بورس و اوراق بهادار، بازاریابی داخلی و خارجی، اقتصادی، مدیریت، بازرگانی، قوانین امور گمرکی
تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
ابعاد جدید از ثروت افسانه ای بابک زنجانی
سه شنبه 7 مرداد 1393 ساعت 1:28 | بازدید : 827 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

ابعاد جدید از ثروت افسانه ای بابک زنجانی

یک عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس شورای اسلامی می گوید: ما دنبال رصد اموال خارج از کشور زنجانی هستیم تا بتوانیم این پول ها را به دولت بازگردانیم وگرنه به اموال داخل ایران او که امید چندانی نیست.

ماه هاست که از دستگیری بابک زنجانی می گذرد. هنوز دولتی ها دستشان به پول های رفته از بیت المال نرسیده است. دو میلیارد دلار پول نفتی که به وزارت نفت نیامده، ریزش گود ایران زمین، باز شدن پای باشگاه راه‌آهن به رشوه به داوران و ... تکذیب ادعای نقطه آغاز پولدار‌ شدن از اتهامات یا بدبیاری های زنجانی هستند که در این مدت به پرونده وی در نزد افکار عمومی افزوده شده است. اما مهم تر از همه اینها برای دولت بازگشت پول های نفتی به خزانه است.
وزیر دادگستری دولت می گوید که وزارت نفت گفته است پول نقد داده و پول نقد هم می‌خواهد بنابراین حال یا خود متهم یا کسی که می‌تواند اموالش را بخرد باید پول نقد دهد. امیرعباس سلطانی، نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیته پیگیری پرونده زنجانی در مجلس، می گوید: « پرونده راکد مانده است. زنجانی اموالی ندارد. این اموال تا حالا فروش نرفته و کسی هم حاضر نیست تقبل کند. کل اموال زنجانی در کشور در مجموع یک چهارم پولی است که بدهکار است.»
وی می افزاید: «ما دنبال رصد اموال خارج از کشور زنجانی هستیم تا بتوانیم این پول ها را به دولت بازگردانیم وگرنه به اموال داخل ایران او که امید چندانی نیست. زنجانی همکاری خاصی ندارد و فقط اطلاعات اموال داخل از کشور را دراختیار ما گذاشته است. همان بازی اول خود را هنوز ادامه می دهد.»
سلطانی درمورد ارزش اموال خارج از کشور او بیان می کند: «ارزش اموال خارج از کشور او مشخص نیست اما با توجه به اینکه در ترکیه چندین کارخانه و شرکت هواپیمایی دارد، در تاجیکستان هم همینطور، می توان گفت ارزش اموال او بالاست. اموال او در خارج از کشور زیاد است. مبلغ این اموال ارزش گذاری نشده است. اما از اموال داخل کشور زنجانی چیزی عاید دولت و وزارت نفت نخواهد شد؛ چرا که اموال داخل کشور زنجانی ارزشی ندارند.»
عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی می گوید که این اموال قابل بازگشت به داخل ایران هستند: «به طور قطع اموال خارج از کشور وی قابل بازگشت است اما مشکلی که وجود دارد این است که زنجانی با تاسیس هر شرکت یک مدیرعامل منصوب کرده و بسیاری از اموال به نام خود زنجانی نیست.»
وی در آخر افزود: «این پرونده متهمان زیادی دارد و چند نفر از افراد این پرونده فراری هستند. فراری های این پرونده فراتر از یک نفر هستند. این افراد در دستگاه های داخل دولت و بخش خصوصی فعالیت داشتند و در همه دستگاه ها نفوذ کرده بودند. این پرونده پرونده ساده ای نیست. به همین راحتی پرونده زنجانی بسته نخواهد شد.»

موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مرسدس بنز طلایی در ایران
سه شنبه 7 مرداد 1393 ساعت 1:20 | بازدید : 811 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

مرسدس بنز طلایی در ایران

مرسدس بنز طلایی رنگی که به تازگی از گمرک بندر عباس وارد شده است سر و صدای زیادی در شبکه های اجتماعی به راه انداخته اما هنوز مشخص نیست که این خودرو دارای برچسب کروم طلایی رنگ بوده یا اینکه بدنه ای از جنس آب طلا دارد.

 

عکس/ مرسدس بنز طلایی در ایران

عکس/ مرسدس بنز طلایی در ایران

موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عکس جنایت اسرائیل در غزه با پوزش از شما عزیزان
جمعه 3 مرداد 1393 ساعت 23:26 | بازدید : 785 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

بخاطر به نمایش گذاشتن این عکس از بینندگان عزیز عذر خواهی میکنم :

این سند جنایت اسرائیل و حامیان حقوق بشر :  

خلق چنین اثر هنرمندانه‌ای از قساوت و رذالت بشری، توسط ارتشی که خود را «بااخلاق‌ترین ارتش دنیا» معرفی می‌کند، از لطیفه‌های دردناک در روزگار مدرن است.

 

عکس/خلق اثر هنری به سبک اسرائیلی (+18)

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اهداف اسرائیل در حمله به غزه و راهبرد مقاومت حماس /چرا اشغالگران به الشجاعیه حمله کردند؟
پنج شنبه 2 مرداد 1393 ساعت 1:0 | بازدید : 756 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

اهداف اسرائیل در حمله به غزه و راهبرد مقاومت حماس /چرا اشغالگران به الشجاعیه حمله کردند؟

زمان عنصر مهمي است كه حماس به واسطه استراتژي موشك باران از آن بهره می گیرد. حماس با بكارگيري اين استراتژي زمان عمليات را مديريت می‌کند. اين در حالي است كه ارتش اسراييل بر اساس دكترين نظامي خود همواره جنگ‌ها را سريع و برق آسا خاتمه بخشيده و هيچ گاه به دنبال جنگ‌هاي گسترده نرفته است.
اسرائیل طی چند روز گذشته حملات خود را به نوار غزه شدید تر کرده است. در این میان کشتار مردم مظلوم شجاعیه یادآورد، نسل کشی ماشین کشتار صهیونیسم در صبرا و شتیلا است. سناریوسازی اسرائیل منجر به شروع نبرد دیگری میان این رژیم و مردم بی دفاع غزه شد. پس از اینکه سه نوجوان اسرائیلی ناپدید شدند،‌ مقامات رژیم صهیونیستی انگشت اتهام خود را به سمت حماس گرفتند و در این جهت عملیاتی برای ضربه زدن به زیرساخت‌های حماس از سوی اسرائیل آغاز شد. این در شرایطی بود که حماس و فتح در حال ایجاد یک ائتلاف و اتحاد ملی بودند و اسرائیلی‌ها در این میان نسبت به پیوند این دو گروه فلسطینی که اینبار علائم نشان می‌داد که اتحاد مستحکم‌تری میان آنها شکل خواهد گرفت، بسیار نگران شدند.

در همین زمینه بود که موضوع مفقود شدن سه نوجوان اسرائیلی و سپس پیدا شدن اجساد آنها در کانون توجه رسانه‌های اسرائیلی قرار گرفت. این در شرایطی بود که در عملیات یافتن این سه نوجوان، حدود 540 فلسطینی بازداشت شدند و چندین تن نیز در این زمینه توسط نیروهای این رژیم کشته شدند. در این شرایط رژیم صهیونیستی گام اول و البته خاموش خود را برای از بین بردن زیرساختهای حماس و همچنین بر هم زدن اتحاد میان فلسطینیان را برداشت. اما بعد از ماجرا بود که جنگ هوایی میان غزه و اسرائیل آغاز شد تا گام دوم برای نسل کشی در غزه آغاز شود.

در این میان اسرائیل با توجه به تجهیزات ماهواره ای و هوایی خود اعلام کرد که تنها به پایگاه‌های حماس حمله می کند اما کشتار جوانانی که در ساحل به تماشای بازی فوتبال جام جهانی مشغول بودند و سپس کشتار مردم شجاعیه دروغ بودن ادعای صهیونیست‌ها را ثابت کرد.

جالب اینجاست که صهیونیست‌ها در این روند با مدیریت افکار عمومی خود این جنگ را تبدیل به یک جنگ فرقه ای کردند. از این نظر سی ان ان طی گزارش نشان داد که وقتی اسرائیل بر سر مردم غزه بمب می ریزد، صهیونیست ها در سواحل شادمانی می کنند. این درحالی بود که نتانیاهو پس از کشته شدن یک نوجوان فلسطینی که صهیونیست ها در اقدامی انتقام جویانه پس از پیدا شدن اجساد سه نوجوان صهیونیست به وی بنزین خوراندند و آتشش زدند، به ظاهر سعی کرد فضا را آرام کند اما در همین شرایط بود که اسرائیل حملات هوایی خود را به غزه آغاز کرد.

در حال حاضر نیز حملات توپخانه‌ای اسرائیلی‌ها به نوار غزه به ویژه مناطق شمالی بدون وقفه ادامه دارد و همزمان جنگنده‌های صهیونیست‌ هم مناطق مرکزی و جنوبی غزه را بمباران و موشک باران می کنند.

این درحالی است که نیروهای مقاومت تلاش دارند با استفاده از تونل‌هایشان به پشت نیروهای صهیونیستی که در اطراف غزه حضور دارند نفوذ کنند و خطوط دشمن را هدف قرار دهند.

اسرائیل در این روند اما گرچه با تجهیزات کامل نظامی و حمایت خاموش نهادهای بین المللی و حکومت های غربی روبروست اما از سوی دیگر نیز تحت فشار افکار عمومی جهان قرار دارد. گرچه اسرائیلی ها تا به اینجا به بهانه نابود کردن حماس کشتار مردم غزه را توجیه کرده اند اما به نظر می‌رسد طولانی تر شدن روند این جنگ اسرائیل را در رسیدن به اهدافش ناکام خواهد گذاشت. چراکه اسرائیل با توجه به شرایطی که دارد بایستی حملات سریع خود را ادامه دهد و روند فرسایشی جنگ سبب می شود که این رژیم به اهداف خود نرسد. راهبرد بمباران هوايي، نابودي زير ساخت‌هاي حماس و نيروهاي نظامي آن، از ابتدا، مد نظر اسراييل بود كه با توجه به مقاومت حماس در جنگ‌های گذشته هيچگاه عملي نگرديد و در این جنگ نیز تا به امروز راه به جایی نبرده است.

اسرائیل در این جنگ از تجربه گذشته خود استفاده کرده و حملات سختی را علیه مردم غزه ترتیب داده است تا با این ترفند بتواند مردم غزه را از حمایت از حماس منصرف سازند.

از این جهت است که این رژیم حملات سخت و خونباری را در شجاعیه آغاز کرد. حملات سخت این رژیم به شجاعیه تا به حدی است که شمار زیادی از زخمی ها در مساجد و خیابان ها، مانده اند و به علت نبود امکان انتقال آنها به مراکز درمانی، شماری از آنها دچار خونریزی شدید شده و به شهادت رسیده اند و وضعیت بسیار ناگواری بر منطقه حاکم است و در انتظار به نتیجه رسیدن این کاروان خدماتی هستیم و هنوز مشخص نیست که صهیونیست ها آن را مورد هدف قرار می دهند یا این که قادر به انجام مأموریت خود خواهد بود.

کارشناسان مطرح می کنند به دو دلیل حمله اسرائیل به شهرک الشجاعیه انجام شد. اول این که مقاومت توانست در جنگ با اشغالگران در این منطقه، به اهداف خود دست یابد و اخبار از کشته شدن شمار زیادی از سربازان ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه حکایت دارد. دوم این که اشغالگران در پی انتقام از ساکنان این منطقه هستند و از زمان آغاز تجاوز اخیر تاکنون، بارها پیامک های تهدیدآمیزی به تلفن های همراه شهروندان ارسال و در آن بر ضرورت تخلیه منازل و ویران کردن این شهرک تأکید کرده اند.

با این وجود ساکنان این شهرک با ماندن در منازلشان، همچنان مقاومت کرده و به شدت با ترک خانه و کاشانه شان مخالفت کرده اند. از این رو، رژیم صهیونیستی، با هدف انتقام از آنها، کلیه ساکنان این شهرک را هدف قرار داده است.

در این شرایط زمان عنصر مهمي است كه حماس به واسطه استراتژي موشك باران از آن بهره می گیرد. حماس با بكارگيري از اين استراتژي زمان عمليات را مديريت می‌کند. اين در حالي است كه ارتش اسراييل بر اساس دكترين نظامي خود همواره جنگ‌ها را سريع و برق آسا خاتمه بخشيده و هيچ گاه به دنبال جنگ‌هاي گسترده نرفته است.

در این شرایط به نظر می‌رسد با توجه به اینکه میانجی معتبری هم در این زمینه وارد نشده است و کشورهای منطقه مانند عربستان سکوت کرده اند و مصر نیز در یک اقدام جالب توجه با طرحی جانبدارانه برای ایجاد آتش بس تلاش کرد تنها گزینه پیش روی حماس و مردم غزه مقاومت است که البته با حمایت حزب الله لبنان برای مقابله با دشمن صهیونیستی همراه شده است.










 

 

 

 

موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مرسدس بنز 5 میلیاردی در تهران/تصاویر
دو شنبه 9 تير 1393 ساعت 1:7 | بازدید : 802 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

مرسدس بنز 5 میلیاردی در تهران/تصاویر

مرسدس بنز SLS AMG GT Final Edition مدل 2014 در یکی از نمایشگاه های اتومبیل خیابان شهید بهشتی تهران رویت شد.فروشنده قیمت خودرو را 3.8 میلیارد تومان + 1.2 میلیارد تومان هم برای گزینه شماره گذاری و ... در نظر گرفته است .

 

مرسدس بنز SLS AMG GT Final Edition مدل 2014 در یکی از نمایشگاه های اتومبیل خیابان شهید بهشتی تهران رویت شد.فروشنده قیمت خودرو را 3.8 میلیارد تومان + 1.2 میلیارد تومان هم برای گزینه شماره گذاری و ... در نظر گرفته است .

به گزارش اقتصاد ایران آنلاین این آخرین نسخه از مرسدس بنز SLS AMG است که GT Final Edition نام دارد و فقط 350 دستگاه از آن تولید شده است.این خودرو دارای یک موتور 8 سیلندر خورجینی به حجم 6.2 لیتر به قدرت 583 اسب بخار و گشتاوری در حدود 650 نیوتن متر، شتاب صفر تا صد 3.7 ثانیه، دیفرانسیل عقب و گیربکس 7 سرعته با کلاچ دوگانه با تعویض سریعتر است.

 
ورود این خودروهای خاص به کشورمان، هم زمان با سایر کشورها را به فال نیک می گیریم و امیدواریم قیمت گذاری این خودرو نیز با کارشناسی دقیق و متناسب با ارزش واقعی آن باشد.


 

 
موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


هزینه ساخت پراید 3 میلیون و 700 هزارتومان!
دو شنبه 26 خرداد 1393 ساعت 12:58 | بازدید : 812 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

هزینه ساخت پراید 3 میلیون و 700 هزارتومان!

بهانه اشتغال زایی 500 هزار نفری شاغلان بخش خودرو که آمارها نشان می دهد کمتر از 40 هزار نفر در بخش تولید خودرو فعالیت می کنند باعث شده است تا عده ای در مقام توجیه تولید خودرو با وضعیت کنونی بر بیایند.


 

به ندرت می توان کسی را در ایران یافت که از وضعیت خودرو رضایت داشته باشد.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا انحصار طولانی مدت در تولید خودروهای بی کیفیت داخلی که بسیاری از آنها تنها در ایران تولید شده و با قیمت های گزاف به فروش می رسند رفاه مصرف کننده را به سود عده ای اندک نابود کرده است.

بهانه اشتغال زایی 500 هزار نفری شاغلان بخش خودرو که آمارها نشان می دهد کمتر از 40 هزار نفر در بخش تولید خودرو فعالیت می کنند باعث شده است تا عده ای در مقام توجیه تولید خودرو با وضعیت کنونی بر بیایند.

نیازی به توضیح نیست که آمار 500 هزار نفری به خدمات خودرو مانند تعویض روغن، پنچرگیری، تعمیرات و ... مربوط می شود که چه خودروی داخلی در بازار باشد و چه خودروی وارداتی باکیفی تغییر نمی کند.

سید سعید امامی دبیر انجمن مدیریت کیفیت ایران گفت، خودروسازان داخلی در برابر انحصاری که دارند خدمات ارائه نکرده و عملا جاده بین مصرف کننده و تولیدکننده در صنعت خودرو جاده ای یک طرفه است.

آنها در حالی از خدمات پس از فروش می گویند که اگر خودروی تحویلی به خریدار نقصی داشته باشد، به جای تحویل خودروی جدید که در قانون بدان تصریح شده و یا حداقل رفع عیب سریع و بدون هزینه، با صرف زمان زیاد و بهانه های مختلف در مقابل اخذ هزینه از مشتری رفع عیب می کنند که به ندرت رضایت مشتری را به دنبال دارد.

امامی افزود: هزینه تمام شده خودرو در ایران به دلیل سوءمدیریت و انحصاری عمل کردن به شدت بالا بوده و هر بار به بهانه حمایت از صنعت هزینه های زیادی را بر مشتریان تحمیل می کنند بدون آنکه از خود بپرسند پس چه کسی از مصرف کننده حمایت می کند. ظاهرا وظیفه وزارت صنعت تنها حمایت از تولیدکننده های خودرو است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، امامی تاکید کرد: برآوردهای دقیق کارشناسی نشان می دهد که در صورت مدیریت صحیح و ابتدایی که نیاز به برنامه ریزی حتی میان مدت نیز ندارد در خط تولید؛ 3 میلیون در هزینه تمام شده خودروی پراید صرفه جویی فوری اتفاق می افتاد که اگر هزینه های ناشی از ریخت و پاش و یا عوارض بی ربط از آن کسر شود هزینه تمام شده پراید نه حدود 20 میلیون تومان که تنها 3 میلیون و 700 هزار تومان خواهد بود.


 

موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


8 دلیل که می‌تواند جام جهانی را به یک فاجعه تبدیل کند
یک شنبه 18 خرداد 1393 ساعت 21:48 | بازدید : 683 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

8 دلیل که می‌تواند جام جهانی را به یک فاجعه تبدیل کند

جام جهانی فوتبال تا چهار روز دیگر در برزیل آغاز می‌شود اما این کشور مورد موشکافی دقیق منتقدینی قرار دارد که معتقدند رقابتهای امسال ممکن است به یک فاجعه کامل بدل شود.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنشنال بیزینس تایمز، تیمهای ملی و طرفداران فوتبال از سرتاسر جهان به تدریج در حال ورود به 12 شهر میزبان رقابتهای جام جهانی برای شرکت در بزرگ ترین تورنمنت فوتبالی جهان هستند.

 

برآورد می‌شود یک میلیارد نفر دیدار افتتاحیه جام جهانی را از تلویزیون تماشا کنند و 500 هزار نفر نیز برای تماشای این بازیها به برزیل سفر کنند.

 

به رغم محبوبیت بین‌المللی رقابتهای جام جهانی این رخداد به یک مساله‌ تفرقه ‌برانگیز بین مردم برزیل تبدیل شده است.

 

نتایج یک نظرسنجی نشان داده که 72 درصد مردم برزیل از دولت کنونی این کشور ناراضی هستند. این نارضایتی با تصمیم دولت برزیل برای صرف میلیارد‌ها دلار برای یک رقابت فوتبالی به جای پرداختن به مشکلات عدیده‌ مردم تشدید شده است.

 

نارضایتی مردم از صرف هزینه‌های هنگفت برای جام جهانی به بروز تظاهرات گسترده منجر شده و در عین حال تاخیرها و نگرانی‌های امنیتی درباره احداث زیرساخت‌های مورد نیاز برگزاری این رقابت‌ها بسیاری از ناظران را نگران کرده که تلاش این کشور برای میزبانی این رخداد ورزشی عظیم به ناکامی بینجامد.

 

در این گزارش به هشت دلیل که ممکن است باعث شود جام جهانی فوتبال در برزیل به یک فاجعه کامل بدل شود اشاره شده است.

 

1- آماده نبودن فرودگاه‌ها

جام جهانی طرفداران فوتبال را از سرتاسر جهان به خود جذب می‌کند، اما به گزارش روزنامه برزیلی فولا دو سائوپائولو فرودگاه‌های چند شهر میزبان جام جهانی در برزیل ممکن است برای سرویس‌ دهی به خیل عظیم طرفداران و تماشاچیان آماده نباشند. یک تکنسین ساختمان در برزیل می‌گوید: تنها یک معجزه الهی می‌تواند به حل به موقع این مشکل کمک کند.

2- نبودن حمایت مردمی

جام جهانی ممکن است به رشد صنعت گردشگری و توجه بین‌المللی به کشور میزبان منجر شود، اما اکثریت مردم برزیل ترجیح می‌دادند دولت این کشور روی مسائل مهم‌تری تمرکز کند. یک نظرسنجی که اخیرا در این کشور انجام شده نشان داده از هر 10 برزیلی شش نفر انتظار دارند که دولت این کشور هزینه‌ برگزاری جام جهانی را روی مشکلات درمانی و حمل‌ونقل عمومی صرف می‌کرد.

3- نگرانی درباره شبکه برق برزیل

برزیل در حال حاضر یکی از بدترین خشکسالی‌های اخیر را تجربه می‌کند که فشار زیادی را روی شبکه برق این کشور تحمیل کرده است. قطعی‌های برق در ماه فوریه گذشته باعث شد شش میلیون برزیلی در خاموشی بمانند. اگرچه ورزشگاههای جدید‌التاسیس این کشور دارای ژنراتورهای پشتیبان در صورت قطع برق هستند، اما مردم و گردشگران در خارج از ورزشگاهها این امکان را در اختیار نخواهند داشت.

 

4- اعتصاب کارکنان مترو

کارکنان مترو سائوپائولو به دلیل مخالفت دولت با افزایش حقوق و دستمزدشان از روز پنج‌شنبه گذشته برای سومین روز متوالی در اعتصاب به سر می‌برند. تاریخی برای پایان این اعتصاب اعلام نشده و این در شرایطی است که تنها چهار روز تا شروع رقابت‌های جام جهانی باقی مانده است.

 

5- رسوایی تبانی

روزنامه نیویورک تایمز اخیرا گزارش داد که پیش از رقابت‌های جام جهانی 2010 در آفریقای جنوبی دستکم پنج مسابقه هدف تبانی قرار گرفته بودند. هنوز مدرک مستدلی مبنی بر وقوع این تبانی‌ها وجود ندارد، اما کابوس این رسوایی در مورد رقابت‌های امسال در برزیل نیز وجود دارد.

 

6- تظاهرات خیابانی

مردم برزیل در اعتراض به تصمیم دولت این کشور برای میزبانی جام جهانی به جای پرداختن به مشکلات داخلی بارها به خیابان‌ها آمده‌اند. "جنبش کارگران بی‌خانمان" در برزیل در ماه مه در اعتراض به عدم تخصیص بودجه اعتراضاتی را برگزار کرد. بیش از 20 هزار برزیلی در این تظاهرات شرکت کردند که به بروز بی‌نظمی و ایجاد یک ترافیک گسترده منجر شد.

 

7- نگرانی درباره‌ ورزشگاه‌های جدید

تلاشهای برزیل برای احداث ورزشگاه‌های جدید پیش از شروع جام جهانی با مشکلاتی مواجه شده است. تاخیر‌های مکرر و مرگ چندین کارگر ساختمانی در محل احداث ورزشگاه 68 هزار نفری کورینتیانس سائوپائولو باعث شد تصمیم فیفا مبنی بر برگزاری این رقابت‌ها در برزیل زیر سوال برود. مساله بدتر این است ورزشگاه‌هایی که در سائوپائولو، کوریتیبا، کویابا و ناتال ساخته شده‌اند به مرحله تکمیل نرسیده‌اند.

 

8- نگرانیها درباره بهداشت و سلامتی

در ماه مه دستکم دو برزیلی ساکن مانائوس به دلیل ابتلا به بیماری آنفلونزای خوکی جان خود را از دست دادند که مجموع تلفات ناشی از این بیماری در سال 2014 در این منطقه را به 11 تن رساند. اگرچه این ویروس هنوز در کل برزیل شیوع پیدا نکرده اما مرکز کنترل بیماریهای آمریکا به دلیل نگرانی از این موضوع به گردشگران این کشور که قصد سفر به برزیل را دارند در این باره هشدار داده است.

موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رشد جمعیت در ایران صفر می شود
چهار شنبه 21 اسفند 1392 ساعت 23:26 | بازدید : 737 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

رشد جمعیت در ایران صفر می شود

رئیس سازمان ثبت احوال با بیان تغییر سن ازدواج و نرخ باروری در کشور گفت: اگر این روند ادامه یابد، در سال 1425 یعنی 30 سال آینده، فوت و ولادت در کشور برابر و رشد جمعیت صفر خواهد شد و از آن سال به بعد با کاهش جمعیت روبرو هستیم.
خبرگزاری مهر: رئیس سازمان ثبت احوال با بیان تغییر سن ازدواج و نرخ باروری در کشور گفت: اگر این روند ادامه یابد، در سال 1425 یعنی 30 سال آینده، فوت و ولادت در کشور برابر و رشد جمعیت صفر خواهد شد و از آن سال به بعد با کاهش جمعیت روبرو هستیم.

محمد ناظمی اردکانی گفت: اکنون جمعیت کشور حدود 77 میلیون و 300 هزار نفر است.

وی ادامه داد: 71 درصد جمعیت در شهرها و نزدیک به 29 درصد در روستاها زندگی می کنند که به مرور زمان از جمعیت روستاها کاسته و متاسفانه به جمعیت شهرها افزوده می شود و سیر مهاجرت ایرانیان از روستا به شهر است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور افزود: 51 درصد جمعیت ایرانیان را مردان و 49 درصد را نیز زنان تشکیل می دهند.

ناظمی اردکانی خاطرنشان کرد: در کشور بطور متوسط در سال های اخیر نزدیک به یک میلیون و 400 هزار ولادت ثبت می شود که شیب آن نزولی بوده و همچنین ثبت 400 هزار فوت دارای شیب صعودی است.

وی با بیان اینکه نرخ باروری یک و هفت دهم و سن ازدواج در کشور برای مردان بطور متوسط 27 سال و برای زنان بطور متوسط 24 سال است، اضافه کرد: نرخ ازدواج در کشور به ازای هر یکهزار نفر 10.9 و به ازای هر یکهزار نفر دو طلاق در کشور است.

رئیس سازمان ثبت احوال، سن امید به زندگی در مردان کشور را 71 سال و در زنان 74 سال عنوان کرد.

ناظمی اردکانی با بیان اینکه در تهران، البرز، و کلانشهرها به ازای هر سه ازدواج، یک مورد به طلاق منجر می شود، گفت: در کشور برای هر 5.5 ازدواج یک طلاق صورت می گیرد از همین رو نرخ طلاق در کلانشهرها نگران کننده است.

وی همچنین درباره کارت هوشمند ملی افزود: این کارت به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک بوده که اساس آن شناسایی فرد در دولت الکترونیک و فضای مجازی است.

معاون وزیر کشور در زمینه کارتهای ملی کنونی نیز گفت: کارت های ملی قدیمی اکنون برای شناسایی استفاده می شود و طبق مصوبه هیئت دولت تا پایان سال 94 اعتبار دارند.

رئیس سازمان ثبت احوال تصریح کرد: افرادی که برای نخستین بار اقدام به دریافت کارت ملی می کنند و کسانی که شناسنامه آنان دارای تغییرات است در مرحله نخست، جامعه هدف دریافت طرح کارت هوشمند ملی هستند.

 
موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


این چه « مرز داری» ست؟
سه شنبه 20 اسفند 1392 ساعت 15:33 | بازدید : 687 | نویسنده : حمید | ( نظرات )
انتقاد هاشمي از نهادهای مسئول در رابطه با گروگانگیری مرزبانان
 
این چه « مرز داری» ست؟
 
 
 
   دومين بار در طول يك ماه گذشته آيت ا... هاشمي به دانشگاه آزاد واحد علوم تحقيقات آمد تا سفره دل خود را باز كند و از دردهايي بگويد كه چندين سال به صورت بغض در گلويش گير كرده بود.آيت‌ا... كه احساس كرده بود برخي در دولت سعي دارند در روند كار دانشگاه تحت امرش اخلال ايجاد كنند،گفت: دولت نباید خللی در روند فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی به وجود آورده و یا مشکلاتی بر سر آن ها بگذارد. هاشمي رفسنجاني وظیفه اصلی دولت را ایجاد امنیت و مرزبانی عنوان کرد و با ابراز تاسف از گروگان گرفته شدن 5 سرباز ایرانی توسط اشرار، گفت: دولت باید مرزداری خوبی کند تا چند تن از اشرار نتوانند به آسانی سربازان ما را به گروگان گرفته تا بگویند فلان کار را کنید تا سربازان شما را آزاد کنیم. من فیلمی در مورد چگونه گروگان گرفته شدن این سربازان دیدم که متاسف شدم. وی ادامه داد: در این فیلم  5 سرباز در بلندی   اتاقکی خوابیده بودند که سه شرور به راحتی به آنها حمله کرده و توانستند دست و پایشان را ببندند. این چه مرزداری است؟ معلوم است که آن جا خطر دارد و باید مراقب بود و نمی‌توان با 5 سرباز از آنجا حفاظت کرد. به این شکل که مرزبانی نمی‌شود. وظیفه دولت است که در این حوزه‌ها ورود کند.
   گزارش معاونان در حضور رئيس
جلسه قرار بود از ساعت 9صبح آغاز شود و طبق برنامه نيز پيش‌رفت. برنامه اي كه با نام دومین نشست دست اندرکاران حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد در بیمارستان فرهیختگان تهران برگزار شد.در ابتدا جلسه بعد از قرائت قرآن كريم، حمید میرزاده  رئيس دانشگاه آزاد، گفت: با وجود کوشش‌هایی که در سه دهه گذشته شده اما حوزه پزشکی به اندازه حوزه علوم و مهندسی توسعه پیدا نکرده است. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به اعتبارات حوزه علوم پزشکی این دانشگاه در سال 93 اشاره کرد و افزود: نزدیک 370 میلیارد تومان در حوزه پزشکی برای سال آینده تخصیص داده‌ایم که روز 6 اسفند سال جاری در هیات امنای مرکزی به تصویب رسید.بعد از سخنان ميرزاده محمد باقر لاريجاني، قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در علوم پزشکی كه در دوره احمدي‌نژاد مانند ديگر افرادي كه در سالن اجتماعات حضور داشتند سختي هاي زيادي كشيده بودند، سخنراني كرد و گزارشي از روند معاونت خود ارائه داد.
   امیدواریم دانشگاه آزاد «هاروارد» شود
برنامه به تندي پيش مي رفت و دكتر نظري(مجري به خانه برمي‌گرديم) مراسم را طوري كنترل مي كرد كه وقت به همه برسد.در ادامه نيز رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بر رشد کیفی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد و افزود: نباید فراموش کرد که بهترین و بزرگترین دانشگاه های معتبر جهان دولتی نبوده و در بخش خصوصی هستند. موسس دانشگاه هاروارد یک کشیش بوده که امروز از بهترین دانشگاه‌های جهان به‌شمار رفته و هر جوانی آرزوی تحصیل در این دانشگاه را دارد. با توجه به حضور آقای میرزاده و دکتر لاریجانی انتظار می‌رود که دانشگاه ازاد اسلامی در آینده همانند هاروارد شود.
   دست و پاي ما را بستند!
نوبتي هم بود بايد آيت ا... كه از ابتدا مانند ساير مدعوين روي صندلي ها نشسته بود و به اظهارات سخنرانان گوش مي داد، ايراد بيان مي‌كرد.بعد از رونمايي از سند نقشه توسعه علوم‌پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و اهداي عنوان استاد وابسته دانشگاه آزاد به ايرج فاضل و محمود طباطبایی، آيت ا... شروع به سخنراني كرد.وي به نوع برخورد دولت گذشته با این دانشگاه اشاره کرد و گفت: شما از دور به این رابطه نگاه کرده،  اما ما از نزدیک می‌دیدیم که آنها چگونه دست‌و پای ما را می‌بستند و هرکاری برای تصرف این دانشگاه انجام دادند. ای کاش این تصرف صورت می گرفت و آن ها این دانشگاه را توسعه می‌دادند، اما نه تنها این کار را نکرده بلکه بر خلاف آن اقدام و حتی دانشگاه آزاد را به عنوان رقیب سیاسی خود تلقی کردند.
   مقایسه زمان شاه با 8 سال گذشته
عضو هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: اساسنامه ای که ما در آن زمان تهیه کردیم اقتباس شده از اساسنامه حسینیه ارشاد بود و به دلیل این که اساسنامه حسینیه ارشاد محکم نوشته شده بود تا رژیم طاغوت نتواند این مکان را در دست بگیرد ما نیز همان گونه عمل کردیم.هاشمی رفسنجانی ادامه داد: اولین مسئله‌ای که در اساسنامه مورد توجه قرار دادیم، این بود که هر تغییر در اساسنامه باید با تصویب هیات موسس باشد اما در دولت گذشته پیشنهادی برای تغییر در اساسنامه مطرح کردند و ما نیز از آنها شکایت کردیم و پرونده به دادگاه رفت. قاضی اول کار آنان را متوقف کرد، اما دستگاه قضایی به نظر قاضی عمل نکرد.
   ديد متفاوت آيت ا... به اخلاق اسلامی
هاشمی رفسنجانی ادامه داد: ما در دانشگاه آزاد به دنبال ترویج اخلاق اسلام هستیم نه به عنوان چیزی که در جامعه به عنوان اخلاق اسلامی مطرح می‌شود.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که دولت نباید خللی در روند فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی به وجود آورده یا مشکلاتی بر سر آنها بگذارد، گفت: در گذشته کار برای خود جامعه بوده و دولت تنها تسهیلات لازم را فراهم می‌كرد، اما حالت سوسیالیستی در میان مسئولان وجود دارد و انشاء ا... در عمل متوجه شوند که کار را باید به مردم بسپارند.
   انتقاد از واگذاري مخابرات
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به ابلاغ سیاست‌های کلی اصل 44 در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری از ابلاغ این سیاست‌ها به دنبال انقلاب اقتصادی بودند، اما درجلسه‌ای که سران قوا نیز حضور داشتند اعلام کردند نه تنها انقلاب اقتصادی، بلکه هیچ چیزی نشد. وی ادامه داد: به عنوان خصوصی‌سازی بخش ها و امکانات مهمی نظیر مخابرات به نهادهای غیر مسئول واگذار شد که آنها هر‌چند سود آن را می برند، اما پاسخگو  نیستند.
   حسادت ها كنار رود
رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه فکر می کنم یک کوته نگری و انحصار‌نگری در دید مسئولان دولتی وجود دارد، اظهار کرد: ما در میان خود این مسئولان بزرگ شده و می دانیم که تصورات و سیاست ها نسبت به بخش غیر دولتی چگونه است، اما از آنها توقع داریم که حسادت ها کنار گذاشته و اجازه دهند کمک هایی با هدف برداشتن موانع صورت گیرد.
موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تحولات منطقه ای و بازنگری تهران در محاسبه های استراتژیک
سه شنبه 20 اسفند 1392 ساعت 15:23 | بازدید : 762 | نویسنده : حمید | ( نظرات )
تغییرات ایجاد شده در ایران فراتر از انتخابات و رئیس جمهور جدید است

تحولات منطقه ای و بازنگری تهران در محاسبه های استراتژیک

ضربه گیری که آمریکا یک دهه قبل در منطقه ایجاد کرده بود اکنون ناپدید شده و ایران باوجود تمامی دستاوردهای اش در موقعیت حساسی قرار گرفته است. در نتیجه تهران ناگهان دریافته که منافع استراتژیک متعددی با آمریکا دارد که از جمله آنها می توان به حل مساله هسته ای و جلوگیری از اشاعه رادیکالیسم سنی اشاره کرد
 
 
 
 
 
 

دیپلماسی ایرانی: به طور حتم ایران در هشت ماهی که از آغاز دوره ریاست جمهوری روحانی می گذرد، تغییراتی داشته است. یکی از نشانه های پایان دوره تندروی، امضاء توافق هسته ای مقدماتی و حرکت تهران به سوی توافق جامع است.

کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای نخستین بار از زمان تصدی این پست، سفری دو روبه به ایران داشت. اما پرسش اینجاست که زمانی که روحانی در جدال با گروه گروه های تندرو است که به شدت مخالف آمریکا هستند، تغییر دیپلماتیک چگونه می تواند دوام بیاورد.

این پرسش در اجلاس سلیمانیه در شمال عراق مطرح شد. جایی که هوشیار زیباری، وزیر خارجه عراق به عنوان رهبری کردهای عراقی حضور داشت. او بر این باور است که تغییرات ایجاد شده در ایران عمیق است. او در جریان سخنرانی خود در دانشگاه آمریکایی عراق در سلیمانیه گفت: ما شاهد این تغییر دیپلماتیک بوده ایم و  من می توانم بگویم که این تغییر بزرگ و جدی بوده است. به گفته زیباری، ایرانیان بیش از هر چیز دیگری در مورد افزایش رادیکالیسم، فرقه ای گری و شکاف شیعه و سنی نگران هستند.  

به گزارش کریستین ساینس مانیتور، شرکت کنندگان در این اجلاس پنج فاکتور تعیین کننده در مورد دوام تغییرات روحانی را مطرح کردند که در زیر به آنها اشاره می شود.

1. ایران متعهد به تغییر است

آن دسته از افراد که نگاهی بدبینانه دارند، ادعا می کنند اقدامات ایران در جهت میانه روی تاکتیکی نیست. احمد صادقی، معاون موسسه مطالعات سیاسی و بین الملل که یک اتاق فکر تحت نظر وزارت خارجه است ، می گوید: پیروزی روحانی نتیجه اجماع بین مردم و نخبگان سیاسی است.

البته همه در ایران با روحانی همراه نیستند و او اخیرا به برخی تندروها هشدار داده است. صادقی در پاسخ به این پرسش که آیا روحانی در مقابل فشارها عقب نشینی خواهد کرد، گفت: تا زمانی که مقام معظم رهبری از روحانی حمایت می کنند حتی منتقدان هم از روحانی حمایت می کنند حتی اگر این پشتیبانی با اکراه باشد.

پرسش اینجاست که زمانی که روحانی در جدال با گروه گروه های تندرو است که به شدت مخالف آمریکا هستند، تغییر دیپلماتیک چگونه می تواند دوام بیاورد.

2.ایران خود را با تغییرات منطقه ای تطبیق می دهد

تحولات منطقه ای در چند سال گذشته توازن قدرت را بر هم زده و آن گونه که رابین رایت می گوید، این کشور را بر آن داشته تا در محاسبه های استراتژیک خود بازنگری کند. رایت که نخستین گزارش خود از ایران را 41 سال پیش مخابره کرد بر این باور است که شاید 10 سال پیش ایران رهبری هلال قدرتمند شیعی بود. هلالی که از تهران تا بغداد، دمشق و بیروت امتداد داشت. اما القاعده و گروه های تندرو منطقه را پاره پاره کرده اند. رابین رایت که نویسنده کتاب های متعددی در مورد ایران و خاورمیانه است ادامه داد: خروج آمریکا از عراق و افغانستان ، ایران را در خط مقدم دفاعی در جبهه نبرد با نفوذ شورشیان تندرو قرار داده است. رایت گفت: نکته جالب اینجاست که ضربه گیری که آمریکا یک دهه قبل ایجاد کرده بود اکنون ناپدید شده و ایران باوجود تمامی دستاوردهای اش در موقعیت حساسی قرار گرفته است. در نتیجه ایران ناگهان دریافته که منافع استراتژیک متعددی با آمریکا دارد که از جمله آنها می توان به حل مساله هسته ای و جلوگیری از اشاعه رادیکالیسم سنی اشاره کرد. این روزنامه نگار و نویسنده مشهور خاطرنشان کرد: چیزی فراتر از انتخابات و روی کار آمدن رئیس جمهور جدید در ایران مطرح است. جمهوری اسلامی واقع بین است.

3.تاکید بر اصول

کریم سجادپور، تحلیلگر امور ایران در موسسه صلح کارنگی بر این باور است که اصولگرایان ایدئولوژیک به مقاومت در برابر اسرائیل و آمریکا ادامه می دهند. از سوی دیگر حسن روحانی، رئیس جمهور و محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز به اولویت های ملی و اقتصادی اشاره می کنند. اما در واقع هر دو گروه سربازان مخلص انقلاب هستند که می خواهند از جمهوری اسلامی پاسداری کنند.

4.استقبال محتاطانه آمریکا

کنث پولاک، مقام سابق دولت بیل کلینتون می گوید باراک اوباما به دنبال یک توافق هسته ای و از سرگیری روابط با ایران است. به گفته وی آغاز این راه حل مساله هسته ای است و در صورتی که این مساله حل شود، راه برای روابط گسترده تر باز می شود. اما شکاف بزرگ بین انتظارهای دو کشور است. از سوی دیگر هیچ یک از طرفین نمی خواهند به عنوان طرفی که توافق هسته ای را به شکست می کشاند، معرفی شود.

5.کسب قدرت

در سال 1978، یک سال پیش از انقلاب اسلامی، تولید ناخالص داخلی ایران غنی از نفت دو برابر ترکیه بود. امروز ایران نصف ترکیه، تولید ناخاصل داخلی دارد. به گفته سجادپور، سرمایه انسانی و تمدن ایرانی به این معنی است که ایران می تواند بازیگری بزرگ در جهان باشد و مانند ترکیه عضو گروه 20 باشد.

موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بازی با «خون» در عسلویه!
سه شنبه 20 اسفند 1392 ساعت 1:45 | بازدید : 695 | نویسنده : حمید | ( نظرات )
بازی با «خون» در عسلویه!
 
 
 
 فعالیت تاسيسات  گاز و پتروشيمي  در جنوب ایران و به خصوص شهر عسلویه، طی سال‌های اخیر موضوع آلودگی هوا و تاثیر آن بر سلامت مردم را در مناطقی که تاسیسات نفتي و گازي در آن قرار دارد مطرح کرده و البته با تکذیب‌های مسئولان نیز همراه بوده است. اخبار تایید و تکذیب تاثیر آلودگی فعالیت‌های گاز و پتروشيمي، جز نگران کردن مردمان جنوب کشور و به خصوص عسلویه، حاصلی نداشته و این بار در تازه ترین اظهار نظر امام جمعه عسلویه با ابراز گلایه از آلودگی هوای این شهر که آن را چند برابر آلودگی هوای تهران خوانده، مدعی شده که "خون مردم عسلویه آلوده است و انتقال خون نیز از پذیرفتن خون مردم این منطقه، اجتناب می‌کند." حجت‌الاسلام بحرینی در خطبه‌های نمازجمعه چند روز پیش عسلویه تاکید کرد که "باید فکری برای مردم عسلویه صورت بگیرد که توسعه فضای سبز برای کاهش آلودگی‌ها یکی از راهکارهاست." اعلام آلوده بودن خون مردم عسلویه که جمعیت بومی آن قریب به 9 هزار نفر بوده و 80 درصد آن از اهل سنت هستند، موضوعی نگران کننده برای سلامت مردم این منطقه است که در ادامه همان تایید و تکذیب‌های همیشگی، سازمان انتقال خون آلوده بودن خون مردم این شهر را "تکذیب" کرده است. غلامرضا حاجیانی، مدیر کل انتقال خون استان بوشهر در گفت‌وگو با "قانون" طرح موضوع آلودگی خون مردم عسلویه را زاییده ذهن مردم این شهر دانسته و تاکید کرده است که خون مردم این شهر آلوده نیست و اگر آنها خون بدهند، انتقال خون ، خونشان را می‌گیرد:       
  آقای دکتر، صحبت‌های اخیر امام جمعه عسلویه در ارتباط با عدم پذیرش خون مردم این منطقه به علت آلودگی‌های محیطی، موجی از نگرانی را میان مردم به دنبال داشته، اساسا طرح چنین موضوعاتي آیا صحت داشته و می‌توان به آن اعتنا کرد؟
تایید یا تکذیب آلودگی هوای عسلویه مسئله‌ای است که از حیطه وظایف من خارج است. اما در ارتباط با مسئله اهداي خون افراد در این منطقه باید متذکر شوم که متأسفانه در این بخش – عسلویه - پایگاه انتقال خونی وجود ندارد که ما حق انتخاب دریافت یا رد این عزیزان در مسئله اهداي خون را داشته باشیم. در منطقه کنگال عسلویه، که در جنوب بوشهر قرار دارد و چند شهرستان را هم تحت پوشش قرار می‌دهد، تعدادی از مراجعه کنندگان ساکن عسلویه نیز حضور پیدا کرده‌اند و بدون کوچک‌ترین مسئله‌ای اهداي خون داشته‌اند. نیازی به تکرار نیست؛ افرادی که برای اهداي خون مراجعه می‌کنند بدون شک باید دارای یک سری از فاکتور‌های سلامت باشند.  از هر 100 نفر مراجعه کننده‌ای که در روز به پایگاه‌های انتقال خون در بوشهر مراجعه می‌کنند، حدود 20 درصد به علت دارا نبودن شرایط اهداي خون سالم از روند اهداي خون حذف می‌شوند. چنین مسئله‌ای کاملا طبیعی است. مصرف برخی داروها، روابط جنسی خارج از کانون خانواده، حضور در مناطق مالاریا خیز، اعتیاد تزریقی ، افت فشار خون، یا حتی یک سرما خوردگی ساده می‌تواند موجب شود تا پایگاه انتقال خون، توانایی قبول خون فرد اهدا‌کننده را نداشته باشد. در منطقه عسلویه هم اوضاع بر همین منوال است. افرادی که ساکن عسلویه بوده اند و برای اهداي خون مراجعه کرده اند مانند سایر اهدا‌کنندگان باید چنین استاندارد هایی را دارا باشند. حذف در زمان اهداي خون نه تنها در عسلویه بلکه در تهران یا هر جای دیگری از کشور هم انجام  می‌شود، اصل مهم در اجرای خدمت حیاتی انتقال خون بعد از تامین خون کافی، سلامت خون‌های اهدايی است.
  اما امام جمعه عسلویه در خطبه‌های نماز جمعه موضوع آلودگی خون مردم این شهر را مطرح کرده که به نظر می‌آید موضوعی وجود داشته باشد که در نماز جمعه مطرح می‌شود. به نظر شما علت مطرح شدن چنین مسئله‌ای از سوی امام جمعه این منطقه چیست؟
مشکل اینجاست که به علت شرایط موجود در منطقه عسلویه ذهنیت بالا بودن همیشگی شدت آلودگی هوا در بین این افراد وجود داشته است. به همین دلیل کوچکترین مانعی که بر سر راه مردم در ارتباط با مسائل مربوط به سلامت قرار بگیرد تماما به همین مسئله ارتباط داده می‌شود. از جمله همین مسئله اهداي خون. در صورت عدم پذیرش، در این عزیزان این تفکر به وجود می‌آید که علت عدم پذیرش، آلودگی موجود در خون آن هاست که در اثر آلودگی هوای این منطقه ایجاد شده است. اینکه هوای عسلویه چه کیفیتی دارد، از حوزه وظایف بنده خارج است اما یک پایگاه انتقال خون وظیفه دارد تا بر اساس استاندارد‌های ملی دریافت خون عمل کرده و در صورت نیاز خون فرد اهداکننده‌ای که شرایط لازم را ندارد، قبول نکند. برای تمامی این افراد در هنگام عدم پذیرش، با مشاهده بروز عصبانیت، توضیح داده شده است که علت عدم پذیرش شما، یکی از استانداردهایی است که در تمام کشور و نه تنها در منطقه شما، باید رعایت شود. برای خود بنده پیش آمده است که از بوشهر به تهران آمده‌ام و در پایگاه انتقال خون وصال خون اهدا کرده‌ام. به علت در سفر بودن و چند استاندارد دیگر خون بنده را قبول نکرده اند. پس ملاحظه می‌کنید که این عدم پذیرش‌ها ارتباطی با این آلودگی‌ها ندارد. این ذهنیت بد وجود دارد و من هم به مردم این منطقه حق می‌دهم.
  طی ماه‌های اخیر آیا انتقال خون استان بوشهر به موردی در ارتباط با این آلودگی‌ها برخورد کرده است؟
نکته‌ای که باید در این ارتباط مطرح شود این است که متاسفانه یا خوشبختانه فاکتوری برای بررسی این نوع از آلودگی که بتواند مانع انجام اهداي خون شود در کشور ما وجود ندارد. یعنی اگر هم فرد در خون خود این آلودگی را داشته باشد، قوه‌ای برای جلوگیری از اهداي خون با این دلیل وجود ندارد. پزشک ما در این ارتباط هیچ معاینه‌ای انجام نمی دهد. اگر یک مقدار دقیق تر نگاه کنیم، خواهیم دید که مشکل آلودگی هوا در تهران هم وجود دارد در خوزستان و بسیاری از شهر‌های صنعتی و یا پر جمعیت کشور مشکل آلودگی هوا دیده می‌شود، اما در هیچ یک از این استان‌ها چنین مسئله‌ای تحت عنوان عدم پذیرش خون آلوده ناشی از آلاینده‌های محیطی دیده نشده است. در این صورت باید مطرح شود که برای مثال هیچ یک از ساکنین جنوب تهران نباید به علت آلودگی تقریبا همیشگی این مناطق اجازه اهداي خون داشته باشند. این آیتم نه تنها در ایران بلکه در هیچ جای دنیا دیده نشده است. حتی یک کارگر معدن که در معرض تمامی گاز‌های سمی و آلاینده‌های محیطی ممکن است قرار داشته باشد باز هم در صورت رعایت استاندارد‌های جهانی مشکلی برای اهداي خون نخواهد داشت. پرسنل کشتیرانی و نفت‌کش‌ها و بسیاری از شاغلین در چنین حرفی نیز در صورت صحت این گفته باید جزو افرادی باشند که ممنوعیت اهدا دارند، اما چنین نیست. در گفت و گو با سازمان انتقال خون تهران نیز به این نتیجه رسیدیم که علت اصلی بروز این مسئله ذهنیت مردم عسلویه است نه چیز دیگری.
  توضیحاتی مشابه با آنچه اعلام کردید در نامه‌ای به انتقال خون تهران ارسال شده است. آیا این اطلاع رسانی در خود منطقه عسلویه در جواب این اطلاع‌رسانی اشتباه که منجر به نگرانی بسیاری از مردم ساکن در این منطقه شده است نیز انجام شده یا خیر؟
خیر. ما از طریق تهران این مسئله را اطلاع‌رسانی کرده ایم. هر صحبت دیگری در این ارتباط مشکل ساز خواهد بود. منکر آلودگی هوای عسلویه نمی توان شد و اینکه ممکن است روی سلامتی افراد این منطقه تاثیر داشته باشد اما در این ارتباط نمی توان زیاد صحبت کرد. با این تفاسیر هنوز جوابیه‌ای از سوی سازمان برای مردم این منطقه ارسال نشده است. اما مردم این منطقه باید بدانند که مهم‌ترین دلیل کمرنگ بودن انتقال خون در منطقه محل سکونت آن ها، عدم وجود پایگاه انتقال خون است و نه آلودگی خونی.
  آلودگی خون مردم عسلویه، باور کنیم یا نکنیم؟
اما در حالی سخنان امام جمعه عسلویه مبنی بر آلوده بودن خون مردم این شهر از سوی مسئولان انتقال خون تکذیب می‌شود که سال گذشته نیز امام جمعه عسلویه از آلودگی هوای این شهر و تاثیر آن بر سلامت خون مردم انتقاد کرده بود. آذرماه سال گذشته حجت الاسلام بحرینی امام جمعه موقت عسلویه با ابراز نگرانی از افزایش سرطان خون و بیماری‌های قلبی در منطقه عسلویه، بازنده اصلی تأسیسات پارس جنوبی را مردم عسلویه دانست و نسبت به این موضوع به مسئولان هشدار داد. خطیب جمعه عسلویه در این سخنان افزایش بیماری‌های سرطان خون و قلبی در عسلویه را ناشی از آلودگی‌های نفت و گاز پارس جنوبی برشمرد و مردم را بازنده این توسعه صنعتی خواند. گلایه حجت الاسلام بحرینی از بی تفاوتی مسئولین نفتی منطقه پارس جنوبی آنجا بیشتر نمایان می‌شود که ظاهراً مردم بخش عسلویه از امکانات درمانی مناسب بی بهره اند. وی در این خطبه‌ها از حضور مستمر مسئولان ارشد کشور برای بازدید از تأسیسات پارس جنوبی و عدم حضورشان در بین مردم بومی انتقاد کرده بود و با ابراز نگرانی از افزایش آلودگی‌های ناشی از راه اندازی فازها و تأسیسات جدید و بروز امراض گوناگون در بین مردم، خواستار توجه مسئولین به مشکلات و سلامت مردم عسلویه شده بود. یک هفته پس از آن نیز حجت الاسلام هاشمی نژاد امام جمعه عسلویه از وزیر نفت وقت خواست تا فقط یک ساعت از وقت خود را به مردم عسلویه برای بیان مشکلاتشان اختصاص دهد. این خطیب جمعه با اشاره به موقعیت منطقه ویژه پارس جنوبی، از مسئولان خواسته بود به مردم بومی این منطقه و روستاهای اطراف پارس جنوبی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند. وی با انتقاد از عدم توجه وزیر نفت و مدیران وی در پارس جنوبی به مشکلات و نیازهای مردم عسلویه، از رستم قاسمی وزیر نفت وقت خواسته بود تا حداقل یک ساعت از وقت خود را صرف شنیدن درد دل‌ها و خواسته‌های مردم منطقه عسلویه کند. بهره مند نبودن مردم مناطق جنوبی استان بوشهر به ویژه عسلویه و جم از امکانات مناسب بهداشتی، آموزشی و رفاهی، هر از چند گاهی باعث انتقاد شدید ائمه جمعه، نمایندگان مجلس و مسئولان محلی از مدیران نفتی کشورو طرح موضوعات نگران کننده از سوی آنان می‌شود و در چنین شرایطی به نظر می‌آید یکبار برای همیشه هم که شده مسئولان وزارت بهداشت باید پاسخی روشن بر ابهامات مردم عسلویه نسبت به تاثیر آلودگی‌ها بر سلامتشان داده و آنها را از نگرانی خارج کنند.
موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کالاهایی که صادر می شوند، دلارهایی که باز نمی گردند
سه شنبه 20 اسفند 1392 ساعت 1:40 | بازدید : 685 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

کالاهایی که صادر می شوند، دلارهایی که باز نمی گردند

اقتصاد > بازرگانی - درحالی که تلاش های دولت برای توسعه تجارت کشور افزایش یافته ولی همچنان برخی بخش های اقتصادی وضعیت انتقال ارز در کشور را سخت می دانند.
 

صنایع دارویی و پزشکی کشور طی سال های گذشته تلاش های بسیاری را برای توسعه صادراتشان به کار بسته بودند ولی به نظر می رسد همگی این تکاپوها به نتیجه نرسیده باشد. رضا کمپانی، دبیر اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ایران در این زمینه به خبرآنلاین می گوید:« یکی از بزرگترین مشکلاتی که صادرکنندگان و واردکنندگان حوزه تجهیزات پزشکی با آن مواجهند، موانع تبادل پول در بازارهای بین­المللی است؛ گشایش ال سی برای  اروپا سالهاست که امکان پذیرنیست  واز طرف دیگر، موانع حواله  به کشورهای اروپایی، در سالهای اخیر بیش از پیش شده و باعث شده است که اجناس مورد نیاز به ایران داده نشود. البته در اتحادیه اروپا، تجیهزات پزشکی ،دارو وکالاهای  انسان دوستانه از تحریم های مربوطه معاف شده است و این مسئله در 16 اکتبر 2012 نیز به تصویب اتحادیه اروپا رسیده است. از این نظر مشکلات کمتر است اما در جایی به مشکل برمی خوریم که می­خواهیم پول را ارسال و کالا را دریافت کنیم. اگر بانکها و کشورهای اروپایی متوجه شوند که مرجع پول ایرانی است یا توسط شرکت ایرانی حواله شده، پول بلوکه یا برگشت داده می­شود. بنابراین عملا نمی­توانیم مواد اولیه و قطعات  مورد نیاز صنعت تجهیزات پزشکی را از اروپا تهیه کنیم؛ در این میان، مقوله آمریکا جدا است.»

 یکی از کارهایی که برای نجات تولیدکنندگان داخلی و رونق شرکتهای ایرانی می­تواند انجام شود، این است که ما مقرراتی وضع کنیم که طی آن ،مجوزورود به واردات کالاهای چینی که مخرب کالاهای تولید داخل است، داده نشودبه جهت وجود شرایط خاص در کشور و تسهیل واردات از کشور چین آن هم به دلیل وجود منابع مالی دولت ایران حاصل از فروش نفت وتخصیص ارز مبادلاتی به وارد کنندگان صاحبان صنایع تجهیزات پزشکی اعم از تجهیزات و مصرفی با بزرگترین تهدید برای کالاهای تولیدی حاصل رنج نخبگان علمی مملکت روبرو هستند و اگرفکری برای ضابطه مندی و حمایت از تولید اندیشه نشود،کوتاهی در این مورد موجب نابودی این صنعت در دراز مدت خواهد شد.

 سیاست گذاری تجارت خارجی کشور چین برای کالاهایی که در کشور هدف در حال تولید است،"دامپینگ" است و دولت چین نیز مابه التفاوت قیمت واقعی و دامپ شده را در قالب یارانه نقدی تا زمانی که تولید کننده داخل نابود نشده ادامه میدهد و واضح است که پس از نابودی، قیمتها به میزان واقعی و گاه بیشترافزایش می یابد. روش فوق در اکثر کشورهای پیشرفته و استعمارگرنیز اعمال میشود.برای مثال در کشور کانادا با توجه به نیاز سالیانه کشور هدف برای تعداد محدود یارانه نقدی پرداخت میشود و اینگونه از صنعت کشور حمایت می کنند. بنابراین حتی با اختصاص ارز غیر رسمی به کالاهای چینی و امثال آن به دلیل اخذ یارانه نقدی،مشکل فوق حل نخواهد شد واینجاست که تولید کنندگان خود را در مقابل کالاهای چینی بی دفاع و بدون ابزار مقابله می بینند.

 مسئله این است که برخی واردکنندگان با اشاره به قانون تجارت محدودیت  صدور مجوز ورود را نمی پذیرند و متولی کار را تحت فشار قرار میدهند  . البته درست است و طبق قانون تجارت، نمی­توان مجوز واردات نداد اما از سوی دیگر، قانون حمایت از تولید داخل مخالف این نظر قانون تجارت است. در حقیقت، این دو قانون با یکدیگر تضاد دارند و باید کار بنیادی صورت بگیرد تا این تضادهای قانونی شناسایی و رفع شوند و صراحتا در قانون تجارت گنجانده شود که برای واردات کالاهای با کیفیت  دارای پروانه ساخت، مجوزورود داده نشود و نیز مرجعی که متولی آن است، اختیار آن را داشته باشد که ممنوعیتهای ورود را اعمال کند.

موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


موتورسیکلت 110 میلیونی در تهران+ عکس
سه شنبه 20 اسفند 1392 ساعت 1:45 | بازدید : 757 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

آگهی معاوضه این روزها جزء عادی ترین آگهی ها به شمار می رود اما برخی معاوضه ها قدری عجیب تر از بقیه هستند.

 

درج آگهی معاوضه آگهی یک موتور سیکلت با مرسدس بنز آخرین مورد از آگهی های عجیب و غریبی است که در یکی از سایت های خودرو قرار داده شده است. این موتور سیکلت 1400 سی سی کمپانی کاوازاکی که مدل آن نیز 2009 است 110 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.


نکته جالب این آگهی آن است که فروشنده تاکید کرده که موتور سیکلت خود را با مرسدس بنز C240 یا E240  نیز معاوضه می کند و موتور سیکلت دارای برگز سبز ار گمرک جمهوری اسلامی بوده و امکان نقل و انتقال در محضر اسناد رسمی را نیز دارد.

 
موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


فاصله زیاد حقوق کارگران با خط فقر
دو شنبه 21 بهمن 1392 ساعت 15:22 | بازدید : 793 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

3.5 میلیون کارگر مشمول قانون کار ماهیانه تنها 487هزارتومان دریافت می کنند که برای هر روز کار 16 هزار تومان و برای هر ساعت 2 هزارتومان می شود.
به گزارش مهر، مقامات کارگری کشور معتقدند افراد شاغل در گروه حداقل بگیر مجبور می شوند دستکم برخی اقلام مهم مورد نیاز زندگی مانند سفر و استراحت، آموزش و تحصیل را به صورت کامل و برخی اقلام مانند خوراک، پوشاک، درمان و مسکن را نیز با حذفیات فراوان و کیفیت پایین داشته باشند. در این میان، نیاز ماهیانه یک خانوار کارگری امسال دستکم به 1 میلیون تومان افزایش یافته است.
مقامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می گویند از مجموع 11.5 میلیون کارگر مشمول قانون کار کشور، 3.5 میلیون نفر تنها از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار برخوردار هستند که برای سال جاری 487 هزار و 125 تومان است.
همچنین در هفته گذشته برخی نمایندگان کارگری کشور در نامه ای به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خط فقر را 2 میلیون تومان اعلام کردند که اساسا مقایسه ای بین حداقل دستمزد فعلی و خط فقر نمی تواند شکل بگیرد چون 1 میلیون و 513 هزارتومان اختلاف مشاهده می شود.
به این ترتیب می توان گفت حداقل 90 درصد کل مشمولان قانون کار کشور زیر خط فقر زندگی می کنند و دستمزدهای آنها کفاف تامین هزینه های ماهیانه خانوار کارگری را نمی دهد. متاسفانه آنچه که به عنوان حداقل دستمزد کارگران خوانده می شود سال ها محل چالش بین کارگران، کارفرمایان و دولت ها است.
شرایط وقتی نامناسب تر می شود که کارگران حداقل بگیر مجبور هستند برای استفاده از بیمه تامین اجتماعی، بخشی از مبلغ ناچیز حقوق 487 هزار و 125 تومانی ماهیانه خود را نیز بابت بیمه بپردازند و در واقع دریافتی آنها به کمتر از مصوبه شورای عالی کار نیز برسد.
حسین حبیبی با بیان اینکه 487 هزارتومان نه تنها با نرخ تورم همخوانی ندارد گفت: این رقم حداقلی تنها بر مبنای افزایش ناقص سالیانه طبق نرخ تورم اسمی اعلام شده بانک مرکزی است که اساسا شورای عالی کار به بند دوم ماده 41 قانون کار که به لزوم تعیین دستمزدی تامین کننده معیشت خانوار کارگری تاکید دارد، وارد نمی شود و این بخش از ماده 41 قانون کار همیشه مغفول مانده است.

عضو کمیته دستمزد شورای عالی کار با تاکید بر اینکه این شیوه تعیین دستمزد نه تنها آسیب های جدی به معیشت کارگران زده است، بلکه باعث ضرر همیشگی مشمولان قانون کار نیز شده است اظهارداشت: در سال قبل برای محاسبه وضعیت معیشتی خانوار کارگری 18 قلم اصلی را گزینش و محلسبه کردیم.
حبیبی خاطرنشان کرد: این اقلام در بهمن ماه سال گذشته با نرخ بازار آزاد حدود 800 هزارتومان بوده است. یعنی با حذف برخی موارد از سبد معیشت کارگران و قرار دادن صرفا نیازهای اولیه یک خانوار 4 نفره، به 800 هزارتومان رسیدیم که یک کارگر باید در ماه داشته باشد.
این مقام مسئول کارگری ادامه داد: حال اگر این موارد حداقلی را با سایر اقلام مورد نیاز در سبد عادی زندگی افراد محاسبه کنیم به رقم 2 میلیون تومانی خواهیم رسید که به تازگی از سوی کارگران نیز اعلام شده است.
به گفته وی، متاسفانه به دلایل گوناگون از جمله عدم اجرای قانون کار و بی اعتقادی برخی نسبت به قوانین موجود، باعث شده تا با وجود ثابت ماندن حقوق ها در سال جاری و افزایش قیمت ها، برخی کارگران حتی حداقل ها را نیز در کارگاه ها دریاقت نکنند و با مشقت های فراوانی در زندگی مواجه باشند

موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


"اصل 44" به شكاف طبقاتی دامن زده است!
دو شنبه 21 بهمن 1392 ساعت 15:18 | بازدید : 633 | نویسنده : حمید | ( نظرات )
3.5 میلیون کارگر مشمول قانون کار ماهیانه تنها 487هزارتومان دریافت می کنند که برای هر روز کار 16 هزار تومان و برای هر ساعت 2 هزارتومان می شود.
به گزارش مهر، مقامات کارگری کشور معتقدند افراد شاغل در گروه حداقل بگیر مجبور می شوند دستکم برخی اقلام مهم مورد نیاز زندگی مانند سفر و استراحت، آموزش و تحصیل را به صورت کامل و برخی اقلام مانند خوراک، پوشاک، درمان و مسکن را نیز با حذفیات فراوان و کیفیت پایین داشته باشند. در این میان، نیاز ماهیانه یک خانوار کارگری امسال دستکم به 1 میلیون تومان افزایش یافته است.
مقامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می گویند از مجموع 11.5 میلیون کارگر مشمول قانون کار کشور، 3.5 میلیون نفر تنها از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار برخوردار هستند که برای سال جاری 487 هزار و 125 تومان است.
همچنین در هفته گذشته برخی نمایندگان کارگری کشور در نامه ای به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خط فقر را 2 میلیون تومان اعلام کردند که اساسا مقایسه ای بین حداقل دستمزد فعلی و خط فقر نمی تواند شکل بگیرد چون 1 میلیون و 513 هزارتومان اختلاف مشاهده می شود.
به این ترتیب می توان گفت حداقل 90 درصد کل مشمولان قانون کار کشور زیر خط فقر زندگی می کنند و دستمزدهای آنها کفاف تامین هزینه های ماهیانه خانوار کارگری را نمی دهد. متاسفانه آنچه که به عنوان حداقل دستمزد کارگران خوانده می شود سال ها محل چالش بین کارگران، کارفرمایان و دولت ها است.
شرایط وقتی نامناسب تر می شود که کارگران حداقل بگیر مجبور هستند برای استفاده از بیمه تامین اجتماعی، بخشی از مبلغ ناچیز حقوق 487 هزار و 125 تومانی ماهیانه خود را نیز بابت بیمه بپردازند و در واقع دریافتی آنها به کمتر از مصوبه شورای عالی کار نیز برسد.
حسین حبیبی با بیان اینکه 487 هزارتومان نه تنها با نرخ تورم همخوانی ندارد گفت: این رقم حداقلی تنها بر مبنای افزایش ناقص سالیانه طبق نرخ تورم اسمی اعلام شده بانک مرکزی است که اساسا شورای عالی کار به بند دوم ماده 41 قانون کار که به لزوم تعیین دستمزدی تامین کننده معیشت خانوار کارگری تاکید دارد، وارد نمی شود و این بخش از ماده 41 قانون کار همیشه مغفول مانده است.

عضو کمیته دستمزد شورای عالی کار با تاکید بر اینکه این شیوه تعیین دستمزد نه تنها آسیب های جدی به معیشت کارگران زده است، بلکه باعث ضرر همیشگی مشمولان قانون کار نیز شده است اظهارداشت: در سال قبل برای محاسبه وضعیت معیشتی خانوار کارگری 18 قلم اصلی را گزینش و محلسبه کردیم.
حبیبی خاطرنشان کرد: این اقلام در بهمن ماه سال گذشته با نرخ بازار آزاد حدود 800 هزارتومان بوده است. یعنی با حذف برخی موارد از سبد معیشت کارگران و قرار دادن صرفا نیازهای اولیه یک خانوار 4 نفره، به 800 هزارتومان رسیدیم که یک کارگر باید در ماه داشته باشد.
این مقام مسئول کارگری ادامه داد: حال اگر این موارد حداقلی را با سایر اقلام مورد نیاز در سبد عادی زندگی افراد محاسبه کنیم به رقم 2 میلیون تومانی خواهیم رسید که به تازگی از سوی کارگران نیز اعلام شده است.
به گفته وی، متاسفانه به دلایل گوناگون از جمله عدم اجرای قانون کار و بی اعتقادی برخی نسبت به قوانین موجود، باعث شده تا با وجود ثابت ماندن حقوق ها در سال جاری و افزایش قیمت ها، برخی کارگران حتی حداقل ها را نیز در کارگاه ها دریاقت نکنند و با مشقت های فراوانی در زندگی مواجه باشند.

 

Read more at http://www.esfahanemrooz.ir/fa/news/43936/%D9%81%D8%A7%D8%B5%D9%84%D9%87-%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D8%AF-%D8%AD%D9%82%D9%88%D9%82-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%AE%D8%B7-%D9%81%D9%82%D8%B1-.html#2WkTa5QIlawWlJKW.99

"اصل 44" به شكاف طبقاتی دامن زده است!

گزارشهاي رسمي حاكي از سهم 16 درصدي كارمندان و كارگران در درآمدهاي مالياتي دولت است اما فعالان كارگري سهم حقوق بگيران را در درآمد مالياتي دولت بيش از 70 درصد مي دانند. اين در حالي كه آمار هاي غير رسمي از فرار نيمي از ماليات دهندگان خبر مي دهند.


 
با اين حال بنا بر لايحه بودجه ي مصوب مجلس قرار است در سال آينده ماليات بر ارزش افزوده يك درصد بيش از قانون اخذ شود و بر اين اساس مصرف كننده نهايي مي بايست در سال 93 هشت درصد قيمت كالا را به عنوان ماليات پرداخت كند. 

 
اين در حالي است كه ميزان معوقات بانكي در يك سال گذشته از 50 هزار ميليارد تومان به 100 هزار ميليارد تومان افزايش يافته است و بنا به گفته سخنگوي دستگاه قضا هيچ عزم جدي اي براي بازپسگيري آن وجود ندارد. او حتي از يك پرونده 8 هزار ميلياردي نام برد كه هيچ شكايتي از آن وجود ندارد.

 
دكتر حسين راغفر استاد دانشگاه و كارشناس مسائل اقتصادي در گفتگو با فرارو معتقد است كه دولت اساسا موضوعات ديگري را بر رفاه شهروندان ترجيح مي دهد و اين تنها مورد نيست.

 
دكتر راغفر با اشاره به اين نكته كه بيش از نيمي از اقتصاد كشور اصلا ماليات پرداخت نمي كنند گفت: «دولت مي توانست با اخذ ماليات از اين افراد نظام حمايتي خود را به نفع افراد با درآمد هاي پايين گسترش دهد و وضع اشتغال در جامعه را بهبود ببخشد.»

 
اين استاد دانشگاه همچنين با اشاره به افزايش دو برابري معوقات بانكي افزود: «تمامي اين افراد كساني هستند كه با ارتباط هاي پشت پرده موفق به دريافت وام هاي كلان مي شوند و از پرداخت آن سر باز مي زنند.»

 
وي تصريح كرد: «بازگشت منابع بانكي و اخذ ماليات از اين افراد منوط به رايزني رئيس دولت با سطوح بالاي حكومتي است و رئيس جمهور مي بايست بر اين نكته تاكيد كند كه با اين شرايط نمي توان كشور را اداره كرد.»

 
اين كارشناس مسائل اقتصادي با طرح اين نكته كه اجراي اصل 44 به شكاف بيشتر طبقاتي و افزايش فقر و نابرابري منجر شده است گفت: «آنچه كه به عنوان هدف اصلي اين طرح عنوان شده گسترش فضاي رقابت بوده است اما در عمل فضاي ناعادلانه اي به وجود آمده است كه بخش خصوصي حاضر به مشاركت نيست.»

 
دكتر راغفر ادامه داد: «با خالي شدن فضا از بخش خصوصي بخش هاي دولتي و نيمه دولتي كار را به دست مي گيرند و از پرداخت ماليات طفره مي روند. رانت موجود به گسترش شكاف طبقاتي دامن زده است.»
موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


4 اشتباه بزرگ هنگام "خرید لپ تاپ"
دو شنبه 21 بهمن 1392 ساعت 14:19 | بازدید : 895 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

4 اشتباه بزرگ هنگام "خرید لپ تاپ"

برای خرید لپ‌تاپ، بهتر است که یک لیست از نیازهای‌تان درست کرده و گزینه‌هایی را که پیش رو دارید با آن لیست، مقایسه کنید. انجام این فرآیند، باعث می‌شود تا انتخابی آسان‌تر، دقیق‌تر داشته و در پول خود صرفه جویی نمایید.
 خوش‌بختانه قیمت لپ‌تاپ هم‌چنان رو‌ به‌کاهش است و این موضوع، می‌تواند فرصتی را به‌وجود بیاورد تا کاربران در هنگام خرید گزینه‌های بیشتری را پیش‌روی خود داشته باشند. همین دلیل، به‌تنهایی باعث می‌شود تا خرید لپ‌تاپ کمی دشوار به‌نظر برسد و خطاهای کاربران را در هنگام خرید افزایش دهد. در این مقاله چند اشتباه رایج کاربران را در هنگام خرید، خواهیم گفت. با آی‌تی رسان همراه باشید!
 
1- لپ‌تاپ بسیار کوچک، نخرید!
 قبول دارم که لپ‌تاپ های کوچک یا نوت بوک، زیبا و جذاب هستند اما به اندازه همتایان خود، مشخصات سخت افزاری خوبی ندارند. گرچه نوت بوک برای حمل و نقل مناسب‌تر است اما به‌یاد داشته باشید که صفحه نمایش کوچک آن‌ها باعث می‌شود که برای تایپ، بازی و تماشای فیلم ایده‌آل نباشند.
 
2- محصول بسیار بزرگ‌ نخرید!
 پیشنهاد می‌کنم که اصلا به دنبال خرید یک لپ‌تاپ با صفحه نمایش بسیار بزرگ، نباشید چرا که در غیر این‌صورت، حتی نمی‌توانید از لپ‌تاپ خود در محیط خارج از خانه نظیر کافی شاپ استفاده نمایید.

صفحه نمایش بسیار بزرگ برخی از مدل‌ها، ممکن است به بزرگی نمایشگر یک تلویزیون باشند. این بزرگی بیش از حد، باعث می‌شود تا لپ‌تاپ در کوله‌ پشتی شما به‌راحتی جای نگرفته و هیچ لذتی از کار با لپ‌تاپ تان، نبرید.  
 
3- بر روی "رم" بیش‌ از اندازه حساس نباشید!
وقتی به‌دنبال یک گزینه با "رم" بیشتر هستید، باید هزینه بیشتری را برای خرید آن محصول پرداخت نمایید. قبل از خرید لپ‌تاپ، برروی مقدار فضای "رم" که به آن نیازمندید، کمی فکر کنید. لپ‌تاپی را بخرید که میزان فضای "رم" آن برای استفاده شما مناسب باشد در غیر این‌صورت، فضای اضافی رم مانند این می‌ماند که شما یک خوراکی را فقط به خاطر ظاهر جذابش بخرید و هرگز از آن، استفاده نکنید.

4 گیگابایت رم برای انجام امور ساده نظیر وب‌گردی، پخش آهنگ و ... کافی به‌نظر می‌رسد. البته اگر گیمر هستید یا از رایانه قابل حمل‌تان توقع انجام کارهای گرافیکی دارید، خرید یک مدل با "رم" بالا کاملا توجیه پذیر است.  
 
4- هرگز یک لپ‌تاپ گیمری انتخاب نکنید، وقتی شما گیمر نیستید!
بیایید در یک چیز، رو راست باشیم. اغلب لپ‌تاپ‌ها امروزه می‌توانند یک گیمر معمولی یا عادی را پشتیبانی نمایند. پس حتما یک گیمر، نباید به‌دنبال گزینه‌های بسیار گران‌قیمتی باشد که مخصوص "بازی" ساخته شده‌اند. یکی از کلیدی ترین نکاتی که در هنگام خرید لپ‌تاپ باید رعایت کنید، فکر کردن به آنچه که شما با لپ‌تاپ خود انجام خواهید داد.  
 
اگر تمام نیاز شما از لپ‌تاپ، انجام کارهای ساده و گاهی اوقات به‌چالش کشیدن آن با بازی‌های گرافیکی است، یک گزینه با صفحه نمایش بزرگ را انتخاب کنید. در غیر این صورت، دنبال گزینه‌ای باشید که دارای پردازنده قوی‌تری است و صفحه نمایش با کیفیت‌تری دارد.
 
 برای خرید لپ‌تاپ، بهتر است که یک لیست از نیازهای‌تان درست کرده و گزینه‌هایی را که پیش رو دارید با آن لیست، مقایسه کنید. انجام این فرآیند، باعث می‌شود تا انتخابی آسان‌تر، دقیق‌تر داشته و در پول خود صرفه جویی نمایید. 
 
موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مقبره کوروش در یک روز برفی/تصاویر
یک شنبه 22 دی 1392 ساعت 1:11 | بازدید : 726 | نویسنده : حمید | ( نظرات )













موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پژو ۳۰۸ رونمایی شد+تصاویر
سه شنبه 14 خرداد 1392 ساعت 2:0 | بازدید : 814 | نویسنده : حمید | ( نظرات )
پژو ۳۰۸ رونمایی شد+تصاویر

 

به گزارش سایت ایران ویچ، خطوط برجسته بدنه که از جلوی خودرو تا عقب کشیده شده‎اند، در کنار رینگ‎های پنج پره، نمای کلی این اتومبیل را بسیار عضلانی و حجیم ساخته‎اند. هنوز از اطلاعات فنی این پژو جدید اخباری در دست نیست.


 

گفته شده است که این مدل، سبک‎تر از نسل قبلی خود است و دارای طیف عظیمی از امکانات رفاهی از قبیل صفحه نمایش لمسی ۹٫۷ اینچی می‎باشد. به نظر شما آیا ۳۰۸ می‎تواند به شهرت و محبوبیت ۲۰۶ دست پیدا کند؟


 
موضوعات مرتبط: متفرقه , ,

|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

چه مطالبی را با توجه به اینکه وبلاگ اموزشی است نیاز است بیشتر به آن بپردازیم متشکرم

آرشیو مطالب
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 891
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 109

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 595
:: باردید دیروز : 48
:: بازدید هفته : 708
:: بازدید ماه : 2654
:: بازدید سال : 11554
:: بازدید کلی : 132095