی"، تحلیل‌گر روسی، معتقد است که دارایی
های رئیسجمهوری روسیه بالغ بر ۷۰ میلیارد دلار است. این در حالی است که گمانه‌زنی‌های دیگر رقم‌ها بالاتری را درباره دارایی‌های مرد شماره یک کرملین اعلام می‌کنند.

بلکوسکی می‌گوید که اطلاعات درباره دارایی‌های پوتین را از منابع مطمئنی کسب کرده که تمایلی به فاش کردن آنان ندارد.

بر اساس آمارهای رسمی دولتی روسیه، پوتین حدود ۱۸۰ هزار دلار در بانک دارد و در چهار سال گذشته حدود نیم میلیون دلار دریافت کرده است. همچنین به گفته مقام‌های رسمی روسیه، "لودمیلا"، همسر پوتین نیز در چهار حساب بانکی خود ۲۶۲ هزار دلار پول دارد.

با این حال، رادیو روسی سووبودا در گزارشی با عنوان «آیا پوتین از کارلوس اسلیم ثروتمندتر است؟» اعلام کرد: "اگرچه پوتین تلاش می‌کند تا خود را به عنوان سیاستمداری فروتن و بی
ریا که درآمد چندان زیادی ندارد، نشان دهد، اما شایعات درباره ثروت مخفی او بسیار زیاد است. ثروتی که گفته می‌شود از اوایل دهه ۱۹۹۰ و در سمت معاون شهردار سن‌پترزبورگ شروع به جمع‌آوری آن کرده است. "

روزنامه "ساندی‌تایمز" هم نوامبر گذشته نتایج تحقیقاتی را منتشر کرد که بر اساس آن دارایی‌های پوتین و دوستان نزدیک به او حدود ۱۳۰ میلیارد دلار برآورد شده بود، بیش از دو برابر دارایی‌های "کارلوس اسلیم"، ثروتمندترین مرد جهان به گزارش نشریه فوربس.

سایت افشاگر "ویکی‌لیکس" هم سال گذشته میلادی به نقل از "کاندولیزا رایس"، وزیر خارجه سابق آمریکا، از وجود ثروت مخفی پوتین در خارج از روسیه خبر داده بود.
 
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


پیش بینی رشد بهای طلا در روزهای آینده
دو شنبه 13 شهريور 1391 ساعت 7:28 | بازدید : 792 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

به گزارش سایت طلا به نقل از سی ان بی سی، این کارشناس اقتصادی به سرمایه گذاران توصیه کرده است

در حال حاضر خرید طلا بهتر از فروش آن می باشد.

براساس این گزارش ، گارتمن در ادامه افزود سرمایه گذاران نباید منتظر اجرای دور سوم محرکه اقتصادی3
QE توسط بانک مرکزی آمریکا باشند زیرا این طرح به این زودی اجرا نخواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از این پایگاه خبری ، وی همچنین به این موضوع اشاره کرده است که بانک های مرکزی جهان اخیرا عرضه طلا را کاهش داده اند.
این گزارش می افزاید، پیش بینی این اقتصاددان امریکایی با توجه به الگوی نمودار طلا حاکی از این امر می باشد که اونس جهانی طلا در روزهای آینده به بالاترین حد خود خواهد رسید./الف
 
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


بنزین و درآمد سرانه ایرانیان در مقایسه با دیگر کشورها
پنج شنبه 9 شهريور 1391 ساعت 3:37 | بازدید : 699 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

در میان 17 کشوری که ارزان ترین و گران ترین بنزین دنیا را به خود اختصاص داده اند ایران در میان 4 کشوری قرار دارد که پایین ترین درآمد سرانه را دارد اما به نسبت این درآمد، بنزین را گران تر از دیگر کشورهای مذکور بفروش می رساند.
درحالیکه مصر با وجود آنکه پایین ترین درآمد سرانه را در میان کشورهای درج شده در جدول مذکور دارد با اینحال دومین جایگاه بنزین ارزان را به خود اختصاص داده است.
به زبانی ساده تر اگرچه درآمد سرانه در این کشور پایین است اما بنزین هم برهمین اساس ارزان است و فشاری بر اقتصاد خانواده تحمیل نمی کند.
ترکمنستان و الجزایر نیز سرانه ای پایین تر از هر ایرانی دارند اما بنزین در این کشورها به نسبت ایران ارزان تر بفروش می رسد.
دراین میان بهترین وضعیت مربوط به کشور قطر است. این کشور درآمد سرانه بسیار بالایی دارد. به نحوی که کشورهایی چون فرانسه و آلمان از این کشور عقب مانده اند. چراکه قطر با درآمد سرانه ای بیش از 106 هزار دلار در راس این جدول قرار گرفته در حالیکه چهارمین بنزین ارزان دنیا را به خود اختصاص داده است.
در حال حاضر هر لیتر بنزین در این کشور حدود 18 سنت بفروش می رسد در شرایطی که قیمت هر لیتر بنزین در ایران حدود 37 سنت است و البته در آمد سرانه هر ایرانی حدود 6 هزار دلار اعلام شده است.
براساس بررسی های صورت گرفته اگرچه کشورهایی چون دانمارک،هلند و ایرلند در لیست گران ترین بنزین های دنیا قرار دارند اما درآمد سرانه این کشورها نشان از ارزان بودن قیمت بنزین برای مردمان این کشور دارد.
 

درآمد سرانه هر دانمارکی در سال 2012، بیش از 57 هزار دلار اعلام شده در حالیکه برای هر لیتر بنزین دانمارکی ها باید 2 دلار و 30 سنت بپردازند.
کویت سومین کشور از لحاظ بالاترین درامد سرانه قرار دارد در حالیکه هفتمین بنزین ارزان را در اختیار مردمش قرار می دهد.
عربستان هم دهمین درامد سرانه بالا را به خود اختصاص داده اما با اینحال سومین کشوری محسوب می شود که بنزین ارزان در اختیار مردمش قرار می دهد.
اکثر کشورهای صادرکننده نفت چه آنان که درامد سرانه بالا دارند چه درآمد سرانه پایین سعی کرده اند که بنزین ارزان در اختیار مردم قرار بدهند. به عنوان مثال الجزایر اگرچه در میان 17 کشور در رتبه 16 قرار گرفته و درآمد سرانه هر فرد این کشور حدود 5 هزار دلار اعلام شده اما با اینحال 8 بنزین ارزان دنیا را بفروش می رساند.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تحصيلات بالا مساوي با كاهش حقوق!
جمعه 3 شهريور 1391 ساعت 16:56 | بازدید : 672 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

كاهش حقوق به دليل تحصيلات بالا اين تئوري جديدي است كه در ادارات و سازمان هاي زير مجموعه دولت آن هم با هدف يكسان سازي بين كارمندان سطوح پائين تحصيلي و -سطوح بالائي تحصيلي در حال انجام است كاهش حقوق به دليل تحصيلات بالا اين تئوري جديدي است كه در ادارات و سازمان هاي زير مجموعه دولت آن هم با هدف يكسان سازي بين كارمندان سطوح پائين تحصيلي و -سطوح بالائي تحصيلي در حال انجام است تا بدين ترتيب بين طبقات شغلي مختلف يكسان سازي به لحاط سقف حقوق پرداختي انجام شود يكسان سازي كه اينبار مسير بالا به پائيني  را در پيش گرفته است به طوري كه كاركنان هر چه تحصيلات بالائي داشته باشند از ميزان حقوقشان كاسته شده و از سوي ديگر كاركنان ديپلم وزير ديپلم بر ميزان دريافتي شان افزوده مي شود تا بين اين دو طبقه برابري برقرار شود.

اين تز جديد معاونت توسعه مديريت و نيروي انساني رئيس جهمور شايد در ظاهر هدفش برقراري عدالت باشد اما آنچه در اين ميان ناديده گرفته شده سطح تحصيلات ، زمان و هزينه اي است كه كاركنان براي تحصيل صرف كرده اند .

اما داستان از روزي آغاز شد كه دولت با هدف كمك به نيروهاي شركتي كه سالها با شركت هاي خدماتي قرارداد داشتند و متحمل ضررهاي فراوان مي شدند شرايطي را فراهم كرد تا وضعيت اين كاركنان مساعد شود به طوري كه نيروهاي شركتي بعد از عقد قرارداد با سازمان مربوطه از مزاياي يك كارمند رسمي برخوردار شوند اما نتيجه عكس تصميمي كه گرفته شد به اجرا درآمد به طوري كه در پروسه تبديل وضعيت شرايط بسيار سخت گيرانه اي در مقايسه با قبل پيش روي كاركنان دولت قرار گرفت.

در اين راستا حقوق و مزاياي كاركنان همانطور كه پيشتر ذكر شد كاهش قابل ملاحظه اي را در قراردادهاي كاركنان شاهد بود به طوري كه تاكنون مجلس شوراي اسلامي 2 بار به اين مصوبه ايراد وارد كرده است اما گويا گوش شنوايي در بدنه دولت براي رفع اين مشكلات وجود ندارد .

با اين گلي كه به چمن زار امور رفاهي كاركنان دولت اضافه شده ديگر اگر برخي كاركنان براي ارتقاي شغلي قصد ادامه تحصيل داشتند اين فكر را از سر بيرون مي كنند و شايد براي افزايش بيشتر حقوق در فكر معدوم سازي سابقه تحصيلشان هم برآيند چراكه سطوح تحصيلي پائين جايگاه بالاتي نزد دولت مردان دارند و براي زحمت نكشيده آنها احترام بيشتري قائل هستند .

اين مصوبه جديد معاونت توسعه مديريت و نيروي انساني رئيس جمهور در حالي به سازمان هاي دولتي ابلاغ شد كه سازمان هاي دولتي با رسيدن اولين دستور مراحل يكسان سازي كاركنان را شروع كردند  روندي كه در نهايت منجر به كاهش حقوق مقاطع تحصيلي بالا و افزايش حقوق كاركنان ديپلم و زير ديپلم شد .

با اين اتفاق حقوق كاركنان با احتساب كاهش اضافه كار ماهانه رقمي در حدود 500 هزار تومان كاهش يافت رقمي كه در زندگي يك كارمند مبلغ قابل توجهي را تشكيل مي دهد و با اجراي اين مصوبه بسياري از كاركنان مشمول اين مصوبه با شرايط سختي براي زندگي روبرو خواهند .

از سوي ديگر در حالي چنين تصميمي با شعار برقراري عدالت از سوي فروزنده معاون سابق توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جهور اعلام شد كه عزيزي معاون فعلي اين سازمان هم بدون توجه به محتواي ناعادلانه اين مصوبه مهر تائيدي بر اجرايش زد.

هرچند با اجراي اين طرح كاركنان زير ديپلم و ديپلم با افزايش حقوق بيش از ميزان مورد انتظارشان در قراردادهاي كاري مواجه مي شوند و امروز در جمع طرفداران قرار گرفته اند اما آنچه اين ميان ناديده گرفته شده حقوق افرادي است كه سالها هزينه و زمان فراوان براي ادامه تحصيل صرف كرده اند و پاسخ امروز دولت به اين كاركنان كاهش حقوق است .

اينطور كه به نظر مي رسد عدالت محوري دولت اينبار گيربان گير كاركنان تحصيل كرده شده چراكه اسناد موجود نشان دهنده بي توجهي به اين قشر است .

البته با يك محاسبه سر انگشتي و مقايسه ميان كاهش حقوق اين دسته كاركنان و افزايش دسته دوم مي توان فهميد كه دولت نه تنها افزايش حقوق گروه دوم را از محل كاهش حقوق گروه اول تامين كرده است بلكه مبلغي هم از اين ميان به نفع خزانه دولت خواهد شد چراكه كاهش حقوق كاركنان تحصيل كرده بين 300 تا 500 هزار تومان و افزايش حقوق مابقي كاركنان 30 تا 50 هزار تومان برآورد مي شود .

بررسي فرمول محاسبه حقوق اين كاركنان نشان مي دهد بند مهمي كه در قراردادهاي سال 91 ناديده گرفته شده سابقه كاري كاركنان است به طوري كه در محاسبه حقوق سال جاري بند مربوط به سنوات حذف شده و تفاوتي بين كاركنان با سابقه و بي سابقه قائل نشده اند .

نكته بسيار جالب تر در قراردهاي امسال كاركنان شركتي كه تبديل وضعيت شده اند اين است كه ميزان حقوق پرداختي سال 91 بسيار پائين تر از سال 89 بوده  و اينطور كه مشخص است ميزان حقوق كاركنان مسير مخالفي را با نرخ تورم در پيش گرفته است به تعبير بهتر هر چه نرخ تورم روند صعودي را در پيش مي گيرد حقوق ها رو به پائين مي رود .

البته مقايسه حقوق سال 91 با سال 90 هم نشان دهنده تفاوت بسيار زيادي است به طوري كه حقوق پرداختي امسال از سال گذشته هم كمتر شده است .

يك نكته ديگر در قراردهاي كار معين موضوع قراردادهاست كه اشاره به افزايش حقوق دارد اما آنچه به واقع در قراردادها ديده نشده است موضوع افزايش حقوق است و بهتر مي بود به جاي افزايش حقوق از اصطلاح تعديل حقوق استفاده مي شد .

اقدام ديگري كه در راستاي يكسان سازي پرداخت حقوق ها صورت گرفته اين است كه طبق اين قراردادهاي ناعادلانه ميزان اضافه كاري و حق ماموريت براي كاركنان در هر سطح و مقطع تحصيلي يكسان فرض شده است و در ميان تفاوتي بين طبقات بالا و پائين تحصيلي وجود ندارد .

بر اساس اين گزارش اعمال اين مصوبه در قراردادهاي امسال كاركنان دولت موج بزرگي از اعتراض ها به همراه آورد به طوري كه دفتر معاونت توسعه منابع انساني رئيس جهمور شاهد حجم عظيمي از كاركناني است كه با مشاهده كاهش حقوق در قراردادهاي امسالشان آن هم در شرايطي كه 5 ماه از سال طي شده است شوكه شده اند .

اين اتفاق يعني عقد قرارداد كاركنان در حالي كه حدود نيمي از سال طي شده نه تنها بر خلاف مقررات قانون كار بوده بلكه مطابق مقررات سازمان ها ملزم به ادامه قرارداد مطابق سال گذشته هستند و در عين حال طبق قانون عدم انعقاد قرارداد 99 روز بعد از آغاز كار مساوي با الزام كارفرما براي رسمي كردن كاركنانش است .

با وجود اين قوانين رسمي در بازار كار سازمان هاي دولتي بدون توجه به آن نه تنها كاركنانشان را ملزم به عقد قرارداد كرده اند بلكه با تهديد اعلام مي كنند اگر اين كاركنان نسبت به عقد قرارداد اقدام نكنند اخراج خواهند شد .

در پاسخ به اين اعتراضات معاونت توسعه مديريت و منابع انساني رئيس جهور نه تنها واكنشي نشان نداده است بلكه در پشت درهاي بسته اتاقش سكوت اختيار كرده است .
 

|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


کسب درآمد دولت از فروش دلار نفتی؟!
جمعه 3 شهريور 1391 ساعت 16:53 | بازدید : 632 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

گویا داستان بورس ارز تا زمان راه اندازی این بازار مبهم تمامی ندارد و قرار است تا روزی که این به اصطلاح بازار راه اندازی شود، هر از چند گاهی شاهد و مستمع خبرهای عجیب و قابل توجه در خصوص نحوه کار این بازار باشیم. گویا قرار است این بازار هرآنچه که دولت از ارز و دلار طلب دارد، برآورده سازد! پیش از این تصور میشد که دولت تنها هدفش از راه اندازی این بازار کنترل وضعیت ارز است، اما گویا مسئله به همین جا هم ختم نمیش

پیش از این در خصوص راه اندازی بورس ارز، تنها تصور بر این بود که دولت خواهان کنترل تمام و کمال بازار ارز است. پیش از این تصور میشد که اگر قرار است دولت درآمد ریالی خاصی از این بازار کسب کند، بیشتر در قالب شکاف میان معاملات صورت گرفته در این بازار و البته به شکل کاملا محدود غیر علنی باشد.
اما امروز خبری منتشر میشود که بیشتر این نظر را تقویت میکند که دولت در پی کسب درآمد ریالی از معاملات ارزی در بازار آزاد است. خبری که امروز محمد پاریزی معاون وزیر اقتصاد آن را در جمع فعالان اقتصادی و تجاری عنوان کرده است. این مهم، آن است که قرار بر این است که عواید حاصل از فروش نفت و فراورده های نفتی نیز در بازار جدید به فروش برسد!
پاریزی در جمع صادرکنندگان و فعالان اقتصادی با اشاره به نقش کلیدی بانک مرکزی در این بازار جدید و همچنین با اشاره به آخرين مصوبه كارگروه ارزي تصریح کرده است که: به بانك مركزي اجازه داده شده درآمد ناشي از نفت و فرآورده هاي نفتي را در اين بازار عرضه كند.
بیش از این هیچ توضیحی در خصوص عرضه درآمد ارزی حاصل از نفت در این بازار داده نشده است. اما خود همین یک جمله کافی است که میتوان حدیث مفصل از آن خواند. فروش ارز حاصل از نفت و عواید نفتی کشور در بازار. بازاری که اساسا صرف از نظر از کنترل دولت یک بازار موازی دوم است.
این دقیقا به این معنی است که دولت میتواند به راحتی دلارهای نفتی را در بازار به فروش برساند و از این طریق کسب درآمد کند. به عبارتی بورس به اصطلاح ارز مکانیزمی میشود قانونی، برای اینکه دولت ارز را بدون هیچ مشکلی در بازار به فروش برساند و ریال معادل آن را در مسیرهای مورد نیاز خود به کار برد.
البته این امر شاید فی نفسه مشکلی به دنبال نیاورد و در واقع بانک مرکزی پیش از این نیز در قبال ارز دریافتی معادل ریالی آن را در اختیار دولت قرار داده است. اما چند نکته اساسی در این میان وجود دارد:
اول: ورود رسمی دولت و بانک مرکزی به معاملات ارزی. به عبارتی دولت و بانک مرکزی از مسئولیت اصلی خود که مدیریت ارز و بازار ارز و پول است تنزل کرده و به بازیگر درجه اول و البته بسیار مهم بازار ارز تبدیل میشوند. ورود بانک مرکزی به معماملات مستقیم ارز، حتی اگر با هدف کنترل عرضه و تقاضا باشد در دراز مدت این نهاد را از کاویژه اصلی خود به شدت دور میکند. آثار طولانی مدت آن یعنی سقوط سیاست های نظارتی و کنترلی بانک مرکزی.
دوم: دقیقا مشخص نیست که چه میزان از درآمد نفتی کشور قرار است در این بازار جدید عرضه شود. اما میزان آن تقریبا چندان تفاوتی ندارد. مهم این است که ارزی که قرار است به خزانه بانک مرکزی برده شده و پشتوانه پول ملی کشور باشد، از این پس مستقیما میتواند در بازار عرضه شود. حال با کمی دقیق کردن نگاه میتوان گفت: معادل هر میزان دلاری که مستقیما در این بازار عرضه میشود ریال بدون پشتوانه انتشار میابد!
در واقع آن میزان ارزی که مستقیما از درآمد نفتی بدست می آید و در بازار بورس ارز عرضه میشود، منجر به چاپ و انتشار بدون پشتوانه ریال میشود که اصلا نیازی به توضیح تبعات آن نیست.
هنوز هیچ توضیح مشخصی پیرامون این امر به میان نیامده و این خبر هم مانند همه اخبار مربوط با بورس به اصطلاح ارزی مبهم و گنگ است. اما با این تفاسیر به خوبی میتوان حدس زد که این بازار چه تکلیفی در قبال ارز دارد. حال سوال اینجا است که آیا این آخرین شاهکار بورس به اصطلاح ارز است یا باید باز هم انتظار غافلگیری ها جدید از این بازار جدید داشت؟
 
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مشكلات اقتصادي كشور چرا پيش آمدند؟
جمعه 3 شهريور 1391 ساعت 16:50 | بازدید : 619 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

‌اي كاش شرايطي مهيا مي‌شد كه افراد كار آمد به‌جاي گوشه‌نشيني وارد عرصه هدف‌سازي و تصميم‌گيري شوند. اين كشور 30سال براي تربيت مديران قوي اقتصادي هزينه پرداخته اما امروز كه با اين مشكلات مواجه شديم از دانش آن مديران استفاده نمي‌كنيم.متاسفانه علت مشكلات اقتصادي امروز ما حاصل ناكارآمدي و سوء‌مديريت به‌خصوص در دو دولت گذشته است.

بهمن اخوان ضمن بیان این مطلب به  تابناک گفت: من در سال 1362 فرماندار بودم و تجربه مديريت اجرايي كشور در دوران جنگ را دارم. در سال‌هاي جنگ دولت تمام سعي خود را براي اعمال نظارت درست بر امور اقتصادي كشور تا جايي كه مشكلي در تامين ارزاق مردم ايجاد نشود، به كار مي‌بست. حاصل آن نوع مديريت اين بود كه با وجود جنگ و تمام تحريم‌ها وضعيت معيشت مردم خيلي بهتر از روزهايي بود كه قيمت نفت به بالا‌ترين حد خود در تمام طول تاريخ ايران رسيد.

این عضو سابق کمیسیون های اصل نود و صنایع مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: متاسفانه به‌ويژه در حوزه اقتصاد دولت ساز خودش را مي‌زند و مردم هم به صورت توده‌هاي بدون تشكل حركت خودشان را مي‌كنند. اگر نحوه اشتباه اداره كشور را به عنوان دليل بروز مشكلات اقتصادي بپذيريم، مي‌توانيم وجود نهاد‌هاي مدني مانند اصناف، تعاوني‌ها، سازمان‌هاي مردم نهاد و در كل وجود يك بخش خصوصي قدرتمند اما تحت نظر دولت را راه‌حل اين مشكل بدانيم.

این استاد دانشگاه در ادامه با بیان اینکه بازگرداندن اقتصاد به مردم يعني كاهش تصديگري دولت در زمينه اقتصاد، خاطر نشان کرد: دولت ما برخلاف اكثر كشور‌هاي دنيا در 80‌درصد مسايل اقتصادي كشور دخالت دارد و در حقيقت تنها 20‌درصد اقتصاد كشور به دست مردم اداره مي‌شود. این در حالی است که اگر دولت از ‌درصد دخالت آشكار و پنهانش در امور اقتصادي كم مي‌كرد و بيشتر به نظارت بر امور مي‌پرداخت، با گذشت زمان بخش‌هاي بيشتري از مراكز تصميم‌گيري اقتصادي به دست نهاد‌هاي واقعا خصوصي و نه شبه‌خصوصي اداره مي‌شد. در آن صورت مي‌توانستيم اميدوارم باشيم كه طبق برنامه توسعه، مديريت اقتصاد كشور به مردم بازمي‌گردد.

این کارشناس اقتصادی با انتقاد از حضور و فعالیت دولت در تمام عرصه های اقتصادی و صنعتی، اظهار داشت: طبيعي است كه در صورت ورود دولت به عرصه اقتصاد ديگر نهادي براي نظارت باقي نمي‌ماند در حالي كه اگر دولت به ايفاي نقش نظارتي خود بسنده كند، فرصت كافي براي مشاركت سازمان‌هاي مردم نهاد ايجاد مي‌شود.

بهمن اخوان از دیگر معضلات کشور را عدم استفاده و بهره برداری از سرمایه انسانی به خصوص ذخایر تجربی در حوزه اقتصاد عنوان کرد و افزود: . ‌اي كاش شرايطي مهيا مي‌شد كه افراد كار آمد به‌جاي گوشه‌نشيني وارد عرصه هدف‌سازي و تصميم‌گيري شوند. اين كشور 30سال براي تربيت مديران قوي اقتصادي هزينه پرداخته اما امروز كه با اين مشكلات مواجه شديم از دانش آن مديران استفاده نمي‌كنيم. اگر مديران اقتصادي قوي، وزراي اقتصادي دولت‌هاي گذشته و نماينده‌هاي ادوار مجلس كه دستي بر آتش اقتصاد داشته‌اند به عنوان مشاور در تصميم سازي‌هاي دولت مشاركت داشته باشند، اقتصاد نيمه دولتي ايران به مردم باز مي‌گردد.

وی راه بهبود وضعیت کنونی را نه فقط خروج دولت و بخش غیر خصوصی از عرصه اقتصاد، بلکه کاهش دخالت در سیاست های پولی و مالی برشمرد و گفت: در مورد مراكزي مانند بانك مركزي هم بايد اعتراف كرد كه دخالت بيش از حد دولت در امور آن مشكل‌ساز شده است. دولت نهم و دهم با وجود تمام مخالفت‌هاي ما در مجلس، اصرار فراواني بر هرچه بيشتر دولتي كردن اين نهاد داشت. اين دخالت‌ها باعث شد دولت‌هاي غربي ضمن داشتن ادعا‌هاي انسان‌دوستانه، بانك مركزي ما را به عنوان يك نهاد دولتي تحريم كنند. در حالي كه در اكثر كشور‌هاي دنيا بانك مركزي مستقل از دولت اداره مي‌شود.

بهمن اخوان با بیان اینکه منظور من جلوگيري از دخالت دولت بود نه بي‌اختيار كردن دولت، گفت: دولت بايد بر اقتصاد نظارت كند نه اينكه در اقتصاد دخالت كند. اين كاري است كه در تمام دنيا انجام مي‌شود. دولت‌ها بر عرصه اقتصادي نظارت و در عوض آن ماليات و عوارض دريافت مي‌كنند.

نماینده سابق مردم تفرش، آشتیان و فراهان، با انتقاد از نحوه خصوصی سازی که اکنون در حال انجام است به تجارب کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: اگر به اهداف خصوصي‌سازي نگاه شود، مي‌بينيم كه نحوه خصوصي‌سازي در ايران نه منطبق با معيار‌هاي جهاني است و نه در جهت توسعه مدني. پس از فرو ريختن ديوار برلين و يكي شدن دو آلمان، مسوولان امر كارخانه‌هاي دولتي موجود در آلمان شرقي را به قيمت يك مارك به افراد خلاقي كه توانايي اداره كارخانه‌ها را داشتند فروختند اما در كشور ما متاسفانه به‌جاي آنكه شركت‌ها و كارخانه‌هايي كه قصد واگذاري آنان به بخش خصوصي وجود دارد در بازار بورس عرضه شوند يا به افراد خلاق واگذار شوند به مزايده گذاشته مي‌شوند و معمولا سرنوشتي جز تعطيلي ندارند. پس از پيروزي انقلاب تعدادي زيادي كارخانه به نفع مردم مصادره شد. آيا امروز اين كارخانه‌ها در آستانه ورشكستگي هستند يا توانايي توليدشان بالاتر رفته؟ پاسخ دادن به اين پرسش روشن‌كننده روش خصوصي‌سازي ماست.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


همه گزینه‌ها روی میز است، یعنی چه؟
جمعه 3 شهريور 1391 ساعت 16:35 | بازدید : 628 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

دومینیک تیرنی»، استاد آمریکایی علوم سیاسی در مقاله‌ای به میزان جدیت تهدیدهای مقامات سیاسی آمریکا علیه ایران پرداخته است. تحلیل وی بر مبنای توجه آمریکایی‌ها به جدیت و صراحت سخنان مقامات آمریکایی استوار است

تیرنی دانشیار علوم سیاسی در کالج اسوارت‌مور در آمریکاست. وی تلاش کرده به این پرسش پاسخ دهد که وقتی مقامات آمریکایی درباره ایران می‌گویند «همه گزینه‌ها روی میز است» منظورشان چیست.
به گزارش «تابناک»، به نقل از نشریه The Atlantic، به باور آقای تیرنی، سخنان مقامات آمریکایی و اسرائیلی در تهدید ایران، چندان که به نظر می‌رسد جدی نیست.
چکیده نظریات وی در این مورد به شرح زیر است:
تکرار عبارت «همه گزینه‌ها روی میز است» در باره‌ ایران، تقریبا به یک سنت در میان مقامات آمریکایی و اسرائیلی تبدیل شده است. اما این عبارت به چه معناست؟ وقتی ایالات متحده تصمیم می‌گیرد، قولی بدهد یا این که تهدیدی بکند، به دقت در مورد میزان صراحت آن می‌‌اندیشد. صراحت تهدید یا قول به معنای جدی بودن آن است؛ بنابراین، مقامات درگیر یک مسأله پیچیده هستند. اگر تهدید آنها صریح نباشد، کسی آن را جدی نمی‌گیرد و بر عکس اگر صریح باشد، مجبور می‌شوند آن را اجرایی کنند و اگر نکنند به اعتبار آنها خدشه وارد می‌شود؛ بنابراین، تهدید صریح خودش می‌تواند یک تله برای مقامات باشد.
برای فهم عبارت «همه گزینه‌ها روی میز است»، اجازه دهید آن را با دیگر سخنان (تهدیدات و قول‌ها) مقامات واشنگتن مقایسه کنم. ما این اظهارات را «بیانات دفاعی» و یا به اختصار DEFCON می‌نامیم که دارای پنج سطح گوناگون هستند. در DEFCON-5 سخنان مقامات گنگ و مبهم هستند، ولی در DEFCON-1مقامات آمریکایی حرف‌شان را با صراحت تمام می‌زنند.
اما سخنانی که درباراه ایران گفته می‌شود از چه نوعی هستند؟
 
DEFCON-5
در این نوع از اظهارات، مقامات آمریکایی کاملا گنگ و مبهم سخن می‌گویند؛ برای نمونه، هنگامی که در سال 2010، کره شمالی یک کشتی جنگی کره جنوبی را غرق کرد، هیلاری کلینتون گفت: «اقدامات تحریک‌آمیز عواقبی دارند»، ولی نگفت که این پیامدهای چه ممکن است باشد!
به طور مشابه در سال 2012، کلینتون به بشار اسد هشدار داد که خونریزی‌های سوریه «عواقب جدی خواهد داشت»؛ این سخنان در ماه آوریل (چهار ماه پیش) بر زبان وی جاری شد، ولی هنوز اتفاقی نیفتاده است.
DEFCON-4
در این سطح از اظهارات، ادعای مقامات آمریکایی کمی روشن‌تر بوده و ممکن است مجبور شوند برای حفظ اعتبار خود کاری کنند. مثال مناسب از این نوع، همین عبارت مشهور است که « همه گزینه‌ها روی میز است». ابهام این سخنان نسبت به عبارت «عواقب جدی» کمتر است زیرا تمرکز آن بر اقدامی خاص یعنی نیروی نظامی است.
ولی «همه گزینه‌ها روی میز است»، هنوز بسیار مبهم و امکان اجرایی شدن آن کم است. شاید معنای دقیق‌تر این عبارت این است که «گزینه نظامی از دستور کار خارج نشده است».
هنگامی که نشریه آتلانتیک از اوباما پرسید عبارت «همه گزینه‌ها روی میز است» را معنا کند، وی گفت: آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و ایرانی‌ها معنای این حرف را می‌دانند؛ به عبارت دیگر، اوباما اصرار دارد که عامدانه گنگ حرف بزند.
DEFCON 3
در این نوع اظهارنظر، رئیس‌جمهور بسیار صریح‌تر تعهد می‌دهد. به جای این که تنها در مورد گزینه استفاده از زور صحبت شود، رئیس‌جمهور سناریویی را اعلام می‌کند که در آن حمله نظامی گزینه مرجح خواهد بود.
اوباما از این شیوه سخن گفتن در اجلاس آیپک استفاده کرد. در این سخنرانی وی گفت:«رهبری ایران باید بداند که من سیاست مهار را در پیش نمی‌گیرم. سیاست من پیشگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است و من بارها در دوره ریاست خود روشن ساخته‌ام که در صورت لزوم در استفاده از زور برای دفاع از آمریکا و منافعش تعلل نخواهم کرد». به عبارت دیگر اگر منظور اوباما این است که آمریکا اگر مجبور باشد بین استفاده از زور و یا مهار ایران مسلح به سلاح هسته‌ای، یکی را برگزیند، حمله را انتخاب می‌کند. اوباما برای این که سخنانش جدی گرفته شود، می‌گوید: «من به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا بلوف نمی‌زنم».
این شیوه سخن گفتن، تهدید نظامی آمریکا را جدی‌تر نشان می‌دهد؛ اما از سوی دیگر، ممکن است آمریکا را در تله بیندازد؛ یعنی این که برای این که دولت اعتبار سخنانش از بین نرود، مجبور شود به رغم میلش سراغ جنگ برود و یا این کاری نکند و دیگران فکر کنند بلوف می‌زده است.
به همین خاطر اوباما، عامدانه راه را برای مانور خود باز می‌گذارد. به این دلیل که می‌گوید بمب اتمی ایران را تحمل نمی‌کند اما در مورد ایرانی که توانایی ساخت بمب را داشته باشد اما بمب نسازد اظهارنظری نمی‌کند. به این ترتیب، وی فرصت خواهد داشت که حمله نکند و در عین حال به بلوف زدن هم متهم نشود.
DEFCON 2
جمهوری‌خواهان جنگ‌طلب دوست دارند آمریکا به این زبان با ایران سخن بگوید. به عبارت دیگر، با صراحت بیشتر و تهدید جدی‌تر. از نظر آنها باید به ایران گفته شود که اگر خطوط قرمز مشخصی را زیر پا بگذارد، با حمله روبه‌رو خواهد شد. برای نمونه، ریک سانتروم یکی از گزینه‌های ابتدایی نامزدی ریاست جمهوری جمهوری‌خواهان ادعا می‌کرد، باید به ایران اولتیماتوم داده شود که یا تأسیسات هسته‌ای خود را جمع‌آوری کند و در غیر این صورت، ما آنها را نابود خواهیم کرد.
DEFCON 1
این روش تهدید کردن، جدی‌ترین روش و البته خطرناک‌ترین آنهاست. رئیس‌جمهور صریحا می‌گوید که اگر طرف مقابل کار مشخصی را انجام دهد، آمریکا مشخصا چه اقدام متقابلی انجام خواهد داد.
در بحران موشکی کوبا در سال 1962، کندی صریحا گفت: «سیاست این کشور آن است که هر موشک شلیک شده از کوبا به سوی یک کشور در نیم‌کره غربی را در حکم حمله اتحاد جماهیر شوروی به آمریکا بداند و در نتیجه با شدت تمام از شوروی با حمله متقابل انتقام خواهد گرفت»؛ تهدید از این صریح‌تر نمی‌شود.
البته استفاده از روش بالا با احتیاط فراوان صورت می‌گیرد، زیرا پیامدهای عملی نکردن تهدید بسیار شدید است.
به طور کلی، سیاست دولت اوباما در استفاده از زور بسیار محتاطانه بوده است. تغییر لحن اوباما از DEFCON-4 به DEFCON-3 ، اعتبار تهدیدات وی را بیشتر کرده است اما جمهوری‌خواهان می‌خواهند با استفاده از روش DEFCON-2 ایران را به امتیازدهی وادار کنند.
 
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


پیش‌بینی کاهش قیمت دلار تا پایان مهر/ 2 عامل افزایش قیمت ارز
جمعه 3 شهريور 1391 ساعت 16:33 | بازدید : 603 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به حذف ارز مسافرتی برای اغلب سفرهای خارجی و کاهش گروه‌های کالاهایی دریافت‌کننده ارز دولتی گفت: افزایش تقاضا ناشی از این دو پدیده موجب جهش قیمت ارز به بیش از 2100 تومان شد.

 

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به حذف ارز مسافرتی برای اغلب سفرهای خارجی و کاهش گروه‌های کالاهایی دریافت‌کننده ارز دولتی گفت: افزایش تقاضا ناشی از این دو پدیده موجب جهش قیمت ارز به بیش از 2100 تومان شد.
محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با فارس با اشاره به محدودیت ارز مسافرتی، اظهار داشت: جهش یک پله‌ای قیمت ارز از 1950 به 2150 تومان یکی از عوامل اصلی آن قطع ارز مسافرتی است.
وی افزود: زمانی که ارز مسافرتی قطع می‌شود در طول سال تقاضای زیادی را به بازار اضافه می‌کند و در حال حاضر وقتی ارز به عنوان یک کالا به بورس می‌رود، به نوعی به ارز به عنوان یک کالا توجه می‌شود؛ در بازار بورس هم عرضه و تقاضا قیمت را تعیین می‌کند.
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به اضافه شدن تقاضا به بازار ارز گفت: عرضه و تقاضا قیمت ارز را تعیین می‌کند و هم‌اکنون تعداد گروه‌های کالایی دریافت‌کننده ارز دولتی کاهش یافته و تنها ارز دولتی به 5 گروه کالایی پرداخت می‌شود، گروه‌های دیگر برای تامین نیاز خود باید به بازار مراجعه کنند اما میزان ارز در بازار محدود است و جهش قیمت به بیش از 2100 تومان طبیعی است.
وی خاطرنشان کرد: در دو هفته گذشته قیمت ارز تغییر چندانی نداشته و نوسان محدود داشت و به نظر می‌رسد در صورتی که بار دیگر عرضه ارز محدود شود، تقاضا در بازار آزاد افزایش یافته و قیمت دلار بیشتر خواهد شد و اگر عرضه‌ جدیدی در بازار صورت گیرد قیمت‌ کاهش خواهد یافت.
کشتی‌آرای با بیان اینکه نیاز به ارز همواره وجود دارد، تصریح کرد: چنین شرایطی با کاهش عرضه ارز قیمت افزایش می‌یابد؛ در حال حاضر بازار‌ اندکی ملتهب است و ممکن است در کوتاه مدت این هیجانات از بین برود و قیمت ارز تا حدودی کاهش یابد.
وی ادامه داد: هم‌اکنون میزان مسافرت‌های خارجی در اوج خود قرار دارد و با آغاز ماه مهر و کاهش مسافرت‌ها، میزان تقاضای ارز مسافرتی کاهش یافته و از حجم تقاضاها کاسته خواهد شد که می‌تواند موجب کاهش قیمت ارز شود.
به گفته وی، با توجه به این مسائل به نظر می‌رسد افزایش قیمت ناشی از حذف ارز مسافرتی کاهش یافته و نرخ آن به به کمتر از 2 هزار تومان برسد.
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر افزود: راه‌اندازی بورس ارز در شفافیت اطلاعات بسیار موثر خواهد بود و هم می‌تواند داد و ستد‌های ارزی را رصد کند.
وی درخصوص برخی دیدگاه‌ها مبنی بر اینکه راه‌اندازی بورس ارز موجب ایجاد انتظارات تورمی می‌شود، گفت: تجربه بورس سکه نشان می‌دهد که راه‌اندازی بورس در بازار اصلی شفافیت اطلاعاتی ایجاد کرده و تاثیر منفی نداشته‌ و گاهی اوقات بر کنترل بازار موثر بوده است.
کشتی‌آرای تصریح کرد: بورس ارز هم می‌تواند همانند بورس سکه حالت خودکنترلی بر بازار ارز به وجود بیاورد.
وی گفت: بورس ارز تاثیر منفی بر عملکرد صرافی‌ها نخواهد داشت و آنها تحت نظر بانک مرکزی به فعالیت خود ادامه می‌دهد؛ هم‌اکنون صرافی‌ها از بازار، ارز تهیه می‌کنند که پس از راه‌اندازی بورس، تغییری در این کار صورت نمی‌گیرد و آنها می‌توانند ارز خود را از بازار بورس تهیه کنند.
 
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


هشدار استاد دانشگاه زوریخ به تهرانی ها
جمعه 3 شهريور 1391 ساعت 16:25 | بازدید : 649 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

استاد دانشگاه زوریخ پس از بازدید از مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی، در ارتباط با وضعیت بناهای فرسوده پایتخت، گفت: استاندارد بتن در ایران پایین است و در ساخت و تقویت بناها دقت لازم نمی شود و به آیین نامه های بین المللی ساختمان احترام گذاشته نمی شودساسان محاسب دارای دکترای مهندسی عمران در موضوع آسیبهای زلزله و تقویت بنا از دانشگاه صنعتی زوریخ، کارشناس ارشد دانشگاه اکسفورد و مدیرعامل شرکت مهندسی و تقویت سازه برای سدها و ساختمانهای بزرگ در سوئیس است که بازدیدی از مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی داشت.

وی که در کارنامه خود تقویت سازه هتل آزادی تهران، مقاوم سازی خانه دکتر شریعتی، تقویت سازه هتل استقلال و به تازگی مطالعه بر روی تقویت ساختمان وزارت نفت را دارد در مورد سازه ها و مقاومت بناهای کشور در برابر زلزله با خبرنگار مهر به گفتگو نشست.

محاسب در مورد وضعیت ساختمانها و بناهای کشور گفت: آیین نامه زلزله 2800 یک آیین نامه کامل است که در آن استاندارهای بین المللی لحاظ شده و ایران هم به آن پایبند است. در شهرهای زلزله زده رعایت این آیین نامه بعضا دیده شد ولی در روستاها 30 سال است که این تصاویر و حوادث تکرار می شود. ما بم و منجیل را داریم و شاهد بودیم که چگونه ساختمانهای فرسوده و غیر اصولی ویران شدند

این استاد دانشگاه زوریخ اظهار داشت: ما یاد گرفتیم یه قابی درست کنیم و بعد آن را پر کنیم. به واقع فلز و دیوار رفتارهای مختلفی دارند و با هم نمی سازند. هنگام زلزله دیوارها بازی می کنند و برای همین وقتی به فلز متصل باشند آسیب می بینند. در حالی که باید میان دیوار و فلز فاصله باشد. اگر توجه کنید در زلزله اخیر دیوارها به صورت ضربدری ترک برداشته بودند چون به فلز متصل بودند.

همه جای ایران در برابر زلزله خطرناک است

از پروفسور محاسب در مورد سازه های خانه های تهران با وجود 6 هزار هکتار بافت فرسوده و مقاومت آنها در برابر زلزله و تئوری انتقال پایتخت سئوال شد که وی گفت: علم ثابت کرده می توان به سرعت سازه های مهم مانند پلها، مدارس، ساختمانهای بزرگ و بیمارستانها را مقاوم سازی کرد و این برای تهران هم امکان پذیر است. به اعتقاد من همه جای ایران در برابر زلزله در امان نیست و اگر تهران را به جای دیگری منتقل کنیم آنجا هم قطعا زلزله داریم.

این کارشناس حوزه مقام سازی بنا در برابر زلزله اعلام کرد: باید مسئولان جلوی سازه های جدید در تهران که بدون نظارت و رعایت اصول آیین نامه های بین المللی ساخته می شود را بگیرند.

تقویت خانه های فرسوده تهران با 30 میلیون تومان

وقتی از پروفسور محاسب سئوال شد که آیا تهرانیها می توانند خانه های فرسوده خود را در برابر زلزله مقاوم کنند، گفت: در سوئیس بر روی بتونی از جنس الیاف تحیق کردم که قرار است در دانشگاه تهران آن را تدریس کنم. این بتون که هزینه کمتری هم دارد مردم بهتر می توانند ساخت و ساز کنند و مقاومتش در برابر زلزله بیشتر است.

ولی تهرانیها می توانند با قرارداد با شرکتهای متخصص در تقویت سازه بناهای خود را مستحکم کنند. البته نمی توان گفت هزینه آن چقدر می شود ولی شاید برای یک خانه دو طبقه قدیمی حدود 30 میلیون هزینه داشته باشد که البته شاید به صرفه باشد تا با وامهایی که دولت می دهد خانه را نوسازی کنند. ما برای مقاوم سازی هتل بزرگ آزادی 6 ماه وقت گذاشتیم که برای خانه های کوچک این وقت کمتر خواهد بود.

استاد دانشگاه زوریخ اظهار داشت: در کشور سوئیس بناهایی با قدمت 150 تا 200 سال داریم که هنوز سرپا هستند. حتی نقشه های آنها دستی است. امروزه در جهان هم سازه ها با قدمت 80 تا 100 ساله ساخته می شود ولی آیا بناهای تهران هم این مقاومت را دارند؟

در خارج از کشور مهندس ناظر همان طراح است و باید طرح را تا انتها دنبال کند اگر هم تخلف کند به شدت با وی برخورد می شود ولی آیا در ایران هم اینگونه است؟ 

پروفسور محاسب اعلام کرد: مقاومت بتون در ایران 20 مگاپاسکال است و این اندازه در سوئیس حدود 50 است. در سوئیس بتون با نظارت کارشناس و به صورت تخصصی مخلوط و ساخته می شود ولی آیا در ایران این نظارت و تخصص در ساختمانها برای ساخت بتون وجود دارد؟ ما اگر قوانین و اصول طراحی را به درستی رعایت کنیم سازه های مقاومی خواهیم داشت. امروزه مشکل اصلی خانه های قدیمی ایرانی طبقه اول است. در سایر طبقات دیوارها با هم سری نیستند. و به آیین نامه احترام گذاشته نشده است.

متاسفانه در بسیاری از خانه ها دیوار نقش حامل را بازی می کند در حالی که باید اسکلت بنا حرف اول را بزند و همین مسئله هنگام زلزله مشکل ساز خواهد بود. برای همین به مسئولان مربوطه توصیه می شود مردم را به سوی تقویت سازه ها و یا بازسازی سوق داده و بر رعایت استاندارهای بین المللی ساخت بنا نظارت بیشتری داشته باشند.

|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


قیمت طلا به روند صعودی خود ادامه خواهد داد
جمعه 3 شهريور 1391 ساعت 16:23 | بازدید : 637 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 موسسه تحقیقات اقتصادی کوتس در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد قیمت جهانی طلا به روند صعودی خود طی ماههای آینده نیز ادامه خواهد داد .موسسه کوتس افزود در حالی که بانکهای مرکزی جهان و سرمایه گذاران بین المللی همچنان در حال خرید طلا هستند به نظر می رسد روند صعودی قیمت طلا در ماههای آینده نیز ادامه خواهد یافت .

بر این اساس بانکهای مرکزی مختلف جهان و سرمایه گذاران بین المللی به خرید طلا برای مقابله با تاثیرات منفی ناشی از کاهش ارزش یورو و دلار ادامه می دهند .

گری دوگان کارشناس ارشد این موسسه تاکید کرد علت اصلی افزایش مجدد قیمت طلا در بازارهای جهانی ، کاهش اعتبار ارزهای معتبر بین المللی نزد سرمایه گذاران بین المللی و بانکهای مرکزی است .

کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی منتظر تصمیمات آتی بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو آمریکا در خصوص اجرای سیاستهای انبساطی جدید هستند . میلیاردهار معروف جهان مثل جورج سوروس و جان پالسون نیز طی هفته های اخیر به خرید طلای بیشتر روی آورده اند .

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی تقاضای طلا طی ماههای آینده نیز به شدت افزایش خواهد یافت . قیمت هر اونس طلا امروز به بیش از 1643 دلار رسیده است . قیمت طلا در یازده سال گذشته روندی صعودی داشته است و سپتامبر گذشته به بیش از 1921 دلار رسید .
 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آمار عجیب وغریب از پزشکان بیکار و دکترهای بی پول
جمعه 3 شهريور 1391 ساعت 16:21 | بازدید : 682 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

برخلاف تصور عمومی عده زیادی از پزشکان از وضعیت درآمد خود راضی نیستند، طبق آمارها 7 تا 10 هزار پزشک به شغل های دیگر روی آورده اند.
 

 برخلاف تصور عمومی عده زیادی از پزشکان از وضعیت درآمد خود راضی نیستند، طبق آمارها 7 تا 10 هزار پزشک به شغل های دیگر روی آورده اند.

به نظر شما پزشکان از نظر سطح درآمد چه جایگاهی بین طبقات اجتماعی دارند؟ اگر نگاهی به پول ویزیت پزشکان شمال شهر تهران و رفت و آمدی که به مطبشان وجود دارد بیندازیم، میگوییم این قشر درآمد خوبی دارند اما در سوی دیگر این ماجرا پزشکانی هستند که مجبورند برای تامین هزینههای زندگی شغل دوم داشته باشند.

آمارها نشان میدهد حدود 200 هزار نفر پزشک اعم از عمومی، متخصص و فوق تخصص، داروساز، دندانپزشک و... در کشور وجود دارد که از این تعداد 7 تا 10 هزار نفر به شغلهای دیگری روی آورده و یا شغل دیگری هم دارند.

دکتر ایرج خسرونیا، رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در گفتوگو با خبرگزاری مهر گفته است تنها 10 درصد پزشکان درآمد خوبی دارند و 40 درصد میتوانند مخارجشان را تامین کنند اما 50 درصد بقیه که اکثر آنها پزشکان عمومیاند دچار مشکل هستند.

از سوی دیگر قائم مقام سازمان نظام پزشکی ایران هم از وجود هشت هزار پزشک عمومی بیکار در کشور خبر داده است. در پرونده امروز هفتصبح با نگاهی به سطح درآمدی پزشکان صحت این آمارها را بررسی میکنیم.

اصل خبر

«برخی از پزشکان به مشاغلی همچون موبایل فروشی، بنگاه مسکن و مسافر کشی روی آورده اند.» پذیرفتن این جمله و تصور یک پزشک در حال مسافرکشی کمی سخت به نظر میرسد اما این نکته را رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی به زبان آورده است و ظاهرا باید آن را جدی گرفت.

به گفته ایرج خسرونیا اغلب پزشکان در مناطق دور از پایتخت وضعیت معیشتی خوبی ندارند به طوری که برخی از آنها در روز دو نفر مریض هم برای ویزیت ندارند. بیشترین آمار بیکاری هم دامنگیر پزشکان عمومی است که سه چهارم اعضای جامعه پزشکی کشور را شامل میشوند.

دکتر حسن هویدا معاون رفاهی سازمان نظام پزشکی ایران هم معتقد است مهمترین و اساسیترین مشکل فعلی جامعه پزشکی، فقدان جایگاه مشخص پزشکان عمومی در نظام سلامت کشور است.

البته به نظر میرسد اگر طرح پزشک خانواده با موفقیت اجرا شود این مشکل حل شود. آمارها نشان میدهد جامعه پزشکی کشور 200 هزار عضو دارد که هشت هزار نفر از پزشکان عمومی بیکار هستند.

در حال حاضر در روستاها به ازای هر چهار هزار نفر یک پزشک و در شهرها به ازای هر دو هزار نفر یک پزشک داریم و باید نسبت به جمعیت به ازای هر هزار نفر یک پزشک وجود داشته باشد.

دکتر کاظم عباسیون عضو هیات رئیسه جامعه جراحان ایران میگوید هر 15 مورد معاینه بیوقفه بیماران توسط یک پزشک، میزان خطا در معاینات بعدی را 30 درصد افزایش میدهد.

مدیر عامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی هم اعلام کرده بین 7 تا 10 هزار پزشک در مشاغلی غیر از رشته تحصیلی خود مشغول هستند. این یعنی عده قابل توجهی از جامعه پزشکان از وضعیت معیشتی خود راضی نیستند که به مشاغل دیگر روی آورده اند.

در شهر چه خبر است؟

اگر نگاهی به تعرفه های مصوب سازمان نظام پزشکی کنید فورا متوجه میشوید این رقمها با آنچه در شهر و مطب پزشکان دیدهاید تفاوت قابل توجهی دارد.

برای اینکه از نرخ واقعی ویزیتها مطلع شویم نرخ انواع خدمات پزشکی در نقاط مختلف پایتخت را تلفنی جویا شدیم.

با وجود آنکه طبق تعرفه نرخ ویزیت پزشکان متخصص 13 هزار تومان و فوق تخصص 16 هزار تومان تعیین شده اما در حال حاضر کمتر پزشک متخصص یا فوق تخصصی در سطح شهر وجود دارد که کمتر از 20 یا 25 هزار تومان ویزیت دریافت کند اما خود پزشکان درباره این تفاوت فاحش قیمتها چه میگویند؟

یکی از پزشکان متخصص به هفتصبح میگوید: «ما اصلا مجبور نیستیم قیمتهای نظام پزشکی را اعمال کنیم چون در کار ما نمیتواند اجباری باشد. اگر قرار باشد این کار انجام شود باید نرخها حتی دقیقهای محاسبه شود، وگرنه ما مثلا مریضی که نیم ساعت درمانش وقت لازم دارد را یک روزه درمان نمی کنیم.

درمان را در دو روز انجام میدهیم و هر بار 15 دقیقه کار میکنیم!» برخی پزشکان هم در توجیه این مسئله از مسئولیت شانه خالی میکنند و میگویند بهترین راهحل این است که خدمات بیمه تقویت شود و با به حداقل رسیدن رابطه بیمار و پزشک جای هیچ حرف و حدیثی باقی نماند.

یکی از پزشکان هم توجیه جالبی درباره افزایش نرخ تعرفههای خود دارد: «پزشکان سالها زحمت میکشند و شبانه روز درس میخوانند، از سد محکمی به نام کنکور رد میشوند و در دوران دانشجویی خود تماما مشغول مطالعه هستند آن وقت ویزیت پزشک عمومی باید 8000 تومان باشد؟»

به هرحال پزشکان هیچ وقت از نرخ تعرفههای نظام پزشکی راضی نیستند و در عین حال تعداد زیادی هم پزشک عمومی بیکار در نقاط دور از پایتخت وجود دارد که باید امیدوار بود با اجرای طرحهایی مثل پزشک خانواده مشکلات موجود حل شود.
 

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


پنج شنبه: نبض بازارهای ایران و جهان
جمعه 3 شهريور 1391 ساعت 16:19 | بازدید : 595 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

پنج شنبه، 2 شهریور: گزارش لحظه به لحظه اقتصادآنلاین از بازارهای ایران و جهان    

بازار جهانی نفت، ساعت 20: بازار جهانی نفت روز پنج شنبه را با نوسان رو به بالا ادامه می دهد. هر بشکه نفت برنت با افزایش 1.1 دلاری به 116.1 دلار رسیده است.

بازار جهانی طلا، ساعت 20: بازار جهانی طلا روز پنج شنبه را با نوسان رو به بالای اونس جهانی ادامه می دهد. هر اونس با افزایش 20 دلاری به 1674.5 دلار رسیده است.

بازار آتی سکه، ساعت 18: بازار آتی سکه پنج شنبه را با صعود نرخ ها به پایان برد. در حالی که قیمت سکه در بازار نقدی برابر 826500 تومان است، فعالان بازار انتظار دارند قیمت سکه تا پایان شهریور به 830600 تومان، تا پایان مهرماه به 860000 تومان، تا پایان آبان به 903300 تومان و در نهایت تا پایان آذر به 933000 تومان برسد.

بازار طلای تهران، ساعت 18: بازار طلا روز پنج شنبه را با صعود نرخ ها به پایان برد. هر سکه با افزایش 21500 تومانی به 826500 تومان رسید.

بازار ارز تهران، ساعت 18: بازار ارز تهران روز پنج شنبه را با صعود نرخ دلار به پایان برد. هر دلار با افزایش 29 تومانی به 2165 تومان رسید.

بازار طلای تهران، ساعت 15: بازار طلا روز پنج شنبه را با صعود نرخ ها ادامه می دهد. هر سکه با افزایش 25000 تومانی به 830000 تومان رسیده است.

بازار ارز تهران، ساعت 15: بازار ارز تهران روز پنج شنبه را با صعود نرخ دلار ادامه می دهد. هر دلار با افزایش 34 تومانی به 2170 تومان رسیده است.

بازار جهانی طلا، ساعت 12:45: بازار جهانی طلا روز پنج شنبه را با نوسان رو به بالای اونس جهانی ادامه می دهد. هر اونس با افزایش 8 دلاری به 1662.4 دلار رسیده است.

بازار طلای تهران، ساعت 12:30: بازار طلا روز پنج شنبه را با صعود نرخ ها ادامه می دهد. هر سکه با افزایش 20000 تومانی به 825000 تومان رسیده است.

بازار ارز تهران، ساعت 12:30: بازار ارز تهران روز پنج شنبه را با صعود نرخ دلار ادامه می دهد. هر دلار با افزایش 21 تومانی به 2157 تومان رسیده است.

بازار جهانی طلا، ساعت 1 بامداد: بازار طلا روز چهارشنبه را با نوسان رو به بالای اونس جهانی ادامه می دهد. هر اونس با افزایش 17 دلاری به 1655 دلار رسیده است.

بازار آتی سکه، ساعت 1 بامداد: بازار آتی سکه چهارشنبه را با نوسان رو به بالای نرخ ها به پایان برد. در حالی که قیمت سکه در بازار نقدی برابر 805000 تومان است، فعالان بازار انتظار دارند قیمت سکه تا پایان شهریور به 817500 تومان، تا پایان مهرماه به 848000 تومان، تا پایان آبان به 892800 تومان و در نهایت تا پایان آذر به 913500 تومان برسد.

بازار طلای تهران، ساعت 1 بامداد: بازار طلا روز چهارشنبه را با نوسان رو به بالای نرخ ها به پایان برد. هر سکه با افزایش 9000 تومانی به 805000 تومان رسید.

بازار ارز تهران، ساعت 1 بامداد: بازار ارز تهران روز چهارشنبه را با افزایش اندک نرخ دلار به پایان برد. هر دلار با افزایش 1 تومانی به 2136 تومان رسید

|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


قیمت طلا تا پایان امسال به بیش از 2000 دلار در هر اونس خواهد رسید
جمعه 3 شهريور 1391 ساعت 16:12 | بازدید : 637 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

کارشناس ارشد موسسه مریل لینج پیش بینی کرد قیمت هر اونس طلا تا پایان امسال به بیش از 2000 دلار خواهد رسید . سیکینگ آلفا ، فرانسیسکو بلانچ تاکید کرد ، قیمت جهانی هر اونس طلا تا پایان سال 2012 میلادی با 425 دلار افزایش به بیش از 2000 دلار خواهد رسید .

وی تصریح کرد به نظر من قیمت جهانی طلا تا پایان امسال تحت تاثیر سیاستهای انبساطی جدید فدرال رزرو آمریکا و برنامه بانک مرکزی آمریکا برای خریداری میلیاردها دلار اوراق قرضه به شدت افزایش خواهد یافت . بر این اساس تازه ترین نظر سنجی رویترز از کارشناسان اقتصادی نشان می دهد قیمت جهانی طلا تا پایان امسال بین 1685 تا 1750 دلار در نوسان خواهد بود.

کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار طلا همچنین بر این باورند که قیمت هر اونس طلا در سه ماه سوم امسال به 1600 تا 1800 دلار خواهد رسید . البته در این نظر سنجی عواملی مثل بحران بدهی منطقه یورو و افزایش نرخ تورم هند لحاظ نشده است . تشدید بحران مالی و بدهی منطقه یورو و رشد نرخ تورم هند می تواند موجب افزایش تقاضای جهانی برای طلا شود و این مساله بی شک بر قیمت جهانی طلا تاثیر گذار خواهد بود . /م
 

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


گرانی 30 درصدی، تورم 22 درصدی
شنبه 21 مرداد 1391 ساعت 3:41 | بازدید : 584 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

بهمنی با اعلام اینکه بانک مرکزی سعی دارد ماهانه نرخ تورم را اعلام کند، اظهار داشت: بانک مرکزی قصد دارد، اقلام سبد کالایی خود را کاهش و سال پایه را افزایش دهد تا تورم را به شکل واقعی‌تری اعلام کند.
صرف نظر از اینکه کاهش اقلام سبد کالایی و افزایش سال پایه از 83 به 81 به واقعی تر شدن نرخ تورم کمک می‌کند یا نه این پرسش مطرح است که واقعی‌تر شدن نرخ تورم به معنای قبول بالاتر بودن نرخ واقعی تورم نسبت به آنچه تاکنون اعلام می‌شده هست یا خیر؟ و آیا قرار است نرخ تورم دوباره دستکاری شود؟
هنوز یک سال از دعوای مرکز آمار و بانک مرکزی بر سر اختلاف دو واحدی نرخ تورم نمی گذرد و خیلی ها به یاد دارند که این دو مرکز که هر دو وابسته به دولت هستند، چرا شمشیر را از رو بسته اند و در انظار عمومی راستگویی همدیگر را زیر سوال می‌برند؟ آن وقت بانک مرکزی یک باره از موضع خود پایین می‌آید و اعلام می‌کند، قرار است نرخ تورم را واقعی تر اعلام کند!.
بهمنی در یک عقب گرد دیگر گفته : طبق قانون برنامه پنجم توسعه مسؤول اعلام آمار نرخ تورم مرکز آمار ایران است و بانک مرکزی بر اساس تکالیفی که از گذشته دارد نرخ تورم را اعلام می‌کند.
بهمنی افزود: سبد کالایی بانک مرکزی دارای 359 قلم کالاست که نرخ تورم از میان آن اعلام می‌شود و بانک مرکزی قصد دارد، اقلام سبد کالایی خود را کاهش و سال پایه را افزایش دهد تا تورم را به شکل واقعی‌تری اعلام کند.
این در حالی است که سال گذشته یکی از موارد اختلاف بانک مرکزی و مرکز آمار بر سر حذف مسکن از سبد کالای خانوار بود، در حالی‌که در بیشتر شهرها بخصوص شهرهایی بزرگ مثل تهران و مشهد رقم اجاره یک تا یک و نیم برابر حقوق هر خانوار را تشکیل می‌دهد و حالا بانک مرکزی خبر از حذف یک سری دیگر کالا در سبد خانوار می‌دهد؟ این یعنی واقعی تر کردن تورم یا غیر واقعی کردن نرخ تورم؟
در این باره دکتر مسعود دانشمند عضو اتاق بازرگانی تهران به خبرنگار ما می‌گوید: محاسبه نرخ تورم نسبت دقیقی با موارد مبنا قرار گرفتن در سبد کالای خانوار دارد؛ یعنی اگر از سبد خانوار انرژی را برداریم، نرخ تورم یک چیز می‌شود و اگر هزینه مسکن را حذف کنیم، چیز دیگر.
وی می‌افزاید :اینکه مسکن چه نسبتی از سبد خانوار در تهران را تشکیل می‌دهد و در شهرستانها چه نسبتی خیلی مهم است، مثلاً رقم 20 درصد را در نظر بگیرید که در تهران بسیار کم و غیر واقعی است و در روستاها هم بسیار زیاد و غیر واقعی .
بنابراین باید دید مبنای آماری شان چیست ؟
وی ادامه می‌دهد : مبنا قرار ندادن برخی کالاها در سبد خانوار یا حذف آن باعث واقعی تر شدن نرخ تورم نمی شود، بلکه مردم را دچار تعارض با واقعیات زندگی می‌کند؛ یعنی وقتی مردم با گوشت و پوست خود گرانی و تورم و بی ارزش شدن پولشان را لمس می‌کنند و از سویی نرخ بانک مرکزی را در تیر ماه می‌خوانند 22 درصد ، دچار برخورد ذهنی می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه آمار یک سری داده های خام است و تحلیل آن خیلی مهم می‌باشد، اظهار می‌دارد: توقع ما این است که مبنای پردازش اطلاعات توسط بانک مرکزی و مرکز آمار به صورت شفاف به همه مردم اطلاع رسانی شود .
وی می‌افزاید : به طور نمونه تورم تیرماه 9/22 درصد توسط بانک مرکزی اعلام شد، در حالی که مردم «حداقل» نرخ 30 درصد را احساس کردند .
دکتر مسعود دانشمند اضافه می‌کند: به جای اینکه دولت سبد کالایش را سبک و سبک تر کند تا نرخ تورم را ثابت نگه دارد، بهتر است به طور شفاف مبنای محاسبه خود را اعلام کند.
 
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قیمت جهانی طلا به 1900 دلار در هر اونس خواهد رسید
شنبه 21 مرداد 1391 ساعت 3:40 | بازدید : 602 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

موسسه مالی اچ اس بی سی در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد قیمت جهانی طلا تا پایان سال 2012 به بیش از 1900 دلار در هر اونس خواهد رسیدبه گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت وایر ، موسسه اچ اس بی سی افزود ، عدم اعتماد اقتصادی ، تنشهای سیاسی و نگرانی نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر تاثیر زیادی بر افزایش احتمالی قیمت جهانی طلا خواهد داشت و قیمت طلا در شش ماه دوم 2012 با رشد چشمگیری روبرو خواهد شد .

بر این اساس این موسسه مالی افزود ، کاهش رشد اقتصادی آمریکا و تاثیر آن بر ارزش دلار نیز عامل مهمی برای افزایش قیمت جهانی طلا خواهد بود .

کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام سیاستهای جدید محرک اقتصادی و انبساطی پولی از سوی بانکهای مرکزی آمریکا ، اروپا و چین هستند . کاهش نرخ تورم چین در ماه جولای زمینه لازم برای اجرای سیاستهای انبساطی بیشتر را برای بانک مرکزی این کشور فراهم کرده است

بانک مرکزی اروپا نیز قصد دارد برنامه خریداری اوراق قرضه کشورهای بحران زده منطقه یورو را به زودی آغاز کند . فدرال رزرو آمریکا نیز در نشست سپتامبر خود اجرای دور سوم برنامه خریداری اوراق قرضه را مورد بررسی قرار خواهد داد ./م






|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چرا دولت فاز دوم هدفمندی را اجرا نکرد؟
شنبه 21 مرداد 1391 ساعت 3:38 | بازدید : 987 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

بررسی‌ها نشان می‌دهد که شتاب نرخ تورم در سال اخیر و هم‌چنین ما‌ه‌های گذشته باعث گرانی‌‌های فزاینده‌ای شده است. کارشناسان معتقدند در صورت کنترل‌نکردن شرایط فعلی، تورم سیر صعودی خود را در ماه‌های آینده نیز در پیش خواهد گرفت.

 

بررسی‌ها نشان می‌دهد که شتاب نرخ تورم در سال اخیر و همچنین ما‌ههای گذشته باعث گرانی‌های فزاینده‌ای شده است. کارشناسان معتقدند در صورت کنترل‌نکردن نابسامانی‌های اخیر، تورم سیر صعودی خود را در ماه‌های آینده نیز با سرعت بیشتری در پیش خواهد گرفت. در این میان بسیاری از کارشناسان یکی از دلایل اصلی ایجاد تورم و گرانیهای اخیر را اجرای طرح هدفمندی یارانهها عنوان کردهاند. ایشان بر این باورند اجرای ناقص هدفمندی در یک سال و نیم اخیر گرانیها را تشدید کرده است و موجب خواهد شد، تورم در ماههای آینده، روند صعودیتری نسبت به گذشته بگیرد.
 
از هدفمندسازی یارانهها به عنوان بزرگترین بخش، طرح تحول اقتصادی نام برده شده است که نحوهی توزیع یارانهها را تغییر داده است. در این فرآیند با حذف تدریجی یارانهها از مواد سوختی، خوراکی، آب و برق و سایر اقلام، تخصیص یارانهها تغییر نموده و به صورت نقدی به مردم پرداخت میشود.
 
از محورهای اساسی هدفمندی یارانهها میتوان دو محور اصلی زیر را نام برد:
 
1. حذف یارانه و آزادسازی قیمت حاملهای انرژی؛
 
2. بازتوزیع درآمد حاصل از حذف یارانههای غیرمستقیم و آزاد سازی قیمتها در اقتصاد کشور.
 
با توجه به این دو محور اساسی میتوان مهمترین مزیت اجرای این طرح را اینگونه تفسیر نمود که حذف یارانههای غیرمستقیم اعم از یارانهی انرژی موجب شفافیت بیشتر و واقعی شدن قیمتهای نسبی در بازار خواهد شد. در سالهای اخیر با پرداخت یارانههای آشکار و پنهان، قیمت نسبی انرژی بسیار پایینتر از قیمت واقعی آن نگه داشته شده و این امر نه تنها موجب اتلاف منابع میگردید بلکه سبب ناکارآمدی سیستم قیمتها در تخصیص بهینهی منابع شده است. از این رو شفاف سازی قیمتهای نسبی که موجب تخصیص بهینهی منابع و افزایش کارایی و بهرهوری در بخش تولید و مصرف میشود، یکی از اهداف این طرح بوده است.
 
از طرف دیگر یکی دیگر از اهداف این طرح برخورداری فقرا از حداقل سطح معیشت بوده که پرداخت نقدی یارانه به منظور رسیدن به این امر میباشد که باعث رفع تبعیض میان افراد جامعه و باز توزیع مجدد درآمد میشود. حال با توجه به اهداف در نظر گرفته شده از اجرای این طرح در بخش تولید و خانوارها، سؤال این است که آیا پس از گذشت حدود یک سال از اجرای این طرح، به اهداف یاد شده نزدیک شدهایم و آیا در نهایت به آن خواهیم رسید یا خیر؟
 
به طور کلی با اجرای طرح هدفمندی یارانهها، قیمتها به ناگزیر افزایش مییافت. اما این مطلب جای سؤال دارد که آیا تورم حاصل از این طرح مطابق با تورم پیشبینی شده در ابتدا بوده است؟ شیوهی اجرای این طرح یکی از موارد تأثیر گذار در این خصوص بوده به گونهای که در این مدت دولت در خصوص تولید و پرداخت یارانهها به گونهای عمل کرده است که تورم را بیش از آنچه انتظار میرفت، افزایش داده است. نپرداختن سهم تولیدات از یارانهها و پرداخت بیش از اندازهی یارانههای نقدی، از دیگر سو سبب شده است تا هزینههای تولید کنندگان افزایش پیدا کند و از طرف دیگر افزایش سرعت گردش پول نیز به افزایش هر چه بیشتر تورم دامن بزند.
 
با توجه به اعلام تورم در سال 90 توسط بانک مرکزی که معادل 21.5 ( 12 ماه منتهی به اسفند 90) بوده است و از طرف دیگر نرخ تورم 21.8درصدی فرورین ماه، 22.2درصدی اردیبهشت ماه و 22.4درصدی خرداد ماه سال 91، بررسی موشکافانهتر آثار طرح هدفمندی مفید به نظر میرسد. از این رو در زیر به بررسی آثار آن پرداخته شده است.
 
«میلتون فریدمن»، معتقد است که افزایش رشد حجم پول در میان مدت و بلند مدت به ناگزیر منجر به افزایش تورم خواهد شد. این تحلیل در بلند مدت مؤثر است اما در کوتاه مدت بر اساس نظریهی «فیشر» (اقتصاددان) اگر سرعت گردش پول تغییر کند، آنگاه سطح عمومی قیمتها، بدون تغییر حجم پول میتواند تغییر کند. پس در نتیجه، بررسی سرعت گردش پول و تغییر حجم پول در این مسئله، مهم میباشد. تغییرات حجم پول به دلیل باز توزیع مجدد منابع حاصل از این طرح ثابت بوده و نمیتواند موجب افزایش تورم شود. اما از آنجا که سرعت گردش پول افزایش یافته است، سطح عمومی قیمتها یعنی تورم به این واسطه افزایش یافته، بدین معنا که ارزش سبد مصرفی افزایش یافته است.
 
حاملهای انرژی که به عنوان اساسیترین نهادهی مورد نیاز برخی از صنایع تولیدی و کالای مصرفی در برخی دیگر از صنایع محسوب میشود، به صورت گران در اختیار تولیدکنندگان قرار میگیرد. در این خصوص، دولت جهت حمایت از تولید کنندگان مکلف بود که میزان 30 درصد از خالص وجوه حاصل از اجرای این طرح را در 8 زیر مجموعه هزینه کند که در ارائهی سهم 30 درصدی به صنایع چندان موفق نبوده و این سهم به میزان بسیار کمتری به صنایع پرداخت شده است.
 
در این خصوص میتوان اینگونه اظهار داشت که نخست کالاهای یارانهای خود جزئی از سبد مصرفی میباشند، افزایش قیمت آنها به طور مستقیم سطح عمومی قیمتها را افزایش خواهد داد که این تورم دقیقاً از سرعت گردش پول ناشی میشود. دوم، افزایش قیمت آن نیز اثر غیرمستقیمی را در بر دارد که از راه افزایش هزینههای تولید نمایان شده و هزینههای تولید را افزایش میدهد.
 
در خصوص خانوارها هدف، کاهش دهکها یا کاهش ضریب جینی بوده است. اما با توجه به تأثیری که حذف یارانهی انرژی بر افزایش سطح عمومی قیمتها داشته است، قدرت خرید خانوارها کاهش یافته، پس در نتیجه ضریب جینی افزایش یافته است. از دیگر سو، واگذاری یارانهی نقدی به مردم نیز، موجب افزایش نقدینگی در جامعه شده و موجب افزایش هر چه بیشتر سطح عمومی قیمتها گردیده است. حال به نظر میرسد که سطح رفاه مردم نه تنها افزایش نیافته بلکه به واسطهی افزایش تورم کاهش نیز یافته است و کل یارانههای نقدی، جهت جبران افزایش قیمتها جذب شده است.
 
در خصوص افزایش قیمتهای نسبی شایان ذکر است که هدفمندی از دو راه مستقیم و غیرمستقیم بر قیمتهای نسبی اثر گذاشته است. روشن است که در مرحلهی اول با حذف یارانهی انرژی، قیمت نسبی این کالا نسبت به سایر کالاها افزایش مییابد، اما آثار آن بر قیمت نسبی سایر کالاها نیز قابل توجه میباشد، به گونهای که انرژی به عنوان یکی از عوامل تولید به حساب میآید که در تولید سایر کالاها نقش دارد بنابراین با افزایش قیمت انرژی، قیمت نسبی سایر کالاها نیز افزایش مییابد.
 
از این رو حاملهای انرژی که به عنوان اساسیترین نهادهی مورد نیاز برخی از صنایع تولیدی و کالای مصرفی در برخی دیگر از صنایع محسوب میشود، به صورت گران در اختیار تولیدکنندگان قرار میگیرد. در این خصوص، دولت جهت حمایت از تولید کنندگان مکلف بود که میزان 30 درصد از خالص وجوه حاصل از اجرای این طرح را در 8 زیر مجموعه هزینه کند که در ارائهی سهم 30 درصدی به صنایع چندان موفق نبوده و این سهم به میزان بسیار کمتری به صنایع پرداخت شده است. حال با توجه به اینکه هدف دولت از تخصیص این مبلغ حمایت از تولید کننده به منظور افزایش بهرهوری، کارایی و افزایش توان رقابتپذیری آنها بوده است، به نظر میرسد که این مهم تحقق نیافته است.
 
بنابراین با افزایش قیمت حاملهای انرژی و افزایش دستمزد کارگران متناسب با تورم موجود، قیمت نهادهها و عوامل تولید افزایش یافته است، از این رو تولید کنندگان قادر به تولید در قیمتهای قبلی نمیباشند. از طرف دیگر سیاستهای پولی دولت در سال گذشته نیز به این مسئله دامن زده است. به عنوان مثال کنترل نرخ سود بانکی به جای کاهش هزینههای تولید و کنترل تورم، موجب کاهش سپردههای بانکی شده و در نتیجه منابع لازم جهت دادن تسهیلات به بنگاهها تأمین نشده است و در نتیجه بخش عمدهی نقدینگی حاصل از اجرای طرح به جای جذب به بانکها، به سایر بازارها از جمله طلا و ارز حرکت نموده است.
 
با توجه به مطالب اشاره شده، افزایش قیمت کالاها و خدمات از یک طرف و تورم غیرقابل کنترل از طرف دیگر و افزایش هزینهی تولید کالاها و خدمات، تورم را مجدد افزایش داده و این دور باطل، نبود امکان تثبیت قیمت کالاها و خدمات را تشدید مینماید. در هر حال به نظر میرسد در صورت اجرای فاز دوم هدفمندی یارانهها، تورم و گرانیهای افسار گسیخته پیش از پیش تشدید یابد و نابسامانیهای اقتصادی نیز وضعیت گستردهتری به خود بگیرد. در برنامهریزیهای انجام شده در خصوص فاز دوم اجرای هدفمندی سهم صنایع نسبت به فاز اول کاهش یافته است (به میزان 20درصد) که از ظاهر امر اینگونه به نظر میرسد که دولت چندان تمایل به حمایت تولید کنندگان در این خصوص ندارد.
 
از این رو با افزایش بیشتر قیمت حاملهای انرژی در آینده باید منتظر افزایش هزینههای تولید نسبت به قبل بود. از طرف دیگر افزایش پرداخت نقدی به خانوارها و افزایش سرعت گردش پول نیز با اجرای فاز دوم، انتظار افزایش تورم، بیش از قبل میباشد. حال با توجه به دور شدن دولت از هدفگذاری مورد انتظار خود در این زمینه، به نظر میرسد که اجرای فاز دوم هدفمندی باید با تمهیدات بیشتری اجرا شود به گونهای که منجر به افزایش بیشتر تورم نشود. با توجه به مطالب اشاره شده، شرایط تورمی فعلی یکی از دلایل تعویق اجرای فاز دوم طرح میباشد.
 
 
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نامه اعتراض‌آمیز دانشجویان به وزیر ورزش
پنج شنبه 19 مرداد 1391 ساعت 17:12 | بازدید : 628 | نویسنده : حمید | ( نظرات )
اما باید با همه این خرسندی‌ها، موجبات تاسف خود را از عدم حمایت‌های لازم از این ورزشکاران به محضرتان عرض کنیم. حمایت‌هایی که می‌توانست افتخار آفرینی چند برابری برای ما به ارمغان آورد. تاسف بار است که هزینه نهایی مدال آوری هر چهار ورزشکار ما در عرصه المپیک به تنهایی حق الزحمه یک فوتبالیست درجه چندم شود. انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه‌های تهران با صدور نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان خواستار برقراری عدالت ورزشی میان تمام رشته‌های ورزشی شدند.
 
متن کامل این نامه به شرح ذیل است:
 
وزیر محترم ورزش و جوانان
برادر عزیز جناب آقای عباسی
 سلام علیکم
 همانطور که مستحضرید، مدال آفرینی قهرمانان کشور در عرصه بزرگ المپیک موجبات شادمانی مردم مسلمان ایران را فراهم کرده است. اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی در آن قلب اروپا و به نوا در آمدن سرود غرور آفرین ایران عزیز توسط این غیور مردان تحسین برانگیز است و شور وصف ناشدنی را در دل جوانان ایران زمین بوجود آورده است.
 
اما باید با همه این خرسندی‌ها، موجبات تاسف خود را از عدم حمایت‌های لازم از این ورزشکاران به محضرتان عرض کنیم. حمایت‌هایی که می‌توانست افتخار آفرینی چند برابری برای ما به ارمغان آورد.
 
تاسف بار است که هزینه نهایی مدال آوری هر چهار ورزشکار ما در عرصه المپیک به تنهایی حق الزحمه یک فوتبالیست درجه چندم شود.
 
گمنامی ورزشکاران ساعی و تلاشگر ما در عرصه‌های ورزشی دیگر به خاطر بلند آوازه کردن طبل توخالی فوتبال، موجبات عدم عدالت در توزیع بودجه‌های ورزشی و نتیجتا نا امیدی اقشار جوان ورزشی ما را از رشته‌های غیر فوتبالی فراهم کرده است.
 
حضور دختران محجبه تیر انداز ما که الگویی برای دختران جهان شدند موجبات عزت ملی اسلامی ماست اما اگر ذره‌ای از بودجه‌های میلیاردی فوتبال برای دختران تیرانداز ما در نظر گرفته می‌شد و یک مربی به همراه آنها می‌بود شاید ما می‌توانستیم در آن رشته نیز با مدال به میهنمان برگردیم.
 
برادر عزیز جناب آقای عباسی
بی شک این نوع مدال آوری در تاریخ ورزشی و المپیکی ما بی‌سابقه بوده است، اما نباید فراموش کنیم که همه اینها پس از عنایات حضرت حق متعال، نتیجه تلاش و پشتکار ورزشکاران بی‌ادعای ما بوده است که با کمترین حقوق مزایا و صرفا برای شاد کردن ملت مسلمان قدم در این مسیر گذاشتند.
 
به نظر حضرت عالی اگر بودجه‌های میلیاردی که از طریق معاونین شما در فوتبال هزینه می‌شود؛ ذره‌ای به سمت دیگر ورزش‌های ما گسیل شود افتخار آفرینی ما دو چندان نخواهد شد؟
 
وزیر محترم ورزش و جوانان
از شما خواستاریم تا با تجدید نظر و حرکت در مسیر باز تعریف گفتمان عدالت ورزشی موجبات قهرمان پروری و مدال آوری‌های بیشتر را فراهم کنید. قطع به یقین در ذهن و دست و بازوی جوان ایرانی قدرتی است که با برنامه ریزی‌های اصولی می‌توان آن را به فعلیت رساند و در صحنه‌های جهانی با شکوه تر از این ظاهر شد.
 
ایران اسلامی امروز در بالاترین سطح تاریخی خود در المپیک حضور دارد و ما نشان دادیم ایرانی می‌تواند حتی اگر در محاصره تحریم‌ها و ناداوری‌ها باشد باز به افتخار برسد چرا که ما فرزندان حیدر کراریم.
 
حسبنا الله ونعم الوکیل ،نعم المولی ونعم النصیر
 
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شریف
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی(تربیت معلم تهران)
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس
 
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

چه مطالبی را با توجه به اینکه وبلاگ اموزشی است نیاز است بیشتر به آن بپردازیم متشکرم

آرشیو مطالب
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 891
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 109

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 532
:: باردید دیروز : 386
:: بازدید هفته : 2407
:: بازدید ماه : 2407
:: بازدید سال : 21482
:: بازدید کلی : 142023