بورس و اوراق بهادار، بازاریابی داخلی و خارجی، اقتصادی، مدیریت، بازرگانی، قوانین امور گمرکی
تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
6میلیون‌ تن‌ بلوط‌ را دیدید اما 6میلیون‌ جوان‌ بیکار را نه!
دو شنبه 2 بهمن 1391 ساعت 16:1 | بازدید : 1321 | نویسنده : حمید | ( نظرات )
نماینده مجلس خطاب به احمدی نژاد:

6میلیون‌ تن‌ بلوط‌ را دیدید اما 6میلیون‌ جوان‌ بیکار را نه!

جعفرزاده خطاب به رئیس جمهور گفت: گوش های ما خسته شده است از شنیدن واژه هایی همچون کاهش وابستگی به نفت و توزیع عادلانه ثروت؛ و از این حرف های تکراری. به جای توزیع ثروت فقر توزیع شده ، 75 میلیون نفر در این کشور دارند یارانه می گیرند و هیچکس با هدفمندی مخالف نیست چرا مغلطه می کنید ما با توزیع بی ضابطه پول و افزایش نقدینگی مخالفیم و بر مخالفت های خودمان نیز اصرار داریم.
 
 

 

به گزارش پارس به نقل از مهر، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وعده های عملی نشده رئیس جمهور ،خطاب به احمدی نژاد گفت: آقای رئیس جمهور 6 میلیون بلوط هدر رفته را دیدید کاش این 5-6 میلیون جوان بیکار را هم دارند مانند شمع آب می شوند را هم می دیدید.

غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات امروز چهارشنبه رئیس جمهور در صحن علنی مجلس گفت: رئیس جمهور بهتر بود که می آمد صحبت های مردم را می شنید و از مشکلات آنان با اطلاع می شد چرا که نمایندگان حرف مردم را می زنند. بنابراین می شود این گونه نتیجه گیری کرد که رئیس جمهور بر خلاف فرمایشاتشان تحمل شنیدن حرف های مردم را ندارند.

وی افزود: انتظار می رفت در ماههای پایانی دولت ما گزارشی از عملکرد دولت داشته باشیم اما متاسفانه بعد از هفتمین سال تازه دولت برنامه های جدید به مجلس می آورد.

جعفرزاده خطاب به رئیس جمهور گفت: گوش های ما خسته شده است از شنیدن واژه هایی همچون کاهش وابستگی به نفت و توزیع عادلانه ثروت؛ و از این حرف های تکراری. به جای توزیع ثروت فقر توزیع شده ، 75 میلیون نفر در این کشور دارند یارانه می گیرند و هیچکس با هدفمندی مخالف نیست چرا مغلطه می کنید ما با توزیع بی ضابطه پول و افزایش نقدینگی مخالفیم و بر مخالفت های خودمان نیز اصرار داریم.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه متهم کردن مخالفان به مفسدان اقتصادی و سیاسی وزن دولت را کاهش می دهد، گفت: اگر بحثی مطرح می شود انتظار می رود که کارشناسی جواب داده شود .

وی افزود: رئیس جمهور فرمودند من حرف محرمانه ای ندارم اما من به ایشان می گویم که ما خیلی حرف محرمانه داریم فقط به خاطر اینکه خود را سرباز رهبری می دانیم و نمی خواهیم مشکلات به سطح جامعه کشیده شود آنها را انتقال نمی دهیم.

جعفرزاده در ادامه با اشاره به برخی از قول ها و وعده های رئیس جمهور که عملی نشده است، گفت: 7 برنامه ، اصلاح سیستم بانکی، اصلاح سیستم گمرکی، اصلاح سیستم مالیاتی، حفظ ارزش پول ملی، سیستم توزیع کالا از جمله این وعده ها بود و امروز انتظار می رفت رئیس جمهور گزارشی از اینها می داد که این وعده هایی که داده شده به کجا رسیده است.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور در سال 1384 وعده کردید نرخ تورم تک رقمی خواهد شد امروز با غول نقدینگی هیچ گاه این امر محقق نخواهد شد. مافیای نفت چه شد ؟ قرار بود نفت سر سفره مردم بیاورید اما امروز صحبت از قالی و حصیر است . از نفت گفتید این گونه شد دیگر از قالی و حصیر چیزی نگویید. آقای رئیس جمهور از باغ و ویلای هزار متری خبری نیست شما گفته بودید خوب نیست ایرانی ها در آپارتمان های کوچک زندگی کنند ما راضی به همان آپارتمان های کوچک هستیم. سرنوشت مسکن مهر را ببینید.

وی افزود: می خواستم بپرسم که سرنوشت سهام عدالت چه شد یادم افتاد که خردادماه انتخابات است . خرداد ماه که انتخابات است مطمئنم که سهام عدالت تحقق پیدا خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به وعده رئیس جمهور برای رفع بیکاری گفت: رئیس جمهور در سفر استانی سال 84 قول داده بود که بیکاری ریشه کن شود، در سفر سال 86 گفت بیکاری خشکیده می شود، در سال 88 گفت قول می دهم خبری از بیکاری نباشد ، آقای رئیس جمهور 6 میلیون بلوط هدر رفته را دیدید کاش این 5-6 میلیون جوان بیکار را هم دارند مانند شمع آب می شوند را هم می دیدید.

|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5


شانس متاهل‌‌ها ۳ برابر مجرد‌ها!
دو شنبه 2 بهمن 1391 ساعت 15:59 | بازدید : 1265 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

پژوهش صورت گرفته توسط پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد، شانس افراد متأهل برای عبور از دوره می‌انسالی و رسیدن به سن ۶۰ سالگی سه برابر افراد مجرد است.تحقیقات گسترده‌ای در خصوص تأثیرات منفی تنهایی بر سلامتی افراد و نقش مثبت ازدواج صورت گرفته است که نشان می‌دهد، افراد متأهل دارای زندگی شاد از تغذیه سالم تری برخوردار بوده و بیشتر مراقب سلامت شریک زندگی خود هستند اما افراد مجرد دارای عادات ناسالمی از جمله سیگار کشیدن، اعتیاد به الکل یا مصرف فست فود و غذاهای چرب هستند که سلامت آن‌ها را تهدید می‌کند.

محققان مرکز پزشکی دانشگاه دوک، اطلاعات پزشکی چهار هزار و ۸۰۲ نفر از بیماران این مرکز را مورد مطالعه قرار داده و دریافته‌اند، نداشتن همسر در می‌انسالی خطر مرگ زودهنگام را تا ۲. ۸۴ برابر افزایش می‌دهد.

دکتر «اینه زیگلر» سرپرست پژوهش تأکید می‌کند: مجرد ماندن پس از ۴۰ سالگی یا عدم ازدواج پس از جدایی یا از دست دادن همسر، خطر مرگ زودرس و نرسیدن به ۶۰ سالگی را افزایش می‌دهد و نتایج تحقیقات اخیر در خصوص اثرات تنهایی بر سلامت افراد نیز، از نتایج پژوهش ما حمایت می‌کند.

پژوهشهای گسترده‌ای که در هفت کشور اروپایی انجام شده حاکی از سلامت جسمی و روحی بیشتر افراد متأهل در سنین می‌انسالی در مقایسه با افراد مجرد است؛ همچنین متأهل بودن رابطه تنگاتنگی با یک دوره می‌انسالی سالم، بویژه برای مردان دارد که این مسأله ناشی از توجه زوجین به سلامت یکدیگر است.

پژوهش دیگری نیز که توسط محققان سوئدی انجام شده نشان می‌دهد، ازدواج مانند یک سپر محافظتی در برابر آلزایمر عمل می‌کند و از دست دادن همسر یا جدایی در دوره می‌انسالی، خطر ابتلا به آلزایمر در دوران پیری را افزایش می‌دهد.

نتایج این پژوهش در مجله Annals of Behavioral Medicine‌ منتشر شده است.
 

|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


نصب یک‌آیه قرآن در ورودی دانشگاه‌ هاروارد
دو شنبه 2 بهمن 1391 ساعت 15:31 | بازدید : 1300 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

مسئولان دانشگاه هاروارد تصمیم گرفته اند ترجمه انگلیسی آیه‌ 135 سوره مبارکه «نساء» را روی دیوار ورودی اصلی دانشکده حقوق خود نصب کنند.
 

اگرچه برخی رسانه های غربی تلاش می کنند تعالیم و تاکیدات اسلام را بر خلاف عدالت و حقوق بشر جلوه دهند اما بسیاری از محققان با بررسی آموزه های کاملترین دین الهی، اعتراف کرده اند که نکات مهمی در این بین نهفته است که آخرین تعریف در این زمینه را می توان در دانشگاه هاروارد آمریکا دید. دانشگاه هاروارد در سال 1636 در «ماساچوست» آمریکا تأسیس شد و قدیمی ‌ترین مؤسسه آموزش عالی در آمریکا محسوب می شود.


اکنون مسئولان دانشگاه هاروارد تصمیم گرفته اند ترجمه انگلیسی آیه‌ 135 سوره مبارکه «نساء» را روی دیوار ورودی اصلی دانشکده حقوق خود نصب کنند . این خبر از سوی یک دانشجوی عربستانی که در هاروارد مشغول به تحصیل است، در برخی رسانه های عربی منتشر شده است.



این دانشجو به نام عبدالله جمعه اعلام کرده که در بررسی های خود متوجه شده که این آیه قرآن به عنوان یکی از بهترین توصیفات در مورد عدالت عنوان می ‌شود و مسئولان این دانشگاه در توضیح این اقدام، اعلام کرده ‌اند که مضمون این آیه در طول تاریخ کم نظیر است.


این آیه شریفه می‌ فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ کُونُواْ قَوَّامِینَ بِالْقِسْطِ شُهَدَاء لِلّهِ وَلَوْ عَلَى أَنفُسِکُمْ أَوِ الْوَالِدَیْنِ وَالأَقْرَبِینَ إِن یَکُنْ غَنِیًّا أَوْ فَقَیرًا فَاللّهُ أَوْلَى بِهِمَا فَلاَ تَتَّبِعُواْ الْهَوَى أَن تَعْدِلُواْ وَإِن تَلْوُواْ أَوْ تُعْرِضُواْ فَإِنَّ اللّهَ کَانَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرًا: اى کسانى که ایمان آورده‏‌ اید پیوسته به عدالت قیام کنید و براى خدا گواهى دهید هر چند به زیان خودتان یا پدر و مادر و خویشاوندان [شما] باشد اگر [یکى از دو طرف دعوا] توانگر یا نیازمند باشد باز خدا به آن دو [از شما] سزاوارتر است، پس از پى هوس نروید که [در نتیجه از حق] عدول کنید و اگر به انحراف گرایید یا اعراض نمایید، قطعاً خدا به آنچه انجام می ‌دهید، آگاه است».

|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


آن کدام سرمایه گذاری است که هیچ وقت ضرر نمی کند؟
دو شنبه 2 بهمن 1391 ساعت 14:59 | بازدید : 1299 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

در هفته گذشته همه بازارها در آرامش به سر می بردند.جالب اینکه با آرام شدن بازارها،علاقه افراد عادی جامعه هم نسبت به مقوله سرمایه گذاری کاهش می یابد.البته طبیعی و قابل فهم است که همیشه تب ویرانگر خرید و فروش ارز و طلا،نه می تواند و نه درست است که ادامه پیدا کند، فضاهای آرام بازار همیشه نتایج بهتری را برای سرمایه گذاران اصولی و حرفه ای به همراه دارد.این فرصت ها بهترین زمان رشد و پیشرفت از طریق آموزش است.زمانی که صرف یادگیری می کنید دقیقا در ريال به ريال سود یا زیان احتمالی شما لحاظ خواهد شد.بنابراین یادتان باشد آموزش اصولی خرید و فروش دارایی ها ، سرمایه گذاری است که هیچ وقت ضرر نمی کند، هیچ وقت.


ارز
سال 2012 میلادی هم به پایان رسید و اختلاف نظر رئیس جمهوری و کنگره آمریکا موسوم به پرتگاه مالی در دقایق پایانی به نتیجه رسید.قبل تر یادتان هست دکتر مانی در مطلب تاریخ دوم دی ماه تحت عنوان " پولشان کم آمده دعوا می کنند" گفت که حتما و تحت هر شرایطی این توافق صورت خواهد گرفت.اما برای اینکه بدانید این اتفاق چگونه افتاد و تاثیر آن بر بازارها چگونه است این مطلب را مطالعه نمایید. جمهوری خواهان کنگره که در نهایت بایستی قانون را تصویب می کردند راه کارشان کاهش منابع در اختیار دولت بود. به هر حال منافع سیاسی احزاب در همین مقاطع تاثیر گذار است.از سوی دیگر اوبامای دموکرات افزایش مالیات کسانی که درآمد سالیانه بالای 450 هزار دلار دارند را راه حل می دانست.این هم فشاری بود که به طرفداران حزب رقیب وارد می شد.
این کشاکش ادامه یافت تا اینکه اوباما در نطقی که نزدیک به 12 نفر از افراد عادی جامعه در پشت سر او به صورت نمادی از رای دهندگان آمریکایی ایستادند،گفت که این مردم به برنامه های اقتصادی ما رای دادند تا با برنامه های اعلامی، بتوانیم مشکلات اقتصادی را حل و فصل کنیم.اینکه نمایندگان کنگره به این نظر اکثریت جامعه آمریکا تن ندهند نشان می دهد این افراد منافع شخصی و حزبی را فدای دموکراسی و منافع کل آمریکا می کنند.با این منطق مشکل حل شد و فعلا به صورت مقطعی و در ادامه هم به صورت کلی قانون افزایش مالیات ثروتمندان اعمال می شود.این خبر بازار ها را تحت تاثیر قرار داد و قیمت نفت و طلا هم را افزایش داد.در مجموع این خبر که بخشی از گردش منابع در سال آینده کاهش یابد، می تواند نرخ رشد اقتصادی این کشور را کند کند. ابهام و انتظار اصلی ترین دلیل نوسان منفی بازارها در دو هفته اخیر بود. با این تفاسیر تغییر با اهمیتی در تحلیل بین المللی نرخ ارز رخ نداده و روند صعودی طلا همچنان پابرجاست.

طلا GOLD
اگر از ماه های قبل مطالب تیم دکتر مانی را تعقیب می کردید ویا بخش آرشیو مطالب را مطالعه فرموده باشید،یک بار مختصر توضیحی در مورد معاملات آتی سکه دادیم. خلاصه آن مطلب این بود که "شما بجای اینکه همه پول خرید یک سکه آنهم در زمان حال را پرداخته و خرید نقدی سکه انجام دهید، می توانید اگر چشم انداز رشد قیمت در ماه های آتی را دارید،قرارداد تحویل سکه در پایان ماه های بعد را خریداری کنید.هر قرارداد شامل 10 سکه است و رقم پرداختی بابت آن در ابتدا برابر با یک سوم رقم خرید نقدی 10 سکه.البته این رقم که اسمش وجه تضمین است بسته به قیمت روز و بنابه صلاحدید بورس کالا تغییر می کند.خبر مربوط به این موضوع را در مطالب روزانه صفحه سرمایه گذاری می توانید دنبال کنید. حداکثر میزان نوسان قیمت ها، در هر روز تا 5 درصد با توجه به قیمت تسویه روز قبل محاسبه می شود. در پایان دوره قرارداد ، عمل تسویه انجام می شود.یعنی یا با معامله در موقعیتی برعکس(فروش می زنیم تا موقعیت خرید قبلی بسته شود) یا با پرداخت مابقی وجه و تحویل سکه ها ، آن معامله پایان می پذیرد "

چند نکته در تکمیل این مطلب به عرضتان برسانیم.
یکی اینکه به دلیل استفاده از اهرم پولی (یعنی شما با پرداخت یک سوم مشمول سود و زیانی به اندازه سه برابر نقدینگی خود می شوید) بسیار اهمیت دارد که در هنگام تصمیم گیری به احساسات خود مسلط باشید.

اصطلاحی در کشورهای اروپایی وجود دارد که ترجمه آن می شود بازار لخت . یعنی این احتمال وجود دارد که در این قبیل بازارها لباس تن خود را هم از دست بدهید.طبیعتا اگر تصمیم عاقلانه ای بگیرید با درگیر شدن رقم کمی از سرمایه مشمول سودآوری بسیار خوبی خواهید شد.

دیگر اینکه پیگیری این بازار در صورتیکه که از کارایی لازم برخوردار باشد دید خوبی راجع به نظرات فعالان بازار واقعی آن کالا می دهد. اصطلاح بین المللی معاملات آتی ، فیوچرز است. در خیلی از کشورها همزمان کالای فیزیکی یا اوراق بهادار قابل معامله است ، فیوچرز آنها هم بازار خاص خود را دارد.در این بازار و تا قبل از سررسید ، کالای فیزیکی جابجا نمی شود اما شما می توانید خرید و فروش اوراقی که ضامن تحویل کالا در تاریخی مشخص و قیمتی معین است را انجام دهید.

برای انجام خرید و فروش نیاز است اول کد معاملات آتی را از طریق کارگزاری هایی که مجوز معاملات در بورس کالا را دارند، دریافت کنید.متاسفانه بعد از تحولات اخیر مدتی دادن این کد به افراد جدید مسدود شد که هنوز هم این روند ادامه دارد.اما بعد از حل این معضل در اینده نزدیک و البته بعد از آموزش معاملات آتی می توانید بجای سکه واقعی با پرداخت نقدی ، از این بازار نیز استفاده کنید
ملک Real Estat
در هفته دوم فعالیت سایت دکتر مانی نظر سنجی در بخش مربوطه در برابر شما مخاطبین گرامی قرار گرفت.این

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


دولت با مردم چه می کند؟ / مجلسی ها جلوی اجرای فاز دوم هدفمندی را بگیرند
سه شنبه 26 دی 1391 ساعت 1:19 | بازدید : 581 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

حدود نیمی از نقدینگی موجود فقط در دو سال اجرای طرح هدفمندی یارانه ها بر جامعه تحمیل شده است.به بیان گویاتر، از اول تاریخ ایران تا قبل از اجرای طرح هدفمندی، هر چقدر نقدینگی ایجاد شده، در این دو سال، تقریباً به همان میزان افزایش نقدینگی داشته ایم...در حالی که کمتر از 6 ماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود، این همه اصرار برای اجرای عجولانه فاز دوم هدفمندی چه معنایی دارد؟!

عصرایران،اکثریت قابل ملاحظه مردم بر آنند که اجرای طرح هدفمندی یارانه ها ، اوضاع اقتصادی شان بدتر شده است. با این حال ، دولت و مشخصاً شخص محمود احمدی نژاد اصرار دارد که مرحله دوم طرح نیز اجرایی شود! و این ، همان نقطه نگران کننده ای است که مردم و کارشناسان اقتصادی را بر آشفته است:

1- دولت در حالی از برنامه خود برای اجرای طرح دوم هدفمندی دم می زند که با گذشت حدود 40 روز از موعد قانونی ، بودجه سال آینده کل کشور را تهیه و لایحه آن را به مجلس ارائه نکرده است تا حدیث مفصل خوانده شود از این مجمل ، چه آن که اگر دولت احمدی نژاد برنامه داشت ، باید تا کنون لااقل لایحه بودجه را آماده می کرد تا مانند سال های گذشته ، این لایحه با تأخیر به مجلس نرود و کل سیستم مالی و اداری کشور را مخدوش ننماید.

2- طرح هدفمندی ، اگر چه ممکن است در برخی مناطق "بسیار محروم و پرجمعیت" ، قدرت خرید را به طور مقطعی و در میان برخی افراد بالا برده باشد ، ولی نحوه اجرای آن ، در مجموع باعث شده است تولید در کشور آسیب ببیند ، نقدینگی بالا رود ، تورم افزایش یابد ،از توان خرید مردم روز به روز کاسته شود و در مجموع نارضایتی عمومی افزایش یابد به گونه ای که این ، یک جمله روتین در جامعه شده است: 45 تومان ها را پس بگیرید و قیمت ها را به "قبل" برگردانید!

جالب این که در این "قبل" نیز اوضاع خوب نبود و مردم از گرانی ، گلایه ها داشتند ولی قیمت های روز افزون کنونی آنقدر کمرشکن شده اند که مردم ، آرزوی همان "قبل" نامساعد را می کنند!
این در حالی است که تصویری که احمدی نژاد از یارانه های نقدی تصویر کرده بود ، ایده آلی بود که خیلی ها باورش کرده بودند ؛ آنجا که رئیس جمهور در آغاز اجرای طرح و در ان برنامه زنده تلویزیونی ، مردم را از خرید پرده و کالای اضافی برای خانه هایشان با پول یارانه ها برحذر می داشت و آنان را تشویق به پس انداز یارانه ها می کرد! و امروز مردم می پرسند: 45500 تومان دادید و بیش از این ستاندید ، چه چیزی را قرار بود پس انداز کنیم؟! چه فکر می کردیم و چه شد؟!

3- میزان نقدینگی در کشور در حال حاضر به 424 هزار میلیارد تومان رسیده است. کسانی که با الفبای اقتصاد آشنا هستند ، معنای فاجعه باز این عدد و نقش ویرانگر آن در اقتصاد کنونی ایران را خوب می فهمند و درک می کنند که از رهگذر این عدد ، چه بسیار از ایرانیان کار و شغل خود را از داده اند ، چقدرشان به زیر خط فقر رفته اند ، چقدر بر تورم و قیمت ها افزوده شده و ... .

|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


اعلام آمار ارز فروخته شده در مرکز مبادلات ارزی «محرمانه» شد
سه شنبه 25 دی 1391 ساعت 23:43 | بازدید : 672 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

باوجود گذشت چند ماه از راه‌اندازی مرکز مبادلات ارزی و عدم اعلام میزان ارز فروخته شده در این مرکز از سوی مسئولان، یک مقام مطلع در بانک مرکزی گفت: طبق استراتژی بانک مرکزی نباید این رقم اعلام شود.طی ماه‌های اخیر و همزمان با تشدید نوسانات نرخ ارز در بازار، بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم گرفتند برای کنترل و مدیریت بازار ارز نیازهای گروه‌های تولیدی را از طریق "مرکزمبادلات ارزی" تأمین نمایند.

از ابتدای مهر ماه سالجاری مرکز مبادلات ارزی کشور راه‌اندازی شد و با نرخ مبادله‌ای ارز مورد نیاز کالاهای مشمول اولویت سه تا هشت (کالاهای مورد تأیید بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت) تأمین می‌شود.

در این ایام صمد کریمی سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور و روابط عمومی بانک مرکزی به اعلام میزان ثبت سفارش انجام شده از ابتدای راه‌اندازی این مرکز تا تاریخ روز پرداخته‌اند ولی هیچ اشاره‌ای به میزان و نوع ارز فروخته شده در این مرکز نشده است.

طی روزهای اخیر البته سخنگوی مرکز مبادلات ارزی اعلام کرده که استراتژی بانک مرکزی حذف تدریجی دلار از مبادلات این مرکز است؛ این خبر زمانی از سوی کریمی اعلام شد که نرخ دلار در بازار ارز از ثبات نسبی برخودار بود اما با اعلام این خبر به تدریج روند صعودی دلار آغاز شد.

از سوی دیگر تا کنون هیچ یک از مقامات بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت از میزان ارز فروخته شده در مرکز مبادلات ارزی کشور گزارشی نداده‌اند؛ کسب اطلاع خبرنگار خبرگزاری تسنیم از یکی از مسئولان مربوطه در این حوزه حکایت از آن داشت که طبق استراتژی بانک مرکزی قرار نیست میزان ارز فروخته شده در این مرکز اعلام شود.
 

|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


کاهش قیمت ارز و سکه طلا در بازار داخلی
دو شنبه 25 دی 1391 ساعت 23:41 | بازدید : 731 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

بازار ارز و سکه با نوسان های فراوانی همراه بود و بارها شاهد افزایش و کاهش قیمت ها بودیم.

اما در نهایت روز گذشته قیمت سکه تمام طرح جدید یک میلیون و 290 هزار تومان، طرح قدیم یک میلیون و 270 هزار تومان، نیم سکه 640 هزار تومان، ربع سکه 340 هزار تومان، سکه یک گرمی 210 هزار تومان هر گرم طلای 18 عیار 128 هزار و 800 تومان تعیین شد و بر همین اساس آخر هفته در بازار سکه شاهد کاهش قیمت ها بودیم.

روز گذشته قیمت فروش هر دلار در بازار آزاد سه هزار و 280 تومان و یورو چهار هزار و 300 تومان اعلام شد که قیمت خرید آن 20 تا 30 تومان پایین‌تر از قیمت فروش بود.

به این ترتیب بازار ارز نیز همچون بازار سکه آخر هفته شاهد کاهش قیمت ها بود.

|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


"بازار سیاه خودرو" چگونه متولد شد؟
دو شنبه 25 دی 1391 ساعت 23:31 | بازدید : 721 | نویسنده : حمید | ( نظرات )
2 برابر شدن قیمت اتومبیل های داخلی و خارجی یکی از پیامدهای افزایش قیمت دلار بود که موجب شد تا بازار سیاه برای خودروها متولد شود و نهایت کار را به جایی برساند که قیمت پراید در چهار ماه از 8 میلیون تومان به بیش از 14 میلیون تومان افزایش پیدا کند.
با وجود تاکید مسولان وزارت صنعت،معدن و تجارت مبنی بر کاهش قیمت خودرو ، خرید خودرو برای مردم هنوز در حد آرزو باقی مانده است.

 
پس از افزایش قیمت دلار بود که خودروسازان بنا به آن چه که آن را بدهی های ارزی می خواندند، کاهش تولید و افزایش غیررسمی قیمت خودرو را کلید زدند تا بهای همه خودروها روند صعودی غیر معمولی را شاهد باشد.

 
2 برابر شدن قیمت اتومبیل های داخلی و خارجی یکی از پیامدهای افزایش قیمت دلار بود که موجب شد تا بازار سیاه برای خودروها متولد شود و نهایت کار را به جایی برساند که قیمت پراید در چهار ماه از 8 میلیون تومان به بیش از 14 میلیون تومان افزایش پیدا کند.

 
قطعه سازان از وضعیت موجود ابراز نگرانی کردند و بدهی دو غول خودروسازی را عامل افزایش قیمت خودرو خواندند؛ از آن سو نمایندگان مجلس برای برطرف کردن این مشکل وام 2 هزار میلیارد تومانی به خودروسازان برای تسویه حساب و پرداخت بدهی به قطعه سازان را به هزار میلیارد تومان تقلیل دادند تا بخش بزرگی از مشکلات موجود برطرف شود اما نتیجه چندان رضایت بخش نبود تا همچنان قیمت خودروها در سقف قرار بگیرند.
این در حالی بود پژو زیر فشار های غرب از ایران خارج شد و وضعیت را کمی مبهم تر کرد. هرچند که پژو چندی پیش خواستار حضور دوباره در بازار ایران شد ولی مخالفت مسولان ایرانی با این درخواست موضوع تولید پژو ایرانی را زنده کرد.

 
اما مهم ترین عامل در افزایش قیمت خودرو در بازار، کاهش 50 درصدی تولید خودرو و  افزایش شکاف میان کارخانه و خودروسازان بود که در برخی برندها به بیش از 30 میلیون تومان رسید. در همان روزها انتقادات بسیاری به خودروسازان وارد شد و ان ها با بهانه جویی و انتقاد از سیستم بانکی چاره کار را  افزایش بهای رسمی خودروها از سوی سازمان حمایت عنوان کردند.

 
البته وزارت صنعت که در این سالها همواره نقش حمایت از صنعت خودروسازی را بازی کرده است با افزایش
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


8 دلیلی که موجب کاهش بهای طلا خواهد شد
دو شنبه 25 دی 1391 ساعت 22:41 | بازدید : 786 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

قانون- کارشناسان اقتصادی معتقدند روند صعودی بهای جهانی طلا پس از 12 سال افزایش متوالی، در سال 2013 میلادی متوقف خواهد شد.

به گزارش تعامل، کارشناسان موسسه مالی ای تی اف، 8 دلیل برای توقف روند صعودی بهای جهانی طلا در سال 2013 میلادی ذکر کرده اند:

1) افزایش نگرانی سرمایه گذاران نسبت به کاهش میزان تقاضای خرید طلا
 
از آغاز سال 2013 میلادی شاخص اس اند پی 500 به طور چشم گیری تا 37 درصد کاهش یافته است. همچنین میزان تقاضا برای خرید طلا و دارایی های امن دیگر نیز در این مدت با کاهش مواجه شده است.
 
2) کاهش تقاضای خرید فیزیکی طلا
 
گر چه میزان تقاضای خرید طلا در سه ماهه چهارم سال 2012 میلادی افزایش یافت اما این میزان نسبت به حجم تقاضا در مدت مشابه آن در سال2011 میلادی کاهش یافته است. ارزش تقاضا ی خرید طلا در سه ماهه چهارم سال 2013 میلادی 57.6 میلیارد دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه آن در سال 2011تا 14 درصد کاهش یافته است.
 
3) پایان اجرای دور سوم سیاستهای انبساطی پولی 
 
از دسامبر سال 2008 میلادی که دو دور اول سیاستهای انبساطی پولی بیشتر توسط بانک مرکزی آمریکا آغاز شده قیمت جهانی طلا تا 70 درصد افزایش یافته است. اما قیمت جهانی طلا بدون اجرای سیاستهای انبساطی این بانک چه عکس العملی از خود نشان خواهد داد؟ براساس بیانیه کمیته آزاد بانک مرکزی آمریکا ، مقامات این بانک قصد دارند ادامه اجرای طرح خرید دارایی ها را متوقف کنند. توقف اجرای سیاستهای انبساطی پولی روند نزولی بهای طلا را در پی خواهد داشت.
 
4) افزایش بیش از حد قیمت جهانی طلا
 
طبق تازه ترین نظرسنجی بلومبرگ ، کارشناسان ، معامله گران و تحلیلگران اقتصادی قیمت های بالاتری را برای بهای طلا پیش بینی کرده اند که پس از رشد بهای طلا باید در انتظار افت شدید قیمت این فلز زرد بود.
 
5) افزایش امیدواری سرمایه گذاران 
 
تازه ترین آمار ها از کمیته تجارت بورس کالاهای اقتصادی نشان دهنده این موضوع می باشد که به دنبال امیدواری سرمایه گذاران به آینده اقتصاد میزان روند نزولی خرید طلا دو برابر شده است.
 
6) کاهش میزان تقاضای خرید طلا توسط بانکهای مرکزی جهان
 
سرعت میزان تقاضای خرید طلا بانک های مرکزی جهان در سه ماهه سوم سال 2012 میلادی به کندی پیش رفت که این میزان تا 97.6 تن به ارزش 5.2 میلیارد دلار بوده است و به طور کلی این رقم 9 درصد تقاضای خرید طلا در این مدت را نشان می دهد.
 
7) استراحت روند قیمتی اونس جهانی طلا
 
اونس جهانی طلا دوازدهمین رشد متوالی خود را در سال 2012 میلادی با افزایش 7 درصدی به ثبت رساند که این رقم بهترین عملکرد این فلز زرد از سال 1920 میلادی می باشد. 
 
8) افزایش مالیات بر واردات طلا در هند
 

وزیر دارایی هند اعلام کرده است به احتمال زیاد کشور هند به منظور جبران کسری بودجه خود میزان مالیات بر واردات طلا را از 4 درصد به 6 درصد افزایش خواهد داد. اما این امر چه اهمیتی دارد؟ اهمیت این موضوع این است که کشور هند نه فقط بزرگترین کشور خریدار طلای جهان به شمار می آید بلکه این کشور کمتر از یک درصد طلای جهان را در اختیار دارد.اخبار مرتبط

|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


گزارش هفته گذشته و امروز بورس
دو شنبه 25 دی 1391 ساعت 1:30 | بازدید : 744 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

اولین تحلیل بورسی هفته گذشته تا پایان امروز یکشنبه 24 دی 91 بشرح زیر می باشد لطفا" نظر خود و یا درخواست خود جهت موضوعات که مایل هستید در این وب باشد را اعلام کنید . تا سریعا" اقدام شود . شما هم در بحث ها شرکت کنید . متشکرم

|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


گزارش روزانه بازار اوراق بهادار و کالا-یکشنبه 24 دی 91
دو شنبه 25 دی 1391 ساعت 1:23 | بازدید : 1299 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

شاخص کل اولین روز هفته را با افزایش 344 واحدی آغاز کرد

شاخص کل اولین روز هفته را با افزایش 344 واحدی آغاز کرد. بطوریکه با نزدیک شدن به انتشار گزارشات 9 ماهه شاهد رشد مجدد شاخص و رسیدن به مقاومت اصلی 40 هزار واحد خواهیم بود. از مهم ترین اتفاقات سیاسی پیش رو حضور رئیس جمهور در مجلس برای اجرای فاز دوم هدفمندی می باشد.

در گروه فلزات اساسی که امروز بار اصلی شاخص را به دوش کشیدند شاهد اقبال سرمایه گذاران به گروه بودیم. بطوریکه شاهد معاملات پرحجم در غالب نمادهای گروه در درصدهای مثبت بودیم. بدون شک تعدیل پیش روی نمادهایی چون کگل،کچاد فملی وکنور وفخاس شرایط خاصی را برای ومعادن رقم زده از سوی دیگر شنیده ها از افزایش سرمایه کگل و کچاد و اعلام آن در ماه های آتی حکایت دارد . کچاد و کگل و کنور امروز چندین بار صف خرید را تجربه کردند که البته افزایش عرضه باعث تعادل آنها شد.

در گروه پالایشی و پتروشیمی خبر افزایش سرمایه شپدیس موجب معاملات پرحجم در درصدهای مثبت شد که با خبر تعدیل در گزارشات 9 ماهه شوک جدیدی به نماد وارد خواهد شد. در نماد شبندر بورس در تلاش برای اعلام تعدیل منفی سهم اما تکذیب شبندری ها برای تعدیل منفی و عدم بازگشایی سهم بازهم گمانه زنی را از تعدیل مثبت در سال 92 و شرایط مثبتی را برای سهم رقم خواهد زد. شبهرن و شنفت کماکان با صف خرید پیشتاز گروه هستند.

در گروه خودرویی که این روزها حال و روز خوبی ندارند زامیاد و سایپا پس از اعلام تعدیل منفی، به ترتیب 6 و 7 درصد منفی بازگشایی شدند.

تازه های کدال:

شرکت فولاد اميرکبير کاشان  پيش بيني سود هر سهم سال مالي 91 را در تاريخ هاي 30/11/90 ، 21/12/90(حسابرسي شده) ، 31/4/91 و 01/08/91 مبلغ 301 ريال و در تاريخ هاي 25/8/91 و 06/09/91 (حسابرسي شده) مبلغ 360 ريال اعلام نموده است. بدهي ارزي شرکت به بانک صادرات تماماً سررسيد شده است و مبلغ آن 6.900.000 دلار مي باشد که در دفاتر بانرخ هر دلار 12.260 ريال شناسايي شده و بابت آن ذخيره اي درحسابها اعمال نشده است

 

 

|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


راه‌های شناسایی عطرهای تقلبی
شنبه 23 دی 1391 ساعت 1:48 | بازدید : 651 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

گاهی ممكن است یك عطر تقلبی مشابه اصل را با قیمت مناسب به شما عرضه كنند و ادعا شود كه همان عطر اصلی است. مثلا طرف می‌گوید این را خودم وارد كرده‌ام و با قیمت مناسب‌تر می‌دهم ولی یادتان باشد نمی‌شود چك پول ۵۰ تومانی را ۲۵ تومان خرید.این روزها در بازار عطر آنقدر كالای تقلبی وجود دارد كه گاهی آنقدر كه پول می‌دهی عطر نمی‌خری! البته با این قیمت‌های نجومی عطرها، حق دارید كه انتظار كالای اصل و با كیفیت مطلوب داشته باشید و با وسواس خرید كنید ولی آیا تشخیص عطرهای اصل و تقلبی به همین سادگی‌هاست؟ مسعود تهرانی دبیر روابط‌عمومی انجمن صنفی آرایشی، بهداشتی و عطریات با تجربه‌ چندین‌ ساله‌‌اش به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد.

همیشه پای چین در میان است

معمولا كالاهایی كه مشابه اصل است از چین می‌آید. البته عطرهای غیر اصل كه از چین می‌آید در خود چین هم تقلبی محسوب می‌شود؛ یعنی عطری كه با نام یك برند معروف در چین تولید شده باشد اینطور نیست كه تحت لیسانس كمپانی اصلی باشد و به سفارش آنها و با درجه‌بندی متوسط تولید شود. باید بگوییم عطرهای چینی هیچ ارتباطی با كمپانی‌های اصلی و مطرح عطرسازی ندارند و صرفا كالاهای تقلبی هستند. برندهای پوشاك چنین قوانینی دارند و مثلا اگر در ویتنام تولید شود روی كالا می‌زند لیسانس آن از نایك است ولی كمپانی‌های عطر و آرایشی این كار را نمی‌كنند. برای مثال كمپانی هرمس كه خیلی معروف است تمام كالاهایش را تك‌تك بیمه می‌كند و هر جای دنیا كه آن را بخرید گارانتی دارد.

عطر هم بازیافتی دارد

بحث اورجینال و تقلبی بودن را همیشه داشته‌ایم ولی حدود سال‌های
۹۰ تا ۹۴ میلادی تكنولوژی وارد مراحل تازه‌ای شد و انواع محصولات تقلبی، مشابه و حتی بازیافتی به بازار راه پیدا كرد. تا چند سال پیش گاهی مردم از كنار خیابان عطرهای بازیافتی می‌خریدند و خودشان نمی‌دانستند. بازیافتی برای عطرها كلمه غریبی است ولی واقعیت دارد. شیشه عطرهایی كه تمام می‌شد و مردم به سطل آشغال می‌انداختند گاهی دوباره سر از چرخه مصرف درمی‌آورد؛ یعنی افراد سودجویی بودند كه شیشه‌های خالی را از زباله‌جمع‌كن‌ها می‌خریدند. هر شیشه هم بسته

|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


وابستگي شديد هند به نفت ايران
شنبه 23 دی 1391 ساعت 1:47 | بازدید : 601 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

هند دومين وارد کننده بزرگ نفت خام از ايران است و درصورت تشديد تحريمهاي آمريکا درباره صادرات نفت ايران، هند براي تامين نفت از ايران دچار مشکل جدي خواهد شد.

اين درحالي است که دولت آمريکا در ماه ژوئن درباره تحريمهاي نفتي ايران در صادرات به هند، معافيتهايي لحاظ کرد. در حال حاضر، هند از طريق واسطه گري ترکيه پول نفت خريداري شده از ايران را پرداخت مي کند.

در حال حاضر هند 45 درصد پول نفت خريداري شده از ايران را به صورت روپيه پرداخت مي کند . اين کار از طريق حساب ايران در بانک يو کو (UCO) انجام مي شود. 

سي اوداي بهاسکار کارشناس هندي در اين خصوص گفت: باتوجه به وضعي که هند دارد فکر نمي کنم هند بتواند واردات نفت را از ايران کاهش بدهد. بنابراين بايد نوعي سازوکار درباره نحوه پرداخت پول نفت خريداري شده از ايران بين هند و ايران تعيين شود. شايد کشورهاي عضو گروه بريکس يعني برزيل و روسيه و هند و چين و آفريقاي جنوبي بايد به دنبال يافتن راه حلي باشند که در قالب آن ، ارز ديگري بجاي دلار پيدا شود.

سي اوداي بهاسکار افزود: باتوجه به وضعي که هند دارد، نمي تواند به سراغ نفت ديگري بغير از نفت ايران برود. حتي از نظر فني اين کار مشکل است. هند براي پالايشگاههاي خود که فقط براي استفاده از نفتي همانند نفت ايران طراحي و احداث شده اند چه کار مي تواند انجام بدهد؟
 

|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


کشف علمی كه راز آيه ای از قرآن را آشکار می کند
شنبه 23 دی 1391 ساعت 1:42 | بازدید : 641 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

دانشمندان معتقدند كه علامت‌هايي كه روي چهره نوزاد مانند لبخند و خنده مشاهده مي‌شود نتيجه تقليد نوزاد از احساسات مادرش است. اين نظريه نظريه معتبری  شناخته شده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از سايت المسلم، نوزاد تنها چند هفته بعد از تولدش لبخند مي‌زند و مي‌خندد.اما بعد از استفاده از تكنولوژي سونوگرافي سه بعدي يا چهار بعدي دانشمندان علامت‌هاي انساني واقعي را در چهره جنين مشاهده كردند.  این دانشمندان زماني كه مشاهده كردند جنين در رحم مادرش بعضا مي‌خندد و بعضا گريه مي‌كند بسيار متعجب شدند.

اين احساسات اين سوال را ايجاد مي‌كند كه آيا جنين در رحم مادرش كه هنوز متولد نشده و مادرش را نديده كه مي‌خندد يا گريه مي‌كند چطور مفهوم لبخند و يا گريه را درك مي‌كند.

اين سوال از سوي دانشمندان مطرح شد. استيوارت كامبل گفت: من نمي‌دانم چه عاملي پشت اين لبخند است و نمي‌توانم به آن پاسخ دهم اما عملا باز شدن گوشه‌هاي لب و حركت چانه جنين را در رحم مادرش ديده‌ام. به نظر من اين به دليل فضاي آرامي است كه جنين در رحم مادرش احساس می کند.

اما قرآن كريم به اين سوال پاسخ داده به طوري كه در آيه اعجاز برانگيز سوريه نجم آمده است كه « و انه هو اضحك و ابکی» يعني خداوند سبحان به جنين‌ها در رحم مادرانشان قدرت خنديدن و گريه كردن را اعطا كرده است.

 

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


شرکت‌های صادراتی بورس
شنبه 23 دی 1391 ساعت 1:41 | بازدید : 696 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

: تصمیم وزارت صنعت برای ممنوعیت صادرات 50 قلم کالا می‌توانـد حاشیه سود شرکت‌های صادراتی بورس را تحت تاثیر قرار دهد.

 

مدیرعامل کارگزاری مهرآور از با تاکیـد بر لزوم برنامه‌ریزی بیشتر برای جذب سرمایه‌ها به بازارهای مولد مانند بورس، تبعات احتمالی تصمیم اخیر وزارت صنعت برای ممنوعیت صادرات 50 قلم کالا بر شرکت‌های بورسی را تشریح کرد.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، درباره ممنوع شدن صادرات 50 قلم کالا گفت: این ممنوعیت، می‌تواند روند سودآوری شرکت‌های صادراتی پذیرفته شده در بورس را تحت تاثیر قرار دهد.افزایش سودآوری شرکت‌های بورسی باعث رشد و رونق بازار سرمایه و جذب سرمایه‌های جدید می‌شود.

مدیر‌عامل کارگزاری بانک سامان با اشاره به اینکه باید راهکارهایی طراحی کرد تا نقدینگی‌های سرگردان جامعه جذب بازار سرمایه شوند، گفت: حدود 400 هزار میلیارد تومان نقدینگی جامعه ماست که یکی از دغدغه‌های مسوولان‌ هدایت درست این سرمایه‌هاست.

وی راهکار مناسب را جذب این نقدینگی‌ها به بازارهای مولد دانست و افزود: مدیران بازار سرمایه در تلاشند تا سرمایه‌گذاران بیشتری وارد این بازار شوند.

مهرآور با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در فرابورس برای جذب سرمایه‌ها به بازار سرمایه گفت: در این جلسه راهکارهای جذب سرمایه‌ها برای خرید اوراق مشارکت و صکوک از طریق فرابورس بررسی شد.

به گفته وی سرمایه‌گذارانی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند به بحث سود و سودآوری توجه می‌کنند و در صورتی که قرار باشد به هر دلیلی این سودآوری خدشه‌دار شود، سرمایه‌گذار برای ورود به بازار سرمایه تردید می‌کند.

وی در خاتمه افزود: تصمیم‌هایی مانند ممنوعیت صادرات برخی اقلام می‌توانند در روند جذب سرمایه‌‌ها به بازارهای مولدی مانند بورس تاثیر منفی داشته باشد، زیرا این گونه تصمیم‌ها، حاشیه سود شرکت‌های بورسی را تحت تاثیر قرار می‌دهد

|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


8 دلیلی که موجب کاهش بهای طلا خواهد شد
شنبه 23 دی 1391 ساعت 1:36 | بازدید : 609 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

کارشناسان اقتصادی معتقدند روند صعودی بهای جهانی طلا پس از 12 سال افزایش متوالی، در سال 2013 میلادی متوقف خواهد شد.کارشناسان موسسه مالی ای تی اف، 8 دلیل برای توقف روند صعودی بهای جهانی طلا در سال 2013 میلادی ذکر کرده اند:

1) افزایش نگرانی سرمایه گذاران نسبت به کاهش میزان تقاضای خرید طلا

از آغاز سال 2013 میلادی شاخص اس اند پی 500 به طور چشم گیری تا 37 درصد کاهش یافته است. همچنین میزان تقاضا برای خرید طلا و دارایی های امن دیگر نیز در این مدت با کاهش مواجه شده است.

2) کاهش تقاضای خرید فیزیکی طلا

گر چه میزان تقاضای خرید طلا در سه ماهه چهارم سال 2012 میلادی افزایش یافت اما این میزان نسبت به حجم تقاضا در مدت مشابه آن در سال2011 میلادی کاهش یافته است. ارزش تقاضا ی خرید طلا در سه ماهه چهارم سال 2013 میلادی 57.6 میلیارد دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه آن در سال 2011تا 14 درصد کاهش یافته است.

3) پایان اجرای دور سوم سیاستهای انبساطی پولی

از دسامبر سال 2008 میلادی که دو دور اول سیاستهای انبساطی پولی بیشتر توسط بانک مرکزی آمریکا آغاز شده قیمت جهانی طلا تا 70 درصد افزایش یافته است. اما قیمت جهانی طلا بدون اجرای سیاستهای انبساطی این بانک چه عکس العملی از خود نشان خواهد داد؟ براساس بیانیه کمیته آزاد بانک مرکزی آمریکا ، مقامات این بانک قصد دارند ادامه اجرای طرح خرید دارایی ها را متوقف کنند. توقف اجرای سیاستهای انبساطی پولی روند نزولی بهای طلا را در پی خواهد داشت.

4) افزایش بیش از حد قیمت جهانی طلا

طبق تازه ترین نظرسنجی بلومبرگ ، کارشناسان ، معامله گران و تحلیلگران اقتصادی قیمت های بالاتری را برای بهای طلا پیش بینی کرده اند که پس از رشد بهای طلا باید در انتظار افت شدید قیمت این فلز زرد بود.

5) افزایش امیدواری سرمایه گذاران

تازه ترین آمار ها از کمیته تجارت بورس کالاهای اقتصادی نشان دهنده این موضوع می باشد که به دنبال امیدواری سرمایه گذاران به آینده اقتصاد میزان روند نزولی خرید طلا دو برابر شده است.

6) کاهش میزان تقاضای خرید طلا توسط بانکهای مرکزی جهان

سرعت میزان تقاضای خرید طلا بانک های مرکزی جهان در سه ماهه سوم سال 2012 میلادی به کندی پیش رفت که این میزان تا 97.6 تن به ارزش 5.2 میلیارد دلار بوده است و به طور کلی این رقم 9 درصد تقاضای خرید طلا در این مدت را نشان می دهد.

7) استراحت روند قیمتی اونس جهانی طلا

اونس جهانی طلا دوازدهمین رشد متوالی خود را در سال 2012 میلادی با افزایش 7 درصدی به ثبت رساند که این رقم بهترین عملکرد این فلز زرد از سال 1920 میلادی می باشد.

8) افزایش مالیات بر واردات طلا در هند

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی منتشر کرد وزیر دارایی هند اعلام کرده است به احتمال زیاد کشور هند به منظور جبران کسری بودجه خود میزان مالیات بر واردات طلا را از 4 درصد به 6 درصد افزایش خواهد داد. اما این امر چه اهمیتی دارد؟ اهمیت این موضوع این است که کشور هند نه فقط بزرگترین کشور خریدار طلای جهان به شمار می آید بلکه این کشور کمتر از یک درصد طلای جهان را در اختیار دارد./الف
 

|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


درآمد عربستان از حج عمره، در سال 2012 چقدر بود؟
شنبه 23 دی 1391 ساعت 1:32 | بازدید : 609 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

کمیسیون گردشگری عربستان اعلام کرد درآمد این کشور از محل مناسک حج عمره در سال ۲۰۱۲ با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۱ به ۱۶.۵ میلیارد دلار رسید.درآمد عربستان از محل مناسک سالیانه حج عمره در سال ۲۰۱۲ نسبت به سال ۲۰۱۱ رشدی ۱۰ درصدی را شاهد بوده است.

بر اساس این گزارش، درآمد پادشاهی عربستان از حج عمره در سال ۲۰۱۲ به ۱۶.۵ میلیارد دلار رسیده است.

بیش از ۷ میلیون زائر از کشورهای مختلف هر سال به شهرهای مقدس حجاز سفر می کنند. هر زائر حدود ۱۰ هزار دلار بابت انجام سفر حج به عربستان هزینه می کند.

بر اساس گزارش کمیسیون گردشگری عربستان، گردشگری، دومین صنعت پردرآمد عربستان است که ۸ درصد از کل مشاغل موجود در این کشور را به خود اختصاص داده است.

بر اساس گزارش دیگری که موسسه بین المللی بیزنس مانیتور منتشر کرده، تعداد اتاق های هتل های عربستان از ۲۵۰ هزار اتاق در سال ۲۰۱۱ به ۳۴۳ هزار اتاق تا سال ۲۰۱۵ افزایش خواهد یافت.
 

|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


چه‌رشته‌هایی‌در2013بازارشغلی‌داغی‌دارند؟
شنبه 23 دی 1391 ساعت 1:21 | بازدید : 677 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

از میان رشته‌های متعدد دانشگاهی که تحصیل در آنها حتی برای افرادی رویایی دست‌نیافتنی است، برخی رشته‌ها هستند که قبولی در آنها نه تنها سخت نیست بلکه آینده شغلی خوبی نیز در انتظار دانشجویانش وجود دارد.

فهرست این رشته‌ها که در صفحه اخبار آموزشی سایت یاهو منتشر شده، در پی می‌آید:

1- حسابداری: بنابر اعلام اداره کار ایالات متحده فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی در رشته حسابداری، بسیار مورد توجه هستند.

2- مدیریت: کارخانجات و شرکت‌ها همیشه به دنبال کشف و استخدام استعدادهای متخصص در امر مدیریت هستند، چرا که بسیاری از شرکت‌ها به دنبال راهکارهایی جهت کنترل هزینه‌های خود در نتیجه افزایش بازدهی هستند.

3- علوم کامپیوتر: رشته‌های مرتبط با کامپیوتر نیز در 2013 بازار بسیار خوبی دارند و به دلیل ارتباط با حرفه‌های خاص و نیاز به مهارت‌های منحصر به فرد همیشه مورد توجه هستند.

4- علوم ارتباطات: این رشته در راستای رشد روزافزون شبکه‌های تلویزیونی و اینترنتی بسیار مورد تقاضا است. در حقیقت مادامی که ارتباطات در دنیا ادامه دارد تقاضا در این رشته نیز ادامه خواهد یافت.

5- طراحی گرافیک: انتخاب این رشته در سال جدید تحصیلی از این لحاظ ارزشمند است که مسایل بسیاری در اینترنت وجود دارند که بایستی به آنها رنگ و لعاب بخشید تا سبب گرایش بصری افراد شوند. پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای این رشته حد فاصل سال‌های 2010 تا 2020 با رشد 61 درصدی مواجه شود؛ این مشاغل شامل طراحی‌ سیستم‌های کامپیوتری و سایر رشته‌های مرتبط با آن می‌شود.

6- مهندسی نفت: از آنجایی که در حال حاضر جهان با کمبود سوخت مواجه‌ است، دانشگاه‌ها در تربیت آنی و کافی فارغ‌التحصیلان این رشته با محدودیت زمانی مواجه هستند. در همین رابطه اداره کار ایالات متحده اعلام داشته است که برای هر یک از پروژه‌های حفاری نیاز به مهندسان بیشتری دارند چرا که فرآیند حفاری نفت بسیار پیچیده‌تر شده است.

7- مهندسی مکانیک: مهم‌ترین دلیل مورد اقبال بودن این رشته، توجه شرکت‌ها و کارخانجات و به بهبود کیفیت تولیداتشان است. دلیل عمده دیگر نیز رشد و توسعه در زمینه انرژی خورشیدی است و مشاغل در این رابطه نیز همیشه به دنبال تامین نیازها و خواسته‌های مردم هستند. بدیهی است افرادی که اطلاعات به روز در زمینه فن‌آوری‌های روز را دارند با چشم‌انداز بهتر شغلی روبرو خواهند بود.
 

|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


اهمیت زاویه دید
شنبه 23 دی 1391 ساعت 1:4 | بازدید : 633 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

وقتی با دوستی برخورد می کنیم که مثل ما فکر نمی کنه.وقتی با عزیزی مواجه می شویم که نظراتش ظاهراً کاملاً مخالف با نظرات ماست.وقتی با انسانی روبرو می شویم که خط بطلان بر اندیشه ها ، باورها و اساسی ترین اصول اعتقادی ما می کشد.به یاد این اثر بسیار ارزشمند از مارکوس رائتز بیوفتیم.شاید او هم به همان حقیقتی ناظر است که ما ناظریم! ولی از زاویه ای دیگر.سعی کنیم علاوه بر شنیدن نظرات دیگران ، زاویه دید آنها را هم دریابیم.از این طریق خیلی راحت تر از گرفتاری در دام تعصب رهایی می یابیم.از این طریق خیلی راحت تر به تفاهم می رسیم.از این طریق خیلی راحت تر به حقیقت نزدیک می شویم.فقط باید باور کنیم که ما هم به همه حقیقت آن گونه که هست آگاه نیستیم.فقط باید باور کنیم که دو مفهوم ظاهراً متضاد ممکن است وجوه متفاوتی از یک حقیقت باشند که ما ارتباط بین آنها را نمی دانیم و به همین دلیل متضاد به نظر می آیند

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


با وجود این اختلاس می گویند این دولت پاک ترین دولت است!
جمعه 22 دی 1391 ساعت 2:18 | بازدید : 650 | نویسنده : حمید | ( نظرات )
باوجود این اختلاس می گویند این دولت پاک ترین دولت است! اگر انسان "رو" و "حیاء" داشته باشد خوب است! این ها همه درحالی است که برخی خانواده ها برای اجاره ۱۰۰ هزار تومانی، نگران اخراج و بیرون ریختن اسباب خود در خیابان هستند.،حجت الاسلام ناصر نقویان سه شنبه شب در مراسم سوگواری دهه آخر صفر در مسجد حظیره یزد با اشاره به شرایط فعلی کشور گفت: حوزه های علمیه، صداوسیما، وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات، حوزه هنری و... اگر به درستی به وظایف خود عمل می کردند، شرایط کشور بدینگونه نبود و شاهد اعتیاد، طلاق و سایر ناهنجاری ها در جامعه نبودیم.

نقویان تصریح کرد: متاسفانه برخی خود را معصوم می دانند و هیچ احتمال خطایی در رفتار خود نمی دهند. چهارنعل می تازند، به حرف کسی گوش نمی دهند و می گویند همین است که هست.
وی با بیان اینکه تذکر بنده و امثال بنده به جایی نمی رسد گفت: باید بزرگانی که نفوذ کلام دارند و سکوتشان گاهی مضرّ است "تشر" بزنند.

به گزارش ایلنا، این خطیب گفت: مطمئنم اگر امام زمان هم بیاید، برخی حرف خود را می زنند همچنانکه در مقابل حضرت علی هم عده ای گفتند «حرف، حرف ماست». عده ای چنان منجمدالفکر شده اند چاره ای جز سکوت در مقابلشان نیست.

 

حجت الاسلام نقویان در این‌باره توضیحداد: برخی نماز می خوانند، روزه می گیرند، سینه می زنند و اشک می ریزند ولی افکاری باطل دارند. حضرت علی می فرماید «عالم متهتک» و «جاهل متنسک» دو گروهی بودند که مرا کشتند. یک گروه جاهلی که فکری یخ زده مانند سنگ دارند، اگر خودمان را هم بکشیم فکر آنان عوض نمی شود، یک عده هم انسان های فهمیده و درس خوانده ولی بی حیاء و بی دین که در هنگام نوشتن هیچ مرزی را رعایت نمی کنند.

وی با بیان اینکه برخی اوقات لازم است در افکار خود تجدید نظر کنیم، گفت: باید احتمال داد بغیر از فکر خود ممکن است افکار برحق دیگری هم باشد، اگر حرف منطقی شنیدیم، آن را قبول کنیم اگرچه ۲۰ سال به غیر از آن معتقد بوده باشیم؛ که اگر اینگونه کنیم می بینیم چه دریچه هایی از معرفت به رویمان گشوده می شود. البته اینکار کاری سخت است.
 

|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


خطرات نفتی برای ایران در سال ۲۰۱۳
جمعه 22 دی 1391 ساعت 2:11 | بازدید : 593 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست در آخرین گزارش خود، به وابستگی ایران و بودجه سال ۲۰۱۳ به نفت اشاره و ادامه این روند را برای ایران بسیار خطرناک توصیف کرده است.همچنین این گزارش از وابستگی شدید ایران به چین در فروش نفت نیز به عنوان یکی از موقعیت‌های خطرناک ایران نام برده است. این گزارش روش‌های دور زدن تحریم‌ها از سوی ایران را فضای مانور ایران دانسته و دیپلماسی ایران را نیز بسیار فعال خوانده است.واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست در آخرین گزارش خود، به وابستگی ایران و بودجه سال ۲۰۱۳ به نفت اشاره و ادامه این روند را برای ایران بسیار خطرناک توصیف کرده است.همچنین این گزارش از وابستگی شدید ایران به چین در فروش نفت نیز به عنوان یکی از موقعیت‌های خطرناک ایران نام برده است.به گزارش «تابناک»، واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست در آخرین گزارش خود درباره ایران به موضوعات مهمی در خصوص اقتصاد کشور در دوره تحریم و همچنین ادامه وابستگی بودجه سال آینده به نفت پرداخته است.

این گزارش با اشاره به این که در سال میلادی جدید، شانس کمی برای برداشته شدن تحریم‌ها وجود دارد، از وابستگی ایران به بازار نفت آسیا در این سال خبر می‌دهد و ضعف اقتصاد ایران را در ادامه وابستگی به نفت یادآور می‌شود. از سویی دیپلماسی ایران در دوره تحریم را فعال خواند و اشاره‌ای نیز به مذاکرات هسته‌ای کرده است.

ادامه وابستگی بودجه به نفت

این گزارش در بخشی از مطلب خود آورده است: بودجه سال آینده ایران، تقریباً با روزانه صادرات ۲. ۲ میلیون بشکه نفت بسته خواهد شد. اقتصاد ایران به شدت به درآمدهای نفتی برای به حرکت درآوردن موتور خود نیاز دارد و ۸۰ درصد از کل صادرات و همچنین ۵۰ تا ۶۰ درصد از درآمدهای دولتی وابسته به بودجه نفت است.

به اذعان این گزارش، تحریم و کاهش درآمدهای نفتی به ۵۰ درصد که شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد چندی پیش به آن اشاره کرده، به معنی آن است که پیامدهای سنگینی برای اقتصاد ایران در پیش روست.

یکی از پیامدهای کوتاه مدت این امر، کاهش و فشرده شدن سرمایه گذاری‌ها در بخش‌های مولد است. برنامه پنجم توسعه با هدف گذاری ایجاد سالیانه یک میلیون شغل، در صدد است تا نرخ بیکاری را با کاهش 8 درصدی به ۷ درصد برساند. در حالی که کاهش درآمدهای نفت، دولت را برای سرمایه گذاری در این امر به شدت در فشار می‌گذارد.

مورد دوم که در اثر کاهش درآمد نفتی به شدت تحت فشار خواهد بود، بخش خصوصی است. بخشی از این امر ناشی از آن است که این بخش در اقتصاد ایران بر خلاف دولت چندان قادر به دور زدن تحریم نیست و بخشی ناشی از آن که در تجارت خارجی به شدت وابسته به دولت است و دولتی که درآمد‌هایش کاهش یافته، بر خلاف هدف‌گذاری‌ها نمی‌تواند کمکی در این راستا به بخش خصوصی کند.

از سویی کاهش درآمد نفتی به معنی کاهش سر ریز شدن ارز خارجی به ایران است. این امر و بی‌ثباتی نظام ارزی در ایران، منجر به فشار دوچندان بر تجارت بخش غیر نفتی ایران می‌شود.

ایران و مشتریان آسیایی

تقریباً اکنون همه نفت ایران به سمت چین، ژاپن، کره جنوبی و هند صادر می‌شود؛ مشتریانی که تا سال ۲۰۱۳ برای کاهش واردات از ایران از تحریم مستثنی شده‌اند.

هم‌اکنون ایران وابستگی شدیدی به چین دارد، زیرا تقریباً نیمی از نفت صادراتی این کشور به چین می‌رود. این یک موقعیت خطرناک برای ایران است، زیرا خرید نفت ایران از سوی چین در دست دو شرکت دولتی در چین است؛ هرچند چین در شورای امنیت رأی به مخالفت با تحریم ایران داد، به‌‌ همان اندازه از اهمیت روابطش با آمریکا باخبر است. چین در یازده ماهه سال ۲۰۱۲ میزان ۲۳ درصد خرید نفت خود از ایران را کاهش داده است.

هند، ژاپن و کره حتی از چین نیز روابط نزدیک‌تری با آمریکا دارند و گویا به تدریج خرید نفت خود از ایران را به میزان بیشتری کاهش دهند. هند میزان خرید نفت از ایران را ۱۷ درصد کاهش داده و گزارش‌ها حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۳ بین ۱۰ تا ۱۵ درصد دیگر کاهش واردات از ایران خواهد داشت.

بزرگترین پالایشگاه ژاپن جی ایکس نیپون، نیز پیشنهاد کاهش ۱۵ درصدی واردات نفت از ایران را در سال ۲۰۱۳ داده است. در کره نیز گزارش‌های پالایشگاه‌ها حاکی از احتمال کاهش واردات ۲۰ درصدی از ایران تا شش ماهه نخست سال ۲۰۱۳ است.

فضای مانور

ایران اما تجربه خوبی در دور زدن تحریم‌ها دارد که از مسیرهای اعمالی ایران در این راه، بارگیری و تخلیه در بنادر دوردست و خارج از منطقه، امتزاج نفت خود با نفت دیگر کشور‌ها و همچنین انتقال کشتی به کشتی نفت است. همچنین ایران به خریداران بزرگ نفت خود پیشنهادهای مناسبی می‌‌دهد؛ برای نمونه، به پاکستان پیشنهاد خرید صد هزار بشکه‌ای با مدت پرداخت بلند مدت را داده است. ایران همچنین به لحاظ دیپلماتیک بسیار فعال است. اما مشکل ایران در اینجاست که همه کشور‌ها به رغم نیازشان به نفت، به بازار آمریکا و تجارت مبتنی بر دلار نیز احتیاج بسیاری دارند.

در پایان، گزارش واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست، اشاره‌ای نیز به مذاکرات هسته‌ای و صدای مذاکرات مستقیم با آمریکا نیز داشته و آورده است: اما چه ایران بخواهد با آمریکا یا هر گروه بزرگ‌تری وارد مذاکره شود، هر گونه پیشرفتی در این مذاکرات بسته به خواست طرف دیگر نیز هست؛ در حالی که اکنون گویا آمریکا هیچ تمایلی به ادامه برنامه هسته‌ای ایران ندارد.
 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آخرين قيمت سكه ، طلا و ارز در بازار
جمعه 22 دی 1391 ساعت 1:52 | بازدید : 650 | نویسنده : حمید | ( نظرات )
مقاومت سكه همچنان در برابر طلاي جهاني ادامه دارد و اين موضوع نيز تاثيرات خود بر بازار ارز را به همراه داشته استآخرين رقم در معاملات بازار سكه و طلا در تهران به شرح زير گزارش شده است :


اين در حالي است كه امروز هر اونس طلا در بازار هاي جهاني به رقم ۱۶۶۴ دلار رسيده است .

گزارش ها از بازار ارز نيز حكايت از آن دارد كه هر دلار امريكا نسبت به روز گذشته مقداري افزايش قيمت را تجربه كرده و امروز به عدد ۳۳۱۰ تومان رسيده است .


پوند و يورو نيز به ترتيب ۵۳۰۰ و ۴۳۰۰ تومان توسط صافي هاي ميدان فردوسي به فروش رسيده است .

گزارش خبرنگار بازار خبر از بازار تهران مي افزايد : كليه قيمت ها در اين بازار به نسبت روز گذشته اندكي افزايش را شاهد بوده است كه اين نيز در روند معاملات اختلال ايجاد كرده و حجم ان را قدري كاهش داده است
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


چشم‌انداز بازار جهانی طلا در سال 2013
جمعه 22 دی 1391 ساعت 1:49 | بازدید : 626 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

بانک مرکزی در گزارش هفتگی خود از وضع اقتصادي و ارزي كشورهاي عمده که با نگاهی به وضعیت بازارهای مختلف نگاشته شده، به وضعیت بازارهای ارز و طلا در سال 2012 میلادی پرداخته و چشم‌اندازی را برای این بازارها در سال جدید میلادی ارائه کرده است.
بخش اول این گزارش به تحولات اقتصاد آمریکا می‌پردازد. جایی که بالاخره جمهوري‌خواهان مجبور به پذيرش خواسته‌هاي اوباما شده‌اند و برخلاف ميل خود طرحي را تصويب كردند كه اوباما آن را «تحسين برانگيز» ناميد. هرچند در بخش ماليات‌ها تغييرات نسبت به قانون قبلي از ابتداي سال اعمال خواهد شد اما قرار شد بخشي از تغييرات در مخارج بودجه با دو ماه تاخير به اجرا درآيد.
 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جدول/ آخرین قیمت خودروها
جمعه 22 دی 1391 ساعت 1:45 | بازدید : 605 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

اتومبیل مقدار تغییر كمترین بیشترین
 

 
405 ( نمایندگی/ تومان) ۱۷,۹۰۶,۴۰۰ (%۰) ۰ ۱۷,۹۰۶,۴۰۰ ۱۷,۹۰۶,۴۰۰
 
جدول/ آخرین قیمت خودروها
405 ( بازار/ تومان) ۱۹,۵۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۱۹,۵۰۰,۰۰۰ ۱۹,۵۰۰,۰۰۰
 
جدول/ آخرین قیمت خودروها
207 دنده اتوماتیك (نمایندگی/ تومان) ۲۷,۳۲۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۲۷,۳۲۰,۰۰۰ ۲۷,۳۲۰,۰۰۰
 
جدول/ آخرین قیمت خودروها
207 دنده اتوماتیك ( بازار/ تومان) ۴۵,۰۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۴۵,۰۰۰,۰۰۰ ۴۵,۰۰۰,۰۰۰
 
جدول/ آخرین قیمت خودروها
206 صندوق دار V20 ( نمایندگی/ تومان) ۱۹,۸۷۸,۰۰۰ (%۰) ۰ ۱۹,۸۷۸,۰۰۰ ۱۹,۸۷۸,۰۰۰
 
جدول/ آخرین قیمت خودروها
206 صندوق دار V20 ( بازار/ تومان) ۲۷,۰۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۲۷,۰۰۰,۰۰۰ ۲۷,۰۰۰,۰۰۰
 
جدول/ آخرین قیمت خودروها
206 تیپ 6 ( نمایندگی/ تومان) ۲۴,۹۷۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۲۴,۹۷۰,۰۰۰ ۲۴,۹۷۰,۰۰۰
 
جدول/ آخرین قیمت خودروها
206 تیپ 6 ( بازار/ تومان) ۳۹,۷۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۳۹,۷۰۰,۰۰۰ ۳۹,۷۰۰,۰۰۰
 
جدول/ آخرین قیمت خودروها
206 تیپ 5 (نمایندگی/ تومان) ۲۱,۸۵۸,۰۰۰ (%۰) ۰ ۲۱,۸۵۸,۰۰۰ ۲۱,۸۵۸,۰۰۰
 
جدول/ آخرین قیمت خودروها
206 تیپ 5 (بازار/ تومان) ۳۳,۰۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۳۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳۳,۰۰۰,۰۰۰
 
جدول/ آخرین قیمت خودروها
206 تیپ2 (نمایندگی/ تومان) ۱۹,۴۲۴,۴۰۰ (%۰) ۰ ۱۹,۴۲۴,۴۰۰ ۱۹,۴۲۴,۴۰۰
 
جدول/ آخرین قیمت خودروها
206 تیپ2 ( بازار/ تومان) ۲۹,۰۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۲۹,۰۰۰,۰۰۰ ۲۹,۰۰۰,۰۰۰
 
جدول/ آخرین قیمت خودروها
پارس سال (نمایندگی/ تومان) ۲۲,۹۷۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۲۲,۹۷۰,۰۰۰ ۲۲,۹۷۰,۰۰۰
 
جدول/ آخرین قیمت خودروها
پارس سال(بازار/ تومان) ۲۵,۰۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۲۵,۰۰۰,۰۰۰ ۲۵,۰۰۰,۰۰۰
 
جدول/ آخرین قیمت خودروها
سمند ال ایكس ( نمایندگی/ تومان) ۱۹,۴۵۸,۰۰۰ (%۰) ۰ ۱۹,۴۵۸,۰۰۰ ۱۹,۴۵۸,۰۰۰
 
جدول/ آخرین قیمت خودروها
سمند ال ایكس (بازار/ تومان) ۲۲,۰۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۲۲,۰۰۰,۰۰۰ ۲۲,۰۰۰,۰۰۰
 
جدول/ آخرین قیمت خودروها
تیبا (نمایندگی/ تومان/غیرمتالیك) ۱۵,۴۳۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۱۵,۴۳۰,۰۰۰ ۱۵,۴۳۰,۰۰۰
 
جدول/ آخرین قیمت خودروها
تیبا (بازار/ تومان) ۱۵,۸۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۱۵,۸۰۰,۰۰۰ ۱۵,۸۰۰,۰۰۰
 
جدول/ آخرین قیمت خودروها
تندر 90 مدل E2 (نمایندگی/ تومان) ۲۱,۰۵۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۲۱,۰۵۰,۰۰۰ ۲۱,۰۵۰,۰۰۰
 
جدول/ آخرین قیمت خودروها
تندر 90 مدل E2 (بازار/ تومان) ۲۸,۰۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۲۸,۰۰۰,۰۰۰ ۲۸,۰۰۰,۰۰۰
 
جدول/ آخرین قیمت خودروها
پرادو ( نمایندگی/ تومان) ۱۸۷,۹۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۱۸۷,۹۰۰,۰۰۰ ۱۸۷,۹۰۰,۰۰۰
 
جدول/ آخرین قیمت خودروها
پرادو (بازار/ تومان) ۲۰۵,۰۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۲۰۵,۰۰۰,۰۰۰ ۲۰۵,۰۰۰,۰۰۰
 
جدول/ آخرین قیمت خودروها
كرولا (نمایندگی/ تومان) ۸۷,۹۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۸۷,۹۰۰,۰۰۰ ۸۷,۹۰۰,۰۰۰
 
جدول/ آخرین قیمت خودروها
كرولا (بازار/ تومان) ۹۵,۰۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۹۵,۰۰۰,۰۰۰ ۹۵,۰۰۰,۰۰۰
 
جدول/ آخرین قیمت خودروها
یاریس هاچ‌بك ( نمایندگی/ تومان) ۵۸,۰۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۵۸,۰۰۰,۰۰۰ ۵۸,۰۰۰,۰۰۰
 
جدول/ آخرین قیمت خودروها
یاریس هاچ‌بك ( بازار/ تومان) ۷۰,۰۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۷۰,۰۰۰,۰۰۰ ۷۰,۰۰۰,۰۰۰
 
جدول/ آخرین قیمت خودروها
مزدا 3 ( نمایندگی/ تومان) ۵۷,۶۶۵,۰۰۰ (%۰) ۰ ۵۷,۶۶۵,۰۰۰ ۵۷,۶۶۵,۰۰۰
 
جدول/ آخرین قیمت خودروها
مزدا 3 (بازار/ تومان) ۹۳,۰۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۹۳,۰۰۰,۰۰۰ ۹۳,۰۰۰,۰۰۰
 
جدول/ آخرین قیمت خودروها
پراید 111- LE كیسه هوا (نمایندگی/ تومان/غیرمتالیك) ۱۲,۳۷۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۱۲,۳۷۰,۰۰۰ ۱۲,۳۷۰,۰۰۰
 
جدول/ آخرین قیمت خودروها
پراید 111- LE كیسه هوا ( بازار/ تومان) ۱۳,۸۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۱۳,۸۰۰,۰۰۰ ۱۳,۸۰۰,۰۰۰
 
جدول/ آخرین قیمت خودروها
پراید 132- LE كیسه هوا (نمایندگی / تومان/غیرمتالیك) ۱۲,۲۵۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۱۲,۲۵۰,۰۰۰ ۱۲,۲۵۰,۰۰۰
 
جدول/ آخرین قیمت خودروها
پراید 132- LE كیسه هوا (بازار/ تومان) ۱۳,۰۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۱۳,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳,۰۰۰,۰۰۰
 
جدول/ آخرین قیمت خودروها
پراید 141- LE كیسه هوا (نمایندگی/ تومان/غیرمتالیك) ۱۱,۵۲۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۱۱,۵۲۰,۰۰۰ ۱۱,۵۲۰,۰۰۰
 
جدول/ آخرین قیمت خودروها
پراید 141- LE كیسه هوا (بازار/ تومان) ۱۳,۲۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۱۳,۲۰۰,۰۰۰ ۱۳,۲۰۰,۰۰۰
 
جدول/ آخرین قیمت خودروها
مگان اتوماتیك 2000 سی‌سی (نمایندگی/تومان) ۴۴,۶۶۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۴۴,۶۶۰,۰۰۰ ۴۴,۶۶۰,۰۰۰
 
جدول/ آخرین قیمت خودروها
مگان اتوماتیك 2000 سی‌سی (بازار/تومان) ۶۵,۰۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ۶۵,۰۰۰,۰۰۰
 
جدول/ آخرین قیمت خودروها
آزرا (نمایندگی/تومان) ۹۴,۳۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۹۴,۳۰۰,۰۰۰ ۹۴,۳۰۰,۰۰۰
 
جدول/ آخرین قیمت خودروها
آزرا (بازار/تومان) ۱۵۵,۰۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۱۵۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱۵۵,۰۰۰,۰۰۰
 
جدول/ آخرین قیمت خودروها
سوناتا (نمایندگی/تومان) ۷۸,۷۲۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۷۸,۷۲۰,۰۰۰ ۷۸,۷۲۰,۰۰۰
 
جدول/ آخرین قیمت خودروها
سوناتا (بازار/تومان) ۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تفاوت پراید در ایران و کره جنوبی
جمعه 22 دی 1391 ساعت 1:40 | بازدید : 937 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

درحالیکه بر خلاف نظر مسوولان شرکت سایپا، مردم هم چنان تولیدات این شرکت را با نام پراید می شناسند، کارخانه سازنده پرایدهای اولیه، درحالیکه دگرگونی بنیادی در طراحی و کیفیت آن ایجاد کرده است،مسوولان شرکت سایپا می گویند خودرویی که این شرکت تولید می کند و نام تجاری پلتفرم آن X100 است دیگر پراید نیست و باید مردم اسامی جدید را برای این خودروها به کار برند.

تاریخچه پراید و اصلیت آن را دیگر کمتر کسی است که نداند اما شاید کمتر افرادی باشند که بدانند پراید هنوز در کره جنوبی تولید می شود؛ با همین نام اما با وضعیتی متفاوت تر از آنچه در ایران می گذرد.

تولید پراید با ویژگی هایی که ما در ایران آن را می شناسیم تا سال 2000 در کره و توسط کیاموتورز ادامه داشت تا اینکه کیا، ریو را برای رقابت را فورد فوکوس و فولکس گولف به بازار عرضه کرد

ویژگی پراید های اولیه هم این بود که از یک موتور 1100 تا 1300 سی سی کاربوراتی بهره می بردند تا اینکه در راستای استانداردهای اروپا به انژکتوری تغییر یافتند.
سال 2005، انقلاب جدی در موتورهای کیا رخ داد به گونه ای که موتور این خودرو به 1400 سی سی تغییر یافت. سیستم دنده آن اتومات شد و قیمت آن هم به بالای 11 هزار دلار رسید. در سال 2006، باز هم تغییرات ادامه یافت تا اینکه موتور 1500 سی سی آن هم به بازار آمد. نوع سوخت آن به دیزل تغییر یافت اما قیمت آن همان شد که بود.
 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سود جابجایی دلارهای قاچاق چقدر است؟
شنبه 15 مهر 1391 ساعت 1:18 | بازدید : 674 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

سود این تجارت به حدی است که نه تنها بسیاری از افغانیان که تاکنون در اقدامات خلاف قانون دیگری دست داشته اند را طی روزهای اخیر به خود جذب کرده که برخی از ایرانیان نیز این کار را پیشه خود ساخته اند.

 

آخرین اطلاعات رسیده از منابع مطلع در مشهد حاکی از آن است که افراد فعال در جریان این مبادلات غیر قانونی بر اساس نرخ امروز در جابه جایی هر دلار حدود ۵۰۰ تومان سود می کنند.

به تازگی و با افزایش بی سابقه قیمت دلار در ایران موج جدیدی از سفرهای غیر قانونی آغاز شده است. مقصد اغلب این مسافران مرزهای شرقی کشور به ویژه افغانستان است. اختلاف قیمت موجود بین دلار در افغانستان و ایران عامل این امر است.

براساس این گزارش مسافران غیر قانونی با سفر به مناطق نزدیک به مرز مشترک ایران و افغانستان به ویژه شهرهای هرات و فراه و مبادله دلار با افغانی های خریده شده(واحد پول افغانستان افغاني است) در ایران اقدام به قاچاق دلار به داخل کشور می کنند.

این اطلاعات می افزاید سود این تجارت به حدی است که نه تنها بسیاری از افغانیان که تاکنون در اقدامات خلاف قانون دیگری دست داشته اند را طی روزهای اخیر به خود جذب کرده است که برخی از ایرانیان نیز این کار را پیشه خود ساخته اند.

آخرین اطلاعات رسیده از منابع مطلع در مشهد حاکی از آن است که افراد فعال در جریان این مبادلات غیر قانونی بر اساس نرخ امروز در جابه جایی هر دلار حدود ۵۰۰ تومان سود می کنند.

کارشناسان معتقدند ورود بی حساب ارز و بدون نظارت مراجع قانونی ضمن آسیب به اقتصاد کشور می تواند زمینه سودجویی عده ای برای توزیع دلارهای تقلبی در کشور را فراهم کند .

به همین دلیل هشدار می دهند که خرید ارز از منابع غیر قاونی می تواند آسیب جدی به منافع مردم وارد سازد لذا بهتر است شهروندان در اینگونه امور دقت بیشتری به خرج دهند.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شائبه درآمد ارزی دولت و تبلیغات انتخاباتی
شنبه 15 مهر 1391 ساعت 1:16 | بازدید : 696 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

رییس کمیسیون اصل نودم مجلس با تاکید براینکه درجریان بررسی تخلفات ارزی و اخلال دربازار ارز افرادی شناسایی و دستگیر شدند، گفت: پرونده رسیدگی به تخلفات ارزی و دلایل کاهش ارزش پول ملی و نوسانات بازار ارز تا دو هفته دیگر در کمیسیون اصل نودم مجلس نهایی خواهد شدمحمد علی پورمختار، درباره شائبه دلالی دولت برای کسب درآمد بیشتر و هزینه آن درتبلیغات انتخاباتی گفت: این شائبه بین نمایندگان و کارشناسان وجود دارد اما ما به عنوان عضو کمیسیون اصل نود نمی توانیم قضاوت کنیم.
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ درمجلس شورای اسلامی افزود: موضوع تخلفات ارزی و سیاست های دولت دراین راستا با دعوت از کارشناسان اقتصادی و مسئولین بانکی بررسی شد ودرجریان رسیدگی اقداماتی صورت گرفت وتعدادی از اخلال گران دستگیر شدند.
وی درباره ریشه نوسانات بازار ارز به خانه ملت گفت: از دو الی سه ماه پیش ارز مورد نیاز واردکنندگان و تولیدکنندگان و حتی تقاضاهای خرد ارز تامین نشدو همین منجر به انباشت نیازهای ارزی شد.
پورمختار ادامه داد: با توجه به تقاضای بالای ارز و انباشت تقاضا طی چند روز گذشته باعرضه ارز شاهد هجوم متقاضیان ارز به بازاربودیم که دراین میان از سوی عده ای بازار سفته بازی ارز ایجاد شد.

رییس جمهور مسئول مستقیم نوسانات بازار ارز است
رییس کمیسیون اصل نودم مجلس تاکید کرد: مسئول مستقیم پاسخگویی به نوسانات بازار ارز شخص رییس جمهور است و درراستای سوال از رییس جمهور مجلس درجلسات هفته آینده خود به طور جدی ورود پیدا خواهد کرد.
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ درمجلس اظهارداشت: پرونده رسیدگی به تخلفات ارزی و دلایل کاهش ارزش پول ملی و نوسانات بازار ارز تا دوهفته دیگر درکمیسیون اصل نودم مجلس نهایی خواهد شد و تقریبا ۷۰ درصد از کاربررسی انجام شده است.
رئیس کمیسیون اصل نودم مجلس افزود: برخی افراد ارز را با نرخ مرجع دریافت می‌کنند ولی یا آن را هزینه نمی‌کنند و یا با اسناد سوری آن را تبدیل می‌کنند و ارز دریافتی را در جای دیگر به جریان می‌اندازند و یا به سفته بازی می‌پردازند که البته درمورد همه این موارد هم گزارش‌هایی به کمیسیون ارجاع شده است.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


در خیابان‌های اطراف بازار تهران چه گذشت
شنبه 15 مهر 1391 ساعت 1:16 | بازدید : 612 | نویسنده : حمید | ( نظرات )
تجمعات پراکنده امروز تهران که در برخی خیابان های منتهی به بازار تهران دیده می شد منجر به بروز ترافیک نسبتا سنگین در این مناطق شد که مشکلاتی را برای عبور و مرور مردم ایجاد کرد.برخی مناطق تهران در حوالی بازار و مراکز خریدوفروش ارز و سکه از صبح امروز چهار شنبه وضعیت بی ثباتی داشته و برخی اعتراضات پراکنده باعث تعطیلی اصناف شده است.

 
نیروهای امنیتی و انتظامی از ظهر امروز با حضور در این مناطق سعی در ایجاد آرامش در این مناطق و بازگرداندن شرایط عادی به این مناطق کردند.

 
ماموان انتظامی اقدام به برخورد و دستگیری با عوامل تحریک کننده داشتند و سعی کردند افراد حاضر در تجمعات پراکنده را متفرق کنند.

 
تجمعات پراکنده امروز تهران که در خیابان های فردوسی، چهارراه استانبول،منوچهری،میدان امام خمینی دیده می شد منجر به بروز ترافیک نسبتا سنگین در این مناطق شد که مشکلاتی را برای عبور و مرور مردم ایجاد کرد.

 
حضور نیروهای انتظامی در همه مناطق مرکزی تهران چشم گیر بود.

 
همچنین امروز صبح تعدادی از اخلال گران بازار و دو تبعه یکی از کشورهای اروپایی که با ظاهر توریست در ناارامی های تهران مشغول جمع آوری اخبار بودند توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

 
در همین رابطه سرهنگ خلیل هلالی ظهر امروز در خصوص تعطیلی بخشی از بازار تهران گفت: همیشه جمعیت شناوری در بازار حضور دارند . حضور چند نفر و تماشای اوضاع دلیل بر تجمع و تعطیلی نیست و خبری تاکنون در خصوص تعطیلی بازار نداشته ایم.

 
وی در خصوص برخورد با اخلالگران نظام اقتصادی گفت: بر اساس قانون هر واحد صنفی بر اساس نظر اتحادیه می تواند تا 15 روز بسته باشد اما اگر فردی به منظور اخلال در نظام اقتصادی یک روز نیز مغازه خود را تعطیل کند مرتکب جرم شده و مرجع قضایی در صورت تشخیص اخلالگری با این افراد برخورد می کند.
هم اکنون اوضاع در این مناطق آرام گزارش می شود.
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


سكه‌بازي كنيم يا مسكن بخريم؟
شنبه 15 مهر 1391 ساعت 1:15 | بازدید : 895 | نویسنده : حمید | ( نظرات )
توصيه مي‌شود دارندگان سكه بيشتر از اين طمع نكنند و اگر در اين گروه افرادي هستند كه دارند نسبت به خريد آپارتمان مورد نيازشان تاخير ايجاد مي‌كنند، تاخير بيش از اين جايز نيست؛ چون تغيير وضعيت بازار حتمي است.در بازار مسكن مثل سال‌هاي گذشته، اشتياق پررنگي براي خريد آپارتمان وجود ندارد. منشأ اين كم‌فروغي بازار ملك اگر حاشيه‌نشيني سرمايه‌دارها و سوداگران مسكن باشد؛ تاحدودي طبيعي است اما علاوه بر پولدارها، متقاضيان كم‌بضاعت كه همواره پاشنه درب بنگاه‌هاي املاك را براي يافتن خانه‌هاي مناسب با قدرت خريدشان، برمي‌داشتند نيز اين روزها تمايلي براي خريد مسكن از خود نشان نمي‌دهند. وضعيت عجيبي در بازار مسكن حاكم شده است كه در اثر آن نوعي ركود در معاملات برقرار شده است.

آيا ركود نتيجه افزايش قيمت مسكن است؟


پاسخ، كاملا منفي است. در يك‌سال اخير نرخ رشد قيمت مسكن به مراتب كمتر از نرخ رشد سال‌هاي قبل بوده بنابراين در حالت طبيعي بايد ميزان تقاضاي كنوني در بازار با توجه به انباشت سال‌هاي گذشته، بيشتر از سال‌هاي قبل باشد؛ اما اينطور نيست. با اين حساب آيا جذاب‌تر از مسكن براي مردم پيدا شده است كه افراد ترجيح مي‌دهند در دوره‌اي كه آينده بازار مسكن و قيمت‌ها نامشخص است، براي مدتي قيد صاحب‌خانه شدن را بزنند و نقدينگي‌شان را در جاي ديگري سرمايه‌گذاري كنند؟

پاسخ كاملا مثبت است. در يك‌سال اخير از آنجا كه شتاب رشد قيمت سكه طلا بدجور تند شده و حتي از سال۹۰ هم بالا زده، تقريبا تمام اقشار مختلف جامعه -چه عوام، چه سرمايه‌دارها، چه گروه‌هاي خاص و حتي قشر تحصيلكرده و ضعيف به لحاظ درآمد سالانه- درصدد برآمده‌اند نقدينگي‌ در اختيارشان را براي خريد سكه هزينه يا بهتر است گفته شود، در راه سكه سرمايه‌گذاري كنند. در اين راه تازه‌ تاسيس افراد با كمترين ميزان پول نقد و افرادي با بيشترين پول، سكه طلا خريداري مي‌كنند و هر روز با نوسان خوشايند منحني افزايش قيمت طلا، حساب اندوخته‌شان را به روز مي‌كنند. در حال حاضر دومينوي خريد سكه طلا به طرز جالبي مسري شده است چون كه در خانواده‌هاي پرتعداد، كافي است يكي از اعضاي خانواده در مدت يك‌ماه ۲۰ درصد از محل خريد سكه سود كرده باشد و آن را نقل مجالس آخر هفته‌ ديدوبازديدهاي خانوادگي كند! در اين صورت مابقي اعضا تشويق مي‌شوند به جمع سرمايه‌گذاران بازار سكه پيوند بخورند. حال و هواي طلا باعث سرگيجه در بازار مسكن شده است. اين سرگيجه البته براي برخي فوق‌العاده پرمعنا است. براي پي‌بردن به اثر واقعي سرمايه‌گذاري در بازار سكه در مقايسه با بازار مسكن، نمونه‌اي از يك دوره ۵ساله نوسان قيمت سكه و قيمت مسكن را با هم مرور مي‌كنيم. در سال ۸۵ هر عدد سكه تمام‌بهار ۱۵۰ هزار تومان ارزش داشت. همان زمان قيمت هر متر مربع واحدمسكوني در تهران ۸۰۰ هزار تومان بود. اختلاف قيمت سكه با قيمت مسكن در سال۸۵ به اين صورت بود كه يك متر واحدمسكوني ۸ برابر يك عدد سكه ارزش داشت. اين فاصله موجب شده بود در سال۸۵ همه براي خريد ملك از خود اشتياق نشان دهند كه نتيجه آن بحران مسكن در سال۸۶ و افزايش ۸۱ درصدي قيمت‌ها شد. در سال۸۵ شرايط سياسي و اقتصادي كشور بهتر از اوضاع كنوني بود و در نتيجه ميل به سرمايه‌گذاري در بازار املاك بالا بود. اكنون بعد از گذشت ۶ سال، شرايط بازار كاملا عكس شده است. قيمت سكه از ۱۵۰ هزار تومان به يك ميليون تومان رسيده و قيمت مسكن نيز از مترمربعي ۸۰۰ هزار تومان به دو ميليون و ۲۰۰ هزار تومان تبديل شده است. قيمت سكه در عرض ۶ سال با ۶۰۰ درصد افزايش، ۷ برابر شده اما قيمت آپارتمان در اين مدت فقط ۲۰۰ درصد زياد شده و حدود ۳ برابر افزايش يافته است. كسي كه در سال۸۵ معادل ۲۰ ميليون تومان سكه طلا (۱۳۳ قطعه سكه تمام‌بهار) در اختيار داشته بود اگر آن زمان سكه‌ها را به پول نقد و سپس به ملك تبديل مي‌كرد فقط مي‌توانست ۲۵ متر از يك آپارتمان را صاحب شود اما همان شخص اگر سكه‌هايش را امروز بفروشد، قادر است به راحتي يك آپارتمان ۵۰متري سه چهار سال ساخت در تهران خريداري كند و در آن ساكن شود. به همين راحتي! پس با اين حساب، آيا كسي كه مي‌خواهد صاحب خانه شود اول بايد سكه بخرد و بعد از ۵سال سكه‌هايش را بفروشد و با پول آن ملك بخرد؟

اين پرسش دقيقا به اشتباهي برمي‌گردد كه اين روزها عمده سرمايه‌گذاران بازار سكه طلا را به مسير انحرافي كشانده است.
همه كارشناسان اقتصادي در شرايط حاضر معتقدند، در بازار سكه حباب بزرگ قيمتي شكل گرفته كه به محض تثبيت شرايط كلان اقتصادي، آنچنان تركيدني انجام دهد كه بسط سرمايه‌گذارها را براي مدت‌هاي نامعلوم به هم خواهد ريخت. به عبارت ساده‌تر اتفاقي كه در فاصله سال‌هاي ۸۵ تا ۹۱ براي دو بازار سكه طلا افتاد، به احتمال خيلي خيلي زياد به صورت معكوس در فاصله‌هاي سال۹۱ تا چند سال آينده خواهد افتاد. حباب قيمت مسكن شكل گرفته در اواخر سال۸۵ و ابتداي سال۸۶، طي سال‌هاي اخير در حال تخليه بود و به همين خاطر، اندازه رشد قيمت مسكن در ۵ سال گذشته كمتر از اندازه رشد قيمت سكه بود. از طرف ديگر سكه در اين روزها به دليل اوضاع كلان اقتصاد، حبابي شده است. اما هيچ تضميني براي ادامه اين وضعيت وجود ندارد. بنابراين توصيه مي‌شود دارندگان سكه بيشتر از اين طمع نكنند و اگر در اين گروه افرادي هستند كه دارند نسبت به خريد آپارتمان مورد نيازشان تاخير ايجاد مي‌كنند، تاخير بيش از اين جايز نيست؛ چون تغيير وضعيت بازار حتمي است.
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


قیمت جهانی طلا سال آینده به بیش از 2113 دلار خواهد رسید
شنبه 15 مهر 1391 ساعت 1:14 | بازدید : 650 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

سایت طلا : دوچ بانک آلمان در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد قیمت جهانی هر اونس طلا سال آینده به بیش از 2113 دلار خواهد رسید بانک آلمان افزود دخالت فدرال رزرو آمریکا و اجرای سیاستهای انبساطی پولی بیشتر از سوی بانکهای مرکزی بزرگ جهان تاثیر زیادی بر ادامه روند صعودی قیمت طلا در سال آینده خواهد داشت .

بر این اساس دوچ بانک در بیانیه ای اعلام کرد اجرای سیاستهای انبساطی جدید از سوی فدرال رزرو آمریکا اطمینان ما را نسبت به ادامه روند صعودی قیمت طلا در ماههای آینده بیشتر کرده است .

بر این اساس گزارش سایت طلا به نقل از این منبع خبری، دوچ بانک آلمان همچنین پیش بینی کرد قیمت نفت سبک آمریکا نیز سال آینده با 9.4 درصد رشد به بیش از 104.75 دلار خواهد رسید و قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز با 9.1 درصد رشد به بیش از 113.50 دلار می رسد .

این گزارش افزود کاهش ظرفیت مازاد تولید نفت اوپک و رشد تقاضای جهانی انرژی تاثیر زیادی بر افزایش قیمت نفت در سال 2013 خواهد داشت .
 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

چه مطالبی را با توجه به اینکه وبلاگ اموزشی است نیاز است بیشتر به آن بپردازیم متشکرم

آرشیو مطالب
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 891
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 109

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 192
:: باردید دیروز : 255
:: بازدید هفته : 1034
:: بازدید ماه : 1034
:: بازدید سال : 20109
:: بازدید کلی : 140650