بورس و اوراق بهادار، بازاریابی داخلی و خارجی، اقتصادی، مدیریت، بازرگانی، قوانین امور گمرکی
تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
افشای بند جنجالی از قرارداد کی روش
پنج شنبه 13 تير 1392 ساعت 2:56 | بازدید : 630 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

افشای بند جنجالی از قرارداد کی روش

پولی که فیفا در نظر دارد، مبلغی را به کی روش اختصاص دادیم که حالا بعدا در مورد درصد آن صحبت می کنم.» این صحبت های علی کفاشیان با خبرگزاری فارس است.

درست بعد از اینکه اعلام کردند مرحله اول پاداش کی روش پرداخت شد. رییس فدراسیون فوتبال پس از اینکه از وزارت ورزش برای پرداخت قسمتی از پاداش کی روش کمک گرفت این مصاحبه را انجام داد. حالا شنیده می شود درصدی که کفاشیان از فاش کردنش طفره رفت 10 درصد کل پاداش ایران برای صعود به جام جهانی است. گفته می شود کارلوس کی روش طبق بندی از قرارداد خود با فدراسیون مبلغ قابل توجهی از پاداش تیم ملی را هم دریافت خواهد کرد.

فدراسیون جهانی فوتبال برای صعود در هر کدام از مراحل جام جهانی مبلغی را در نظر می گیرد. یعنی تیمی که از مرحله اول مقدماتی به مرحله دوم صعودکند درآمدی دارد و تیمی که به مرحله نهایی جام جهانی در برزیل برسد هم درآمدی جداگانه دارد. در مسابقات جام جهانی هم اوضاع به همین منوال است و صعود از مرحله گروهی درآمدی برای هر کشوری دارد. این طور که شنیده می شود درآمد فدراسیون فوتبال از حضور در مرحله نهایی جام جهانی حدود 8 میلیون پوند است.

پولی که بعد از مسابقات جام جهانی پرداخت خواهد شد و 10 درصد آن یعنی 800 هزار پوند به کارلوس کی روش می رسد. پوند به قیمت امروز بازار آزاد 5100 تومان است و رقم پاداش کی روش به 4.080.000.000 تومان می رسد. این البته تنها پاداش صعود برای کی روش نیست. او طبق قراردادش مقداری پاداش نقد برای صعود دریافت کرده و باقی را هم در آینده می گیرد.

پرداخت پاداش کی روش البته یکی از معضلات فدراسیون فوتبال در چند وقت اخیر بوده، تا حدی که کفاشیان بعد از صعود تیم ملی اعلام کرد که برای ادامه قرارداد باید با کی روش به توافق برسند.

اینطور که به نظر می رسد فدراسیون فوتبال مشکلات مالی بزرگی دارد و فقط توانایی پرداخت قرارداد کی روش به صورت 3 ماه یک بار را دارد. صعود تیم ملی به جام جهانی به صورت خودکار مبلغی به قرارداد او اضافه کرد که شنیده می شود فدراسیون با کمک وزارت ورزش آن را پرداخت کرد.

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


احمدی‌نژاد "زمین سوخته" برجا می‌گذارد؟
پنج شنبه 13 تير 1392 ساعت 2:55 | بازدید : 535 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

احمدی‌نژاد "زمین سوخته" برجا می‌گذارد؟

آقای احمدی نژاد باید بداند در روزهای پایانی حق ندارد برای دولت آینده ایجاد مشکل کند. آن هم دولتی که با رای اکثریت قاطع مردم روی کار آمده و شخص پیروز از مجموع 5 کاندیدای دیگر آرای بیشتری کسب کرده است.»

استخدام های فله ای، به کارگیری حداکثری بودجه نهادها و سازمان ها، برکناری برخی مدیران میانی و جابه جایی ها پر هزینه در یک ماه اخر دولت نگرانی های فراوانی را ایجاد کرده است.

ناظران سیاسی درباره این اقدام های دولت هشدار داده اند. روزنامه بهار در سرمقاله امروز خود در این باره نوشت: «آنچه این روزها از بعضی تصمیم‌ها و اتفاقات در ادارات و موسسات دولتی شنیده می‌شود، در صورت صحت؛ فاجعه‌آمیز و تاسف‌آور است. موج استخدام‌های فله‌ای و بی‌ضابطه، بعضی واگذاری‌های شتابزده، جابجایی مدیران در سطوح میانی همچون تغییر 5 رئیس دانشگاه تنها در عرض یک هفته و تصمیم‌هایی که جز ایجاد بار سنگین مالی برای دولت آینده پیامدی نخواهد داشت، دلایلی کافی برای اثبات فاجعه‌آمیز خواندن روند انتقال قدرت از دولت دهم به دولت آینده است.»

سرمقاله نویس بهار این اقدامات را یادآور جمله چند ماه پیش احمد توکلی دانست. چند ماه پیش احمد توکلی در اظهارنظری راجع به رویکرد دولت در ماههای پایانی گفته بود: «احمدی نژاد قصد دارد زمین سوخته تحویل دهد.» این رویکرد یادآور استراتژی قدیمی اشغالگران است که براساس آن، در صورت اجبار به عقب‌نشینی از سرزمین‌های اشغالی، جز زمین سوخته نباید برجا گذاشت!

غلامعلی جعفرزاده عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با فرارو درباره اقدامات اخیر دولت دهم گفت: «بنده اراده کرده بودم به چند دلیل دیگر در مورد آقای احمدی نژاد صحبت نکنم. یکی اینکه متاسفانه آقای احمدی نژاد دیگر اصلاح پذیر نیست و ما از ایشان ناامید شدیم؛ گرچه بنده به آقای احمدی نژاد گفته بودم اگر همین روزهای آخر هم توبه کند خدا قبول می کند و کمی کارهای خوب انجام بدهد تا در دل مردم خاطره خوش از وی به جا بماند.»

وی ادامه داد: «بنده نمی خواهم بگویم آقای احمدی نژاد زحمتی نکشید، اما این رفتار و کردار تمام زحمات ایشان را بر باد می دهد؛ اگرچه امیدوارم این اتفاق نیفتد.»

این نماینده مجلس گفت: «آنچه مشخص است اقدامات دولت فقط در حوزه هایی که گفته شد نیست و ایشان اکنون یکسری پول هایی را با عنوان مطالبه و غیره توزیع می کند و روندی را طی می کند که دولت بعدی تنها با یکسری خرابکاری روبرو شود.»

وی با بیان اینکه دولت به واقع مترصد این است که زمین سوخته تحویل دولت بعدی دهد گفت: «بنده فکر می کنم مجلس باید بلافاصله پس از اتمام تعطیلی به این مسئله ورود پیدا کند.»

جعفرزاده گفت: «ما 66 تخلف عمده از آقای احمدی نژاد در اختیار داریم که فعلا سه یا چهار مورد آن را به دادگاه ارجاع دادیم. ما کوتاه نخواهیم آمد و تا هر زمان که طول بکشد پرونده های تخلف دولت را به مرور تحویل مراجع قضایی خواهیم داد و اینگونه موارد هم که به آن اشاره شد جزو تخلفات ایشان است.»

وی ادامه داد: «آقای احمدی نژاد باید بداند در روزهای پایانی حق ندارد برای دولت آینده ایجاد مشکل کند. آن هم دولتی که با رای اکثریت قاطع مردم روی کار آمده و شخص پیروز از مجموع 5 کاندیدای دیگر آرای بیشتری کسب کرده است.»

وی افزود: «بنابراین این رویکرد دولت نوعی ضربه زدن به احساسات مردم و نادیده گرفتن خواست مردم است.»

این نماینده اصولگرای مجلس خاطرنشان کرد: «متاسفانه آنچه از آقای احمدی نژاد بار آمده فعلا خرابی است؛ و ما تا چندین دوره فقط باید خرابی های آقای احمدی نژاد را ترمیم کنیم.»

جعفرزاده ضمن تاکید بر اینکه پس از پایان دولت سایر تخلفات آقای احمدی نژاد نیز در دادگاه رسیدگی خواهد شد گفت: «در حال حاضر 66 تخلف عمده از شخص آقای احمدی نژاد داریم. بنده دولت ایشان را نام گذاری نمی کنم چون سایر وزرا تقصیری ندارند و سرباز بودند؛ البته اگر دستور خلافی را اجرا کردند اکنون باید پاسخگو باشند. اما دولتی وجود نداشت و تمام دولت یک نفر بود و آن فرد، احمدی نژاد بود.»

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ریاست جمهور منتخب
پنج شنبه 13 تير 1392 ساعت 2:42 | بازدید : 666 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

اقای روحانی ریس جمهور منتخب :

باید نسبت به انتخاب حسن روحانی به عنوان یک رییس جمهوری اصلاح طلب در چشم انداز روابط آتی ایران- آمریکا محتاط بود؛ باید دید این انتخاب برای آینده روابط این دو کشور چه معنایی خواهد داشت.  اول اینکه باید از توهم پردازی نسبت به هرگونه نتیجه احتمالی که این انتخابات به وجود خواهد آورد، اجتناب کرد. به هرحال حسن روحانی شخصیتی برخاسته از نظام جمهوری اسلامی است و در عین حال نشان داده است که از مدافعان جدی حقوق هسته ای ایران است. از این رو روند مذاکرات میان ایران و 1+5 یک شبه حل وفصل نخواهد شد. اما نمی توان منکر این واقعیت هم شد که <<حسن روحانی>> میانه روترین انتخاب موجود در فهرست نامزدهای ریاست جمهوری بوده است و این فاصله میان او و سایر نامزدها نشان دهنده بحث ها و مناظرات جدی است که حول ماهیت رابطه ایران با جهان جریان دارد. با توجه به سطح بی اعتمادی که در روابط ایران و آمریکا وجود دارد، آمریکا چندان کاری نمی تواند برای پیشبرد برنامه های مورد علاقه خود داشته باشد. اما همانطورکه پیش تر هم دیده بودیم آمریکا می تواند اقداماتی را در مقابل کسانی که راه را بر هرگونه مصالحه و آشتی سد کرده اند، انجام دهد. با توجه به سطح بالای حساسیت در مورد مساله روابط ایران و آمریکا، ما باید با نهایت دقت از انجام هر اقدامی که می تواند آسیب احتمالی را به وجود آورد، اجتناب کنیم؛ اقدامی مثل تندتر کردن لحن کنگره در توسل به زور علیه ایران. نباید درباره نتیجه انتخاب <<باراک اوباما>> دچار وهم شد. باراک اوباما فردی از درون نظام ایالات متحده آمریکاست و از مدافعان جدی نهاد های امنیتی. او از اعضای جریان اجماع دوحزبی در مورد امنیت آمریکاست. مداخلات نظامی خارجی و برنامه های مراقبتی مخفیانه

 

      به سرعت کنار گذاشته نمی شوند. اما واقعیت این است که انتخاب میانه روترین فرد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا[باراک اوباما] هم نشان داد که در درون آمریکا نیز بحث های جدی در مورد ماهیت روابط آمریکا با جهان در جریان است. حسن روحانی نیز کمابیش نشان دهنده چنین موقعیتی در ایران است: او اوبامای سیاست امروز در ایران است؛ بهتر از دیگر گزینه هاست و درعین حال انتخابی است که نه نماینده شکاف بزرگی با سیستم است و نه تغییر بنیادینی به همراه دارد. بنابراین نباید انتخاب او را شگفت انگیز و عجیب تعبیر کرد. سیاستمدارانی که نماینده تغییرات بنیادین و تند هستند، به ندرت انتخاب می شوند. نه در آمریکا و نه در ایران شانسی برای چنین سیاستمدارانی وجود ندارد.

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ماهواره
پنج شنبه 13 تير 1392 ساعت 2:40 | بازدید : 1199 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

ماهواره

واقعیت این است که مبارزه با ماهواره نتیجه نداده و همچنان پشت بام های ملت در تصرف دیش های براق است. حالا که روزگار شفاف سازی فرا رسیده، ترس از <<اسمشو نیار>> هم معنا ندارد. اگر ماهواره مشکل جدی است &ndash; که به نظرم هست &ndash; حرف نزدن و به روی خودنیاوردن، دردی را درمان نمی کند و چیزی از جدی بودن مشکلاتش کم نمی کند. <<واقع بینی>> را نباید فدای تعارفات سیاسی و شور و حال انتخاباتی کرد. اگر بخواهیم اوضاع را سامان دهیم و به قول روزنامه نگاران، قطار از ریل خارج شده اقتصاد و سیاست و فرهنگ را به ریل اصلی شان برگردانیم، چاره ای نداریم جز اینکه در اول قدم واقع بین باشیم و همه چیز را آنچنانکه هستند &ndash; نه آنچنانکه دلمان می خواهد - ببینیم. واقع بینی دوای اصلی درد های مزمن مملکت است و اتفاقا نیاز جدی اصولگرایان هم همین واقع بینی است. (آنها از همین طریق است که می توانند خود را نقد کنند و جایگاه خود را در مناسبات سیاسی امروز بازتعریف کنند.)   

     

           یکی از اموری که حتما و باید با واقعیتش کنار بیاییم و از همه جوانب بررسی اش کنیم <<ماهواره>> است. لااقل به تجربه نیز دریافته ایم که ممنوعیت و حرمت و جرم بودن دیش و ریسیور چیزی از اثرگذاری رسانه های خارجی کم نکرده و حتی جلوی گسترش شان را هم نگرفته. حرفی که ما چند سال پیش با صدای بلند می گفتیم و دلسوزانه به پلیس و نهادهای تصمیم گیر انذار می دادیم که از راه عملیات راپل و پارازیت نمی شود جلوی ورود و توسعه ماهواره را گرفت. حالا به تجربه و با پرداخت هزینه ثابت شده که حقیقتا نفی و انکار و <<اسمشو نبر>> راه به جایی نمی برد. حتی برنامه سازان صداوسیما هم به دلایل بسیار نتوانستند از پس برنامه های دم دستی شبکه های ماهواره بربیایند و توجه مخاطبان را به سمت خود برگردانند. من درباره تلویزیون و روش های مبارزه با ماهواره بحث نمی کنم بلکه فقط دارم شما مسوولان امر را متوجه این نکته مهم و اساسی می کنم که ماهواره ها مهم اند و در جریان های سیاسی و اتفاقات مهم و سرنوشت ساز تاثیر دارند. البته در این تاثیر گذاری نباید مبالغه کرد، اما دست کمش هم نباید گرفت. واقعیت این است که ماهواره به بلندگوی پرسروصدای طیف گسترده ای از ضدانقلاب و تبعیدی ها و خط قرمزی ها و برنامه سازان ماهواره که از ایران دورند و دسترسی به فعالان سیاسی داخل ندارند تبدیل شده است. فعالان سیاسی داخل هم محذوریت های بسیاری دارند که در مباحث ماهواره ای شرکت نکنند و از طریق این رسانه ها حرف نزنند. اما این محذوریت به نفع جریان های سیاسی ای می شود که اگر اسم معاند و ضدانقلاب و برانداز رویشان نگذاریم، مدافع جمهوری اسلامی هم نمی توانیم صدایشان کنیم. چون شبکه های ماهواره در ایران جایگاه و پایگاه ندارند، منابعشان هم محدود و کانالیزه است. البته بعضی اوقات توانایی ژورنالیستی شان قابل توجه است اما در خیلی از اوقات اطلاعات مغلوط، قاطی اخبار و تحلیل خود می کنند. مثلا همین چند شب پیش عکس خانم ابتکار را نشان می دادند و درباره الهه راستگو خبر می خواندند. شب شمارش آرا هرکس پای ماهواره نشسته باشد عرض مرا تایید می کند که از هر صد خروار تحلیل، صد گرم هم حرف حساب  گیر کسی نیامد. گفت آنچه در جوی می رود آب است، آنچه در چشم می رود خواب است، من خودم تحلیلگران بسیاری دیدم که از فهم رفتار رای دهنده ها عاجز شده بودند و ناچار شلیل و ماست را به هم پیوند می دادند تا به بیننده ها بقبولانند که همچنان تحلیلشان و رای نظرشان در تحریم پابرجاست. یک تحلیلگر آنقدر با اوضاع داخلی ایران بیگانه بود که عوامانه حرف می زد و داستان می بافت که فلان داوطلب، داماد یکی از

|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


13 رفتار زشت برخی از ایرانی ها!
پنج شنبه 13 تير 1392 ساعت 2:37 | بازدید : 654 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

13 رفتار زشت برخی از ایرانی ها!

برای سال و ماه جدید در جامعه و جمع خودمانی خودتان، پیشنهاد می شود به این نکته ها در رفتار و روابط بین فردی خویش توجه کنید.

البته توجه داشته باشید که در این روزگار، همه حرف خوب می زنند اما آنچه برای دیگران توصیه، نصیحت و سخنرانی می کنند در عمل ناقص اجرا می شود. درست مثل روشنفکری ایرانی، که مثل بعضی چیزهای دیگر در مملکت ما، ناقص متولد شده است؛ مرور رفتار زشتی که به جهت تکرار تبدیل به فرهنگ فردی ما شده است. اما با کنار گذاشتن آنها می توان دنیای جدیدی را برای خود و کائنات ساخت .

1. هیچکس عقل کل نیست

در این جهان و بین مخلوقات خداوند، از شما بهتر نیز وجود دارد. بعضی از ما تصور می کنیم خدا فقط ما را با نهایت درایت و تفکر آفریده است. نشانه دانایی؛ اقرار به نادانی و ناتوانی در برابر دانش حقیقی کائنات است. در بارگاه حضرت عشق، آنها که ندانستند، به نادانی خویش اعتراف کردند اما شیطان که فرشته مغرور خداوند بود به تصور دانایی خویش، جاهلانه عمل کرد.

2. با یک بار دیدن یک نفر، قضاوت نکنیم

یکی از کارهای زشتی که معمولاً ما انجام می دهیم، قضاوت غیر عادلانه درباره افرادی است که شاید فقط یک بار آنها را دیده باشیم! این نهایت ظلم در حق شخصی است که نمی شناسیمش. آن قدر مطمئن قضاوت می کنیم و به شایعات دامن می زنیم! هیچ اشکالی ندارد که در اظهارنظرهایمان درباره سایرین، عجله نکنیم و برای حرمت و آبروی افراد احترام قائل شویم.

3. کارشناس چند رشته نباشیم

یک اتفاق زشت در کشور ما خود متخصص انگاری خودمان در زمینه های مختلف است. راستی چرا در بیست موضوع متعدد، یک نفر ثابت احساس می کند که خبره است؟ شاید این نیز شهامت بخواهد که وقتی فردی در موضوعی از ما سوالی پرسید، به او بگوییم که «نمی دانم، بلد نیستم، نیاز به تحقیق و مطالعه دارم».

4. مصرف زیاد، نشان شخصیت هست؟

خارج شدن از جاده اعتدال و میانه روی در هر زمینه ای زشت است. خود را اسیر مارک ها و برندها کردن، بسیار زشت است. بعضی از همسران و مادران ما، آن قدر درگیر وسواس تمیزی و مرتب بودن می شوند که فراموش می کنند، روح زندگی خانوادگی شان، در حال مرگ است! درست و به اندازه مصرف کردن را جایگزین بیماری خرید مدل های جدید کنید.

5. همیشه فقط حق با ماست؟

همه حق دارند در مسیر احقاق حق خود، تلاش کنند. اما زشتی رفتار برخی از ما این است که همواره حق خود می دانیم که در هر مجادله ای، تصور کنیم حق با ماست. برای لحظه ای به موضوع فکر کنید که چند بار جمله «من اشتباه کردم حق با شماست» را شنیده اید؟ زشت است که فردی همیشه حق را برای خویش بداند!

6. تفریحی، معتاد هیچ چیز نشویم

خیلی از زشتی های جهان شوخی شوخی جدی می شود. تمام سیگاری ها و معتادان هیچ وقت فکر نمی کردند قرار است در مرداب رفتاری گرفتار شوند که خارج شدن از آن انگیزه مردانه و سلیقه زنانه می خواهد. پس حواس مان به رفقای نارفیق و تفریحاتی که مثل از چاله در چاه افتادن است باشد. این نیز رفتار زشتی است که علیرغم دانستن مان، اما به دلایل مختلف به هر پدیده سرگرم کننده معتاد شویم حتی اگر آن چیز ساعت ها تلویزیون نگاه کردن باشد، که بی تردید به ضرر ماست.

7. فقط منافع خودمان را جدی نگیریم

همه آنها که زباله اتومبیل خود را در خیابان یا در قلب طبیعت رها می کنند باور دارند که منافع شخصی شان مهمتر از منافع جمعی و ملی است. اگر منافع جمعی ما کمی مهمتر از تامین نیازها و خواسته های خودمان بود بسیاری از کارهای زشتی که تاکنون بعضی از ما انجام داده ایم دیگر اجرایی نمی شد، خلاف های رانندگی سرعت ها و سبقت ها را به خاطر بیاورید. بسیاری از حوادث جاده ای به بهانه و دلیل اجابت منافع آنی و فردی افراد است.

8. به بهانه انجام احکام، اخلاق را فراموش نکنیم

با آن همه خدای کوچک و بزرگی که بیش از ظهور آخرین پیامبر الهی در مکه وجود داشت و سختگیری بزرگان قریش جهت انجام احکام و رفتارهای خاص مورد نظرشان، چه دلیل موجب ایجاد ضرورت بعثت پیامبر اعظم (ص) و نیز پذیرش دین جدید در بین مردم شد؟ حلقه مفقوده بشر در آن زمان و شاید اکنون، مفهوم «اخلاق» است. اخلاق، دلیل بعثت و ارسال رسالت جدید بوده و هست. حال آیا می شود به بهانه اجرای احکام، اخلاق را کنار گذاشت؟

9. تغییر از دیگران شروع نخواهد شد

با همه اشکالاتی که اطراف ما وجود دارد اما گروهی فکر می کنند برای اصلاح امور باید اتفاقی از بالا رخ دهد. انگار ما خود نمی توانیم مبنای تغییر باشیم. برای برطرف کردن زشتی نباید به سایرین و تلاش از ما بهتران متکی بود. این نیز یک رفتار زشت است که ما گناه همه ضعف ها را به گردن دیگران بیندازیم و نیز جهت تحول، توقع داشته باشیم که دولت مثلاً افسردگی یا ناآرامی روحی و نداشتن برنامه برای شادی و تفریح پایان هفته ما را تغییر دهد.

10. فردای طبیعت را فدای هوس امروزمان نکنیم

گاهی برخی از ما فراموش می کنیم که طبیعت، امانت و هدیه الهی برای همه نسل هاست. اما بعضی افراد باور دارند که حرمت یک دیگ براساس جوشیدن یا نجوشیدن برای ما تعیین می شود. کنار دریا، میان جنگل و حتی در کوچه منتهی به خانه مان، بی توجهی به طبیعت و آلودگی زیست محیطی، نوعی خودکشی و دیگر کشی است.

11. دروغ مصلحتی، با هر منطقی مصلحت نیست

در ادبیات دینی ما بی نمازی، بی حجابی، بی محاسنی و خیلی بدی های دیگر؛ دشمنی با خدا و بدترین گناه، ذکر نشده بلکه دروغ و دروغگویی عنوان شده است. پس به هیچ بهانه ای نمی توان دروغ گفت: دروغ برای هر کسی و به خصوص برای کسی که خود از زشتی دروغ می گوید زشت تر است اما کسی که خود مدعی زشتی دروغ و همچنین گوینده دروغ است در واقع دروغ و دروغگویی را برای دیگران زشت می داند و نه برای خود. چنین فردی با دروغ دیگر سعی می کند دروغ ثابت شده خویش را کتمان کند.

12. اخمو و عصبانی بودن، نشانه وقار نیست!

یک رفتار زشت که به جهت تکرار زیاد، متاسفانه به عادت و فرهنگ فردی ما تبدیل شده؛ خود درگیری مزمن است. همیشه اخمو بودن و با عصبانیت برخورد کردن، ما را از دیگران جدا می کند. اگر مدیر یا بزرگتر یک خانواده هستید، بد نیست که شخصیت خود را از عینک دیگران ببینید. جدی بودن با عصبانی بودن متفاوت است. معمولاً آدم هایی که ایست قلبی یا سکته قلبی می کنند همان هایی هستند که با لبخند قهر کرده اند.

13. کمتر حرف درست بزنیم و بیشتر درست عمل کنیم

در روزگاری که همه حرف خوب می زنند، خوب عمل کردن باید بیش از پیش مورد توجه مان باشد. یکی دیگر از رفتارهای زشت دیگری که می توان آن را کنار گذاشت، کمتر حرف زدن و بیشتر عمل کردن است. توفیق حرف های معلمان و مربیان تربیتی را باید در تربیت فرزندان و خانواده ایشان جستجو کرد. نکته دیگر، اظهارنظر نکردن درباره همه موضوعاتی که «می دانیم» یا «نمی دانیم» است! اولین گام خردمندی؛ تفکر و سکوت است.

 

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


8 سال ریاست جمهوری
پنج شنبه 13 تير 1392 ساعت 1:38 | بازدید : 813 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

درست خواندید! دارم یک جورهایی به این هشت سال حاکمیت اصولگرایان از یک زاویه مثبت نگاه می کنم. دارم سعی می کنم که نکات مثبتی هم پیرامون این هشت سال پیدا کنم. این به هیچ روی نه به معنای پس گرفتن تحلیل هایم در این هشت سال و نه حتی به معنای تجدید نظر در برخی از آنهاست. همچنان معتقدم که سیاست های اجرایی در این هشت سال به خیر و صلاح کشور نبود، اما در عین حال این به هیچ روی به معنای آن نیست که هیچ نکته مثبتی در این هشت سال وجود ندارد. چرا اتفاقا از یک جهت مهم، این هشت سال یک دستاورد مثبت قابل توجه دربر داشت. من این دستاورد مثبت را در پخته شدن همه مان می دانم. مقصودم از <<همه>> اتفاقا همه است. یعنی هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان. به بیان دیگر هم اصلاح طلبان در این هشت سال پخته تر شدند و هم اصولگرایان. مهم نیست که کدام گروه پخته تر شدند مهم آن است که همه مان یک جورهایی با تجربه تر و منطقی تر شدیم. شاید بسیاری از خوانندگان این نظر را قبول نداشته باشند و حداکثر بگویند که اگر پختگی هم بود شامل اصولگرایان می شود و الا اصلاح طالبان که از قدرت به کل و به جزء و به اصل و به فرع کنار بودند و اساسا مسوولیت و وظیفه اجرایی نداشتند. بنابراین کدام پختگی را در این هشت سال می توان به آنان نسبت داد؟

      در پاسخ باید گفت که این درست است که اصلاح طلبان در این هشت سال به کل از مسوولیت اجرایی کنار گذاشته شده بودند، اما آنها هم از جهات دیگری اتفاقا پختگی پیدا کردند. به عنوان مثال چقدر در گذشته امکان داشت که اصلاح طلبان بیایند تمام قد پشت هاشمی رفسنجانی و حتی حسن روحانی بایستند؟ آیا فراموش کردیم که در انتخابات سال 84، اصلاح طلبان با وجود توصیه ها و تذکرات جدی خیلی ها، حاضر نشدند تا از آقای هاشمی رفسنجانی حمایت کنند؟ حتی برخی از آنها در دور دوم هم که آقای هاشمی در برابر آقای احمدی نژاد قرار گرفتند همچنان حاضر نشدند از ایشان حمایت کنند که البته این موضوعی دو سویه است و باید برخی شرایط که در مقطع دولت سازندگی و پس از آن ایجاد شد و ابهام زدایی نشد را هم مدنظر قرار داد. اتفاقا آقای هاشمی هم در این مقطع هشت ساله پخته تر شدند و موضع گیری های ایشان، فضا را برای همکاری دو سویه فراهم کرد. همین امر سبب شد در انتخابات 24خرداد نه تنها رهبری اصلاحات رسما به حمایت از آقای هاشمی برخیزد بلکه وقتی مشارالیه ردصلاحیت شد، همان حمایت را از آقای روحانی صورت داد. آیا حتی قابل تصور بود که در سال 84، نامزد اصلی اصلاح طلبان سه روز قبل از رای گیری به منظور جلوگیری از شکسته شدن رای نیروهای منتقد، به نفع یک نامزدی که سابقه اصلاح طلبی به مفهوم تشکیلاتی ندارد و در دولت اصلاحات با تیم هسته ای و مدیران این دولت همکاری کرده است، انصراف دهد؟ آیا فراموش کرده ایم که در دوران اصلاحات برخی، چگونه آقای هاشمی را مورد بدترین حملات قرار داده بودند؟

      پرسش اساسی آن است که این پختگی و سعه صدر که اصلاح طلبان امروز پیدا کرده اند و آن را در انتخابات 24خرداد به بهترین نحو به نمایش گذاردند، چگونه و کی شکل گرفت؟ آیا غیر از این است که عملکرد اصولگرایان و تجربیات تلخ و سنگین این هشت ساله بیشترین نقش را در پختگی اصلاح طلبان بر عهده داشت؟ و این فقط اصلاح طلبان نبودند که در نتیجه هشت سال حکمرانی اصولگرایان بالضروره پخته تر شدند. بسیاری از مردم عادی هم ایضا در نتیجه تجربه زندگی هشت ساله تحت امر اصولگرایان، آنقدر پختگی پیدا کردند که درست مثل اصلاح طلبان به حمایت از روحانی برخاستند. خیلی افراد از حدود 19میلیون نفری که به روحانی رای دادند، نه اصلاح طلب بودند و نه باور به آرا و عقاید اصولگرایان داشتند. سهل است، آنان اساسا طرفدار یک شخصیت روحانی محافظه کار اعتدالگرا نبودند. شاید آنان هرگز تصور نمی کردند که روزی بیاید که آنان حاضر شوند به نامزدی با مشخصات حسن روحانی اساسا رای دهند. اما آن روز در 24خرداد آمد و بسیاری از آنان ناباورانه رفتند پای صندوق و به نامزدی که کمتر فکر کرده بودند روزی ممکن است به او رای دهند، رای دادند. چرا چنین شد؟ بسیاری از شهروندانی که خیلی هم باورهای سفت و سخت دینی نداشتند، حاضر شدند به یک نامزد محافظه کار معمم رای دهند؟ آیا غیر از این است که تجربه هشت سال مدیریت اصولگرایان سبب شد که آنان به چنین نقطه ای از واقع بینی و واقع گرایی برسند؟ مهم تر از همه این نتایج، رسیدن به این نقطه از رشد و توسعه سیاسی بود که بسیاری از رای دهندگان به آقای روحانی رسیدند که به جز فرآیند رای دادن و شرکت در انتخابات گزینه درخوری برای تغییر نداریم. صدالبته که برخی از آنان با وجود آنکه آمدند پای صندوق و رای دادند همچنان در شک و تردید بودند و هستند. اما نکته مهم آن بود که به رغم تردید ها، آمدند پای صندوق و رای دادند. واقعیت آن است که بسیاری از آنان در آغاز به راه افتادن انتخابات یعنی فروردین و اردیبهشت و حتی تا اواسط خرداد تصمیم جدی برای شرکت در انتخابات و رای دادن نداشتند. اما مواجه شدن با این پرسش که <<به جز صندوق رای وزارت کشور آیا گزینه دیگری داریم>>؟ تردید های جدی در تصمیم آنان برای تحریم انتخابات به وجود آورد. این درست است که طرح این پرسش کلیدی که <<آیا به جز رای دادن گزینه دیگری داریم؟>> بسیاری از تحریمی ها را به پای صندوق آورد اما این هم درست که عملکرد هشت ساله اصولگرایان باعث شده بود که بسیاری از تحریمی ها ضرورت تغییر و ادامه پیدا نکردن سیاست های هشت ساله مدیریت اصولگرایان را با همه وجود احساس کنند.

       تحریمی ها هم یک جورهایی پخته شدند و دریافتند که فرآیند توسعه سیاسی و تغییر، خیلی ساده و سریع نیست و مستلزم پیمودن راه دشواری است و سرانجام اینکه با کنار کشیدن و تحریم کردن، نمی توان هیچ تغییر و تحولی به وجود آورد.  می رسیم به اصولگرایان و پختگی ای که آنها طی این هشت سال پیدا کردند. بزرگ ترین دستاورد این هشت سال برای اصولگرایان آن بود که پی بردند بسیاری از آرمان ها و ایده آل هایشان ضمن آنکه ارزشمند و قابل احترام هستند اما متاسفانه قابلیت عملی و به اجرا در آمدن ندارند. این هشت سال به آنان آموخت که مجبور هستند در دنیای امروز واقعیت ها را در نظر بگیرند و نمی توانند صرفا با استناد به یکسری آرمان ها، یک کشور 75میلیونی را در منطقه بحران زا و پرآشوبی به نام خاورمیانه اداره کنند. شلاق واقعیت های این هشت سال بر پشت اصولگرایان، بسیاری از آنان را از آسمان به زمین آورد. تجربه هشت سال مملکتداری به صورت انحصاری سبب شد تا بسیاری از آنان از دنیای رویاهای آرمانگرایانه به دنیای واقعیت های تلخ فرود آیند. به آنان نشان داد که ممکن است مناسبات عرصه بین الملل از جهات بسیاری ناعادلانه و ظالمانه باشد اما در عین حال نمی توان به آنها پشت کرده و آنها را نادیده گرفت. اگر آنها را نادیده بگیریم، در آن صورت جای رابطه با فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، دانمارک، کانادا، استرالیا و هند را رابطه با ونزوئلا، بورکینافاسو، گینه بیسائو، حبشه و کره شمالی خواهند گرفت که هیچ خیر و ثمری در عرصه جهانی برای منافع ملی ما نمی توانند به بار بیاورند.  اصولگرایان متوجه شدند که قطعنامه شورای امنیت <<کاغذ پاره>> نیست و نادیده گرفتن آن سبب می شود که نتوانیم در قرن 21 با دنیا یک مراوده ساده تجاری داشته باشیم و فرآیند توسعه کشور به عقب خواهد افتاد. از جهاتی دیگر، اصولگرایان دریافتند که به زور نمی توان مردم را روانه بهشت کرد. اتفاقا اصولگرایان هم در این هشت سال خیلی پخته شدند و متوجه شدند هرقدر هم قدرت داشته باشند، مجبور هستند به خیلی از هنجارهای فردی و انسانی توجه کنند. متوجه شدند بی اعتنایی به خواسته ها و تمایلات فردی، همان قدر در بلندمدت ناممکن است که تلاش در شناکردن برخلاف جهت آب. این درس ها در کنار هزینه های این هشت سال، باید قرار داده شود تا یک طرفه به قاضی نرفته باشیم.

     

       

 

|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


دلایل افت دلار در این روزها
چهار شنبه 5 تير 1392 ساعت 1:30 | بازدید : 628 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

دلایل افت دلار در این روزها چیست :

این روزها افت قیمت دلار را به عرضه زیاد آن در بازار آزاد نسبت می دهند. مردمی که طی دو سال گذشته دلار خریده بودند برای جلوگیری از ضرر این سرمایه گذاری سراسر سود، قصد فروش دلارهای خانگی خود را کرده اند. کاهش قیمت به پشتوانه دلارهای خانگی که 18 تا 20 میلیارد تخمین زده می شود دلیلی دیگر نیز دارد که گمانه ای است کاملا سیاسی.

 

      در روز پایانی هفته گذشته علی فخر موحدی، مدیرعامل صندوق توسعه صادرات طلا و جواهر بر این ادعا مهر تایید زد. او در گفت وگو با تسنیم اعلام کرد: <<دولت دهم قصد دارد دولت را با دلار دوهزارو400تومانی تحویل حسن روحانی دهد.>> علاوه بر این رییس کل بانک مرکزی روز گذشته بالاخره از لاک خود بیرون آمد و اظهارنظری کرد که آن هم مهر تایید دومی بر این مدعاست. او در گفت وگو با ایسنا گفت: <<همه اقدامات موردنیاز برای کاهش نرخ ارز و ادامه روند نزولی آن را انجام می دهیم.>>

 

      گفته های بهمنی از این جهت گمانه سیاسی بودن کاهش ناگهانی قیمت ارز را تایید می کند، زیرا او در دو سال گذشته نه تنها موفق به کنترل نوسانات ارزی نشد بلکه نتوانست حتی اندکی قیمت دلار را کاهش دهد حالا او از اقداماتی خبر داده که براساس آن نرخ ارز را پایین می آورد. البته آنگونه که بازاریان می گویند و شواهد آن هم پیداست، بانک مرکزی برخلاف گذشته بر میزان تزریق ارز به بازار آزاد افزوده و همین نکته در کنار تزریق گسترده دلارهای خانگی به بازار موجب سقوط آزاد دلار شده است. قیمت دلار زمانی که بانک ها و صرافی های دوبی از انتقال حواله ارزی به ایران ممانعت کردند، هزارو55 تومان بود و تا پیش از انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهور بر سه هزارو650 تومان تثبیت شده بود. در این یک هفته ای که بازار تحت تاثیر جریان انتخابات به آینده امیدوار شده است، 650 تومان افتاده و دیروز با اینکه برای اولین بار در یک سال اخیر به دوهزارو850 تومان هم رسید اما بعد از دو ساعت دوباره به کانال سه هزارتومان بازگشت.

 

      سعید لیلاز، کارشناس اقتصادی در گفت وگو با <<شرق>> درباره چرایی کاهش قیمت دلار می گوید: <<دولت در دو سال گذشته با بالابردن قیمت دلار در بازار آزاد کسری بودجه خود را تا حدودی جبران کرد و در صورتی که امیدی به آینده داشت بدون شک این رویه را همچنان ادامه می داد اما از آنجایی که کاندیدای موردنظرش از همان ابتدا حتی فرصت حضور در رقابت های انتخاباتی را نیافت، انگیزه خود را برای بالابردن قیمت دلار در بازار آزاد از دست داد. از این رو دولت در این برهه از زمان دلار را رها کرده و حتی با عرضه ارز بیشتر سعی دارد دولت را در وضعیت بهتری از نظر شاخص های کلان اقتصادی به روحانی تحویل دهد. در گام نخست، دولت با تزریق دلارهای نفتی به بازار سعی دارد بدهی خود را به پیمانکاران و شرکت ها و دستگاه های مختلف پرداخت کند. در گام دوم دولت از جو روانی به وجودآمده در جامعه استفاده کرده و با تزریق دلارهای بیشتر به بازار، قیمت این ارز عمده را در شیب نزولی تری قرار دهد. در واقع دولت دهم از این طریق می خواهد دولت را با همان ارز دوهزارو400 تومانی که در بودجه پیش بینی شده به روحانی تحویل دهد. نکته سوم در این خصوص این است که دولت فعلی از این طریق می خواهد فشار کسری بودجه را به دولت بعدی منتقل کند و در نتیجه دولت یازدهم چاره ای جز استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول نخواهد داشت و همگان می دانند افزایش نقدینگی و تورم و بیکاری از مهم ترین تبعات استقراض از بانک مرکزی است. در واقع با کسری 60 تا 70 هزار میلیارد تومانی بودجه سال جاری، دلار باید چهارهزارتومان باشد تا از پس آن بر اید.>> او در ادامه به رشد نقدینگی هم اشاره می کند؛ بهمنی اخیرا از کاهش و حتی صفرشدن نقدینگی خبر داده بود. لیلاز این اقدام را نیز در واپسین روزهای دولت دهم اقدامی شبه سیاسی می داند و می گوید: <<رشد نقدینگی در هشت سال گذشته بیش از 30 درصد بوده است. در سال گذشته این رشد به 8/30 درصد رسید اما اخیرا بهمنی از کاهش نرخ رشد نقدینگی تا پایان اردیبهشت ماه و صفرشدن آن تا پایان سه ماه اول سال جاری خبر داد. این اقدام عجیب بانک مرکزی خالی از شایبه سیاسی نیست زیرا دولت در این هشت سال یک دم از تزریق نقدینگی با هدف توزیع عدالت نایستاده است و حالا کاهش رشد نقدینگی در روزهای پایانی عمر دولت دهم جای بسی پرسش دارد.>>

 

      با این اوصاف لیلاز از کاهش قیمت دلار که از آن با عنوان سقوط آزاد یاد می کند، انتقاد کرده و می گوید: <<افت قیمت دلار به زیر سه  هزارتومان به هیچ وجه به صلاح نیست و نباید از این اتفاق اظهار خوشحالی کرد. حتی اگر تحریم ها هم برداشته شوند، دلیلی ندارد که قیمت دلار به کمتر از سه هزارتومان کاهش یابد. بعید هم به نظر می رسد که دولت روحانی بخواهد براساس رویه دولت احمدی نژاد عمل کند زیرا با کاهش قیمت دلار صادرات غیرنفتی کاهش می یابد و تولید ضعیف تر از قبل می شود. در کنار این، راه بر واردات صد میلیارددلاری باز می شود. ادامه این روند منجر به افزایش تورم و بیکاری خواهد شد. از این رو دولت آتی اگر بخواهد معضلات اقتصادی کشور را حل کند، چاره ای جز توجه ویژه به تولید ندارد زیرا تنها از این طریق می تواند تورم و بیکاری را مهار کند.>> هادی حق شناس، دیگر کارشناس اقتصادی است که مانند لیلاز کاهش دلار به کمتر از سه هزارتومان را خطرناک ارزیابی می کند و می گوید: <<همان گونه که شوک های صعودی دلار مخرب هستند، شوک های نزولی این ارز نیز می تواند تبعات منفی برای اقتصاد داشته باشد. بنابراین عقلانی است که بانک مرکزی وارد عمل شده و مانع سقوط آزاد قیمت دلار شود.>>

 

      البته به نظر نمی رسد بهمنی تمایلی به مهار افت دلار داشته باشد زیرا در گفت وگوی اخیرش اعلام کرده قیمت دلار بیش از این نیز کاهش می یابد و بانک مرکزی از هر پیشنهادی برای کاهش بیشتر نرخ دلار استقبال می کند.

 

      با این همه حق شناس، نرخ واقعی دلار را بر اساس مابه التفاوت تورم خارجی و داخلی حدود سه هزارتومان می داند و معتقد است: <<در صورتی که دولت به کاهش قیمت دلار راضی شود باز هم داستان تکراری قیمت ها تکرار می شود و موجب شوک های قیمتی بزرگ تر در آینده می شود.>> مجلس در سال 83 در مخالفت با دولت وقت قیمت حامل های انرژی را تثبیت کرد و مانع افزایش 20 درصدی سالانه آن شد. اما از آنجایی که این اقدام مجلس هفتم اشتباه بود، در سال 89 چاره را در افزایش چندبرابری قیمت بنزین دیدند. جز این، بانک مرکزی نرخ دلار را به دلیل داشتن ذخایر بالای ارزی تثبیت کرده بود در حالی که در نهایت دلار 900تومان از جا پرید و با تجربه نرخ های بالاتر از چهار هزارتومان، بر سه هزارو600 تومان تثبیت شد.  حق شناس می گوید: <<هر نوع تثبیت قیمت -فرقی هم نمی کند که در کدام بازار رخ دهد- اقدام درستی نیست و شاید در کوتاه مدت نتیجه مثبت داشته باشد اما در بلندمدت زیان آور است چنانچه در مورد دلار مشاهده شد.>> به گفته این کارشناس، حالا که قیمت دلار کاهش یافته قرار نیست به قیمت دلار در قبل از سال 90 برسیم. بلکه باید نرخ واقعی دلار را بر اساس مابه التفاوت تورم داخلی و خارجی تعیین کنیم. در واقع هر نوع اقدامی تا قبل از دولت یازدهم که در راستای کاهش غیرواقعی قیمت دلار باشد حبابی و تثبیت کاذب قیمت خواهد بود که در موقعیت مناسب به نرخ واقعی خود می رسد با این تفاوت که این اتفاق خالی از شوک و تبعات منفی نخواهد بود.

 

      او به عواقب این کاهش قیمت که بانک مرکزی هم از آن حمایت می کند، اشاره کرده و می گوید: <<صادرات غیرنفتی که سال گذشته تا 40 میلیارددلار افزایش یافته بود کاهش پیدا می کند. تجار معاملات خود را به دلیل نوسان های شدید متوقف کرده و با وقفه ای چند ماهه فعالیت خود را از سر خواهند گرفت. ادامه این روند اقتصاد را وارد رکود بیشتر می کند. از آنجایی که تولیدکنندگان برای تولید به مواد اولیه نیاز دارند هر وقفه ای در این زمینه موجب توقف تولید می شود و در نتیجه عرضه کالا کاهش می یابد. تمامی این اتفاقات به گرانی بیشتر و کاهش سطح رفاه و معیشت افراد منتهی می شود.>>

 

 

|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


یک پدیده نادر فضایی +عکس
سه شنبه 14 خرداد 1392 ساعت 2:29 | بازدید : 607 | نویسنده : حمید | ( نظرات )
یک پدیده نادر فضایی +عکس
راه دانشجو: سیارات منظومه شمسی شامگاه دیشب در یک راستا بودند.
 
در شامگاه دیشب جمعه 10 خرداد ماه سیارات منظومه شمسی در یک راستا قرار گرفتند.


 
سیاره مشتری در پائین این خط و در کنار سحابی خرچنگ دیده می‌شد که برای رویت آن نیاز به ابزار اپتیکی بود.
 
در این پدیده همچنین سیاره زهره کمی بالاتر و میان دو سیاره مشتری و عطارد قرار داشت. بالای این سیارات، سیاره عطارد در 5.1 درجه‌ای خوشه ستاره‌ای M35 قابل مشاهده بود.
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


چگونه با آمار دروغ مي گويند؟
سه شنبه 14 خرداد 1392 ساعت 2:26 | بازدید : 688 | نویسنده : حمید | ( نظرات )
چگونه با آمار دروغ مي گويند؟

دكتر مهدي تقوي استاد اقتصاد دانشگاه علامه و مترجم كتاب «چگونه با آمار دروغ مي گويند؟» معتقد است كه مي توان با آمار بازي كرد و نتايج دلخواه به دست آورد اما نمي توان افزايش نرخ تورم را در كنار ضريب جيني با هم داشت.

: «كاهش ضريب جيني به معني كاهش اختلاف درآمدي بين دو دهك ثروتمند و فقير جامعه است. يعني در اين شرايط بايد دهك فقير جامعه ثروتمند تر و دهك ثروتمند فقيرتر شده باشند. واقعيت نشان مي دهد كه اين ادعا غلط است.»

وي افزود: «ممكن است كه در چند سال گذشته پرداخت يارانه نقدي به درآمد دهك اول افزوده باشد اما به دليلي كه اين پرداخت به همه دهك ها به يك ميزان بوده است، درآمد دهك هاي ديگر را نيز افزايش يافته است.»

اين استاد دانشگاه ادامه داد: «اما در ده سال گذشته به دليل افزايش تورم ميزان قدرت خريد گروه هاي فقير و متوسط به دليل دريافت حقوق ثابت به شدت كاهش يافته است و در عين حال به قدرت خريد دهك هاي بالا افزوده شده است.»

دكتر تقوي خاطر نشان كرد: «تاثير نرخ تورم بر همه دهك يكسان نيست و دهك هاي پايين تر از افزايش سطح عمومي قيمت ها بيشتر متاثر مي شوند. از سوي ديگر ممكن است كه دهك هاي ثروتمند در نتيجه تورم و افزوده شدن ارزش دارايي ها قدرت خريد بيشتري پيدا كنند. بر اين اساس ضريب جيني در اين شرايط بايد افزايش پيدا كند.»

اين كارشناس اقتصادي تصريح كرد: «بر اساس پژوهش به عمل آماده در سي و چند سال گذشته دو بار ضريب جيني افزايش داشته است. اولي در زمان اجراي طرح تعديل اقتصادي و دومي در زمان اجراي طرح هدفمندي يارانه ها. افزيش تورم در هر دو دوره موجب افزايش ضريب جيني شده است.»

مترجم كتاب « چگونه با آمار دروغ مي گويند» گفت: «نمي دانم آمار اعلام شده از سوي مركز آمار با چه شگردي تهيه شده است اما به لحاظ اقتصادي نمي توان كاهش ضريب جيني به همراه افزايش دوبرابري نرخ تورم را توجيه كرد. چرا كه در حال حاضر شاهد آن هستيم كه گروه هاي فقير، فقيرتر و گروه هاي ثروتنمد، ثروتمندتر شده اند.»
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


پژو ۳۰۸ رونمایی شد+تصاویر
سه شنبه 14 خرداد 1392 ساعت 2:0 | بازدید : 820 | نویسنده : حمید | ( نظرات )
پژو ۳۰۸ رونمایی شد+تصاویر

 

به گزارش سایت ایران ویچ، خطوط برجسته بدنه که از جلوی خودرو تا عقب کشیده شده‎اند، در کنار رینگ‎های پنج پره، نمای کلی این اتومبیل را بسیار عضلانی و حجیم ساخته‎اند. هنوز از اطلاعات فنی این پژو جدید اخباری در دست نیست.


 

گفته شده است که این مدل، سبک‎تر از نسل قبلی خود است و دارای طیف عظیمی از امکانات رفاهی از قبیل صفحه نمایش لمسی ۹٫۷ اینچی می‎باشد. به نظر شما آیا ۳۰۸ می‎تواند به شهرت و محبوبیت ۲۰۶ دست پیدا کند؟


 
موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نیمی از ارزش بازار سهام در مالکیت سه گروه قرار دارد
دو شنبه 6 خرداد 1392 ساعت 13:23 | بازدید : 765 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

نیمی از ارزش بازار سهام در مالکیت سه گروه قرار دارد
محصولات شیمیایی با 23.31 درصد، فلزات اساسی با 15.77 درصد و فراورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای با 12.34 درصد بیشترین ارزش بازار سهام را میان سایر صنایع بورسی داشته و به ترتیب در سه ردیف ابتدایی جدول قرار دارند.
 
 
بر اساس آخرین آمار منتشره اداره آمار و اطلاعات شرکت بورس، محصولات شیمیایی با 23.31 درصد، فلزات اساسی با 15.77 درصد و فراورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای با 12.34 درصد بیشترین ارزش بازار سهام را میان سایر صنایع بورسی داشته و به ترتیب در سه ردیف ابتدایی جدول قرار دارند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، ارزش بازار سهام کشور در 31 اردیبهشت ماه به 208 هزار میلیارد تومان رسید که 51.42 درصد آن در اختیار سه گروه یاد شده قرار دارد.
آمارها نشان می دهد که شرکت های حاضر در گروه محصولات شیمیایی، با در اختیار داشتن 23.31 درصد بازار، صدرنشین جدول ارزش بازار است. ارزش بازار شرکت های فعال در این گروه، در پایان اردیبهشت ماه 92 از 485 هزار و 617 میلیارد ریال گذشت.
بر اساس این گزارش، هم اکنون، 29 شرکت فعال در گروه محصولات شیمیایی، دارای 48 میلیارد و 403 میلیون سهم هستند.
نام فلزات اساسی در رتبه دوم این رده بندی به ثبت رسیده است. این گروه با 21 شرکت و 56 میلیون و 870 هزار سهم در بورس 328 هزار و 636 میلیارد ریال از ارزش بازار را به خود اختصاص داده است. این صنعت هم اکنون 15.77 درصد بازار را در اختیار دارد.
رده سوم جدول به فراورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای اختصاص دارد. این صنعت با 21 میلیارد و 604 میلیون سهم بالغ بر 12.34درصد ارزش بازار سهام را در اختیار دارد.
ارزش بازار شرکت های این گروه در پایان اردیبهشت ماه به 257 هزار و 262 میلیارد ریال رسید.
شرکت های فعال در گروه بانک ها، موسسات اعتباری و سایر نهادهای پولی در رده چهارم قرار دارد. این صنعت با 10 شرکت و 142 میلیارد و 517 میلیون سهم، 10.69 درصد از بازار سهام را در اختیار خود دارند. ارزش بازار این صنعت در 31 اردیبهشت ماه از 222 هزار و 873 میلیارد ریال گذشت.
گروه استخراج کانه های فلزی در رتبه پنجم جدول ارزش بازار صنایع قرار دارد. این گروه با در اختیار داشتن 9.68 درصد از کل بازار، دارای ارزش بازاری بالغ بر 201 هزار و 788 میلیارد ریال است. این صنعت دارای هشت شرکت و 24 میلیارد و 700 میلیون سهم است.
شرکت های چند رشته ای صنعتی با چهار شرکت و 38 میلیارد و 420 میلیون سهم، ارزش بازاری بالغ بر 162 هزار و 968 میلیارد ریال دارد و 7.82درصد از کل بازار را در اختیار دارد. این صنعت در رتبه ششم جدول ارزش بازار صنایع قرار دارد.
در عین حال، مخابرات با قرار گرفتن در رده هفتم جدول، 4.29 درصد ارزش بازار سهام را به خود اختصاص داده است. این شرکت با 45 میلیارد و 874 میلیون سهم دارای ارزش بازار 89 هزار و 454 میلیارد ریالی است.
بر اساس این گزارش، صنعت سیمان، آهک و گچ با 2.58 درصد ارزش بازار در رتبه هشتم قرار دارد. ارزش بازار این گروه در پایان اردیبهشت ماه به بیش از 53 هزار و 765 میلیارد ریال رسید.
صنعت خودرو و ساخت قطعات با 31 شرکت، 41 میلیارد و 640 میلیون سهم و در اختیار داشتن 1.90 درصد بازار سرمایه در مقام نهم ایستاد. ارزش بازار این صنعت در  31 اردیبهشت ماه به 39 هزار و 650 میلیارد ریال رسید.
سرمایه گذاری ها هم در رده دهم جدول ارزش بازار قرار دارند. صنعت سرمایه گذاری با 15 شرکت و 30 میلیارد و 34 میلیون سهم، هم اکنون، 1.84درصد بورس کشور را در اختیار خود دارد. ارزش بازار این گروه در پایان اردیبهشت ماه 38 هزار و 460 میلیارد ریال بود.
خدمات فنی و مهندسی، مواد و محصولات دارویی، رایانه و فعالیت های وابسته به آن، محصولات غذایی و آشامیدنی بجز قند و شکر، انبوه سازی املاک و مستغلات، حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات، استخراج نفت گاز و خدمات جنبی جز اکتشاف، بیمه و صندوق بازنشستگی به جز تامین اجتماعی، قند و شکر و ماشین آلات دستگاه های برقی نیز در رتبه های یازدهم تا بیستم قرار دارند.
کمترین ارزش بازار سهام هم با 86 میلیارد ریال به صنعت استخراج سایر معادن اختصاص دارد.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قیمت جهانی طلا افزایش یافت
دو شنبه 6 خرداد 1392 ساعت 13:21 | بازدید : 751 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

قیمت جهانی طلا افزایش یافت
قیمت جهانی طلا با بیش از شش دلار افزایش نسبت به روز جمعه، 1392.70 دلار در هر اونس معامله شد.
، هر اونس طلا در نخستین روز بازارهای جهانی با6.10 دلار افزایش 1392.70 دلار معامله شد.
این فلز گرا‌ن‌بها که طی هفته‌های گذشته شاهد کاهش قیمت بوده است در روز جمعه با 5.20 کاهش نسبت به روز پنج شنبه  1386.60 دلار در هر اونس معامله شده است.
قیمت طلا در نخستین روز کاری هفته گذشته برابر با می 1343.90 دلار بوده است که از افزایش 48.80 دلاری طی یک هفته گذشته خبر می‌دهد.
ممانعت واشنگتن از اجرای محرک‌های اقتصادی و به دنبال کاهش ارزش دلار و بازارهای بورس جهان از عوامل افزایش قیمت طلا عنوان شده است.
 
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


پتانسیل های بورس در حال آزاد شدن است
دو شنبه 6 خرداد 1392 ساعت 13:16 | بازدید : 852 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

پتانسیل های بورس در حال آزاد شدن است
بازار سهام همگام با تورم در جامعه رشد نکرده است و قیمت اکثر سهام با ارزش واقعی آن فاصله داشته و کمتر است. به همین دلیل پیش بینی می شود بازار جای رشد بیشتری خواهد داشت.
          بازار سهام همگام با تورم در جامعه رشد نکرده است و قیمت اکثر سهام با ارزش واقعی آن فاصله داشته و                   کمتر است. به همین دلیل پیش بینی می شود بازار جای رشد بیشتری خواهد داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، محمدعلی احمدزاد اصل، مدیر عامل هلدینگ صنعتی امید در خصوص صعود بازار گفت: پس از انتشار اخبار مثبت و رفع برخی نگرانی ها در حوزه شرکت های معدنی و پالایشگاهی، سهام این گروه در بازار مورد توجه قرار گرفت و شاید بتوان بخشی از رشد شاخص را اثر افزایش قیمت این نمادها دانست.
وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ما در این رابطه که شرایط بازار و وضعیت سودآوری شرکت های بورسی چگونه است، گفت: بازار سهام پتانسیل بالایی برای رشد دارد؛ چراکه ظرف یکی دو سال اخیر نتوانسته است خودش را با تورم موجود در جامعه تطبیق دهد.
احمدزاد معتقد است شرکت های گروه های معدنی، پالایشگاه ها و پتروشیمی ها و سایر گروه هایی مثل سیمانی ها، صنایع غذایی و لاستیک و پلاستیک که اخیرا مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته اند نشان می دهد که بخشی از پتانسیل رشد بازار، آزاد شده است اما هنوز جا برای رشد وجود دارد.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به گزارش های مناسب شرکت ها برای بودجه سال جاری و همچنین برگزاری مجامع سالانه گفت: اکثر شرکت های بورسی شرایط مطلوبی دارند و پتانسیل بالایی برای رشد در سهام شرکت ها وجود دارد.
به گفته وی بازار سهام هنوز بخش قابل توجهی از این پتانسیل های بالقوه را بالفعل نکرده است، به همین دلیل چشم انداز مثبتی تا پایان سال برای بازار سرمایه پیش بینی می شود.
وی درخصوص دلیل چشم انداز مثبت بازار نیز این گونه توضیح داد: بازار سهام همگام با تورم در جامعه رشد نکرده است و قیمت اکثر سهام با ارزش واقعی آن فاصله داشته و کمتر است. به همین دلیل پیش بینی می شود بازار جای رشد بیشتری خواهد داشت.
 
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


بازنگری در نرخ تورم همه خودروها/ احتمال کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت‌ها
دو شنبه 6 خرداد 1392 ساعت 13:15 | بازدید : 715 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

بازنگری در نرخ تورم همه خودروها/ احتمال کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت‌ها
عضو شورای رقابت با تشریح نتایج جلسه عصر دیروز این شورا گفت: در این جلسه، واقعی نبودن نرخ تورم بخشی خودروها مطرح و قرار شد این نرخ مورد بررسی دقیق قرار گیرد، از این رو ممکن است قیمت خودروها ۱۰ تا ۲۰ درصد نسبت به نرخ‌های فعلی کاهش یابد.
محمد‌علی مددی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهارداشت: نرخ تورمی که بانک مرکزی برای خودروها اعلام کرده، غیر واقعی است و به همین دلیل قرار شد در جلسه هفته آینده شورای رقابت، مکانیزم تعیین نرخ تورم خودروها از سوی بانک مرکزی برای اعضای شورا تشریح شود تا مشخص شود که نرخ تورم واقعی چقدر است.
وی تصریح کرد: بر این اساس، نرخ تورم بخشی همه خودروها مورد بازنگری قرار می‌گیرد تا قیمت خودرو بر اساس نرخ‌های واقعی تعیین شود.
* مافیای خودرو نمی‌گذارد قیمت‌های واقعی مشخص شود
مددی با بیان اینکه نرخ تورم 52 تا 60 درصدی اعلام شده برای خودروهای تندر و مگان نیز غیر واقعی است، گفت: مافیای صنعت خودرو باعث شده تا نرخ تورم واقعی و قیمت واقعی خودروها مشخص نشود.
به گفته وی، تا زمانی که نرخ تورم واقعی خودروها مشخص نشود، خودروسازان هر روز محصولاتشان را با یک قیمت متفاوت عرضه خواهند کرد و از فضای موجود سوء استفاده می‌کنند.
وی با اشاره به عدم مطابقت قیمت خودروها با دستورالعمل شورای رقابت، گفت: مردم صبر کنند تا قیمت واقعی خودرو مشخص شود.
عضو شورای رقابت پیش‌بینی کرد با تعیین نرخ واقعی تورم، قیمت خودروها کاهش یابد که این میزان ممکن است بین 10 تا 20 درصد باشد.
 
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


آینده موفق می خواهید؟ راهش اینجاست
دو شنبه 6 خرداد 1392 ساعت 13:13 | بازدید : 1300 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

«چشم انداز کلی آینده» در مورد اهداف بزرگ است؛ در مورد رویاها و آرمان هایی که هر انسانی در زندگی خود دارد. اما چگونه می توان برای زندگی برنامه ریزی طولانی مدت و تصویر سازی درست داشت.
در کنار همه ویژگی های انسانی یکی از آنها با بقیه فرق دارد و آن «چشم انداز کلی آینده» است؛ که در زندگی بسیار اهمیت دارد و با مسایل کوچک، کم اهمیت و نامربوط از بین نمی رود؛ نوعی هوشمندی انسانی که نشانه ها را از زمزمه های کم ارزش تفکیک می کند.
 «چشم انداز کلی آینده» در مورد اهداف بزرگ است؛ در مورد رویاها و آرمان هایی که هر انسانی در زندگی خود دارد. اما چگونه می توان برای زندگی برنامه ریزی طولانی مدت و تصویر سازی درست داشت.
 
1. اولویت بندی اهداف: اولویت بندی حق و حقوق شخصی این است که انتخاب های هوشمندانه داشته باشیم، برای خود هدف تعیین کنیم و بر اساس آن پیش برویم که در واقع نوعی آینده نگری و چشم انداز است. انسان های باهوش از دره ها و تپه ها بالا می روند و با نگاه ژرف به دور دست ها به دنبال آینده نامعلوم و چالش هایی که باید با آنها دست و  پنجه نرم می کنند، خیره می شوند.
2. استفاده منطقی از دارایی: استفاده منطقی از دارایی یعنی اینکه انتخاب های هوشمندانه ای داشته باشید. یعنی بتوانید با سرمایه محدود، خریدهای ارزشمندی داشته باشید؛ اینکه با طرح سه پرسش از خود بهترین و مناسب ترین خرید را داشته باشید: آیا من به این کالا نیاز دارم؟ آیا قیمت آن مناسب است؟ آیا با این پول نمی توان خرید بهتری داشت؟
در برخی موارد، استفاده درست از دارایی فقط به مفهوم خرید و یافتن بهترین گزینه ها نیست. بلکه به مفهوم پرداخت کمترین هزینه های مالی نیز کمترین هزینه های برای پرداخت وام نیز هست. باید بتوانید هزینه های اضافه و ناخواسته را تا حد امکان کاهش دهید و با چشمانی باز و حواسی کاملا جمع بهترین خرید را با کمترین هزینه انجام دهید.
 3. تمرکز داشتن: تمرکز داشتن یعنی اینکه به اهداف و چشم اندازهای خود بچسبید و لحظه ای از آنها غافل نشوید. باید همیشه دنبال نشانه ها باشید و روی آنها تمرکز کنید نه روی صداها و زمزمه های بیهوده اطرافیان که نتیجه خوبی ندارند. با تمرکز بر اهداف، درست قدم بردارید و اشتباهات را به کمترین حد ممکن برسانید.
این نوع تمرکز صبر و حوصله بسیاری می طلبد. بعلاوه باید نظم و ثبات قدم هم داشته باشید. صبر برای عبور از موانع سر راه بسیار ضروری است. ثبات قدم برای درس گرفتن از اشتباهات و شکست ها و نظم نیز برای اینکه در مسیر درست قدم بردارید و درست بازی کنید؛ برای اینکه همه قوانین را رعایت کنید و بدانید چه کاری انجام می دهید؛ برای اینکه وقت شناس باشید و برای همه جزئیات راه حل پیدا کنید.
 
4. داشتن روابط درست: برای رسیدن به هدف، استقامت روانی و عاطفی نیاز است. این مهم، مهارت و ثروت را از هم جدا نمی داند. یعنی انسان ها برای دنبال کردن موفقیت های شخصی خود به دوستان و والدین خود نیاز دارند تا بتوانند راحت تر از موانع عبور کنند و راحت تر به اهداف خود برسند. در مدرسه یا دانشگاه، دوستان می توانند پشتیبانی روحی و عاطفی به انسان بدهند و او را از زیر فشار کنفرانس، تکالیف خانه، امتحانات یا سررسید پروژه های تحصیلی خارج کنند. والدین نیز اطلاعات لازم برای انجام پروژه ها را در اختیار فرزندان قرار می دهند.
در محیط کار نیز دوستان می توانند در انجام کارها، به پایان رساندن پروژه ها، برطرف کردن استرس ها و ... به یکدیگر کمک کنند.
5. طمعکار نباشید: آزمندی نوعی خواسته افراطی و بی رحمانه است که اجازه می دهد افراد به واسطه پول، قدرت، موقعیت و ... خودشان را از دیگران جدا فرض کنند؛ با این طرز فکر آنها از هیچ چیز راضی نیستند و هیچ چیز نمی تواند مانع از  پول جمع کردن و طمعکاریشان شود.
 
6. از خود راضی نباشد: رضایت مندی درست در نقطه مقابل طمعکاری و نارضایتی قرار دارد. این نوعی ستایش بیش از حد از آن کاری است که فرد انجام می دهد یا احساسی که هنگام رسیدن به هدف دارند.
 باید بدانید موفقیت «حقِ» کسی نیست. این چیزی نیست که مورد تقدیر قرار بگیرد. مردم موفق نمی توانند از خود راضی باشند زیرا در این دنیایی که همه چیز همیشه در حال تغییر است، لحظه های خوب برای همیشه پایدار نیستند. این دلیلی برای بد و خطرناک بودن خودخواهی است.
افرادی که همیشه غرق در غرور و خودپسندی هستند از دنیا و اطراف خود غافلند و نمی توانند به پای دیگران برسند.
 
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آخرين قيمت از موبایل‌های میلیونی پایتخت
دو شنبه 6 خرداد 1392 ساعت 13:8 | بازدید : 1306 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

در اين متن مي توانيد قیمت 20 مدل و برند برتر گوشی‌ تلفن همراه که بیش از یک میلیون تومان قیمت خورده‌اند را مشاهده كنيد.
؛ قیمت‌های اعلام شده در این جدول، میانگین قیمت عرضه شده در مراکز اصلی خرید و فروش تلفن‌همراه تهران است. البته ممكن است كه قيمت ها به علت نوسانات قيمت ارز و يا به علت نوع گارانتي ها كمي متفاوت باشد.
 
قیمت انواع تلفن همراه
برند
مدل
قیمت (تومان)
Samsung
Galaxy S4 I9500 - 16GB
2.295.000
Sony
XperiaZ 
1.855.000
Samsung
Galaxy S III I9300 - 16GB
1.585.000
Samsung
Galaxy NoteIIN7100- 16G
1.935.000
Sony
Xperia TX
1.195.000
Apple
iPhone 5- 16GB 
2.385.000
HTC
One- 32GB
2.890.000
Samsung
 Galaxy GrandDuos I9082
1.125.000
Sony
Xperia V
1.175.000
Nokia
Lumia 920
1.765.000
LG
Optimus 4X HD P880
1.235.000
Sony
Xperia Ion
1.175.000
Sony
Xperia SP
1.415.000
HTC
One S
1.095.000
Sony
Xperia L
1.185.000
Sony
Xperia T
1.125.000
Nokia
Lumia 820
1.155.000
HTC
Butterfly
2.365.000
Sony
Xperia ZL
1.935.000
HTC
One X - 16GB
1.365.000
 
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


گزارش روزانه بازار اوراق بهادار و کالا – منتهی به 01/03/1392
جمعه 3 خرداد 1392 ساعت 15:51 | بازدید : 646 | نویسنده : حمید | ( نظرات )
 

گزارش روزانه بازار اوراق بهادار و کالا – منتهی به 01/03/1392در معاملات آخرین روز کاری هفته، معامله گران بیش از 218 میلیون سهم را داد و ستد کردند.....

د ر معاملات این روز معامله­گران با تشکیل صف­های خرید برای دومین روز پیاپی ، باعث شدند تا کفه تقاضا بر عرضه­ها چیره شود. بر همین اساس در نگاهی اجمالی به 10 نماد برتر خرید و فروش، متوجه می­شویم در حالی که نزدیک به 60 میلیون صف خرید در 10 نماد ثبت شده است، صف­های فروش به سه میلیون سهم نیز نمی رسد. در معاملات امروز شاخص کل با 78 واحد کاهش به عدد 42 هزار و 777 واحد رسید و شاخص صنعت 60 واحد افت کرد و عدد 37 هزار و 148 واحد را به ثبت رساند. شاخص بازار اول و دوم نیز به ترتیب با 76 و 62 واحد کاهش در عدد 32 هزار و 680 و 78 هزار و 43 واحد متوقف شدند. نمادهای پالایش نفت اصفهان، مدیرین پروژه های نیروگاهی، گسترش نفت و گاز پارسیان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک ملت و سایپا بیشترین تاثیر منفی در شاخص امروز را عهده­دار بودند. بدین ترتیب بیشترین افزایش قیمت به نمادهای شیر پاستوریزه پگاه خراسان، دارویی رازک، پگاه آذربایجان غربی، تجارت الکترونیک پارسیان، تولید مواد اولیه داروپخش، بین المللی محصولات پارس وسیمان اصفهان رسید و طولانی ترین صف های خرید در نمادهای پاکسان، سیمان اصفهان، صنایع آذرآب، گلتاش، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سیمان خزر و کربن ایران ایجاد شد. همچنین نمادهای ایرکا پارت صنعت، پتروشیمی آبادان، پست بانک ایران، زامیاد، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، سایپا و سیمان غرب با بیشترین کاهش قیمت همراه بودند و سنگین ترین صف های فروش به نمادهای خدمات انفورماتیک، معدنی املاح ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت اصفهان، نوسازی و ساختمان تهران، لابراتور داروسازی دکتر عبیدی و معدنی و صنعتی گل گهر رسید. گفتنی است در پایان معاملات آخرین روز معاملاتی این هفته بورس، ارزش بازار بالغ بر 206 هزار میلیارد تومان بود و سهامداران تعداد 218 میلیون برگه سهم را مورد دادوستد قرار دادند که ارزشی بالغ بر 833 میلیارد ریال در برداشت

تازه های کدال
       شرکت پالایش نفت تهران در اطلاعیه صورت مالی میاندوره ای 12 ماهه منتهی به 30 اسفند ماه 91 با سرمایه ثبت شده 61 میلیارد و 220 میلیون ریال، 120 هزار و 587 میلیارد و 372 میلیون ریال درآمد حاصل از فروش کسب کرد. از درآمد شرکت هزینه بهای تمام شده کالای فروش رفته کسر شد و سود ناخالص دوره به 3 هزار و 978 میلیارد و 221 میلیون ریال رسید. از سود ناخالص این شرکت هزینه های عمومی, اداری و تشکیلاتی کسر شده  و سود عملیاتی دوره معادل 3 هزار و 305  میلیارد و 938 میلیون محاسبه شد.
آخرین اخبار بورس کالا
در رینگ صنعتی بورس کالا امروز معامله­ای صورت نگرفت.
در بازار جهانی، انتظار می رود قیمت نقدی سنگ آهن روز های آتی به دلیل کم کردن موجودی انبار کارخانه­های چینی باز هم نزولی باشد و وضعیت بازار فولاد این کشور چندان روشن نیست. قیمت میلگرد در بورس فیوچرز شانگهای با 574 دلار هر تن به پایین ترین سطح 8 ماه گذشته رسیده است. در بازار ورق آمریکا نیز مازاد عرضه همچنان ادامه دارد و بر رکود بازار افزوده است. قیمت رایج بازار ورق گرم 560 تا 580 دلار هر شورت تن است در حالی که هفته قبل 580 تا 600 دلار هر شورت تن درب کارخانه بود. ورق سرد نیز از 680 تا700 دلار هر شورت تن به 660 تا 680 دلار هر شورت تن رسیده است.
تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی روز سه­شنبه، در گروه مواد پلیمری،بیش از 9676 تن انواع پلی اتیلن،PVC، SBRو اپوکسی رزین مجتمع های پتروشیمی، تندگویان،امیرکبیر،غدیر،شازند،مارون،آبادان،آریاساسول،بندرامام،اروند،جم،پلی نار،پلی پروپیلن جم، لاله،خوزستان مورد معامله قرار گرفت. شایان ذکر است، 18 هزار و 500 تن وکیوم باتوم شرکت پالایش نفت تندگویان تهران و 2760 تن وکیوم باتوم شرکت پالایش نفت اصفهان با قیمت 10 هزار و 793 ریال برای هر دو محصول به فروش رسید. علاوه بر این، 16 هزار تن لوب کات سنگین شرکت های پالایش نفت تندگویان تهران و پالایش نفت اصفهان مورد دادوستد قرار گرفت. در این روز همچنین، 7252 تن انواع قیر شرکت نفت پاسارگاد،360 تن گوگرد گرانوله شرکت نفت شازند اراک و 300 تن حلال 406 شرکت پالایش نفت اصفهان به فروش رسید.
در بازار داخلی به نقل از رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی، فروش اعتباری فرآورده ها و محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران افزایش یافت. به گفته وی، شرکت های پتروشیمی با هدف تامین کامل نیاز داخل محصولات خود را به صورت اعتباری در بورس کالا عرضه می کنند. همچنین، امکان خرید اعتباری از سوی شرکت های کوچک که توانایی مالی پایین دارند اکنون فراهم شده و این شرکت ها می توانند محصولات مورد نیازشان را از شرکت های هلدینگ خلیج فارس تامین کنند.      
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رازی که دست پسران را رو می کند!!
جمعه 3 خرداد 1392 ساعت 15:34 | بازدید : 606 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

رازی که دست پسران را رو می کند!!
سؤالاتی هستند که بیشتر اوقات در ذهن تمامی زن‌ها وجود دارد؛ سؤالاتی درباره رابطه‌شان با مردان، اینکه چرا خیلی اوقات بدون وجود هیچ نوع مشکل خاصی با هم دعوایشان می‌شود و دچار اختلاف می‌شوند. اینکه مثلا چرا مردها نمی‌توانند آنطور که باید احساسات آنها را درک کنند، چرا بی‌خودی عصبانی می‌شوند و عکس‌العمل‌هایی غیر قابل پیش‌بینی نشان می‌دهند و سؤالاتی از این قبیل. درک مردها و داشتن تعامل بهتر با آنها مستلزم دانستن ۳ راز بزرگ درباره ویژگی‌های مغزی- احساسی آنهاست؛ این ۳ راز همان‌هایی هستند که باعث می‌شوند فکر کنیم مردها موجودات پیچیده‌ای هستند اما اشتباه نکنید شما به راحتی می‌توانید مردتان را پیش‌بینی کنید چون او خیلی ساده‌تر از آن است که تصور می‌کنید.
راز شماره یک
چرا مردها احساس می‌کنند همیشه باید حق با آنها باشد؟
به منظور درک این معما در مورد مردان باید به شرایط تعلیم و تربیت آنها در دوران کودکی نگاهی بیندازیم. مردها اینگونه آموزش دیده‌اند که باید دنیای بیرون را تحت کنترل کامل خود داشته باشند و همیشه به موفقیت دست پیدا کنند و در عوض به دنیای درونی خود که شامل افکار و احساساتشان است، کمتر توجه نشان بدهند. به پسربچه‌های کوچک گفته شده که ارزش آنها به کارهایی است که انجام می‌دهند و همچنین به موفقیت‌هایی است که به آنها دست پیدا می‌کنند. مثلا به آنها گفته‌اند که تو مرد این خونه‌ای و باید به مادرت در همه‌ کارها کمک کنی.
بر همین اساس پسربچه‌ها به این نتیجه می‌رسند برای اینکه پسرهای خوبی باشند باید کارها را درست انجام دهند. آنها بزرگ می‌شوند و در نهایت به این نتیجه می‌رسند باید اعتمادبه‌‌نفسشان را بر اســـاس موفقیت‌هــا و دستیابی‌هایشان بسنجند، یعنی اعتمادبه‌نفس و موقعیت‌هایشان را با هم یکسان می‌گیرند.
نکته مهم: مردها غالبا به سختی می‌توانند بگویند متاسفم. معذرت‌خواهی از طرف آنها به این معناست که کار اشتباهی کرده‌اند و اینکه خیلی بد هستند.
راه‌حل چیست؟
۱ -   از به کار بردن الفاظ و عباراتی که باعث احساس بی‌کفایتی در نامزد یا همسرتان می‌شود، خودداری کنید، او را سرزنش و محکوم نکنید، با دیگران مقایسه‌اش نکنید، راجع به شخصیت، قابلیت و توانایی‌هایش نظر ندهید، شخصیتش را زیر سؤال نبرید و صرفا احساسات خود را بیان کنید و حتما بگویید به او اعتماد دارید.
۲ -   مرد زندگی‌تان را «تأیید» و از قابلیت‌ها و توانایی‌هایش تعریف کنید، هرگز نمی‌توانید تصور کنید مردها تا چه حد به تعریف و تحسین نیازمندند، ممکن است این نیازشان را فاش نکنند یا حتی آن را انکار کرده یا ممکن است طوری وانمود کنند که از این کار خوششان هم نمی‌آید اما به این قبیل واکنش‌ها اعتنا نکنید و این را بدانید که مردها واقعا به تعریف و تمجید شما احتیاج دارند.

تفاوت زن‌ها و مردها
زن‌ها از اشتباه نمی‌ترسند
ممکن است تصور کنید اشتباه کردن یا نکردن اهمیت چندانی ندارد. خود من هم اشتباه می‌کنم. اما وقتی کسی پیشنهادی می‌دهد یا نصیحتی می‌کند، ناراحت نمی‌شوم. به خاطر داشته باشید تفاوت از اینجا آغاز می‌شود که

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


۵ سئوال مهم برای مدیریت زمان بهتر
جمعه 3 خرداد 1392 ساعت 15:31 | بازدید : 938 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

مدیریت زمان و اولویت بندی کارها
وسنا : شرط اصلی موفقیت در هر تجارتی مدیریت زمان و اولویت بندی در کارها میباشد
پنج سوال کلیدی برای اولویت بندی کردن کارها
برای پنج سال آیندتون طرح ریزی کنید و فکر کنید که دوست دارید کجا باشید. یک تصویر ذهنی از آینده ی ایده آلتون خلق کنید (بهترین آینده ای که می تونید تصور کنید) و بعد در مورد مراحلی که باید طی کنید فکر کنید، همین امروز شروع کنید تا تبدیلش کنید به واقعیت. یادتون باشه که این مهم نیست که از کجا اومده اید. تمام آن چیزی که اهمیت داره اینه که شما دارید کجا میرید.
در مورد چیزهایی که دوست دارید بهشون برسید فکر کنید، این باعث میشه که تمرکز شما روی اهدافتون باشه بجای این که به گذشته تون توجه کنید. بجای این که روی مشکلات تمرکز کنید روی فرصت ها تمرکز کنید. بجای این که به کارهای اشتباه انجام شده و این که چه کسی را باید سرزنش کرد فکر کنید در مورد راه حل ها و این که چه اقدامات خاصی می تونید انجام بدید فکر کنید. همش این سوال را از خودتون بپرسید که:
“از این به بعد می خوام به کجا برسم؟”
همون طور که جان مِی نارد کنیس (John Maynard Keynes) گفته: “ما باید بخش زیادی از افکارمون را به آینده اختصاص بدیم، چرا که آینده آن جایی است که بقیه ی زندگیمان را در آنجا صرف می کنیم.”

در خیلی از شرکت ها، ۸۰% از زمان مدیران ارشد بجای این که صرف فرصت های آینده بشه، صرف مشکلات گذشته می شود. به راه هایی فکر کنید که بتونید چیزهایی که امروز دارید انجام می دید را تغییر بدید، این طوری تمرکز شما روی آینده با آن چیزی که مطلوب شماست همراستا میشه.
برای ۵ سال آینده برنامه ریزی کنید:
Gary Hamel and C.K. Prahalad دو برنامه ریز اقتصادی که کتاب “رقابت برای آینده (Competing for the Future)” را نوشته اند، مدیران و تصمیم گیرندگان را ترغیب می کنند که وقتی دارند برنامه ریزی استراتژیک می کنند، برای چند سال آینده برنامه ریزی کنند. آنها هیئت رئیسه و مجریان طرح را تشویق می کنند که شرکت شما شرکت برتر صنعت خودش در چند سال آینده هست. سپس آنها دقیقاً محصول، خدمات، بازارها، مهارت های خاص، استعدادها و توانایی هایی که آنها برای تبدیل شدن به رهبر صنعت از امروز تا ۵ سال آینده احتیاج خواهند داشت را مشخص می کنند. در نهایت، آنها رهبران کسب و کار را تشویق می کنند که به سرعت پرورش مهارت های هسته ای و شایستگی ای که برای تبدیل شدن به رهبر بازار مورد نیاز هست را در خودشان شروع کنند. شما هم باید همین کارها را بکنید.
روی ۲۰% اول تمرکز کنید:
در اولولیت بندی کردن،
۲۰% اول هر کاری را که انجام میدید جزء ۸۰% ارزش آن کار به حساب میاد. همین که شما کاری را شروع می کنید، ۲۰% اولیه از وقتی که برای برنامه ریزی و سازماندهی منابع لازم جهت تمام کردن آن کار صرف می کنید معمولا جزء ۸۰% موفقیت شما به حساب میاد. در تنظیم کردن اولویت ها، همیشه روی ۲۰% اولیه ی کارها تمرکز کنید. ادامه اش بدید و تمامش کنید. همین که ۲۰% اول تموم بشه، انگار ۸۰% بقیه خیلی روان و نرم حرکت می کنه.
اگه قصد دارید چیزی بفروشید، رسیدن به قرار ملاقات اولیه، یعنی جایی که شما با خریدار چهره به چهره می شید، ۲۰% اول معامله است؛ درحالی که این برخورد ارزش ۸۰%فرآیند فروش را دارد. معرفی، بستن قرارداد فروش، اقدامات بعدی، تحویل دادن محصول یا خدمات، و مانند این ها، همه و همه نشان دهنده ی ۸۰% مابقی کار هستند که فقط به اندازه ی ۲۰% کار، ارزش دارند.
اولویت بندی امور
چیزهای کوچیک را فراموش کنید:
وقتی دارید اولویت بندی می کنید، هرگز تسلیم این وسوسه نشید که “بذار اول چیزای کوچیک را حل کنم بعد میرم سراغ چیزای مهم.” هیچ وقت از اولویت های کوچیک شروع نکنید تا این که کم کم به کارهای مهم و اصلی برسید. به خودتون اجازه ندید که گرفتار فعالیت های کم اهمیت بشید. اصل را فدای فرع نکنید. همون طور که ونگوگ گفته: “چیزهایی که بیشتر اهمیت دارند، نباید دستخوش (وابسته به) چیزهایی که کمتر اهمیت دارند بشوند.”
تمایل ذاتی بشر اینه که از قانون مقاومت و سختی کمتر پیروی کنه. در مدیریت زمان و کارهای شخصی، یعنی این که ما یک گرایش ذاتی به شروع کردن وظایف کوچک داریم، فکر می کنیم که همین که گرم شدیم، می تونیم بریم سراغ کارهای بزرگتر و بهره وری خودمون را افزایش بدیم.
این اون چیزیه که من فهمیدم. وقتی که شما با وظایف کوچیک شروع می کنید، این وظایف مثل خرگوش ها در فصل بهار شروع می کنند به زیاد شدن. وقتی شما شروع می کنید به انجام دادن وظایف کوچیک، به سمت وظایف کوچک بیشتری جذب می شوید که روش کار کنید و در نهایت شما هیچ بهره وری ای افزایش نداده اید. هرچه بیشتر و سخت تر کار می کنید، وظایف بیشتری به وجود می آیند. در آخر روز، از پا در می آیید درحالی که هیچ کار ارزشمندی انجام نداده اید. پس با مهمترین کارتون شروع کنید.
حالا ۵ سوال کلیدی برای تنظیم کردن اولویت ها وجود داره:
این ها سوالاتی هستند که شما می تونید بطور مدوام از خودتان بپرسید تا مطمئن بشید که دارید براساس اولویت های اصلی خودتون کار می کنید و به بیشترین حد توانتون دست پیدا کنید.
۱- من دارم از چه کاری پول در میارم؟ (یا برای انجام دادن چه کاری حقوق می گیرم؟)
از خودتون بپرسید که آیا واقعاً این کاری که الآن دارم انجام می دهم مهمترین کاریه که بخاطرش استخدام شدم؟ (یا مهم ترین کاریه که برای رسیدن به هدفم می تونم انجام بدم؟)
اگه رئیستون نشسته بود و شما را نگاه می کرد، چه کار متفاوتی نسبت به این کاری که در حال حاضر دارید انجام می دادید، انجام می دادید؟
برای این کار یک تمرین وجود داره. لیستی از تمام چیزایی که فکر می کنید بخاطرش استخدام شدید تا انجام بدید تهیه کنید و ببریدش پیش رئیستون. از رئیستون بخواهید که این لیست کارها را بر اساس اولویت برای شما مرتب کنه. ازش بخواهید که بگه چه کاری مهم ترین و چه کاری کم اهمیت ترین است. از این لحظه به بعد به طور مصمم و با اراده روی آن وظایفی که رئیستون مهمتر می دونه کار کنید.
۲- با ارزش ترین کارهایی که من می کنم چه کارهایی هستند؟
یادتون باشه که فقط
۳ مورد هست که شما انجام میدید و به عنوان باارزش ترین کارهای شما بحساب می آیند. کدام فعالیت های شما بیشترین ارزش را برای شرکت شما داره؟ اگه مطمئن نیستید، از افرادی که اطرافتون هستند بپرسید. هرکسی مهمترین کارهایی که بقیه باید انجام بدهند را میدونه.
۳- حد و حدود نتایج اصلی کار من چی هست؟
مخصوص ترین نتایجی که باید بهش برسید تا بتونید بگید کار خودتون را به بهترین شکل ممکن انجام دادید چه چیزایی هستند؟ از بین همه ی نتایج کدامشان مهمتر هستند؟
۴- چه کارهایی را من (و فقط من) می تونم انجام بدم که اگه خوب انجام بشه واقعاً یک تفاوت واقعی ایجاد می کنه؟
اون چه کاری هست که فقط شما می تونید انجامش بدید و اگه در هر ساعتی اونو خوب انجام بدید یک کمک قابل توجهی به کسب و کار شما می کنه؟ این چیزی هست که هیچ کس دیگه ای نمیتونه برای شما انجامش بده. اگه شما انجامش ندید، انجام نخواهد شد. انجام دادن این وظیفه، خوب انجام دادنش و بدون معطلی انجام دادنش می تونه تأثیر مهمی روی خدمتی (کاری) که شما انجام میدید داشته باشه.
۵- باارزش ترین استفاده ای که در حال حاضر میتونم از زمانم بکنم چه استفاده ای هست؟
این سوال کلیدی مدیریت زمان هست. برنامه ریزی برای زمان و مهارت مدیریت در این راستاست که به شما کمک کنه تا در هر لحظه ای از روز، جواب درست این سوال را بگیرید. باارزش ترین استفاده ای که الآن از وقتتون می تونید بکنید چیه؟
 
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


۱۰ فرمان ناپلئون هیل در کسب ثروت و موفقیت
جمعه 3 خرداد 1392 ساعت 15:29 | بازدید : 1292 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

فرمان ناپلئون هیل در کسب ثروت و موفقیت
برگرفته از کتاب بیاندیشید و ثروتمند شوید ( یکی از بهترین کتاب های موفقیت و کسب ثروت که پیشنهاد میکنم حتما مطالعه فرمائید )
نویسنده : ناپلئون هیل  ( 
Napoleon Hill  )
۱٫    اگر خود را شکست خورده نپندارید بدانید که پیروزید.
۲٫    اگر خود را شکست خورده بپندارید حتما شکست می خورید.
۳٫    اگر فکر می کنید می بازید حتمآ می بازید.
۴٫    همه چیز به ذهن  و تفکر شما وابسته است .
۵٫    اگر طالب پیروزی هستید اما فکر می کنید توانایی آن را ندارید موفق نخواهید شد.
۶٫    اگر خود را انسانی عاجز و مفلوک می دانید مفلوک و عاجز هستید.
۷٫    برای رشد کردن باید اوج بگیرید.
۸٫    برای پیروزی و دریافت جایزه باید به خود مطمئن باشید.
۹٫    لزومآ قویترین ها و سریع ترینها پیروز نمی شوند.
۱۰٫    پیروز کسی است که فکر می کند می تواند پیروز شود.
منبع : برگرفته از کتاب بیندیشید و ثروت مند شوید
 
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


۱۳ ترفند موفقیت میلیاردر معروف دنیا وارن بافت !
جمعه 3 خرداد 1392 ساعت 15:26 | بازدید : 834 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

ترفندهای موفقیت مشهورترین میلیارد دنیا وارن بافت
آقای وارن بافت (
Warren Buffett) را برترین سرمایه گذار حال حاضر دنیا می دانند. توانایی های عجیب او در گزینیش سهام موفق ، این میلیاردر خود ساخته را در صدر بهترین سرمایه گذاران قرار داده. با این حال موفقیت او بیش از هر چیز ، ناشی از اعتقادش به توانایی های فردی خود و نیز سر پیچی از پیرویه روی از عموم است.
آقای بافت تنها در کمپانی هایی سرمایه گذاری می کند که به نظرش از معیارهای مشخصی دارا هستند. زمانی هم که شرایط طبق میلش پیش نرود یا منابع خارجی قواعد جدید ایی برای سرمایه گذاری پیشنهاد کنند ، اصلاً فشاری بر دوش خود حس نمی کند.
سیزده نکته از زبان وارن بافت که گاه چند خط و گاه تنها یک تک جمله هستند
نکته اول: در مراحل ضروری تلاش خود ، سر وقت حاضر شوید
زمانی در میانه یک تلاش قابل توجه هستید ، مراحلی هستند که عبور از آنها تعیین کننده است. وارن بافت که اینک
۸۲ ساله است ، در خصوص به دست آوردن یک کمک هزینه تحصیلی در دوران نوجوانی اش می گوید: من رفتم به آنجا و تنها شخصی بودم که سر وقت آمده بود. تعداد پروفسور آنجا بودند و مدام می خواستند که زیادتر صبر کنیم تا بقیه هم بیایند. من گفتم نه ،نه ، قرارمان ساعت ۳ بود. بنابراین بدون اینکه هیچ کاری بکنم ، کمک هزینه را بُردم.
نکته دوم: کار سخت و صادقانه ، درمان تمام مشکلات نیست
آقای بافت می گوید: سوارکارهای خوب روی اسب های خوب کارشان عالی است ، ولی روی اسبچه های چوبی نه! اساساً کار سخت و صادفانه تمام مشکلات را درمان نخواهد کرد بلکه مردم و شرایط اقتصادی هم نقش بزرگی در موفقیت کسب و کار ها دارند.
نکته سوم: قراردادهای کاری را طوری گزینیش کنید که انگار دارید پیروی همسر می گردید
نظر آقای بافت در این باره جالب است: در کاوش برای یک معامله ، ما همان روشی را به کار می بندیم که یک فرد در کاوشی همسر ممکن است استفاده کند. یعنی ارتباطی ایجاد می کنیم تا چیزی فعال ، جذاب ، و با ذهن باز را به دست بیاوریم ، نه اینکه بخواهیم خودمان را در تعجیل بیندازیم.

نکته چهارم: پیش بینی کنید که آینده چه شکلی خواهد داشت
و ولی در خصوص نگاه به آینده ، آقای بافت می گوید: من برای سرمایه گذاری پیروی کسب و کارهایی می گردم که بتوانم پیش بینی کنم
۱۰ یا ۱۵ یا ۲۰ سال بعد ، چه شکلی خواهند داشت. این به مفهوم کاوش برای کسب و کارهایی است که در آینده ، عملکردی کما بیش نظیر آنچه امروز دارند داشته باشند ، با این استثنا که بزرگتر شده باشند و در سطح دنیای کار کنند.
بنابراین روی فقدان تغییر تمرکز می کنم. برای مثال زمانی به اینترنت نگاه می کنم ، تلاش می کنم و بالاخره هم تشخیص می دهم که به چه طریق فلان صنعت یا کمپانی می تواند توسط اینترنت تغییر کند یا صدمه ببیند ، و بعد ، از آن سرمایه گذاری اجتناب می کنم.
نکته پنجم: به افراد ، به چشم سرمایه نگاه کنید
و حالا اندرز آقای بافت برای دانشجویان رشته مدیریت ارشد کسب و کار (
MBA) را بخوانید: به هم کلاسی های تان نگاه کنید. یکی را که نجابت و منش او را دوست دارید برای خرید گزینیش کنید و یکی دیگر را که به نظرتان آدم جالبی نیست برای فروش. بعد این ویژگی های دخیل در تصمیم گیری را یادداشت کنید و خواهید دید که هیچ کدام ، مادرزادی نیستند بلکه در جریان زندگی به دست می آیند. پس آنها را بنویسید و پیروی کنید.
نکته ششم: تشخیص دهید که از چه شخصی خوش تان می آید و از چه شخصی بدتان
آقای بافت تقریباً در خصوص هر چیزی نظر منتخب خودش را دارد. تمام دارند. او می گوید: آدم یا أم هایی را که بیش از تمام تحسین می کنید گزینیش کرده و بعد بنویسید که به چه خاطر او آنها را ستایش می کنید. حق ندارید اسم خودتان رو توی این لیست بیاورید.
بعد از اینکه لیست را پر کردید فرد/افرادی را لیست کنید که صادقانه ، دو سنت هم برای شما نمی ارزند و ویژگی هایی را که منجر به شده از او/آنها رود گردان شوید را هم یادداشت کنید.
کیفیت های فرد/افرادی که تحسین می کنید ، با کمی ممارست می توانند مال شما شوند و اگر خوب ممارست کنید ، شکل دهنده عادت هایتان هم می شوند.
نکته هفتم: با افرادی کار کنید که برای شان احترام قائل هستید
آقای بافت با چه افرادی کار می کند: پیش آمده که من معاملاتی را لغو کنم ، فقط چون از افرادی که با انجام معامله مجبور به همکاری باهاشان می شدم ، خوشم نیامده بود. هیچ دلیلی هم برای خودنمایی نداشتم.
کار کردن با افرادی که منجر به می شوند زخم معده بگیرید ، به جرأت می گویم نظیر ازدواج کردن با پول و ثروت است. شاید تحت تمام شرایط کار اشتباهی است ، حالا اگر ثروتمند هم باشید که دیگر حماقت است.
نکته هشتم: وضعیت استخدام ، به سه ویژگی کلیدی افراد نگاه کنید
زیر دست یکی از ثروتمند ترین افراد دنیا ، چه کسانی کار می کنند؟ او ویژگی‌ها افراد مناسب برای استخدام را چنین بر می شمرد: یک بار شخصی گفت که در کاوش برای استخدام افراد ، پیروی سه کیفیت بگرد: صداقت ، آگاهی و انرژی. و اگر طرف اولی را نداشت ، آن دو تای دیگر تو را خواهد کشت.
نکته نهم: صبور باش
نظر آقای بافت در مورد صبر این است: فرقی نمی کند چقدر تلاش و استعداد وسط گذاشته باشی ، بعضی چیزها فقط زمان می خواهند. نمی شود که با باردار کردن
۹ زن ، ۱ ماهه بچه تولید کرد!
نکته دهم: با آدم هایی بچرخ که از خودت بهتر هستند
شخص آقای وارن بافت که چنین می کند: ارتباطاتی به وجود بیاور که در آنها ، اخلاق و رفتار افراد از خودت بهتر باشد و آن وقت به طور خودکار ، در همان مسیر خواهی افتاد.
نکته یازدهم: از اشتباهات خودت درس بگیر
من اشتباهات زیادی می کنم و در آینده هم اشتباهات زیادی خواهم کرد. این هم قسمتی از این بازی است. فقط باید اطمینان حاصل کنی که کارهای درست بر اشتباهات چیرگی دارند.
نکته دوازدهم: پژوهشها خود را انجام بده
ریسک ها از اینجا ناشی می شوند که نمیدانی دقیقا داری چه می کنی.
نکته سیزدهم: بدان که تغییر عادت ها سخت است
زنجیرهای عادات بسیار سبک تر از آن هستند که حس شوند و در عین حال ، بسیار سنگین تر از آن که به راحتی پاره شوند. در سن و سال من ، نمی شود عادت ها را تغییر داد. من گیر کرده ام. ولی شما
۲۰ سال بعد ، عادت هایی را خواهید داشت که امروز تصمیم گرفته اید در زندگی هر روز تان جاری کنید.
 
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


۱۵ قانون طلایی ثروتمند شدن
جمعه 3 خرداد 1392 ساعت 15:23 | بازدید : 715 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

۱۵ قانون طلایی ثروتمند شدن
 ۱۵ قانون طلایی برای ثروتمند شدن !
۱- برای این که ثروتمند شوید باید مخارجتان کمتر از درآمدتان باشد و باقیمانده را پس انداز کنید.
۲- از طرفین معامله، آن که از خود اشتیاق بیشتری نشان می دهد امکان کمتری برای به دست آوردن بهترین قیمت دارد.
۳- شما تنها در صورتی می توانید بهترین معامله را انجام دهید که بتوانید در صورت نامطلوب بودن قیمت ، از خیر معامله بگذرید.
۴- مردم ذاتاً عادل هستند و حاضرند در مقابل لطفی که به آنها می کنید متقابلاً پاداش شما را بدهند.
۵- در معامله ، با دادن امتیازات کوچک می توانید در عوض امتیازات بزرگتری به دست آورید.
۶- میزان درآمد شما در هر زمان بازتاب ارزشی است که دیگران برای کار شما قائل هستند.
۷- منابع جسمانی، ذهنی و عقلانی شما که مرتباً در حال رشد و تغییر است سرمایه شخصی شماست.
۸- اگر نمی توانید پول  پس انداز کنید، استعداد ثروتمند شدن ندارید.
۹- این که چقدر درآمد دارید مهم نیست، بلکه نکته مهم این است که چه مقدار از آن را می توانید نگه دارید.
۱۰- افراد موفق وقتی که درآمد خوبی دارند پس انداز می کنند و در نتیجه وقتی درآمد کمی دارند پشتگرمی مالی دارند.
۱۱- هزینه ها معمولاًً آنقدر افزایش پیدا می کند تا به میزان درآمد برسد. به همین دلیل است که اکثر مردم هنگام بازنشستگی فقیر هستند.
۱۲- هرگز خود را به طور ناگهانی درگیر یک سرمایه گذاری غیر قابل برگشت نکنید.
۱۳- رمز دستیابی به استقلال مالی از طریق پس انداز این است که پول را کنار بگذارید و هرگز به هیچ دلیلی به آن دست نزنید.
۱۴- برای ثروتمند شدن هیچ راه سریع یا آسانی وجود ندارد.
۱۵- جمع آوری پول موجب می شود که پول بیشتری به سوی شما جذب شود.
 
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


استاندارد‌ چیست؟
جمعه 3 خرداد 1392 ساعت 15:20 | بازدید : 733 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

استاندارد‌ چیست؟
 مصرف
علامت استاندارد نشان مرغوبیت کالاست و اجناس یا خدماتی که هیچ نشان استانداردی بر خود ندارند، برای استفاده و خرید به‌هیچ عنوان مناسب نیستند
شاید نتوان تعریف خیلی دقیق و صحیحی از استاندارد ارایه کرد، ولی به‌طور کلی می‌توان این‌گونه عنوان کرد که استاندارد آزمایش‌ها و مطالعات گذشته برای نتیجه‌گیری و استفاده در آینده است.
البته باید به این مهم توجه داشت که در طول تاریخ همواره معیارهای استاندارد تغییر می‌کند و هیچ‌گاه یکسان نیست. به‌واقع هر دوره‌ای استاندارد خود را می‌طلبد. امروزه وقتی کالایی را خریداری می‌کنیم به غیر از برند آن به تاریخ تولید، انقضا و نشان یا نشان‌های استاندارد آن توجه می‌کنیم.
استانداردها اما تنها مربوط به کالا نمی‌شوند، بلکه بسیاری از خدمات را نیز شامل می‌شوند. باید قبول کرد هر کالا و یا هر نوع خدماتی باید در یک چارچوب مشخص ارایه شود و این چارچوب‌ها را می‌توان با استاندارد تعریف کرد. در دنیای امروزی تقریباً تمامی کشورها برای خود یک استاندارد ملی دارند.
به ‌عبارت دیگر در بیشتر کشورها سازمانی وجود دارد که بر کیفیت کالاها نظارت می‌کند که به نام سازمان استاندارد معروف است. در برخی موارد بسیاری پا را فراتر گذاشته و موسساتی را ایجاد کرده‌اند که کارشان استاندارد است. با این اوصاف تعداد استانداردهای صادر شده مرتب بالاتر و بالاتر رفت، به‌گونه‌ای که درحال حاضر بسیاری از حرفه‌های مختلف در دنیا استاندارهای مخصوص خود را دارند. در این صفحه همشهری زندگی نشان‌های معتبر استاندار را معرفی می‌کنیم. صفحه‌واقعیت این است که این‌ها مشتی از خروار ستانداردهای موجود در دنیا هستند!
 استاندارد اروپا
این استاندارد که با عبارت مخفف CE نشان داده می‌شود، به منظور استانداردسازی اجباری در بسیاری از محصولات تجاری و صنعتی که در منطقه اقتصادی اروپا تولید یا به فروش می‌رسند، ارایه شده است. این حروف اختصار کلمات فرانسوی Communauté Européenne است. محصولاتی که واجد دریافت علامت CE می‌شوند، باید از نظر سلامت، امنیت و مضرنبودن برای جسم انسان و طبیعت مورد بررسی قرار گیرند و اگر واجد این شرایط باشند قادر به دریافت این نشانه خواهند بود.
به‌طور کلی و به عبارت ساده‌تر نشان ‌CE گویای مطابقت محصول با مقررات جامعه اروپا درخصوص ایمنی، سلامت و حفاظت مصرف‌کننده و محیط‌زیست است. هدف اصلی استاندارد، مطابقت محصول با الزامات اساسی مقررات جامعه اروپاست و اجازه می‌دهد که محصولات به‌طور آزاد در بازار اتحادیه اروپا عرضه شوند. این درحالی است که به مسئولان گمرک‌ها و مقامات مربوطه هم اجازه می‌دهد محصولات غیرمنطبق را از بازار اتحادیه اروپا جمع‌آوری کنند.
 
استاندارد آمریکا
مؤسسه ملی استاندارد یا ANSI (AmericanNationalStandards Institute) یک موسسه خصوصی غیرانتفاعی است که بر نحوه استانداردهایی که برای محصولات، خدمات، روندها، سیستم‌ها و کار کارمندان صادر می‌شود، نظارت می‌کند. یکی دیگر از کارهای این موسسه این است که استانداردهای آمریکا را با استانداردهای جهانی تطبیق می‌دهد تا از آن‌ها به‌صورت جهانی و در سطحی وسیع‌تر نیز بتوان استفاده کرد.
کار اصلی این موسسه این است که اعتبار استانداردهای تولید شده به‌وسیله نمایندگان موسسات استانداردسازی، آژانس‌های دولتی، گروه‌های مصرف‌کننده، شرکت‌ها و… را تایید می‌کند. این استانداردها تضمین می‌کنند که محصولات دارای عملکرد و ویژگی‌های یکسانی هستند تا مصرف‌کنندگان از محصولاتی با همان مشخصات استفاده کنند و به همان صورت آزمایش شوند. دفتر مرکزی این موسسه در واشنگتن و دفتر عملیاتی آن در نیویورک است.
 ایزو
ایزو ‌مخفف سازمان بین‌المللی استاندارد (International Standard Organization) است.
موسسه بین‌المللی استانداردسازی(ایزو) یک فدراسیون بین‌المللی متشکل از نهادهای ملی استاندارد است. تعداد این نهادها بیش از ۱۴۰تاست که هر یک از آن‌ها متعلق به یک کشور هستند. ایزو یک سازمان غیردولتی(NGO) است که در سال۱۹۴۷ میلادی  تاسیس شد. وظیفه ایزو ارتقای توسعه استانداردسازی و فعالیت‌های مربوط به آن در دنیاست.
 تمامی این امور برای ایجاد تسهیلات در زمینه صادرات و واردات کالاها، فن‌آوری‌ها و خدمات است. مجموع فعالیت‌های ایزو قراردادهای بین‌المللی است که به‌عنوان استانداردهای بین‌المللی انتشار پیدا می‌کند. جالب است بدانید سیستم‌های مدیریتی ایزو از طریق بیش از ۴۳۰هزار سازمان در ۱۵۸کشور به اجرا درمی‌آید. حدود ۳۰۰استاندارد ایزو به‌صورت عمومی در دسترس هستند. به‌عنوان مثال استاندارد ایزو۱۴۰۰۱ استانداردی مربوط به مدیریت محیطی است.
 
استاندارد TUV
یکی از معتبرترین استانداردهای دنیا متعلق به سازمانی است در آلمان که روی سلامتی کالاهای صنعتی ارایه شده از جانب شرکت‌های مختلف نظارت دارد تا استانداردهای ارایه شده برای سلامت انسان و محیط‌زیست را تامین کنند.
این سازمان به‌عنوان یک مشاور مستقل بر سلامت کارکرد کالاها یا محصولاتی مانند محصولات کشاورزی، دودزایی وسایل نقلیه، استاندارد ساخت موتور خودروهای سنگین و سبک و تاسیسات انرژی را نظارت دارد.
بسیاری از زیرشاخه‌های دارنده TÜV می‌توانند به عنوان سازمان‌دهندگان و هم‌چنین گسترش‌دهندگان مقوله انرژی و مفاهیم وابسته به آن عمل کنند و راه‌حل‌هایی برای مشکلات زیست‌محیطی ارایه دهند. آن‌ها باید خود از قوانینی که بر مبنای TÜV به آن‌ها اهدا می‌شود، تبعیت کنند و در راستای سلامت انسان و محیط گام بردارند. شایان ذکر است که استاندارد TÜV قابلیت انطباق با انواع ایزوها را دارد.
 
استاندارد حلال
این استاندارد مختص کشورهای اسلامی و مسلمانان جهان است. از نام این استاندارد مشخص است که بیشترین کاربرد آن برای موادغذایی است و نشان می‌دهد که مسلمانان می‌توانند ماده غذایی را که از چنین استانداردی برخودار است، مصرف کنند. در سال۲۰۰۴ استاندارد غذای حلال تدوین و در سال۲۰۰۶ بنگاه توسعه صنعت حلال (HDC)برای هماهنگی و یکپارچه شدن توسعه صنعت حلال مالزی تأسیس شد.
البته در کشورهای اسلامی به‌دلیل آن‌که اکثریت جمعیت را مسلمانان تشکیل می‌دهند، طبیعی است که این محصولات غذایی بر طبق شریعت اسلامی حلال باشند، اما برای بسیاری از مسلمانان ساکن کشورهای غیرمسلمان داشتن چنین استانداردی بر روی موادغذایی لازم است.
باید به این نکته مهم توجه داشت که بر اساس چارچوب‌های وضع شده غذای حلال نه تنها باید از هرگونه ترکیب حرام بلکه از هر ناپاکی عاری باشد. در نتیجه این موضوع می‌تواند فراتر از خط تولید بلکه تا مرحله بسته‌بندی و انبار و... هم‌پیش برود.
· 
 
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


برای یک کسب و کار موفق به این هشت ویژگی نیاز دارید
جمعه 3 خرداد 1392 ساعت 15:11 | بازدید : 699 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

یا صاحبان کسب‌ و کار‌های کوچک نسبت به ادامه فعالیت‌ های خود یا تعطیلی واحد کسب‌وکارشان می‌توانند مطمئن باشند ؟
اداره یک کسب وکار کوچک می‌تواند بسیار گیج کننده باشد، بر همین اساس بسیاری از صاحبان کسب وکارهای کوچک در واقع نمی‌دانند که کسب وکار آنها زیان ده است یا خیر، و چه زمانی برای خارج شدن از این کسب‌وکار مناسب است.
مسیر رو به جلو اغلب نا مطمئن است و مدیران اغلب نمی‌دانند با امید به آینده فعالیت خود را ادامه دهند یا از آن خارج شوند؟ در این مقاله به هشت نکته اشاره می‌کنیم که با دیدن آنها از موفقیت خود مطمئن می‌شوید:
۱٫در حالی که شما در تعطیلات هستید،شرکت شما پول در می‌آورد:
پیگه آرنوف فن ، مدیر موفق شرکت  Mavens and Moguls  می‌گوید: من برای تولد چهل سالگی‌ام به همراه خانواده، برای یک ماه به مسافرت رفتم. صادقانه باید بگویم من آن زمان دقیقا نمی‌دانستم که وقتی برمی‌گردم کسب‌ و کار من هنوز باقی است یا خیر. وقتی برگشتم متوجه شدم شرکت در غیاب من نه تنها به فعالیت خود ادامه داده است بلکه رونق نیز پیدا کرده بود.
این تجربه به من نشان داد که کسب وکار ما مسیر خود را پیدا کرده است.
۲٫ نام شرکت شما در لیست اولین صفحات موتورهای جست‌وجو باشد.
موتورهای جست‌ و جو گر یاهو ، گوگل، بینگ و…، از ابزارهای اصلی در عصر دیجیتال هستند که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی صاحبان کسب‌وکار معتقدند که اگر نام کسب‌وکار آنها در اولین صفحات این مرورگرهای وب قرار گیرد، آنها در کار خود موفق بوده اند و نشان از آن است که شرکت به هدف نهایی خود دست یافته است.
۳٫ زندگی مشتریانتان را تغییر دهید.
بیشتر صاحبان کسب وکار در پی ایجاد تغییراتی در دنیای امروز هستند. آنها تلاش می‌کنند با خلق کالا و ارائه خدمات خود به این هدف دست یابند. اگر بازخوردهای مشتریان شما نیز بیان‌کننده ایجاد تغییرات در زندگی آنها باشد، قطعا لحظه افتخارآفرینی برای شما خواهد بود.
۴٫ مشتریان در پی یافتن شما هستند.
به یاد داشته باشید که مردم در ابتدا شما را نمی‌شناسند و ارتباط آنها با شما درست از زمانی آغاز می‌شود که برای اولین بار به شرکت شما مراجعه می‌کنند. بنابراین برخورد اول شما با مشتری بسیار تاثیرگذار است. علاوه براین در دنیای امروز مردم خرید و سفارشات خود را بیشتر به صورت آنلاین انجام می‌دهند و گاهی هیچ ارتباط نزدیکی با شرکت و کارکنان شما پیدا نمی‌کنند.

بنابراین وقتی سفارشات آنلاین شرکت شما به خوبی پیش می‌رود، نشان می‌دهد که فعالیت‌های شرکت شما در جذب مشتریان بسیار موفق عمل کرده است.
۵٫ شما باید بدانید که تنها نیستید.
شما به عنوان مدیر یک کسب وکار در نهایت باید توجه داشته باشید که سایر رقبا نیز ممکن است شرایطی مانند شما داشته باشند. مثلا در دوران رکود صاحبان کسب‌ و کارهای دیگر نیز شرایط و مشکلاتی همانند شما دارند. بنابراین سعی کنید هنگام مواجه با مشکلات ابتدا با بررسی دقیق شرایط، راهکاری مناسب برای آنها بیابید و زود دلسرد نشوید.
۶٫مشتریان تبلیغ کننده محصولات و یا خدمات شما هستنند.
یکی از نشانه‌های اصلی موفقیت شما، زمانی است که مشتریان مبلغ شما هستنند و کسب وکار شما را به دیگران نیز پیشنهاد می‌دهند. این تبلیغات رایگان می‌توانند به افزایش فروش و درآمد شما کمک کنند و نویددهنده مشتریان جدیدی برای شما باشند.
۷٫ در رسانه‌های خبری قرار بگیرید
وجود مقالات خبری از کسب وکار شما در روزنامه و رسانه می‌تواند معرف خوبی برای کسب‌وکار شما باشد.
این مقالات تاثیر بسزایی در موفقیت شما دارند و طرفداران شما را به صورت چشمگیری افزایش می‌دهند. «سید بونی» مدیر و موسس گالری طلا وجواهر کالیکا می‌گوید: «من در سال ۲۰۰۲ کسب‌وکار خود را تاسیس کردم، ولی فعالیت اصلی ما زمانی آغاز شد که در سال ۲۰۰۴عضو ثابت مجله هفتگی مد شدیم. کسب وکار من از این طریق بسیار توسعه یافت. پس از آن درآمد ماهانه ما به اندازه درآمد کل سال پیش بود.»
۸٫ تجربیات خود را ثبت کنید.
وقتی ناشران و خبرنگاران از شما می‌خواهند تا به عنوان یک مدیر تجربیات خود را بنویسد، تا آنها را منتشر کنند؛ دیگرشما یک مدیر موفق و متخصص در کسب‌وکار خود هستید و این نشان می‌دهد که کسب وکار شما فاکتورهای موفقیت را دارا است و در دنیای تجارت شناخته شده هستید.
 
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چطور زمان‌های تنهایی را سودبخش‌تر کنیم؟
جمعه 3 خرداد 1392 ساعت 15:8 | بازدید : 622 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

چطور زمان‌های تنهایی را سودبخش‌تر کنیم؟
برخی از افراد از تنهایی لذت می‌برند و معتقدند که، «تنهایی تنها دارایی تقسیم ناپذیر دنیاست». در این اوقات ارزشمند است که می‌توان با تمرین و مراقبه‌هایی خاص، بر توان شخصی افزوده و بر اعتماد به نفسمان بیفزاییم. اما اگر تنها ماندن برایتان هولناک است یا به آن علاقه‌ای ندارید، می‌توانید با در ذهن داشتن این ترفندها، اوقات سودمندتری برای خود بسازید و آن را برای توانمندی شخصی به کار گیرید.
تبلیغات متنی
جالب است که برخی معتقدند تنها ماندن و علاقه به تنهایی، کار درستی نیست و حتی می‌تواند نشانه‌ی بیماری روانی خاصی باشد! برخی دیگر نیز علائم دیگری برای این دسته از افراد می‌آورند؛ افرادی که تنهایی را برمی‌گزینند، ترجیح می‌دهند به جای رفتن به سالن‌های مجهز سینما (!)، در خانه از تماشای فیلم لذت ببرند. آن‌ها ترجیح می‌دهند غذا را سر میز کارشان صرف کنند و به دوستان و همکاران ملحق نشوند! یا تنها به این دلیل که ایده‌ای برای وقت گذرانی ندارند، با دیگران می‌جوشند!
بیایید با بعضی تمرین‌های ساده، از زمان‌های تنهایی کمال استفاده را ببریم. در ادامه از توصیه‌های راجر ای. ژیل، متخصص مشاوره‌های خانوادگی و ازدواج و اریک کلینبرگ، استاد جامعه‌شناسی در دانشگاه نیویورک و نگارنده‌ی کتاب «تنها شو»، مستفیض خواهیم شد و به مزیت‌های انکارناپذیر تنهایی و نحوه‌ی به کارگیری آن برای ارتقای توانمندی‌های فردی می‌پردازیم.
خود را به تفکرات سازنده مشغول سازید
بخشی از تنهایی که در وهله‌ی نخست ترسناک است، می‌تواند مفید فایده باشد. وقتی که افراد مزاحم و حواس‌پرت‌کنی در اطرافمان نیست، زمان بیشتری برای تعمق و تفکر داریم. ممکن است مانند بسیاری از افراد به دنبال زمانی برای گذراندن در غار تنهایی یا تفکر محض نباشید؛ چرا که شخصاً بی‌رحم‌ترین منتقد خود هستید و بی‌محابا خود را به نقد می‌کشید. بهتر است بکوشید به نحو سازنده‌ای خود را درگیر فکری نمایید تا به کنترل بهتری از احساسات و توان شخصی برسید. راجر در این باره معتقد است:
با صرف زمان و درک بهتر از عقاید درونی‌، دیگران و جهان پیرامون، می‌توانیم به دیدگاه و بینش بهتری دست‌یابیم. «اوقات تنهایی» به ما اجازه می‌دهد با دور شدن از شلوغی اطراف، به درک احساسی بهتری نائل آییم. بهتر است به جای نقد بی‌رحمانه‌ی رفتارهایمان یا نگرانی بی‌مورد از آینده، به تعمق پیرامون موضوعات مهم بپردازیم و اندک زمانی را صرف اقدامات مثبت و سازنده کنیم. می‌توانید زمان این نوع مراقبه‌ها را در صورت نیاز به یک یا چند روز برسانید. زمانی که مشغول تحلیل نقاط ضعف شخصی خود هستید، به فکر راه چاره نیز باشید. و بهتر است در تنهایی به افکار منفی اجازه‌ی عبور نداده و از آن‌ها دوری کنید.

البته اینکه افکار منفی به سادگی راه خود را به مغز آدمی پیدا می‌کنند، موضوع عجیبی نیست، که نیازمند تلاش هوشمندانه‌ی ما برای مقابله و مدیریت آن‌ها است. شاید بهتر باشد بکوشید به جای مقابله‌ی جانانه، چنین افکاری را به طریقه‌ای سازنده همراهی کنید. توصیه می‌کنیم زمان‌های تنهایی را به اوقاتی برای حل مشکلات

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شش رایحه که هوای شما عوض میکند
جمعه 3 خرداد 1392 ساعت 14:51 | بازدید : 676 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

                                                 شش رایحه که هوای شما را عوض میکند

احتمالاً آروماتروپی یا عطردرمانی اولین گزینه‌ای نیست که برای تغییر حس و حال، افزایش بهره وری به ذهنمان می‌رسد، اما باید بدانیم که حس بویایی قویترین حس از حواس پنجگانه ماست و برای افزایش فعالیت مغز در جهت مثبت بهترین انتخاب ماست.
Beverley Hawkins رئیس انستیتو آروماتراپی واقع در ساحل غربی ونکوور می‌گوید: پیازهای بویایی بخشی از سیستم عصبی ما هستند و مستقیماً به ناحیه‌ای از مغز متصل می‌شوند که فرآیند احساسات و یادگیری را پردازش می‌کنند. به همین دلیل است که گاهی اوقات بعضی بوها خاطرات خاصی را در ذهن ما تداعی می‌کنند و یا کسی یا چیزی را به یاد ما می‌آورند.
به گفتهٔ دکتر هاوکینز، اسانس‌ها نه تنها به بهبود عملکرد شغلی کمک می‌کنند، بلکه ناجی سلامتی نیز هستند. استنشاق اسانس‌ها بخش هیپوتالاموس مغز (آن بخش از مغز که پیام را به سایر نقاط بدن می‌فرستند) را فعال می‌‌‌کند. استنشاق ساده یک بو می‌تواند تغییرات زیادی را در بدن ایجاد کند. از آن جمله می‌توان به فعال کردن سیستم ایمنی بدن، تاثیر بر فشار خون و محرک هضم غذا اشاره کرد.
وی می‌گوید: ما می‌توانیم از مزایای آروماتراپی در محیط‌های کاری استفاده کنیم. فقط کافیست یک یا دو قطره از اسانس را بر روی چوب پنبه‌ بریزیم و هر زمان که نیاز به افزایش انرژی داشتیم آن را بو بکشیم.
اگر دارای دفتر خصوصی هستید
۱ تا ۶ قطره از اسانس را به دستگاههای خوشبو کننده الکتریکی و یا چند قطره از آن را به بطری‌های پر شده از آب مقطر اضافه و با کمک افشانه‌هایی مانند افشانه‌های بطری‌های شیشه‌شوی، در محیط اسپری کنید.
در اینجا به شش مورد از بوهایی که هاوکینز برای افزایش بهره‌ وری و خلق و خوی بهتر در محیط کار معرفی کرده اشاره می‌کنیم:
۱- سنبل
رایحهٔ سنبل، دارای خواص آرام‌بخش است که در کنترل استرس به کمک ما می‌آید. سنبل تسکین‌دهنده اعصاب و تنش‌های عصبی و افسردگی است. علاوه بر این تسکین‌دهندهٔ سردرد و دردهای میگرنی نیز به شمار می‌رود.
۲- لیموترش
عطر لیمو تمرکز حواس و آرامش ما را تقویت می‌کند. این رایحه، همچنین در بهبود کلی صفاتی که به هنگام خشم و اضطراب در ما بروز می‌کند نیز ما را یاری می‌دهد. همچنین لیمو دارای خواص ضد ویروس و ضد باکتری است و می‌تواند با تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود گردش خون در مبارزه با سرماخوردگی و گلودرد به ما کمک کند.
۳- یاس
عطر یاس همانند سنبل آرامش دهنده اعصاب است، اما بیشتر به رایحه‌ای نشاط بخش، افزایش‌دهندهٔ حس اعتماد به نفس، خوش‌بینی و احساس سرزندگی‌ای معروف است.
۴- رزماری
رزماری واقعاً گزینه مناسبی برای جدا شدن از رختخواب در روز اول هفته است. رزماری علاوه بر بهبود حافظه، با خستگی فیزیکی، سردرد و خستگی روانی به خوبی مقابله کرده و برای کسانی که به هنگام صبح با جداشدن از رختخواب مشکل دارند گزینه مناسبی است. هاوکینز همچنین رزماری را گزینه بسیار مناسبی برای تسکیل دردهای موضعی و عضلانی معرفی می‌کند.
۵- دارچین
خواص تهییج‌کننده در بوی دارچین می‌تواند در مبارزه با خستگی ذهنی و بهبود دقت و تمرکز کمک بسیار شایانی به ما بکند.
۶- نعناع
از این عطر به هنگام هجوم فکر و طوفان ذهنی استفاده کنید. بوی نعناع تند تقویت کننده انرژی، تقویت کننده ذهن و افزایش دهنده تمرکز است و به اگر به هنگام فکر کردن افکار مختلفی به ذهنتان هجوم می‌آوردن و نمی‌توانید بر روی موضوع خاصی تمرکز کنید این بو گزینه مناسبی است.
 
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طرح شبنم چیست؟
جمعه 3 خرداد 1392 ساعت 14:10 | بازدید : 823 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

طرح شبنم چیست؟
شبکه بازرسی و نظارت مردمی به اختصار شبنم طرحی است که توسط وزارت صنعت و معدن و تجارت ایران برای نشان دادن اصالت یک کالا و عدم قاچاق بودن آن استفاده می‌شود. شناسایی کالای اصلی از تقلبی توسط یک گوشی موبایل که نرم‌افزار مربوطه در آن نصب شده‌باشد، قابل انجام است. روش دیگر برای اطیمنان از اصالت کالا، پیامک کردن کد ۱۶ رقمی روی کالا به سامانه‌است و مشتری می‌تواند اطلاعات روی کالا را با اطلاعات دریافتی از سامانه تطبیق دهد به در صورت مغایرت، سیستم بازرسی گزارش دهد. سیستم بازرسی فروشگاه هدف را مورد بازرسی قرار می‌دهد و در صورت تایید تخلف بازرسی، سامانه به مشتری پاداش می‌دهد.
 
اهداف
تقویت امکان سیاست‌گذاری و کنترل دولت در بخش کالا و خدمات
تسهیل در اجرایی شدن سیاستهای ویژه دولت در کنترل بازار
اطمینان مردم از نقش موثرتر دولت در حوزه کالاها و خدمات
افزایش امنیت و جلوگیری از توزیع کالای قاچاق
جلوگیری از تولید و توزیع کالای جعلی
 
از سه طریق زیر میتوانید از اصالت کالای خود با خبر شوید:
۱- از طریق شماره تماس ۸۸۹۶۹۲۹۶ میتوانید جویا شوید
۲- کد ۱۶ رقمی کالا را (بدون فاصله) به شماره ۳۰۰۰۳۹۲ اس ام اس کنید 
۳- از طریق بخش استعلام کالا در سایت شبکه بازرسی و نظارت مردمی www.shabnam.ir و یا روی اینجاکلیک کنید
 
برخی ضعف های طرح
طرح شبنم علیرغم طراحی نسبتا دقیق و پشتوانه تئوری قوی، متاسفانه در اجرا با ضعف های جدی روبروست و این ضعف ها نگرانی هایی را در مسئولین و همچنین فعالان اقتصادی ایجاد نموده است. از جمله این ضعف ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
۱-مجریان طرح بدون درنظر گرفتن پیشنیازهای اجرای طرح، دامنه طرح را به سرعت وسیع نموده و در مواردی این عدم توجه به زیرساخت ها، باعث تناقض در اجرای طرح با گفته مسئولین شده است. نمونه آن را در اعلام ابتدای تیرماه بعنوان زمان الزامی شدن طرح شبنم برای کلیه کالاهای وارداتی می توان مشاهده کرد که این موضوع تاکنون اجرایی نشده است.
 
۲-علیرغم وجود فناوری های جدید در طرح، مانند استفاده از بارکد دوبعدی و استعلام از طرق مختلف که خود می تواند انگیزه مناسبی را در مردم و به خصوص نسل جوان برای آشنایی با طرح ایجاد نماید، تبلیغات و اطلاع رسانی مناسبی راجع به این موارد انجام نگرفته است.
 
۳-با توجه به اهمیت و وسعت طرح و نقش پررنگ آن در بهبود وضعیت اقتصاد کشور، متاسفانه هیچ ساختار رسمی دولتی بعنوان متولی طرح پیش بینی نگردیده و کلیه فرآیندهای اجرایی و هماهنگی های طرح به چند کمیته و شورا، متشکل از مسئولین دستگاه های مختلف، واگذار شده است.
 
۴-متاسفانه ناهماهنگی در اجرای طرح بین بخش های مختلف دولت از قبیل، وزارت صمت(صنعت، معدن و تجارت) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص کالاهای سلامت محور به دفعات مختلف مشاهده می گردد. گواه این موضوع، مصاحبه مسئولین پروژه در معاونت توسعه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی وزارت صمت و مسئولین سازمان غذاودارو می باشد که هریک بر تصدی گری خود بر طرح و ملغی شدن طرح طرف مقابل تصریح کرده اند.
 
۵-علیرغم دامنه وسیع طرح، متاسفانه پیش بینی های مناسبی از بسترهای سخت افزاری و نرم افزاری موردنیاز صورت نپذیرفته و با انتخاب تنها یک شرکت بعنوان مجری طرح و عدم نظارت صحیح بر عملکرد وی، نارضایتی های بسیاری را در فعالان اقتصادی درگیر با سامانه های نرم افزاری طرح ایجاد نموده است.
 
۶-در این سالها بعضی از تاجران عادت کرده اند که قسمتی از واردات را بصورت رسمی و قسمتی را بصورت قاچاق سازمان یافته و با تشکیلات کامل در دبی و کیش و قشم و چابهار و … اقدام کنند و حالا که طرح شبنم در حال اجراست این تجار می بینند یک دفعه آمار واردات شان افزایش پیدا می کند و تصحیح می شود این دسته از تاجران در مقابل اجرای این طرح خیلی مخالفت می کنند.
 
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قبل از شروع کسب و کار این سه گام ضروری است
جمعه 3 خرداد 1392 ساعت 14:7 | بازدید : 633 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

شروع کسب و کار موفق
وسنا : اگر قصد دارید تا کسب و کار جدیدی را آغاز کنید، پیش از یافتن منابع مالی لازم باید طرح کسب و کار خود را به صورت جامع و دقیق برنامه ریزی کنید.
طرح کسب و کار همانند یک نقشه راه به وام دهندگان و افرادی که قصد دارند حامی مالی شما شوند، چگونگی عملکرد و ساختارهای فعالیت شما را نشان می دهد.
همچنین این اقدام در شناخت و آگاهی آنها نسبت به کالا و خدماتی که ارائه خواهید کرد، نحوه بازاریابی و شیوه های فروش شما بسیار موثر است.
طرح کسب و کار، اطلاعات لازم و تکمیلی درباره بودجه و چگونگی اختصاص هزینه ها را نیز فراهم می کند.
از این رو، در ادامه این مطلب چند نکته که در افزایش تاثیرگذاری طرح کسب و کار باید مورد توجه قرار بگیرند را مورد بررسی قرار می دهیم.
شرح کامل کالا و خدمات مورد نظر
طرح کسب و کار در واقع فرصتی است تا به صورت روشن و قابل درک به معرفی کالا و خدمات خود اقدام کنید. بر همین اساس، اطلاعاتی مانند نحوه کارکرد، بازار هدف، مشتری های بالقوه و … می توانند مد نظر قرار بگیرند. به عنوان مثال، توضیحات خود را می توانید به همراه آمار و ارقام مشتری هایی که به خرید کالا و خدماتی مشابه در گذشته پرداخته اند، ارائه کنید. همچنین، می توانید اطلاعاتی در زمینه چگونگی توسعه فعالیت های خود در آینده ارائه کنید. تمامی این اطلاعات می توانند به نوعی خط سیر کسب و کار شما از آغاز تا در آینده را ترسیم کنند.
توسعه برنامه بازاریابی
ممکن است قصد ارائه کالا و یا خدماتی فوق العاده را داشته باشید، اما برای تحقق اهداف فروش و جلوگیری از شکست کسب و کارتان باید توجه و علاقه دیگران را به سوی خود جلب کنید. از این رو، برنامه بازاریابی، تشریح چگونگی جلب توجه مشتری ها به کالا و خدماتی که ارائه خواهید کرد را هدف گذاری می کند. در این برنامه باید بازار هدف خود را مشخص کرده و شیوه هایی که جذب حداکثری را در پی دارند، مد نظر قرار دهید.
بازاریابی می تواند نحوه بسته بندی محصولات، چگونگی تبلیغات و استفاده از شبکه های مختلف را شامل شود. به عنوان مثال با پیشرفت فناوری، یکی از شیوه هایی که می تواند در جلب توجه و افزایش فروش محصولات شما موثر باشد، فعالیت در شبکه های اجتماعی است. از این طریق می توانید مشتری های خود را از عرضه کالا و خدمات جدید آگاه کرده و تعامل نزدیک تری با آنها برقرار کنید.
فراهم کردن بودجه و تامین مالی
میزان بودجه، یکی از مهمترین بخش های برنامه ریزی طرح کسب و کار محسوب می شود. این مساله بدون در نظر گرفتن اینکه در حال توسعه طرح کسب و کار برای سرمایه گذاری مشترک هستید و یا تنها قصد دارید کسب و کار خود را آغاز کرده و طرحی برای آینده برنامه ریزی کنید، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
از این رو، فراهم کردن برنامه بودجه جامع می تواند در پیش بینی میزان هزینه های کسب و کار به شما کمک کند. در یکی دو سال نخست بودجه های پیش بینی شده بر اساس حدس های منطقی درباره هزینه های واقعی شکل می گیرند. اما در سال های بعد، شناخت بهتری درباره میزان درآمد در برابر هزینه های خود خواهید داشت.
برنامه بودجه جامع شامل تمامی هزینه های مرتبط با کسب و کار شما می شود. باید در آن موارد مختلفی مانند اجاره بها، خرید لوازم و تجهیزات، دستمزد کارکنان، مالیات ها، هزینه های تولیدی و دیگر موضوعاتی که ممکن است با آنها مواجه شوید، مد نظر قرار بگیرند. این نکته را هم به خاطر بسپارید که اکثر کسب و کارها در سال های نخستین شروع فعالیت خود سود چندانی در پی نداشته و از این رو، تامین منابع مالی لازم در این دوران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
 
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قیمت کالاها و سهام در بازار چگونه مشخص می‌شود
جمعه 3 خرداد 1392 ساعت 13:54 | بازدید : 619 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

قیمت کالاها و سهام در بازار چگونه مشخص می‌شود
کلید عرضه و تقاضا برای درک قیمت سهام

احتمالاً تعاریف مختلفی را درمورد قیمت سهام و علت بالا و پایین رفتن آن خوانده و شنیده‌اید.

درمورد تاثیر درآمدها یا اقتصاد یا اعتبار بازار بر قیمت‌های سهام شنیده‌اید. بااینکه همه این عوامل  در تغییرات نرخ سهام نقش دارند اما تاثیر مستقیمی بر آن ندارند.

کاری که این عوامل می‌کنند، تغییر توازن عرضه و تقاضا است.

قیمت سهام عملکردی از عرضه و تقاضا است. سایر تاثیرات مثل درآمدها، اقتصاد و از این قبیل می‌توانند بر تمایل به داشتن (یا فروختن) یک سهام اثر داشته باشند.

اگر شرکتی به طور تعجب‌آوری درآمد پایین از خود گزارش کند، تقاضا برای سهام آن کاهش می‌یابد. به همین ترتیب، توازن بین فروشنده‌ها و خریداران تغییر خواهد کرد.

خریداران برای قیمت فعلی طلب تخفیف کرده و بسیاری نیز انگیزه فروش پیدا خواهند کرد. اینکه تعداد فروشنده‌های سهامی بیشتر از خریداران آن باشند به معنی بالاتر بودن عرضه نسبت به تقاضاست، به همین دلیل قیمت آن سهام پایین خواهد آمد.

وقتی قیمت‌ها پایین می‌آید


در نقطه‌ای قیمت سهامی تا جایی پایین می‌آید که برای خریداران جذاب به نظر می‌رسد و همین مسئله و عوامل دیگر اوضاع را تغییر می‌دهد. وقتی خریداران به سمت بازار حرکت می‌کنند، تقاضا سریع‌تر از عرضه رشد می‌کند و درنتیجه قیمت بالا می‌رود.

گاهی‌اوقات عرضه و تقاضا توازن پیدا می‌کنند که قیمتی است که خریداران پذیرفته و فروشنده‌ها تایید می‌کنند. وقتی عرضه و تقاضا برای یک سهام تقریباً برابر باشند، قیمت‌ها دچار نوسان شده اما در محدوده باریک‌تری بالا و پایین می‌روند.

این امکان وجود دارد که سهامی قبل از اینکه چیزی دیگرتوازن عرضه و تقاضا را بر هم بزند، برای روزها یا ماه‌ها در این محدوده باقی بمانند.

رابطه داخلی بسیار ظریفی بین عرضه و تقاضا و قیمت سهام وجود دارد.

اگر تقاضا برای سهامی از عرضه آن بالاتر رود، قیمت آن بالا خواهد رفت. اما فقط تا جایی بالا می‌رود که خریداران گمان برند که تقاضا رو به افول است.

در آن نقطه، صاحبان سهام می‌فروشند. برخی از آنها قیمت را بالا برده و اعتقاد پیدا می‌کنند که شکستن قیمت در معرض وقوع است و به همین دلیل سودشان را برداشته و سهام خود را می‌فروشند.

هرچه سهامداران بیشتری (به هر دلیلی) سهام خود را بفروشند، قیمت شروع به شکستن می‌کند زیرا میزان عرضه بیشتر از تقاضا شده است. سهامداران برای جلب مشتری قیمت را پایین می‌آورند.

همین وضعیت در طرف دیگر هم عمل می‌کند اما برعکس. وقتی قیمت‌ها پایین می‌آید، به سطحی می‌رسد که خریداران را جذب می‌کند.

همانطور که خریداران سهام را به دست می‌آورند، قیمت سهام بالا می‌رود زیرا فروشندگان باید به رها کردن سهام خود راضی شوند.

این حرکت پویای عرضه و تقاضا مهمترین حقیقتی است که سرمایه‌گذاران باید درمورد قیمت‌های سهام از آن آگاه باشند. بااینکه سرمایه‌گذاران ممکن است بخواهند قیمتی برای سهام بگذارند، این بازار و بده و بستان بین عرضه و تقاضاست که قیمت سهام را مشخص می‌کند
 
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


کاشتن پول
جمعه 3 خرداد 1392 ساعت 13:49 | بازدید : 853 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

اگر یک نگاه به کودکی خودمان بیندازیم و به تفکرات و خیالات آن دورانمان فکر کنیم، به نکات جالبی بر می خوریم. نکاتی که شاید خنده دار باشند و از نظر ما بی معنی. اما بعضی از همین تفکرات بچه گانه دارای معنا و مفهوم عمیقی هستند.
یکی از تفکرات بچگی ما و شاید هم یکی از آرزوهای کنونی ما این است که پول های خودمان را بکاریم و درخت پول ما رشد کند و به ما ثمره دهد و ما ثروتمند شویم.
همان طور که اشاره شد، ذهن ما با یک تفکر سطحی می گوید که این یک چیز محال و بی پایه است، اما اگر کمی عمیق به این موضوع بیندیشیم، متوجه نقاط روشن و نکات ظریفی خواهیم شد.
قرآن کریم می فرماید:
مَّثَلُ الَّذِینَ یُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِی سَبِیلِ اللَّـهِ کَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِی کُلِّ سُنبُلَةٍ مِّائَةُ حَبَّةٍ وَاللَّـهُ یُضَاعِفُ لِمَن یَشَاءُ وَاللَّـهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ *۱*
“کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می کنند، همانند بذری هتستند که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه یکصد دانه باشد و خداوند آن را برای هر کس که بخواهد (و شایستگی داشته باشد) دو یا چند برابر می کند  و خدا (از نظر قدرت و رحمت) وسیع و (به همه چیز) داناست.” *۲*
خداوند در این آیه خطاب به ما می فرماید که هر کس در راه من و برای من اموال خود را انفاق کند همانند بذری است کاشته شده که هفت خوشه بدهد و هر خوشه، صد دانه باشد. یعنی هفتصد ثمره از یک بذر. یعنی تو برای من انفاق کن (کاشتن درخت پول) و من هم به تو هفتصد برابر می دهم (ثمره درخت پول).
با توجه به ادامه آیه ( وَاللَّـهُ یُضَاعِفُ لِمَن یَشَاءُ ) مشخص می شود که این پاداش منحصر به هفتصد برابر نیست، بلکه خداوند، درخت پول بندگانی را که بخواهد و شایسته بداند چند برابر از این، ثمره و نتیجه می دهد.
نکته ای که در ترجمه آیه به نظر می رسد این است که می فرماید کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می کنند نه صدقات آن افراد؛ این “تشبیه افراد انفاق کننده به دانه های پربرکت، تشبیه جالب و عمیقی است. گویا قرآن می خواهد بگوید: عمل هر انسانی پرتوی از وجود اوست و هر قدر عمل گسترش یابد، وجود انسان در حقیقت گسترش می یابد.” *۳*
“انسان های نیکوکار در پرتو نیکی هایشان نموّ و رشد معنوی پیدا می کنند و این افراد همچون بذرهای پرثمری هستند که به هر طرف، ریشه و شاخ می گسترانند و همه جا را زیر پر و بال خود می گیرند.” *۴*
البته کسب این درخت هم شرایطی دارد. “هر دانه ای در هر زمینی هفت خوشه که در هر خوشه صد دانه باشد نمی روید، بلکه باید دانه، سالم و زمین، مستعد و زمان، مناسب و حفاظت، کامل باشد. همچنین انفاق مال حلال با قصد قربت، بدون منت و با شیوه ی نیکوی آن همه ی آثار را خواهد داشت.” *۵*
جمع بندی و نتیجه گیری:
۱. به تفکرات و دیدگاه های خود و دیگران احترام بگذاریم و همه را در نگاه اول و با یک تفکر سطحی نسنجیم.
۲٫ کاشتن پول امکان دارد و ثمره ی آن هم هفتصد برابر است که اگر شایسته باشیم، بیشتر از این نصیبمان می شود.
۳٫ عمل ما جلوه ای از وجود ماست و هر انفاق کردن ما بذری است کاشته شده و به عبارتی دیگر درختی تنومند از پول ها وسرمایه های معنوی که می توانیم از شاخه های آن بچینیم. انشاءالله
 
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

چه مطالبی را با توجه به اینکه وبلاگ اموزشی است نیاز است بیشتر به آن بپردازیم متشکرم

آرشیو مطالب
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 891
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 109

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 167
:: باردید دیروز : 255
:: بازدید هفته : 1009
:: بازدید ماه : 1009
:: بازدید سال : 20084
:: بازدید کلی : 140625