بورس و اوراق بهادار، بازاریابی داخلی و خارجی، اقتصادی، مدیریت، بازرگانی، قوانین امور گمرکی
تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
سرنوشت "غم‌انگیز" یک میدان گازی پس از 660 میلیون دلار سرمایه‌گذاری
سه شنبه 14 بهمن 1393 ساعت 19:11 | بازدید : 626 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

سرنوشت "غم‌انگیز" یک میدان گازی پس از 660 میلیون دلار سرمایه‌گذاری!


نزدیک به یک دهه از اکتشاف میدان گازی کیش می‌گذرد، اما طرح توسعه این میدان گازی نیز همانند برخی دیگر از میادین گازی و نفتی کشور با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده و در صورت تحقق وعده‌ها زمستان سال آینده گاز فاز اول این میدان گازی وارد مدار می‌شود.

 

 

 میدان گازی کیش در سال 1384 توسط مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت با 66 تریلیون فوت مکعب ذخیره گاز درجا کشف شد و در ابتدا طرح توسعه آن توسط دو شرکت نفت فلات قاره و حفاری شمال تدوین و بنا شد که توسعه فاز 1 با منابع شرکت نیکو عملیاتی شود اما در بهمن ماه سال 1388 و در زمانی که مسعود میرکاظمی وزیر نفت بود قرارداد توسعه بین شرکت ملی نفت و کنسرسیومی متشکل شرکت‌های پتروپارس، سازه و جهان پارس به مدیریت بانک ملت به ارزش 10 میلیارد دلار منعقد شد.

اگرچه در آن زمان، سبف‌الله جشن ساز،مدیرعامل وقت شرکت ملی نفت، اعلام کرد که این قرارداد در نوع خود یکی از قراردادهای بی نظیر تاریخ صنعت نفت است اما این قرارداد آنگونه که باید انجام نشد و با حاشیه هایی همراه بود تا این که سرانجام با گذشت 17 ماه از زمان انعقاد این قرارداد، با دستور رستم قاسمی،دومین وزیر نفت دولت دهم،توسعه این میدان گازی به شرکت ملی نفت واگذار شد و در نهایت اسفندماه سال 90، موافقتنامه طرح توسعه این میدان گازی میان شرکت مهندسی و توسعه نفت (کارفرما) به نمایندگی از سوی شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی متشکل از شرکت های ناردیس، فراب و ناموران (پیمانکار) امضا شد.

اما عبدالرضا حاجی حسین نژاد ، مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت(متن)، بر این باور است که پروژه میدان گازی کیش سرنوشت غم انگیزی دارد چرا که این پروژه پس از حدود 660 میلیون دلار سرمایه‌گذاری از محل بیت‌المال رها شده است.

بر اساس این گزارش اگر چه وزیر نفت توسعه میادین مشترک را از مهم ترین اولویت های وزارت نفت عنوان کرده اما توسعهه این میدان گازی نیز از سوی وزیر نفت مورد تاکید قرار گرفته به طوری که برنامه‌ای تعیین شده که تا آبان و یا آذر سال آینده بخشی از گاز این پروژه به خطوط لوله سراسری تزریق شود.

آنطور که مدیرعامل متن اعلام کرده تا کنون 13 حلقه چاه در جزیره کیش حفاری شده و کارهای انتقال گاز در جزیره کیش باید انجام شود و خطوط لوله دریایی نیز به مناقصه گذاشته شده است.

بنا به این گزارش طرح توسعه میدان گازی کیش در سه فاز طراحی شده و مقدار ذخیره اقتصادی گاز برای این میدان در حدود ۳۸.۳ تریلیون فوت مکعب و مقدار میعانات گازی حدود ۳۹۸ میلیون بشکه برآورد شده است و با بهره برداری کامل انتقال روزانه سه میلیارد فوت مکعب گاز به خطوط سراسری محقق خواهد شد.

در فاز اول این میدان گازی نیز تولید روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز و 11 هزار و 300 بشکه میعانات گازی پیش بینی شده است که در واقع می توان گفت با بهره برداری از فاز اول این میدان گازی حدود 30 میلیون متر مکعب و با بهره برداری کامل آن حدود 90میلیون متر مکعب گاز به تولید گاز کشور افزوده می شود.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کاهش واردات ایران برنج هند را 40 درصد ارزان کرد
شنبه 11 بهمن 1393 ساعت 1:13 | بازدید : 585 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

کاهش واردات ایران برنج هند را 40 درصد ارزان کرد

کاهش واردات برنج ایران از هند، قیمت این کالا را دربازارهای این کشور با افت قیمت 30 تا 40 درصدی مواجه کرده است و این امر باعث وارد شدن ضررهای زیادی به تولید کنندگان این کشور شده است.

 حدود 35 درصد ازتولیدات برنج باسماتی هند تاچندی پیش راهی ایران می شد که کاهش واردات از سوی ایران باعث شد که قیمت هر تن برنج دربازارهای داخلی این کشور از یک هزارو 400 دلار در سال گذشته به 900 دلار کاهش یابد.

'جیندال' رئیس اتحادیه صادرکنندگان برنج هند گفت:ممنوعیت و کاهش واردات برنج از سوی ایران باعث وارد آمدن خسارت زیادی به تولید کنندگان هندی شده است.

وی افزود:هم اکنون تنها برنج هایی از هند به ایران صادر می شود که قرارداد آنها پیش از ممنوعیت صورت گرفته است.

رییس اتحادیه صادرکنندگان برنج هند گفت :این اتحادیه برای بررسی وضعیت صادرات برنج به ایران و تصمیم گیری درخصوص تولیدات این نوع برنج درهند درماه جاری به ایران اعزام می کند.

وی افزود:به دنبال کاهش واردات و افت قیمت برنج خریداران داخلی نیز همچنان منتظر کاهش بیشتر قیمت برنج در سطح خرده فروشی هستند.

'بال کریشنان میتال ' مدیر شرکت گورداشپور یکی از تولیدکنندگان عمده برنج باسماتی هند ' گفت: ممنوعیت واردات برنج ایران، صادرکنندگان برنج و بازار داخلی این کشور را بطور زیادی متضرر کرده است بطوریکه خریداران داخلی برنج با توجه وضعیت بازار خواهان خرید برنج با تخفیف 20 الی 30 درصدی می باشند.

'اودی نایاک'، مدیر فروش داخلی شرکت سری لال محل گفت:در گذشته خریداران داخلی درصورت پایین آمدن قیمت برنج آن را خریداری و انبار می کردند ولی هم اکنون به اندازه نیاز خود می خرند و منتظر می مانند که قیمت ها پایین بیاید.

وی افزود:چنانچه قیمت برنج همچنان روند نزولی خود را ادامه دهد، تولیدکنندگان برنج باسماتی هند کشت این محصول را در سال جاری کاهش خواهند داد.

تولیدات برنج هند در سال 2013 میلادی 6.6 میلیون تن بوده که این میزان با افزایش در سال 2014 میلادی به حدود 8.1 میلیون تن رسیده است.

روزنامه فایننشال اکسپرس دراین رابطه نوشت: صادرات برنج باسماتی از ماه ژانویه 2014 به ایران به شدت کاهش یافته است. براساس آمار انجمن صادرکنندگان برنج هند، میزان صادرات از 130 هزارتن درماه ژانویه به 89 هزار تن در ماه فوریه و به 55 هزار تن در ماه مارس کاهش یافته است.

رییس سابق انجمن صادرکنندگان برنج هند گفت، از ابتدای سال 2014 دولت ایران درخواست مجموعه ای از اسناد مربوط به روش های نظارت کشاورزی و گواهینامه های اصلاح ژنتیکی و سطح قابل قبول آرسنیک موجود دربرنج از 150 پی پی ام به 120 پی پی ام و قراردادن برچسب ردیابی کنترل کیفیت برای واردات برنج از هند کرد.

مقامات هندی اعلام کرده اند که دریافت این گواهینامه ها زمان بر است هرچند که اقداماتی برای آموزش کشاورزی برای پایین آوردن میزان آرسنیک انجام داده اند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دلالان ارز را با راهکار فیزیکی از سر چهارراه‌ها جمع کنند!
شنبه 10 بهمن 1393 ساعت 23:52 | بازدید : 603 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 دلالان ارز را با راهکار فیزیکی از سر چهارراه‌ها جمع کنند!

در سال‌های ۹۰ و ۹۱ بانک مرکزی با همکاری نیروی انتظامی قصد داشت بازار ارز را از دلالان و سفته بازانی که در خیابان‌های منتهی به میدان فردوسی تا چهارراه استانبول، ارز خرید و فروش می‌کردند و باعث دستکاری نرخ‌ها می‌شدند، پاکسازی کند؛ اما...

انک مرکزی بار دیگر دور جدید ساماندهی بازار ارز با جمع آوری دلالان و سفته بازان را پس از حدود سه سال، آغاز کرده است. مسئولان این بانک اعلام می‌کنند این بار بانک مرکزی با جدیت و برنامه ریزی، فاز جدید ساماندهی دلالان ارزی را شروع می‌کند. 

 این موضوع، اتفاقات و تصمیماتی را که مجلس و بانک مرکزی برای ساماندهی دلالان ارزی در دستور کار داشتند، تداعی می‌کند؛ با این تفاوت که افزایش قیمت ارز در آن زمان، باعث چنین تصمیمی از سوی مسئولان شده بود. 

در سال‌های ۹۰ و ۹۱ بانک مرکزی با همکاری نیروی انتظامی قصد داشت بازار ارز را از دلالان و سفته بازانی که در خیابان‌های منتهی به میدان فردوسی تا چهارراه استانبول، ارز خرید و فروش می‌کردند و باعث دستکاری نرخ‌ها می‌شدند، پاکسازی کند. 

اما هرچند این اقدام با پشتیبانی مجلس تا حدودی پیش رفت و بانک مرکزی توانست برای مدت زمانی کوتاه، با همکاری نیروی انتظامی، بازار را از جولان دلالان پاکسازی کند، این اقدام فقط برای مدت زمان کوتاهی بود و پس از آن دلالان با حضور در خیابان‌های اطراف مرکز ارزفروشان تهران، خرید و فروش را آغاز کردند و پس از مدتی نیز دوباره به کف بازار بازگشتند. 

برخی از کار‌شناسان اقتصادی بر این باورند، با توجه به اینکه دلالان به قیمت سازی و تعیین نرخ‌های صوری می‌پردازند، ساماندهی آن‌ها می‌تواند نرخ‌های بازار را پاکسازی کند و دیگر نرخ گذاری‌های جدید و بازی با قیمت‌ها از بین خواهد رفت. 

این بار هم بانک مرکزی اعلام کرده که قصد دارد با راه اندازی سامانه سنا، دلالان ارزی را از بازار پاکسازی و هرگونه خرید و فروش ارز را در خیابان‌ها و پاساژهای ارزی ممنوع کند؛ بنابراین، این بانک چند روز پیش مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی‌ها با توجه به بند (ج) ماده (۱۱) و بند (الف) ماده (۴۲) قانون پولی و بانکی کشور را ابلاغ کرد. 

مسئولان این بانک می‌گویند در اجرای چنین برنامه‌ای جدی و مصمم اقدام خواهند کرد و از این پس دلالی ارزی از بین خواهد رفت و با ابلاغ مقررات جدید، دیگر خرید وفروش ارز در خیابان و ملأعام ممنوع خواهد بود. 

جعفر قادری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بانک مرکزی با اجرای این طرح قصد دارد تمام نقل و انتقالات و مبادلات را در قالب سامانه پیگیری کند، که به نظر من، کار ارزشمندی است، چون در بحث‌هایی که مربوط به پولشویی بوده و متوجه بانک مرکزی است و هم از نظر رصد و کنترل نقل و انتقالات ارزی، این کار ضرورت پیدا کرده است. 

وی گفت: چیزی که در بازار تعیین کننده است، اقلام درشت است و کنترل‌ها بانک مرکزی، کمک می‌کند تا حجم و نوع تقاضا‌ها و محل‌های عرضه ارز اطلاعاتی کاملی به دست بیاید و این اطلاعات نیز در ‌‌نهایت کمک می‌کند تا بازار را بهتر کنترل و سازماندهی کند. 

این نماینده گفت: از طریق این سامانه، مواقعی که تقاضای سفته بازی برای ارز، ایجاد مشکل کند، بانک مرکزی وارد می‌شود و پیش از هر چیزی، می‌تواند تدابیر لازم را داشته باشد و منتظر این نخواهد بود که بعد از اتفاقات واکنشی نشان دهد. 

وی درباره اینکه چگونه می‌خواهد پای دلال‌ها را از بازار کوتاه کند، گفت: در هیچ جای دنیا سر چهار راه خرید فروش ارز انجام نمی‌شود. اگر کسی می‌خواهد ارز بفروشد، این کار را در صرافی انجام دهد، به هر حال، صرافی‌ها برای این کار هستند و لزومی ندارد بر سر چهارراه‌ها این کار انجام شود. 

وی در پایان تأکید کرد: باید کسانی که این کار را می‌کنند، از بازار جمع آوری کرد و حتی اگر لازم است، به صورت فیزیکی این‌ها را از بازار جمع کنند. معنی ندارد این دلالان دستی معامله ارز انجام دهند، البته باید محدودیت‌ها کم شود؛ اینکه بر سر گذر نرخ ارز تعیین شود معنی ندارد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بانک‌ها و گره اقتصاد ایران
شنبه 20 دی 1393 ساعت 23:21 | بازدید : 647 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

بانک‌ها و گره اقتصاد ایران

در هفته گذشته اولین کنفرانس اقتصاد ایران با هدف سیاست گذاری برای رسیدن به رشد اقتصادی پایدار و اشتغالزا برگزار شد. در حاشیه این کنفرانس میزگرد‌های مختلفی برگزار شد که شاید یکی از مهمترین میزگردهای این همایش دو روزه، سیاست‌های اقتصاد کلان با حضور محمد باقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی، مسعود نیلی مشاور رئیس جمهوری در امور اقتصادی، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران و پرویز عقیلی کرمانی مدیرعامل بانک خاورمیانه بود.

به گزارش خبرنگار ارانیکو در ابتدای این میزگرد محمدباقر نوبخت در تشریح سیاست های کلان اقتصاد کشور گفت: در شرایطی که با مشکل تورم و رکود مواجه هستیم و سیاست های تورم همیشه انقباضی و رکود همیشه انبساطی را توصیه می کند، ما باید بتوانیم کاری کنیم تا اقتصاد را در رکود تورمی اداره کرد تا تورم کم و رشد اقتصادی افزایش داشته باشد.

او از نیلی درخواست کرد که خلاصه و جمع‌بندی محورها و موضوعات مهم این اجلاس را بیان کنند.

نیلی: بانک‌ها نقش خود را در تامین مالی فعالیت های اقتصادی ایفا نکردند

مسعود نیلی مشاور رئیس جمهور در امور اقتصادی با بیان اینکه ما در این جلسه نکات جدیدی در مورد بحث های سیاست های خروج از رکود داشتیم اظهار داشت: در این نشست به تامین مالی فعالیت‌های اقتصادی، تجزیه و تحلیل چالش‌های نظام بانکی و بازار سرمایه و نظام بیمه پرداخته شد.

وی در ادامه گفت: رابطه بانک و بنگاه منجر به این شده است تا بانک‌ها نتوانند نقش خود را در تامین مالی فعالیت های اقتصادی به شکل مطلوب ایفا کنند ؛ به همین دلیل در سیاست های خروج از رکود سیاست هایی را در نظر گرفتیم تا قدرت اعطای تسهیلات بانک ها را افزایش دهد. او خاطر نشان کرد که یکی از مواردی که در این نشست ها پیشنهاد شد این بود که اگر بانک ها قبل از اصلاح ساختار مالی با افزایش سرمایه مواجه شوند، مطالبات غیرجاری را از ترازنامه بانک ها خارج و به کمپانی های ویژه ارائه دهند، با این روش ترازنامه بانک ها اصلاح می شود با این حساب می توان سراغ افزایش سرمایه بانک ها رفت.

نیلی با بیان این که ما نیازمند بازنگری در مالکیت بانک ها هستیم گفت : وضعیت بانک های خصوصی نسبت به بانک های دولتی خیلی خوب نیست.

سیف: 15 درصد از تسهیلات بانکی بدون حرکت است

در ادامه این نشست ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به این که ما در نظام بانکی در شرایط خاصی قرار داریم گفت : 15 درصد از تسهیلات بانکی بدون حرکت است که در هیچ شرایطی نمی تواند ادامه پیدا کند. این درحالی است که گفته می شود برخی از مطالبات موجود در سرفصل جاری اولویت غیرجاری دارند.

وی گفت: افزیش دادن سرمایه ضرورتی اجتناب ناپذیر است در حالی که کفایت سرمایه بانک های ما حدود 4 درصد اما استانداردهای جهانی حدود 12 درصد است. 

او اولویت اصلی نظام بانکی را اصلاح ساختار بانک ها دانست و تصریح کرد : قبل از تصمیم گیری برای واگذاری مطالبات غیرجاری بانک ها باید تقسیم بندی در این مطالبات انجام شود و دید که چه بخش از این معوقات ناشی از فشارهای اقتصادی بوده و آیا بنگاه اقتصادی قادر به فعالیت مجدد است یا خیر. برخی دیگر مربوط به معوقاتی است که در نتیجه اعطای تسهیلات تکلیفی که تضمین دولت را هم دارد، شکل گرفته است.

رئیس بانک مرکزی در ادامه معوقات بانکی را دو طبقه تقسیم کرد و افزود: یک گروه بنگاه هایی هستند که در شرایط روز قادر به ادامه فعالیت نیستند و باید واگذار شوند به بنگاه های دیگر تا به مجموعه های جدید تبدیل شوند. گروه دوم بنگاه هایی هستند که در بانک مربوطه در زمان شکل گیری مشکلاتی داشته اند.

او گفت: نباید در اقتصاد هر گونه تقاضایی در اقتصاد را حمل بر کمبود نقدینگی و محدودیت بانک ها بدانیم ؛ ما باید صف تقاضاهای بانکی را فیلتر کنیم . بهترین راه حل پیشگیری از ایجاد مطالبات معوق، تخصیص بهینه منابع است. اگر یک بنگاه اقتصادی توجیه خود را از دست داده و در حال ورشکستگی است، نباید با تزریق منابع بانکی آن را سرپا نگه داشت؛ همچنین درنظر بگیریم هرگونه دخل وتصرف در اختیارات بانکها برای اعطای تسهیلات باعث ایجاد اختلال دراقتصاد میشود 

سیف در ادامه یکی از پیش نیازهای انضباط بنگاه های اقتصادی و طرح تقاضا در نظام بانکی را استانداردهای حاکمیت شرکتی دانست و گفت : ما در کشورمان با خلاء این سیاست ها رو به رو هستیم، باید هر چه زودتر در صدد تعریف این استانداردها باشیم. او به شروع این

ا


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تسویه بدهی 6 میلیارد دلاری هند به ایران با خرید کالاهای کشور ثالث
شنبه 20 دی 1393 ساعت 23:9 | بازدید : 607 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

تسویه بدهی ۶ میلیارد دلاری هند به ایران با خرید کالاهای کشور ثالث

تسویه بدهی ۶ میلیارد دلاری هند به ایران با خرید کالاهای کشور ثالث
 

چکیده: منابع هندی اعلام کردند همزمان با کاهش شدید قیمت نفت، ایران فهرستی از کالاهایی را که کشورش قصد دارد از کشورهای ثالث و با پول انباشته شده نفت خود در هند وارد کند به طرف هندی ارائه کرده و احتمالا کل بدهی نفتی هند به ایران تسویه می شود.

به گزارش پایگاه خبری ایندیا تایمز، همزمان با کاهش شدید قیمت نفت، ایران به دنبال انعطاف پذیری بیشتری در استفاده از حدود 6 میلیارد دلار طلب خود از هند برای خرید کالاهای «خارج از شمول تحریم ها» غیر از «کالاهای بشردوستانه» از کشورهای ثالث است.

منابع دولتی هند گفتند، ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی ایران در دیدار اوایل دسامبر خود با مقامات هندی در تهران، در خصوص گزینه های موجود در این زمینه به گفت‌و گو پرداخته و فهرستی از کالاهایی را که کشورش قصد دارد از کشورهای ثالث وارد نماید به طرف هندی داده است. این گزینه ها احتمالا کل بدهی نفتی معوق ایران از هند را تسویه خواهد کرد و صادرات کالاهای هندی به این کشور را افزایش خواهد داد.

هرچند ظاهرا هندی ها با پیشنهادات ایران مشکلی ندارند، اما این احتمال وجود دارد که دهلی نو بر دریافت تضمین هایی مبنی بر اینکه این اقدامات از سوی ایران برای دور زدن تحریم ها مورد سوء استفاده قرار نخواهد گرفت، تاکید ورزد.

دهلی نو ممکن است از ایران بخواهد تا واردات از کشور ثالث را توسط یک نهاد دولتی انجام دهد.

همچنین احتمالا هند تاکید خواهد کرد که واردات انجام شده از آمریکا و اتحادیه اروپا باید از تضمین های قوی تری برخوردار باشد و با انتقاد غربی ها مواجه نشود. شرط دیگر می تواند خرید کالاهای مشابه از هند به جای خرید آنها از یک کشور ثالث باشد.

تنها مواد غذایی و دارو به عنوان کالاهای بشردوستانه تلقی می شوند، در حالی که کالاهای خارج از شمول تحریم ها فهرست بلند بالایی دارند. ایران مجاز به استفاده از پول نفت خود برای خرید کالاهای بشردوستانه از کشورهای ثالث با ارزش افزوده صفر است.

هند حدود 7 درصد نفت مورد نیاز خود را از ایران وارد می کند. اما از زمانی که تحریم های سازمان ملل و غرب مکانیزم های معمول پرداخت پول به ایران را در سال 11-2010 مسدود کرده اند، 55 درصد پول نفت ایران در قسط های مشخص پرداخت می شود و مابقی به روپیه در بانک یوسی اوی کلکته ذخیره می گردد.

منابع آگاه هند گفتند، ایران همچنین از هند خواسته است تا ارزش افزوده اعمال شده بر واردات ایران از کشورهای ثالث از طریق پول نفت دپو شده در هند را از 15 درصد به 5 درصد کاهش دهد.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


حال و هوای این روزهای بازار تهران
شنبه 20 دی 1393 ساعت 22:56 | بازدید : 620 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

حال و هوای این روزهای بازار تهران

این روزها بازار تهران حال و هوای عید به خود گرفته است، کاسبی درون پاساژها کساد است و دست فروشی رونق بهتری نسبت به مغازه‌دارها دارند؛ آنگونه که خودشان می‌گویند سهامدار جیب مردم شدند و در درآمدشان شریک.
حال و هوای این روزهای بازار تهرانا
این روزها بازار تهران حال و هوای عید به خود گرفته است، کاسبی درون پاساژها کساد است و دست فروشی رونق بهتری نسبت به مغازه‌دارها دارند؛ آنگونه که خودشان می‌گویند سهامدار جیب مردم شدند و در درآمدشان شریک.

 

به گزارش مهر ، حال و هوای این روزهای بازار تهران متفاوت‌تر از هر زمان دیگری است. نقدینگی در دست مردم کم است و از سوی دیگر کاسبان هم حال و روز خوشی از دست شرایط فعلی رکودی ندارند. مردم که جیب‌شان خالی است هم دلشان می خواهد خرید کنند و هم قدرت اقتصادی خود را در کفه ترازوی مقابل خواسته‌هایشان قرار می دهند تا شاید بتوانند هم خرید کنند و هم هوای جیب‌شان را داشته باشند.

این روزها بازار تهران شلوغ از جمعیت است اما نه جمعیتی که همه خریدار باشند، بلکه بخش عمده ای از این ازدحام را مردمانی تشکیل می‌دهند که حتی با کاهش تورمی که دولتمردان از آن خبر می‌دهند باز هم قدرت اقتصادی‌شان افزایش پیدا نکرده است.

طرف مقابل داستان را مغازه دارانی تشکیل می‌دهند که در دالان‌های تو‌در‌توی بازار و پاساژهای مجلل کسب و کار خود را راه انداخته اند و این روزها از رکود کلافه شده اند. کسبه می گویند دست‌فروشان بازار آنها را کساد کرده اند، چرا که نقدینگی در دست مردم نیست و در مقابل دست‌فروشان می گویند که سهامداران جیب مردم شده‌اند؛ به این معنا که با بالا  و پایین رفتن موجودی جیب مردم، آنها نیز سود برده یا ضرر می‌کنند اما به هر حال حال و روز خود را بهتر از مغازه داران می‌دانند.

دولت فقط به گرفتن مالیات فکر می‌کند!

یکی از کسبه بازار بزرگ تهران می گوید: طی دو سال گذشته اگر چه برخی کاسبان، مغازه‌های میلیاردی‌شان در بازار را مدیون بالا رفتن تورم، نرخ دلار و افزایش قیمت ملک می‌دانند اما باز هم ترجیح می‌دهند که در مغازه‌هایشان را ببندند، پول‌ها را به بانک ببرند و با خیال راحت و به دور از مالیات‌بگیران دولت، به زندگی خود ادامه دهند.

 این مغازه دار بازار می‌افزاید: در حال حاضر دولت به این کاری ندارد که کسب و کار چه وضعیتی دارد، بلکه تنها مالیات خود را طلب می‌کند و به همین دلیل هم بسیاری از مغازه داران اجناس انبارهای خود را به حراج گذاشته و به همین دست‌فروشانی می‌دهند که حاشیه بازار تهران را تصاحب کرده‌اند.

 این گفته در شرایطی مطرح می‌شود که برخی دلالان هم در همین فضای نامساعد کاسبی و نیمه ابری دست‌فروشی کسب و کار جدیدی راه انداخته‌اند. آنها که به گفته دست فروشان، هویت و موقعیت مشخصی ندارند، در میان بساط‌های دست‌فروشی به راه افتاده و نوعی مالیات پنهان را اخذ می‌کنند به نحوی که هر چند ساعت یک بار به سراغ دست‌فروش می‌آیند و طلب مبلغی به عنوان آرام نگه داشتن فضا و جلوگیری از حضور شهرداری برای جمع کردن بساط‌ها می‌کنند.

یکی از این دست‌فروشان در گفتگو با مهر می‌گوید: برخی روزها ماموران شهرداری به سراغ ما می‌آیند و می‌خواهند که سد معبر نکنیم در حالی که مردم متقاضی خرید از ما هستند و البته قیمت‌ها برایشان مناسب است، چرا که همان جنسی که در حاشیه بازار از دست‌فروشان خرید می‌کنند حداقل 20 و حداکثر 70 درصد کمتر از قیمت مغازه‌ها است.

وی می‌افزاید: در این میان، اگر چه دست‌فروشان به صورت رسمی مالیات نمی‌دهند اما همین افراد مبالغی را از ما دریافت می‌کنند که نوعی مالیات است اما ما راضی هستیم و به هر حال چرخ کسب و کار می‌چرخد.

دست فروشان نباشند قدرت خرید نصف می‌شود

سوی دیگر این داستان را مردم تشکیل می‌دهند، مردمی که خرید از دست‌فروشان را به صرفه می‌دانند و معتقدند که اگر همین دست‌فروشان نباشند، آنها قدرت خریدشان به نصف می‌رسد. یکی از این مشتریان می‌گوید قیمت پلیوری که از یکی از دست‌فروشان خرید کرده که بیش از دو برابر قیمت مغازه‌هایی است که باز هم حراج زده‌اند.

یکی دیگر از مشتریان خرید از دست‌فروشی در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: این روزها تنوع در اجناس بازار بالا است و همین تنوع‌گرایی ما را تشویق به خرید از دست‌فروشان م‌کند چرا که به هر حال قیمت بسیار مناسب‌تر از مغازه های سطح شهر است.

وی می افزاید: قیمت‌هایی که دست‌فروشان بازار تهران عرضه می کنند از دست‌فروشی‌های سایر نقاط بسیار ارزان تر است و علی‌رغم اینکه باید شلوغی بازار را تحمل کرد، اما خرید از دست‌فروشان حاشیه بازار تهران بسیار به صرفه است.

اوضاع کاسبی خوب نیست

در عین حال یکی دیگر از افرادی که مشتری دائم بازار تهران برای مغازه خرده فروشی خود است در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: مغازه های بازار تهران چندان هم ارزان‌تر از سایر مغازه های شهر نیستند، چرا که اوضاع کاسبی خوب نیست و مغازه دار هم باید هزینه‌های خود را از فروش هر چند اندک اجناس جبران کند.

او تصریح می کند: بازار تهران دیگر بازار سابق نیست و رکود بر آن حاکم شده است، به همین دلیل فروش غیرنقدی و یا نسیه کالاها در عمل صورت نمی‌گیرد، بساط خرید و فروش با چک برچیده شده و در نهایت اجناس به صورت نقدی و با اختلاف جزئی قیمت و تخفیف‌های اندک به فروش می‌رسد.

به هر حال، حال و هوای این روزهای بازار حکایتی از رونق ندارد، رونقی که شاید بیش از یک سال است که کسبه بازار آن را انتظار می‌کشند. رونقی که به گفته آنها، قطارش هنوز در ابتدای ریل قرار نگرفته است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با گران‌ترین داروهای درمانی در دنیا
شنبه 20 دی 1393 ساعت 22:50 | بازدید : 865 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 آشنایی با گران‌ترین داروهای درمانی در دنیا

هرگاه صحبت از داروهای گران‌قیمت می‌شود، بسیاری از شرکت‌های تولید کننده دارو پروسه تحقیق و مطالعه بر روی داروها را دلیل اصلی گرانی آن‌ها می‌دانند. به خصوص زمانی که داروهای مورد نظر برای بیماری‌های خاصی به کار می‌رود و سهم کمی از بازار را به خود اختصاص می‌دهد معمولاً قیمت‌ها بسیار بیشتر است.

شرکت‌های تولید کننده دارو برای تأمین هزینه‌های تولید و ساخت قیمت‌های بسیار بالایی را برای داروهای خود در نظر می‌گیرند که خرید آن‌ها در بیشتر موارد در حد توان بیماران نیست. این شرایط برای بیماران خاص که با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند بسیار سخت‌تر است. در ادامه این مطلب به معرفی گران‌ترین داروهای موجود در بازار در دنیا که اکثراً برای درمان بیماری‌های خاص تجویز می‌شوند اشاره خواهیم کرد.

الدورازیم
هزینه سالانه: 200 هزار دلار




الدورازایم برای بیمارانی تجویز می‌شود که از یک سندرم ارثی نادر به نام هارلر رنج می‌برند. تعداد افراد مبتلابه این بیماری در دنیا تنها 600 نفر است. الدورازایم درواقع نقش جایگزین برای آنزیم‌هایی است که بدن بیمار قادر به تولید آن‌ها نیست. هزینه مداوا با الدورازایم به‌طور سالانه در حدود 200 هزار دلار است. با این وجود با مصرف این دارو بیماران ممکن است همچنان مشکلاتی نظیر رشد ناقص، نقص دریچه‌های قلبی، مشکلات شنوایی و ... را داشته باشند.

سرازیم
هزینه سالانه: 200 هزار دلار




عملکرد سرازیم نیز به صورت جایگزین کردن آنزیم‌های لازم برای بدن بیمار است. بیماری مربوطه باعث اختلال در عملکرد اندام‌های حیاتی بدن می‌شود. داروی سرازیم نقش مؤثری در جلوگیری از تشکیل چربی در اندام‌های حساس مانند شش‌ها، مغز و کبد می‌شود. از هر 100 هزار نفر معمولاً یک نفر به این بیماری با نام Gaucher مبتلا می‌شود که خود سطوح مختلفی دارد. درمان به کمک سرازیم به طول یک سال نقریبا 200 هزار دلار برای بیمار هزینه دارد.

آرکالیست
هزینه سالانه: 250 هزار دلار




داروی ارکالیست برای درمان یک بیماری نادر ژنتیکی به کار می‌رود که حاصل سندرم Muckle-Wells است. تعداد افرادی که به این مشکل مبتلا می‌شوند 1 در میلیون است. این بیماری باعث می‌شود که سطح تولید پروتئین کریوپرین در بدن کاهش پیدا کند که باعث ایجاد حالت گرمای بیش از حد در بدن به ویژه در هوای سرد می‌شود. در صورتی مداوای لازم برای این بیماری انجام نگیرد آسیب‌های جدی به کلیه ها وارد می‌شود. آرکالیست با عث کاهش نشانه‌های این بیماری و جلوگیری از صدمه دیدن کلیه‌ها می‌شود که البته هزینه سالانه آن در حدود 250 هزار دلار است.

کالیدکو
هزینه سالانه: 307 هزار دلار




کالیدکو دارویی است که برای مقابله با تاثیرات cystic fibrosis در بیمارانی با یک جهش ژنتیکی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو در واقع پروتینی را در بدن بیماران می‌سازد که باعث می‌شود مایعات و نمک به درستی در بین سلول‌های بدن تبادل داشته باشند. این داروی گرانقیمت توسط شرکت داروسازی Vertex تهیه و تولید شده و اولین روش درمانی برای مبتلایان به این مشکل است.

سینریز
هزینه سالانه: 350 هزار دلار




Hereditary angioedema نام یک بیماری است که از هر 50 هزار نفر یک نفر را در گیر خود می‌کند. با وجود اینکه این بیماری موروثی است، اما کاملاً اتفاقی پدیدار می‌شود. علائم این بیماری دردهای شدید شکمی و ورم کردن شدید دست‌ها و پاها هستند که می‌توانند جان بیمار را تهدید کنند. وظیفه داروی سینریز که برای این بیماران توصیه می‌شود باز سازی پروتئین معیوبی است که در عملکرد ناقص آن در بدن باعث بروز چنین مشکلاتی می‌شود. هزینه درمان سالانه با این دارو تقریباً 350 هزار دلار است.

ناگالازیم
هزینه سالانه: 370 هزار دلار




داروی ناگالازیم با مشکلات و علائم سندرم ارثی Maroteaux-Lamy که بسیار نادر است مبارزه می‌کند. بدن افرادی که به این بیماری مبتلا هستند قدرت تحلیل مواد مغذی مانند شکرها و پروتئین ها را ندارد. این مواد مغذی در نقاطی مانند پوست، چشم و سیستم عصبی تجمع می‌کنند و آسیب‌های جدی به این ارگان ها وارد می‌کنند. ناگالازیم در واقع تقش آنزیم مکمل برای کاهش اثرات این بیماری را بازی می‌کند که هر 4 ساعت یکبار باید به صورت تزریقی وارد بدن شود.

الاپراس
هزینه سالانه: 380 هزار دلار




در دنیا در حدود 2000 نفر به سندرم Hunter مبتلا هستند. این سندرم به صورت ارثی به دلیل نقص در کروموزم اکس به مردان منتقل می‌شود. مانند بسیاری از داروهای موجود در این لیست، الاپراس نیز جایگزین آنزیم‌های لازم می‌شود که بدن بیماران قادر به تولید آن‌ها نیست. مانند داروی ناگلازیم، این دارو نیز درمان قطعی برای بیماران نبوده و تنها علائم آن را کاهش می‌دهد.

سالیریس
هزینه سالانه: 410 هزار دلار




شرکت داروسازی الکسیون، این دارو را برای مقابله با یک اختلال خونی که باعث می‌شود گلبول‌های قرمز خون به سرعت زیادی از بین برود، تولید کرده است. داروی سالیریس باعث می‌شود تا مشکلاتی نظیر سردرد، تنگی نفس، لختگی خون و موارد دیگر در بیماران کاهش پیدا کند و بیمار تا جای ممکن زنده بماند. مکانیسم اثر این دارو به صورت یک آنتی بادی در سیستم ایمنی بدن است که باعث می‌شود گلبول‌های قرمز خون بیشتر عمر کنند.


 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


وام‌هایی که به پدیده داده شد
شنبه 20 دی 1393 ساعت 22:48 | بازدید : 625 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 وام‌هایی که به پدیده داده شد

صورت‌های مالی شرکت "ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز" در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ نشان می‌دهد که سه موسسه مالی و اعتباری میزان،‌ عسکریه و اعتماد ایرانیان تسهیلات مالی قابل توجهی را به این شرکت ارائه کرده‌اند.

 

ر اساس این اسناد موسسه مالی و اعتباری میزان در سال 1391 رقمی بیش از 3 هزار و 257 میلیارد ریال و در سال 1392 رقمی بیش از 5 هزار و 457 میلیارد ریال به شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز تسهیلات پرداخت کرده‌است.


همچنین موسسه مالی و اعتباری عسکریه در سال 1392 رقمی بیش از 404 میلیارد ریال به عنوان تسهیلات به شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز پرداخت کرده‌است. تسهیلات مالی دریافتی شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز از موسسه مالی و اعتباری اعتماد ایرانیان نیز در سال 1391 بیش از 212 میلیارد ریال بوده‌است.

میزان وام سه موسسه مالی و اعتباری به پدیده+ سند

شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز از محل‌های دیگری نیز در این مدت تسهیلات دریافت کرده به طوری که رقم آن در سال 1391 بیش از 19 میلیارد ریال و در سال 92 بیش از 157 میلیارد ریال بوده‌است.

نکته قابل توجه در تسهیلات دریافتی شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز میزان سود و کارمزدی است که باید بابت این تسهیلات پرداخت شود، به طوری که رقم سود و کارمزد سال‌های آتی این تسهیلات در سال 1391 بیش از 287 میلیارد ریال و در سال 1392 بیش از 4 هزار و 937 میلیارد ریال برآورد شده‌است.

آن طور که در صورت‌های مالی شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز آمده تسهیلات مالی مذکور در سال 1391 و 1392 با نرخ 30 درصد و سررسید یک‌ساله دریافت شده‌است. همچنین در سال مالی مورد گزارشپیرو قرارداد منعقده بابت تسویه مطالبات تعاونی لغو مجوز شده اعتماد ایرانیان،‌ تعدادی از واحدهای تجاری و اقامتی پروژه با تخفیف 40 درصد به بانک قوامین واگذار شده‌است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چقدر تا "خط فقر" فاصله داریم؟
یک شنبه 4 آبان 1393 ساعت 20:17 | بازدید : 641 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

چقدر تا "خط فقر" فاصله داریم؟  

فعالان کارگری اخیرا اعلام کرده اند که خط فقر به 1000 دلار رسیده است. با این حساب حداقل درآمد در ایران با در نظر گرفتن دلار 3 هزار تومانی به 3 میلیون تومان رسیده است. پیش از این کارشناسان، خط فقر برای هر خانوار 5 نفری را 2.5 میلیون تومان تخمین زده بودند. اگر این حداقل درآمد عنوان شده را نیز برای یک خانوار 5 نفره درنظر بگیریم، کارگران ایرانی با حداقل حقوق دریافتی 609 هزار تومانی چقدر با خط فقر فاصله دارند؟

خط فقر یا آستانه فقر حداقل درآمدی است که برای زندگی در یک کشور خاص در نظر گرفته می‌شود؛ محاسبه این عدد در ایران بر اساس داده های رسمی بانک مرکزی است. اما از سال 90 به این طرف آمارهای جدیدی منتشر نشد که بتوان برآورد دقیقی از خط فقر ارائه داد. این شاخص در آخرین اعلام بانک مرکزی در سال 90 برابر با یک میلیون و 700 هزار تومان بود. پس از آن کارشناسان با توجه به افزایش قیمت ها و نرخ تورم، افزایش خط فقر تا سال 92 را نزدیک 2 میلیون و 500 هزار تومان برای یک خانوار 5 نفری تخمین زدند. حال بر اساس آخرین بررسی ها حداقل درآمد 3 میلیون تومان اعلام شده است و کسانی که کمتر از این میزان دریافتی دارند در زیر خط فقر قرار می گیرند.

این در حالی است که وزیر کار به تازگی اعلام کرده که متوسط دریافتی هر کارگر در سال 93، یک میلیون تومان است. مقامات دولتی پایین بودن دستمزد نیروی کار در ایران را به علت نرخ تورم و افزایش هزینه ها عنوان کرده اند. علی ربیعی گفته است که تعیین دستمزد نیروی کار در ایران باید بر مبنای ظرفیت اقتصاد و بنگاه ها و مجموع شرایط باشد.

با این حساب ایران در میان کشورهایی قرار می گیرد که کمترین میزان حداقلی حقوق را برای نیروی کار خود تعیین می کند. مبلغی که حتی توانایی تامین نیازهای حداقلی یک خانوار 4 نفره در ماه را ندارد. در صورتی که در ماده 41 قانون کار جمهوری اسلامی ایران نیز این تعریف ارائه شده است که: «حداقل دستمزد، بدون آنکه مشخصات جسمی و روحی کارگران و ویژگی‌های کار محول شده را مورد توجه قرار دهد، باید به اندازه‌ای باشد تا زندگی یک خانوار را که تعداد متوسط آن توسط مراجع رسمی اعلام می‌شود تامین کند.»

وزیر کار در مقابل اعتراض ها تاکید کرده است که اقتصاد ایران بیش از این توانایی افزایش دستمزد کارگران را ندارد و افزایش مزد 94 کارگران هم به میزان تورم بستگی دارد.

حداکثر تورم و حداقل حقوق
با شروع سال 90 و آغاز هدفمندی یارانه ها در دولت سابق، کمترین میزان افزایش حقوق ثبت شد. در این سال با 9 درصد افزایش، حداقل میزان حقوق کارگری در سال به 330300 تومان رسید. در آن زمان وزیر کار دولت دهم عنوان کرد که از دولت دستور گرفته است که به علت افزایش ناگهانی قیمت ها در قالب اجرای هدفمندی یارانه ها، نمی تواند بیش تر از 10 درصد دستمزدها را افزایش دهد.

اما باز ماندن حقوق ها از تورم محدود به این دوران نشد. این روند تا سال 91 هم ادامه پیدا کرد و در مقابل افزایش هزینه ها تنها میزان ناچیزی به دستمزد کارگران اضافه شد. این افزایش ناچیز، اعتراض بسیاری از کارگران را به دنبال داشت. کارشناسان معتقد بودند که به دلیل آن که تطابقی میان معیشت و هزینه های خانوارها وجود ندارد، شکافی میان دستمزدها و درآمد کارگران پدید آمده است. روند صعودی تورم ادامه پیدا کرد اما میزان حداقل دستمزد کارگران در ایران ثابت ماند. قرار گرفتن این روند در کنار افزایش نرخ بیکاری باعث شد تا خط فقر در ایران واضح تر و ملموس تر باشد.

با کاهش نرخ تورم در سال گذشته امیدی به بهبود وضعیت زندگی عمومی شهروندان ایرانی به وجود آمد. امید آنکه با بهبود شاخص های اقتصادی بخش بیشتری از جمعیت ایران از خط فقر فاصله خواهند گرفت.

مهدی تقوی اقتصاددان در همین راستا به فرارو گفت: «در زمانی که شاهد تورم 40 درصدی در کشور بودیم، نه تنها کارگران بلکه اقشار متوسط هم فشار تورم ها را حس کردند. این تورم فزاینده که دلیل اصلی آن را می توان در اجرای نادرست هدفمندی یارانه ها جست و جو کرد، باعث شد که قیمت ها سیر صعودی خود را ادامه دهند اما در مقابل، قدرت خرید و درآمد مردم ثابت باقی بماند و توانایی برطرف کردن نیازهای اولیه شان را هم نداشته باشد. در آن دوران می توانستیم بگوییم که عده زیادی یا در زیر خط فقر و یا در نزدیکی و مرز آن قرار گرفته بودند.»

وی با اشاره به عملکرد دولت یازدهم گفت: «سیاست های خارجی دولت روحانی شوکی را به اقتصاد وارد کرد. قیمت دلار نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است. اگر همین سیاست ها ادامه پیدا کند و موج دیگری از لغو تحریم ها به سمت اقتصاد ایران بیاید وضع بهتر می شود و روند کاهش قیمتی دلار هم ادامه پیدا می کند. در این شرایط ما هم فاصله بیشتری از خط فقر تعیین شده می گیریم.»

وی افزود: «درست است که هنوز هم نرخ تورم رقم بالایی است اما با مهار و کاهش آن باید اندکی از فشارها کاسته شده باشد و نه تنها در آمار بلکه خودمان هم اندکی بهبود وضعیت را نسبت به سال های گذشته حس کرده باشیم.»

تقوی با اشاره به اظهارات وزیر کار مبنی بر تاثیر وضع اقتصادی بر افزایش دستمزدها گفت: «اگر نرخ تورم به روند کاهشی خود ادامه دهد و در کنار آن نرخ دلار هم پایین بیاید، دراین شرایط هزینه واردات پایین تر می آید، قیمت ها کنترل می شوند، بنگاه های اقتصادی رونق بیشتری می گیرند و اقتصاد به سمت جلو و مثبت حرکت می کند. در شرایط اقتصادی بهتر حتی اگر 2 یا 3 درصد هم نسبت به گذشته افزایش حقوق داشته باشیم، به علت بهتر بودن وضع معیشتی افراد جامعه، دیگر آن فاصله گذشته میان درآمدها و هزینه ها وجود ندارد که جمعیت زیادی از افراد جامعه را به خط فقر نزدیک کند.»

به علت آنکه خط فقر نه تنها در کشورهای مختلف بلکه شهر به شهر هم می تواند متفاوت باشد، عده ای بر این باور هستند که اظهارات فعالان کارگری در خصوص حداقل میزان درآمد نیروی کار اندکی با اغراق همراه است. با اینحال و به اعتقاد کارشناسان اقتصادی و مقامات دولتی، با آنکه هنوز بسیاری از مردم با مشکلات اساسی در تامین معیشت خود رو به رو هستند اما اقتصاد ایران در مسیری قرار گرفته است که در صورت ادامه روند آن فاصله مردم با خط فقر بیشتر و شکاف میان درآمد و هزینه ها کمتر خواهد شد.

مقایسه حداقل دستمزد و نرخ تورم در 4 سال اخیر

سال

نرخ تورم سالانه (درصد)

نرخ دلار در بازار آزاد

حداقل حقوق کارگران به تومان

حداقل حقوق کارگران به دلار

درصد افزایش حداقل حقوق

1390

21.5

1900

330.300

173.8

9

1391

30.5

3500

389.700

111.3

18

1392

34.7

3000

487.124

162.3

25

1393

20

3200

608.906

190

25


 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آخرین گزارش از نابرابری اقتصادی در جهان / 1درصدی ها چقدر ثروت دارند؟
یک شنبه 27 مهر 1393 ساعت 12:39 | بازدید : 708 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

آخرین گزارش از نابرابری اقتصادی در جهان / 1درصدی ها چقدر ثروت دارند؟

طبق گزارشی که روز سه شنبه منتشر شد، 1 درصدی که ثروتمندترین افراد جهان را تشکیل می دهند، در حال ثروتمندتر شدن هستند و بیش از 48 درصد ثروت جهانی را در اختیار دارند. این گزارش نسبت به نابرابری روبه رشدی هشدار داد که ممکن است منجر به بحران اقتصادی شود.


 

به گزارش جماران، شفقنا به نقل از گاردین، طبق گزارش ثروت جهانی که سازمان "کردیت سوییس" منتشر کرده است، هر فرد تنها 3650 دلار نیاز دارد تا در زمره ی نیمه ی شهروندان جهانی که ثروتمندترین هستند قرار بگیرد. با این حال، برای اینکه فرد جزء 10درصد بالایی ثروتمندترین ها باشد، نیاز به 77هزار دلار دارد و 798هزار دلار متعلق به 1درصد بالایی است.


 

این گزارش سالانه که هم اکنون پنجمین سال انتشار آن است می افزاید: "روی هم رفته، نیمه ی پایینی جمعیت جهانی کمتر از 1درصد مجموع ثروت را در اختیار دارند. در تضادی شدید، ثروتمندترین دهک دارنده ی 87درصد ثروت جهانی است، و صدک بالایی به تنهایی دارای 48.2 درصد دارایی های جهانی است."


 

طبق داده های این گزارش مجموع ثروت جهانی به رکورد جدیدی معادل 263 تریلیون دلار رسیده است که بیش از دو برابر رقم 117 تریلیون دلار مربوط به سال 2000 است. این گزارش می گوید که بریتانیا تنها کشوری عضو G7 است که نابرابری در آن در قرن 21 در حال افزایش است.


 

داده های این گزارش مورد استفاده فعالان ضد فقر در "آکسفام" قرار گرفته بود که گزارششان در آغاز سال جاری نشان می داد 85 نفری که ثروتمندترین افراد در جهان هستند مجموع ثروتی معادل 1 تریلیون دلار در اختیار دارند، که معادل ثروت 3.5 میلیارد نفر از فقیرترین افراد جهان است.


 

"اما سیری" مدیر بخش نابرابری "آکسفام" گفت: "این ارقام شواهد فراتری بر این واقعیت فراهم می کند که نابرابری شدید و در حال رشد است، و جبران اقتصادی پس از بحران مالی به نفع ثروتمندان به انحراف کشیده شده است. در کشورهای فقیر، افزایش نابرابری به معنی تفاوت بین کودکان برای دستیابی به فرصت تحصیلی و بین بیماران برای دستیابی به مداوای نجات بخش است."


 

او افزود: "در بریتانیا، دولت های پیاپی در رسیدگی به نابرابری فزاینده ناکام بوده اند. این گزارش نشان می دهد کسانی که کمترین استطاعت را داشتند بهای بحران مالی را پرداخته اند در حالی که ثروت بیشتری به خزانه ی ثروتمندان سرازیر شده است."


 

افزایش 20.1 تریلیون دلاری در ثروت جهانی طی سال گذشته، بیشترین رکورد پس از سال 2007 است. این گزارش می گوید مجموع ثروت جهانی پس از سال 2008 هر سال افزایش یافته است و اکنون 20 درصد بیشتر از نقطه ی اوج خود در مقدار پیش از بحران است.


 

تحلیلگران "کردیت سوییس" به بحثی اشاره کرده اند که سبب آن انتشار آثاری همچون کتاب نویسنده فرانسوی "توماس پیکتی" درباره روندهای بلند مدت به سمت نابرابری بود. طبق این گزارش، در حالی که نابرابری در بسیاری از کشورهای خارج از G7 افزایش یافته بود، درون این گروه که شامل توسعه یافته ترین اقتصادهای جهان است، این تنها بریتانیا بود که نابرابری در آن از آغاز قرن 21 افزایش یافته است.


 

گزارش مزبور می گوید: "تنها یکی از اعضای این گروه یعنی بریتانیا طی دوره ی 2000-2014 دارای نابرابری رشدیافته بوده است و تنها سه کشور پس از سال 2007 نابرابری شان افزایش یافته است: فرانسه، ایتالیا و بریتانیا."


 

این گزارش در مورد بریتانیا می افزاید: "این روزها الگوی توزیع ثروت در بریتانیا بسیار منطبق با یک الگوی متعارف یک اقتصاد توسعه یافته است. تقریبا 60درصد جمعیت ثروتی فراتر از 100هزار دلار دارند و 2 میلیون میلیونر در این کشور وجود دارد."


 

محاسبات دیگر تیم "کردیت سوییس" به افزایش نابرابری در ثروت جهانی طی سالهای اخیر اشاره دارد و نشان می دهد که مجموع ثروت در ایالات متحده با آهنگی سریعتر از درآمدها افزایش یافته است. نویسندگان این گزارش هشدار دادند که این روندی است که ممکن است منجر به بحران شود.


 

به نوشته ی این گزارش، "در طول مدتی بیش از یک قرن، نسبت ثروت به درامد به طور متعارف در بازه ای بین 4 و 5 قرار گرفته بود. با این حال، این نسبت در جریان حباب "دات کام" در سال 1999 به بیش از 6 افزایش یافت و طی سالهای 2005 تا 2007 نیز دوباره این مرز را رد کرد. این نسبت پس از بحران مالی به سختی به درون "نوار متعارف" بازگشت، اما این روند نزولی از آن هنگام معکوس شده است، و نسبت مزبور در حال حاضر رکوردی بالا معادل 6.5 را ثبت کرده است که تنها با دوران "رکود بزرگ" [1930] قابل مقایسه است. با توجه به اینکه نسبت به طور غیر عادی بالای ثروت به درامد در گذشته همواره نشانگر رکود بوده است، این علامت هشداردهنده ای است."


 

چین هم اکنون، بیش از هر کشور دیگری به غیر از آمریکا و ژاپن، دارای تعداد افراد در 10٪ بالایی دارندگان ثروت جهانی است، و با عبور از فرانسه، آلمان، ایتالیا و بریتانیا، به رتبه ی سوم صعود کرده است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نمایش ثروت در تهران / تازه به دوران رسیده ها چگونه «پز» می دهند
یک شنبه 27 مهر 1393 ساعت 12:34 | بازدید : 796 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

نمایش ثروت در تهران / تازه به دوران رسیده ها چگونه «پز» می دهند

بچه پولدارهای تهران" ؛ مساله جالب توجه که این روزها توجه کاربران شبکه های مجازی را به خود جلب کرده است. در این میان البته این فقط ایرانی ها نبودند که به این صفحه توجه کردند . رسانه های غربی هم با نگاهی متفاوت و البته همراه با شیطنت همیشگی آن را آنگونه که خواستند دیدند .

ان بی سی نیوز در گزارشی به بررسی این مساله پرداخته است.
ان بی سی نیوز: حساب کاربری "بچه پولدارهای تهران" در اینستاگرام توجه‌ها را به مصرف آشکار ایرانیان ثروتمند و نیازهای آنان جلب کرده است. این حساب با بیش از صد هزار نفر دنبال‌کننده، پس از آن‌که این ماه در رسانه‌های غربی توجه زیادی را به خود معطوف کرد، به گفته مدیر آن به خاطر "میزان شهرت اشتباه آن" مسدود شد. بعضی از تصاویر آن را می‌توان در صفحه richkidsoftehran در فیسبوک پیدا کرد. این حساب همچنین باعث ایجاد یک صفحه انتقادی در اینستاگرام به نام بچه فقیرهای تهران شده است که به زندگی فقرا می‌پردازد.
حمید، ۳۲ ساله که در آمریکا تحصیل کرده و اکنون برای پدرش که مالک یک کارخانه پلاستیک در تهران است کار می‌کند می‌گوید، نباید تعجبی داشته باشد. "نمی‌دانم چرا همه اینقدر تعجب می‌کنند. وقتی در آمریکا زندگی می‌کردم یادم می‌آید که از تلویزیون برنامه‌هایی را درباره شیوه زندگی ثروتمندان و افراد مشهور تماشا می‌کردم. کسانی که دوست دارند پز بدهند، چرا باید در ایران متفاوت باشد؟" با این حال حمید پز دادن در این صفحه را انتخاب نکرده است، اما بسیاری از دوستانش این کار را کرده‌اند و او از آن‌ها حمایت می‌کند.
محمدرضا ۳۰ ساله می‌گوید: "این جامعه‌ای است که در آن زندگی می‌کنیم. این زندگی ماست و دلمان می‌خواهد آن را در شبکه‌های اجتماعی مثل هرکس دیگری در غرب با بقیه به اشتراک بگذاریم. حالا بطور اتفاقی شیوه زندگی ما از نوع ممتاز است."
پول زیادی در ایران وجود دارد و تازه به دوران رسیده‌های تهران اشتهای زیادی برای چیزهای بهتر در زندگی دارند، چه مدل جدید پورشه یا مازراتی باشد، چه یک ساعت رولکس طلا یا آخرین مدل تلویزیون تخت ۷۰ اینچی. همه‌چیز در دسترس است. اغلب در بازار سیاه. اگر پولش را داشته باشید می‌توانید اشیاء لوکس را که بخاطر تحریم‌ها و مالیات بر واردات سه برابر قیمت آن در آمریکاست بخرید.
علی شمس اردکانی اقتصاددان می‌گوید: "در این پنج سال بعضی‌ها در ایران بخاطر بالا رفتن قیمت دلار و دور زدن تحریم‌ها خیلی ثروتمند شدند. حدود ۶۰۰ میلیون دلار خرج واردات اتومبیل‌های لوکس کرده‌اند. نمی‌دانیم چطور این پول را درآورده‌اند اما انعکاس خوبی در کشور ندارد."
برای خیلی از ایرانی‌ها تبدیل به نشان افتخار شده است. در یکی از گالری‌های هنری شمال تهران می‌شنویم که کسی به دوستانش می‌گوید به تازگی یک جیپ پورشه خریده است، او می‌گوید: "با این پول می‌توانی در آمریکا سه تا پورشه بخری."
اما نابرابری در ایران بسیار فراگیر است. اکثریت ایرانی‌ها حتی نمی‌توانند رویای داشتن اسباب‌بازی‌های گرانقیمت این طبقه ثروتمند را ببینند.
جواد در یک محله فقیرنشین در جنوب تهران زندگی می‌کند. شلوار جین مد روز می‌پوشد اما در طول روز پیتزا به در خانه‌ها می‌برد و شب‌ها مسافرکشی می‌کند. "ببین ما همه‌مان می‌خواهیم کمی در این کشور خوش بگذرانیم، فرقش این است که بچه پولدارها با پورشه‌هایشان ویراژ می‌دهند و ما این کار را با پراید می‌کنیم."
سارا، ۲۶ ساله که در یک شیرینی‌فروشی در مرکز شهر کار می‌کند درک دیگری دارد. "به نظرم تهوع‌آور است که این آدم‌ها ثروتشان را این طور به رخ همه می‌کشند، مخصوصا وقتی ما نمی‌دانیم این پول را چطور درآورده‌اند. در کشوری که مشکلات جدی اقتصادی و افراد فقیری زیادی دارد این آدم‌ها فکر می‌کنند که هستند که به این شکل پز می‌دهند، کار بهتری ندارند؟ کار و زندگی ندارند؟ فکرنمی‌کنم."

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چند نفر ثروت مند در ایران زندگی می کنند/ «بچه پولدارها» با اقتصاد ایران چه می کنند؟
یک شنبه 27 مهر 1393 ساعت 11:52 | بازدید : 720 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

چند نفر ثروت مند در ایران زندگی می کنند/ «بچه پولدارها» با اقتصاد ایران چه می کنند؟

بررسی های مرکز آمار ایران نشان می دهد، فاصله اولین دهک درآمدی با آخرین دهک درآمدی چیزی حدود سالی 40 میلیون تومان است.


 

به گزارش جماران به نقل از خبرآنلاین، مینی بوس قدیمی پر است از دانش آموزان سال چهارم دبیرستانی در جنوب شرق تهران؛ جوان هایی 17،18 ساله که قرار است یک اردوی تفریحی را در ارتفاعات کُلک چال بگذرانند. در مینی بوس خبری از سر و صدای دختران دبیرستانی نیست، راننده برای میان بر زدن از کوچه های سبز و آرام شمال تهران می گذرد و بچه ها دو نفر دو نفر زل زده اند به شیشه ی کنار صندلی های شان. شیشه هایی که از پشت آن نمای خانه های ویلایی مجللی پیداست، از آن خانه ها که حتی شاه زاده ی سوار بر اسب سفید رویای این دخترکان هم ندارد. دختری که پدرش جانباز است و همراه مادر و سه برادرش در واحد اجاره ای 50 متری زندگی می کند، به دوست کنار دستی اش می گوید:«اگر این ها در این خانه ها زندگی می کنند، ما دقیقاً چه کار می کنیم؟!» سؤال او به جواب نمی رسد تا کمی بعد از پشت شیشه ی گوشی خودش به داخل این خانه ها و اعیانی تر از این ها خیره شود، جوان هایی حقیقی را که در صفحه ای مجازی سبک زندگی شان را به نمایش گذاشته اند، بی واسطه ببیند و بیشتر به زندگی و جوانی خودش شک کند؛ حیرت زده از فاصله ای بسیار فراتر از دو ساعتی که آن روز با مینی بوس از محله ی خودش تا محله ی آن ها در یک شهر طی کرده بود.


 

صفحه ی «بچه پول دارهای تهران» یا « Rich kids of Tehran» 4 هفته پیش متولد و پس از آن که در شبکه های ماهواره ای معرفی شد روز به روز فالوِر یا دنبال کننده های بیشتری پیدا کرد، تا بیش از 90 درصد دیگر از اقشار جامعه به تماشای زندگی آن ها در خانه ها و برج های آن چنانی بنشینند و از تهمت و ناسزا گرفته تا تعریف و تحسین نثارشان کنند. نیازی نبود منتقدان از فقیرترین ها و دهک های اول و دوم کشور باشند، جوان هایی که خانواده های شان در دهک های میانی جای می گیرند بیش ترین معترضان و منتقدان را تشکیل می دادند.


 

طبق گزارش مرکز آمار ایران 66 درصد از خانواده های ایرانی در واحد های زیر 100 متر زندگی می کنند که از این میزان 22 درصد واحدی کمتر از 60 متر دارند. به اعتقاد کارشناسان اجتماعی وقتی قاطبه ی متوسط جامعه برای اولین بار با نمایشگاه زندگی 0.27 درصد از دهک دهمی ها که وسعت خانه های آن ها بالای 500 متر است مواجه می شوند، طبیعی است واکنش های منفی زیادی داشته باشند.در یکی از کامنت های این صفحه نوشته شده:«ثروت زیباست اما تنها زمانی که تقسیم شده باشد. انباشت ثروت، دزدیدن آن را موجه می کند. اگر باز پس گرفتن سهم ما از شما اسمش دزدی است پس ما دزدیم. آن‌چه که در دستان شماست ریشه در فلاکت چندین سال فشار و درد اقتصادی طبقات فرو دست و فراموش شده دارد.»


 

بچه پول دارها تنها عکس خانه های شان را برای اینکه به دنیا تصویر دیگری از ایران نشان دهند پست نکرده اند، از پورشه و هواپیمای شخصی گرفته تا ساعت های رولکس و غذاهای اشرافی و عجیب و غریب در نمایشگاه سبک زندگی شان خودنمایی می کرد. بانک مرکزی در سال 90 گزارش داده بود که خانوارهای دهک دهم سالانه بیش از یک میلیون و 402 هزار تومان و دهک اول 34 هزار تومان برای فست فود خرج می کنند. این گزارش نشان می دهد پولدارترین قشر کشور 41 برابر بیشتر از ضعیفترین قشر برای رستوران و هتل هزینه می کنند. طبیعی به نظر می رسد که با یک موج رسانه ای برنامه ریزی شده این تفاوت ها از محدود شدن در آمار و ارقام بی احساس خارج شود و احساس اکثریت متوسط را برانگیزد.


 

صفحه ی بچه پول دارها در یکی دو هفته ی اخیر پر بحث ترین موج شبکه های اجتماعی بود. در حالی که بسیاری از کاربران نقدهای تند و تیزی را روانه ی آن ها می کردند، بسیاری دیگر از افراد و به خصوص نخبگان اجتماعی در پست هایشان منتقدان را هدف می گرفتند و معتقد بودند نباید از دیدن خوشی و رفاه زندگی دیگران برآشفت، و ثروت مندی و در رفاهی بی درد زندگی کردن را مذموم دانست. افزایش روز به روز مخاطبان و منتقدان پول دارهای تهرانی تا جایی گسترش پیدا کرد که روز گذشته به فاصله ی کم تر از 10 ساعت تعداد فالوِر یا دنبال کننده­ های آن از 60 هزار به 97 هزار و500 نفر رسید. درست در همان لحظه ها بود که اداره کننده یا اداره کننده های صفحه سریعاً به حذف 190 پست خود دست زدند و وقتی به صفر رسید به انگلیسی پیام گذاشتند:«در حال حاضر این صفحه به دلیل حجم عظیم تبلیغات کاذب بسته شده» دلیل غیرموجه و تردید برانگیزی که آن ها تبلیغات کاذب نامیدند از سرمقاله ی روزنامه ی کیهان گرفته تا رسانه های معتبر خارجی را به خود اختصاص داده بود. رسانه هایی که معتقد بودند این عکس ها نشان می دهد تحریم ها زندگی تمام ایرانیان را با مشکل مواجه نکرده و برای بعضی ها اوضاع برعکس بوده است. روزنامه ی نیویورک پست آمریکا نیز در گزارشی تصویری از این صفحه نوشته بود:« تصاویر مشابه است. فرقی نمی کند که در آمریکا باشی یا در ایران اگر جزء آن یک درصد " اولترا پولدارها" باشی زندگی ات در هر جای دنیا شبیه به هم است.» حالا موج مجازی این صفحه کمی فروکش کرده، اما حکایت واقعی شباهت بچه پول دارهای تهران به آمریکایی ها، و تفاوت هایی با فاصله های کهکشانی از هم شهری ها و هم وطنان خودشان، کسانی که از پشت شیشه ها نگاه شان می کنند، هم چنان باقی است.


 

بررسی های مرکز آمار ایران نشان می دهد، فاصله اولین دهک درآمدی با آخرین دهک درآمدی چیزی حدود سالی 40 میلیون تومان است. یعنی دهک اول که کم درآمد ترین گروه کشور محسوب می شود، به طور متوسط سالی 4 میلیون و 500 تومان درآمد دارد و دهک دهم که پردرآمدترین گروه است، سالی چهل و سه میلیون و 580 هزار تومان بدست می آورد. البته دهک هشتم و نهم هم فاصله زیادی تا پردرآمدترین گروه دارند. به طوری که آنها، هر کدام به ترتیب با درآمد 20 و 25 میلیون تومانی در سال نصف دهک دهم درآمد به دست می آورند. با تقسیم درآمد آنها به 12 ماه سال، تقریبا دهک هشتم و نهم، ماهی یک و نیم تا دو میلیون تومان بدست می آورند.


 

بررسی ها تایید می کند دهک دهم درآمدی که ثروتمندترین اقشار ایران را در دل خود جایی داده است، 2 میلیون نفر جمعیت دارند. براین اساس 2 درصد از جمعیت ایران را ثرتمندان تشکیل می دهند. طی هفته های گذشته و پس از راه اندازی صفحات اجتماعی در فضای مجازی، 2 درصد جمعیت ایران به صدر اخبار آمده اند. 2 درصدی که پیش از این چندان تمایلی برای نمایش ثروت خود نداشتند.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


۱۳ دلیل عدم وصول مطالبات بانک ها
شنبه 11 مرداد 1393 ساعت 1:8 | بازدید : 719 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

۱۳ دلیل عدم وصول مطالبات بانک ها

مطالبات غیر جاری معضلی است که طی چند سال گذشته منابع بانک‌ها را به شدت منقبض کرده و امکان ارائه خدمات اعتباری توسط بانک‌ها به مشتریان و عوامل اقتصادی را محدود کرده است. بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد که:

1. عدم وجود بانک جامع اطلاعات در خصوص وثایق متقاضیان تسهیلات نیز موجب شده است که ارزیابی دقیقی راجع به وثایق صورت نگیرد.

2. عدم ارتباط شعب یک بانک و به طور کلی بانک‌ها با یکدیگر در مورد اطلاعات وثایق مشتریان موجب شده است مشتری از بانک اول با وثیقه ملکی تسهیلات دریافت نموده و با ایجاد دارایی‌ ثابت سلسله‌وار از سایر بانک‌ها به صورت سفته‌ای و قرارداد لازم‌الاجرا تسهیلات دیگری دریافت کرده است.

3. در برخی موارد بدهکاران بانک را تهدید می‌کنند که در صورت اعمال فشار روی بدهکار و به اجرا گذاشتن وثیقه، وی اعلام ورشکستگی خواهد کرد. بانک‌ها برای پرهیز از این مشکل مجبور به مذاکره و تن دادن به شرایط پرداخت بدهکار می‌شوند.

4. برخی قوانین نظیر قانون الزام بانک‌ها در ممنوعیت اخذ وثیقه ملکی مصوب سال 1379 مجلس شورای اسلامی، یا قانون تسهیل اعطای تسهیلات بانکی مصوب سال 1386 مجلس شورای اسلامی و ... به نوعی زمینه‌های افزایش رانت و غیر جاری شدن مطالبات بانک‌ها را فراهم کرده است.

5. به واسطه فشارهای به عمل آمده از سوی برخی مسئولین، بانک‌ها بدون توجه به نوع وثیقه یا تضمین مجبور به پرداخت چنین تسهیلاتی هستند که به تسهیلات دستوری شهرت دارند. این تسهیلات یکی از ریشه‌های اصلی غیر جاری شدن مطالبات می‌باشد.

6. اطلاعات مربوط به متقاضیان و گیرندگان تسهیلات عمدتا توسط خود ایشان ارائه می‌شود و شرکت‌های اعتبارسنجی یا مقام‌های ذیصلاحی در این زمینه جهت تایید اطلاعات وجود ندارد.

7. در مواردی قراردادی بسته شده و اسناد لازم‌الاجرایی نیز گرفته شده است، در کنار این اسناد، سفته نیز اخذ شده است، لذا سفته‌ای که خارج از عقد دریافت شده در مراجع قضایی و یا ثبت امکان اجرا ندارد.

8. عدم وجود استانداردهای بررسی وثایق در کنار وجوه انگیزه‌های رانت‌جویی برای ارزیابی نادرست آنها، از مشکلات معمول وثایق در پرونده‌هاست.

9. عدم توجه به انواع استعلامات از مراجع مرتبط مانند شهرداری، اداره مالیات و ... موجب تبدیل شدن اسناد به اسناد ذمه‌ای و لاوصول شدن برخی از مطالبات شده است.

10. شورایی بودن اسناد مربوط به املاک و مستغلات خصوصا در شمال کشور موجب شده است بسیاری از مدیونین بانکی جهت فرار از شناسایی اموال خود در این مناطق سرمایه‌گذاری نمایند. این امر یکی از عواملی محسوب می‌شود که به وصول نشدن مطالبات بانک‌ها ختم خواهد شد.

11. عدم اعتبارسنجی ضامنین و استفاده از ضامنین بدون اعتبار و پشتوانه مالی باعث شده در صورت عدم پرداخت دین توسط مشتری وکیل بانک نتواند اقدام خاصی را علیه ضامن اتخاذ نماید.

12. وثایق برخی از تسهیلات به صورت تلفیقی اخذ می‌گردد بدین گونه که درصدی از وثایق اسناد رهنی و درصد دیگری اسناد ذمه‌ای می‌باشد. مشکل این اقدام اینجاست که در صورت ایجاد معوق در پرونده، وکیل بانک صرفا می‌تواند بخشی از دین بانک را (اقدام بر روی اسناد رهنی)‌ انجام دهد و بخشی از دین بانک در اسناد ذمه‌ای (به دلیل عدم شناسایی مال) قابل برگشت نمی‌باشد.

13. جهت ثبت یک دادخواست در دادگاه تقریبا یک ماه مدت زمان موردنیاز است و بعد از آن حداقل 6 ماه طول می‌کشد که رای قطعی شده و اجرائیه صادر شود.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


از حیاط خلوت سیاسی تا راه نجات اقتصاد
شنبه 11 مرداد 1393 ساعت 1:3 | بازدید : 780 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

از حیاط خلوت سیاسی تا راه نجات اقتصاد

 

 
وزارت فرهنگ و جهانگردی ترکیه اعلام کرده است که میزان سفر گردشگران ایرانی به‌این کشور در نیمه نخست سال 2014 میلادی نسبت به زمان مشابه در سال 2013 نزدیک به پنج برابر شده است. آنها توانسته‌اند مقام نخست را در گردشگران ورودی این شهر به خود اختصاص دهند.

صنعت گردشگری همواره یکی از پر رونق‌ترین منابع درآمدی کشورها شناخته شده است؛ از گردشگری مذهبی و تاریخی گرفته تا گردشگری درمانی. ترکیه یکی از نمونه‌های موفق در این امر است. این کشور که از لحاظ مجاورت‌های جغرافیایی و معنوی بسیار به ایران نزدیک است، توانسته مطابق با آمار سال 2013 درآمدی 32.31 میلیارد دلاری از این بازار کسب کند؛ درآمدی که دولت ترکیه هر سال تلاش می کند تا آن را افزایش دهد.

 
صنعت سفر وگردشگری با درآمدی بالغ بر 6.5 تریلیون دلار در سطح جهانی، اکنون بخشی کاملا توسعه یافته و جدی درمنابع درآمد مستقیم و غیر مستقیم اقتصادی کشورها شناخته شده است.

 
در سال 2012 تعداد گردشگران درسطح جهانی از مرز یک میلیارد نفر گذشت. براساس آمار سازمان جهانی گردشگری، به ازای ورود هر گردشگر 2 تا 6 شغل مستقیم و 9 تا 15 شغل با احتساب مشاغل بخش‌های تولیدی و خدماتی ایجاد می‌شود. براساس پیش بینی همین سازمان، ضعیف‌ترین کشورهای توریست‌پذیر در سال 2020 از طریق این صنعت، بیش از 20 میلیارد دلار درآمد کسب خواهند کرد.
 

 
با توجه به این آمارها از سوی مؤسسه تحقیقات آماری استاتیست، صنعت گردشگری و سفر با تمام الحاقاتش که شامل هتل‌ها، اقامتگاه‌ها، رستوران‌های زنجیره‌ای، فروشگاه‌ها، مراکز خدمات مسافرتی، کسب و کار، اوقات فراغت و سرگرمی و فعالیت‌های مرتبط با تعطیلات می‌شود، می‌تواند سالانه منبع مهمی از درآمد برای کشورهای مختلف با منابع درآمدی بالا باشد.

 
درکنار آمارهای جهانی نگاهی به آمارهای داخلی نیز جلب نظر می کند. در این میان درآمد سالانه گردشگری ایران تنها یک میلیارد دلار عنوان شده است. سهمی بسیار ناچیز از گردشگری جهان.

 
سازمان میراث فرهنگی به مثابه حیاط خلوت سیاسی
سازمان میراث فرهنگی در دولت احمدی نژاد به نحوی اداره می‌شد که بسیاری از فعالان آن را «حیاط خلوت سیاسی» نامیدند. حضور سیاستمداران در این سازمان و بی توجهی آنان به امر گردشگری موجب شد تا این صنعت در کشور با افت شدیدی مواجه شود. ارائه آمارهای غلوآمیز و متناقض در این دوره تا جایی پیش رفت که اعتماد به این سازمان را از میان برد.

 
به عنوان مثال رئیس سازمان میراث فرهنگی در مردادماه سال 90 در اظهارنظری اعلام کرد: «ورود گردشگران خارجی از سال 83 تاکنون رشدی 300 درصدی داشته است.»

 
درست چند روز بعد در شهریورماه همان سال، احمدزاده کرمانی، در گزارش عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دولت نهم و دهم از افزایش 65 درصدی تعداد گردشگر ورودی به کشور خبر داد!

 
در سال 84 مدیر کل سابق دفتر آمار، اطلاعات و برنامه‌ریزی سازمان میراث فرهنگی تعداد گردشگران ورودی به ایران را در سه ماه نخست همان سال 700 هزار نفر اعلام کرده بود و میزان مسافران و گردشگران خارجی و ایرانی را نیز تفکیک کرده و گفته بود: «یک میلیون و 147هزار نفر مسافر وارد کشور شدند که از این تعداد مسافر ورودی 833 هزار نفر ایرانی و تعداد 314 هزار نفر خارجی بوده اند.»

 
آمار سال 84 مبنای همه محاسبات اشتباه سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت تا جایی که متولیان از همان سال در این سازمان آمار مسافران ایرانی و خارجی را ترکیب و به عنوان مبنا و به نام گردشگران خارجی ورودی اعلام کردند.

 
جملاتی همچون جذب «هزاران میلیارد دلار» سرمایه در بخش گردشگری و «آنقدر هتل می‌سازیم که قابل شمارش نباشد» از سوی رئیس سازمان میراث فرهنگی هنوز......

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چرا کالای ایرانی نمی‌خریم؟
شنبه 11 مرداد 1393 ساعت 1:1 | بازدید : 748 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

چرا کالای ایرانی نمی‌خریم؟

عبدالرضا یاری با تایید این موضوع که مردم ما مصرف کالاهای خارجی را به تولیدات داخل ترجیح می‌دهند، اظهارکرد: عدم تمایل مردم نسبت به مصرف کالاهای تولید داخل به دلیل بی‌اعتمادی مردم به تولیدکنندگان و تولیدات آنها است.
 

،رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان کرمانشاه با انتقاد از اینکه معمولا تولیدکنندگان ضرر خود را از جیب مصرف‌کننده و با کاهش کیفیت تولیدات خود جبران می‌کنند، گفت: بی‌کیفیتی تولیدات داخل اعتماد مردم را سلب می‌کند و مردم به سمت استفاده از کالاهای خارجی می روند.

عبدالرضا یاری با تایید این موضوع که مردم ما مصرف کالاهای خارجی را به تولیدات داخل ترجیح می‌دهند، اظهارکرد: عدم تمایل مردم نسبت به مصرف کالاهای تولید داخل به دلیل بی‌اعتمادی مردم به تولیدکنندگان و تولیدات آنها است.

وی ادامه‌داد: بسیاری از تولیدکنندگان ما در شرایط بحرانی که برای آنها پیش می‌آید به جای تحمل ضررهای آنی کوتاه‌مدت ترجیح می‌دهند دست در کیفیت تولیدات خود ببرند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان کرمانشاه این کار را موجب سلب اعتماد مصرف‌کننده دانست و تاکید کرد: تولیدکنندگان کاهش کیفیت و ضرر رساندن به جیب مصرف کننده را آسان‌ترین کار ممکن می‌دانند و این در حالی است که در بلندمدت در نهایت ضرر این کار به خود آنها باز می‌گردد.

یاری معتقد است، این اقدامات حتی بسیاری از برندهای معتبر را نیز زیر سوال برده است.

وی نبود خدمات پس از فروش مناسب را از دیگر دلایل عدم رغبت مصرف‌کنندگان به خرید کالاهای ایرانی دانست و تصریح کرد: در برخی موارد خدمات پس از فروش بسیار محدودی هم وجود دارد که آن‌قدر هزینه به مصرف‌کننده تحمیل می‌کند که فرد از دریافت آن خودداری می‌کند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان کرمانشاه از بالابودن قیمت کالاها به نسبت کیفیت آنها به عنوان عامل دیگر عدم تمایل مردم به استفاده از کالاهای ایرانی یاد کرد و گفت: اگر یک بازار رقابتی آزاد بین صنایع ما و صنایع خارج از کشور وجود داشته باشد، بسیاری از مردم کالاهای خارجی را ترجیح می‌دهند.

یاری اشاره‌ای همه به پیامدهای عدم استفاده از کالاهای تولید داخل داشت و افزود: استفاده از کالای ایرانی تولید را رونق می‌دهد و چرخ کارخانه‌ها را می‌چرخاند، اما زمانی که کالاهای خارجی جایگزین تولیدات داخل شود بیکاری، رکود تورمی و ... را خواهیم داشت.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


این 6 جمله را به رئیستان نگویید!
سه شنبه 7 مرداد 1393 ساعت 1:2 | بازدید : 767 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

این 6 جمله را به رئیستان نگویید!      

بیان برخی از عبارت ها به رئیس می تواند جلوی پیشرفت شما در محیط کار را بگیرد.

بهره گرفتن از راهکار "اندیشیدن پیش از سخن گفتن" همواره می‏تواند مفید باشد و البته وقتی پای معاشرت با رئیس در میان باشد، چنین راهکاری اهمیتی صد چندان می‏یابد چرا که از ارتقای شغلی و افزایش حقوق گرفته تا از دست دادن شغل، همگی وابستگی زیادی به نگرش رئیس در مورد شما دارند. پس برای اینکه حداقل در کلام باعث رنجش رئیس خود نشوید، بهتر است در مکالمات خود با او از بیان عبارات زیر پرهیز کنید:

1- "من به افزایش حقوق نیاز دارم"

مشکلات مالی خود را وارد مذاکرات در مورد حقوق نکنید چرا که این مشکلات ربطی به رئیس شما ندارند. روسا ترجیح می‏دهند حقوق کسی را افزایش دهند که برای آن ها کارایی بیشتری داشته باشد به همین خاطر وقتی که می‏خواهید درخواست افزایش حقوق کنید، به جای نالیدن از مشکلات مالی، بر روی توانایی های خود تاکید کنید.

2- "این ممکن نیست" 

 

شکایت کردن از یک همکار نزد رئیس بیشتر نشان دهنده ضعف شما است تا ضعف همکارتان. البته روسا دوست دارند که از مشکلات باخبر شوند اما اگر می‏خواهید در مورد بی نظمی ‏و یا عملکرد ضعیف همکارتان با رئیس صحبت کنید، بر روی مسایل کاری و حرفه ای تمرکز کنید و به هیچ وجه مسایل را شخصی نکنید.

4- "خوابم می آید"

سعی کنید با قهوه، چایی و یا هر چیز دیگری که به ذهنتان می‏رسد خود را سرحال نشان دهید تا اینکه با چهره ای خواب آلود و خسته برای رئیس تعریف کنید که دیشب تا دیروقت مهمانی بوده اید و یا فوتبال تماشا می‏کردید. حتی اگر روابط شخصی خوبی با رئیس خود داشته باشید بازهم عبارت "خوابم می‏آد" بر روی او تاثیری منفی خواهد گذاشت.

5- "من که هفته پیش به شما گفته بودم"

اینکه مسئله ای را به رئیس خود گفته باشید دلیل نمی‏شود که مسئولیت شما در آن مورد به پایان رسیده باشد؛ حداقل روسا که اینگونه فکر می‏کنند. پس اگر مشکلی هنوز پابرجا است و یا رئیس شما در مورد مسئله ای توضیح خواست، تمسک به بهانه هایی مانند اینکه موضوع را قبلا به او گفته اید، چندان به کارتان نخواهد آمد.

6- "نماگر رئیس از شما سوالی پرسید که پاسخ آن را نمی‏دانید، جواب صحیح "نمی‏دانم" نیست بلکه بهتر است بگویید: "فورا می‏فهمم و به شما خواهم گفت".ی‏دانم" 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نکته های کسب و کار ===اینترنتی
سه شنبه 20 خرداد 1393 ساعت 12:58 | بازدید : 791 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

امضا در ایمیل مارکتینگ و تاثیر شگفت آن بر جذب مشترکین بیشتر
امضا در ایمیل مارکتینگ، یکی از بنیادی ترین کارها برای شرکت ها و بازاریابانی می باشد که ایمیل به مشتریان و مخاطبان خود ارسال می کنند و منافع آنها در گرو ارسال همین ایمیل ها می باشد، قرار دادن یک امضا می تواند در انجام برندینگ و بازاریابی بسیار موثر باشد، شما می توانید در عرض چند دقیقه امضای خود را ایجاد کنید، ولی در این کار نکاتی هست که باید به آنها توجه کنید.
عناصر یک امضای موثر :
نیازی نیست امضای شما خیلی فانتزی و خاص باشد، بلکه مهم این است که امضای شما دارای ساختاری قدرمتند و اصولی باشد ، یک امضای خوب باید عناصر زیر را داشته باشد :
·         نام شما
·         شغل شما
·         عنوان برند تجاری شما
·         اطلاعت تماس مانند شماره تلفن و ...
نکته : سعی کنید در امضای ایمیل خود از رنگ ها و فونت های فانتری کمتراستفاده کنید. بهترین امضا، امضایی است که بسیار ساده و خلاصه باشد.
 
نام : به جای اینکه نام و نام خانوادگی خود را در آدرس ایمیل کمپانی جای دهید، سعی کنید آن را در امضای ایمیل های خود قرار دهید. با این کار شما با یک تیر دو نشان را هدف گرفته اید.
 
شغل : سعی بر این داشته باشید هدف یا شغل کاری خود را در امضای ایمیل شرکت خود درج نمائید، اندازه این متن باید کوچکتر و بعد از نام و نام خانوادگی درج شود.
عنوان برند تجاری : درج عنوان برند تجاری در امضای ایمیل موضوعی بسیار حیاتی است، با این کار مخاطبین اطلاعات دقیق تری از کمپانی شما بدست خواهند آورد، به طور مثال اگر برند شما موضوعی در حوزه ی بازاریابی باشد و شما آن را در ایمیل خود قرار دهید، مردم متوجه می شوند که تجارت شما چیست و در ارتباط با چه موضوعاتی است .
در ضمن سعی کنید که این عنوان را به سایت اینترنتی خود لینک کنید، با این کار مشترکین شما می توانند از سایت و محتوای سایت شما دیدن کنند.
 
اطلاعات تماس : همواره سعی کنید که اطلاعات تماس را در امضای خود درج کنید، این اطلاعات تماس می تواند شماره تلفن، آدرس شبکه های اجتماعی، اسکایپ و دیگر موارد از این قبیل باشد.
اما نکته ای که قابل توجه می باشد این است که، اگر شما به طور مثال همواره در اسکایپ آنلاین نمی باشید، در این صورت نباید لینک اسکایپ خود را در امضای ایمیل قرار دهید، زیرا در این صورت کاربران و مخاطبان خود را خیلی زود ناامید می کنید، بنابراین فقط در بخش تماس، لینک های ارتباطی و آدرس هایی را قرار دهید که شما همواره در آنها حضور دارید.
 
نکته : در صورت رعایت این موارد می توانید منابع خوبی را از یک امضای ساده در ایمیل خود بدست آورید.
امضای ایمیل، شاید یکی از مهمترین راه ها برای معرفی کار شما باشد و در حقیقت بیان کننده این است که شما چه کسی هستید؟ کار شما چیست ؟ آیا می توانید نیاز مخاطب را برطرف سازید یا خیر؟ آیا موضوع فعالیت شما همان چیزی است که مخاطب به آن نیاز دارد و آن را جستجو می کند؟



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نکته های کسب و کار ===اینترنتی
سه شنبه 20 خرداد 1393 ساعت 12:56 | بازدید : 747 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

برندهای بزرگ برای تبلیغات اینترنتی خود در سال 2014 چه می کنند؟

1. با بازاریابی محتوایی 
content marketing مشتریان وفادار ایجاد کنید
بازاریابی محتوایی یکی از اصلی ترین روش های تبلیغات اینترنتی می باشد چرا که در این روش سازمان قدرت خود را در زمینه کاری خود به مصرف کننده نشان داده و رابطه ای ارزشمند و طولانی را با وی ایجاد می کند که در نهایت به یک وفاداری همیشگی در مشتری ایجاد می شود. گفتنی است روش های بازاریابی محتوایی برای کسب و کارهای
B2B شامل شبکه های اجتماعی، مقاله های آنلاین، خبرنامه های الکترونیکی، مطالعات موردی، ویدیو ها و .. می باشد

2. بازاریابی شبکه های اجتماعی در حال تغییر مسیر
در گذشته شبکه های اجتماعی محدود به کمپین های تبلیغاتی بودند اما امروزه این شبکه ها با پیدایش
FACEBOOK, TWITTER,LINKEDIN,PINTEREST,GOOGLE+,TUMBLR, INSTAGRAM,.. گسترش یافته و می توان به جد نقش بزرگ این شبکه ها را در برند سازی اعلام کرد. دسترسی به طیف وسیعی از مشتریان از ویژگی های این ابزارهای تبلیغاتی می باشد ضمنا انتخاب صحیح شبکه اجتماعی نکته قابل توجهی در این مبحث است.

3. تصاویر تبلیغاتی جایگزین تبلیغات محتوایی
با افزایش روز افزون مشتریان و رشد تبلیغات امروزه نکته ای که بسیار حائز اهمیت می باشد قابل هضم بودن این تبلیغات برای مشتریان می باشد که شیوه جدیدی به نام بازاریابی تصویری مخصوصا در شبکه های اجتماعی مانند
BUZZFEED,PINTEREST,.. روی این شیوه تمرکز کرده اند. سال 2014 سال بازی با کلمات و متن های خسته کننده نیست بلکه این تصاویر هستند که نقششان را در تبلیغات اینترنتی نشان می دهند.
 
4. هرچه کمتر و ساده تر است بهتر است
دنیای امروزه دنیای سادگی می باشد تمامی برندهای بزرگ دنیا بر روی ساده بودن و ساده نگاه کردن اصرار دارند مانند گوگل، اپل و ...در واقع یک بازاریاب زیرک بجای پررنگ نشان دادن خود و استفاده از بیان مستقیم برای جذب مشتریان از شیوه  ساده نشان دادن خود استفاده می کند. در واقع سال 2013 موفقترین برندهای دنیا از استراتژی هایی استفاده کردند که ذاتا ساده نبودند اما سعی در ساده نشان دادن و ساده کردن زندگی در دیدگاه مشتری داشتند.
 
5. محتوایی که سازگار با تلفنهای همراه هوشمند باشد
بر اساس گزارش
FORBES  در سال 2017 حدود 87 درصد ابزارهای ارتباطی که فروخته خواهد شد شامل تبلیت و گوشی های هوشمند می باشند. پس دنیای کامپیوتر و ارتباطات کاغذی به پایان می رسد . آنچه هر برندی باید برای بقا در نظر بگیرد تبلیغاتی با محتوای مبایل پسند یا همان قابل مشاهده با مبایلهای هوشمند و تبلت ��اشد.


6.
SEO و سیگنال های اجتماعی
به دو دلیل بزرگ سیگنال های اجتماعی با
SEO بهم پیوسته اند اول آنکه یکی از سه رکن SEO سیگنالهای اجتماعی می باشند و دوم اینکه نقش اساسی را در رتبه بندی جستجوهای ارگانیک بازی می کنند. در کنار این موارد اشتراک گزاری های اجتماعی بعنوان مهر تایید می باشند وقتی که یک عکس یا نوشته و .. توسط تعداد زیادی از مشتریان دیده شده و به اشتراک گذاشته می شود از واقعیت داشتن آن سرچشمه می گیرد یا اینکه ارزش آن را در نگاه مشتریان نشان می دهد که خود مهر تایید بر آن تبلیغ می باشد.
 
7.تغییر مقصد در تبلیغات اینترنتی و تاثیر چشم گیر آن
این یکی از شیوه های پر طرفدار بازاریابی اینترنتی در سالهای اخیر است که اساس آن بر مبنای استفاده از کوکی های مرورگر برای ردیابی وب سایت هایی که کاربران بازدید کرده اند، می باشد. بدین شکل که وقتی کاربر از سایت خاصی بیرون آمد محصول یا خدماتی که مشاهده کرده است در قالب تبلیغات بر روی وب سایت های دیگر به وی نشان داده می شود. در واقع تاثیر روانی این شیوه بر روی ذهن مخاطب باعث می شود که حتی اگر در آن لحظه خریدی انجام ندهد اما با به یاد ماندن نام برند در ذهن او، بعدها این خرید صورت می گیرد.
 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نکته های کسب و کار ===اینترنتی
سه شنبه 20 خرداد 1393 ساعت 12:46 | بازدید : 754 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

در ایمیل تبلیغاتی خود از چه موضوعاتی بنویسیم؟

اولین راه برای پیدا کردن موضوع ایمیل تبلیغاتی ، هدف گزاری می باشد. پاسخ گویی به این سوال ها بسیار مهم است. با این ایمیل تبلیغاتی ما چی چیزی را می خواهیم بدست بیاوریم؟چگونه در ذهن مخاطب ارزش افزایی کنیم ؟ در واقع اگر ایمیل شما حاوی یک تبلیغ بزرگ از شرکت شما باشد نه تنها ایجاد ارزش در ذهن مخاطب نمی کنید بلکه با لغو عضویت مشتریانتان نیز مواجه می شوید.

عضو خبرنامه رقیبان خود شوید:
عضو خبرنامه رقیبان خود باشید ایده ها و روش های فروش آنها را در نظر بگیرید چشم از آنها بر ندارید و برای خود ایده سازی کنید

اخبار شرکت خود را به اشتراک بگذارید:
به اطراف تجارت خود توجه کنید و اخبار سازمان خود را مانند استخدام های جدید، مشاغل جدید، تندیس هایی که کسب می کنید، قراردادهای مهم، گسترش در تجارتتان، شرکت در همایش ها ،سمینارها ، نمایشگاه ها، رسیدن به اهداف خود را با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید

اخبار جدید را مدنظر بگیرید
به کلیه اخبارهای داخلی و خارجی گوش بدهید و آنچه را که به تجارت شما ربط دارد جدا کنید و از آن به عنوان موضوعی برای ارائه مطلب به مشتریانتان استفاده کنید. از این روش می توانید برای معرفی محصولات جدید خود یا روش های ترویجی و ترغیبی محصولات و خدمات خود استفاده کنید

تفکر فصلی داشته باشید
موضوعات فصلی برای ارائه ایمیل تبلیغاتی بسیار مناسب می باشند. به فصل توجه کنید و اگر محصول شما مر بوط به فصل خاصی می شود از همان برای ترغیب و تبلیغ استفاده کنید.

با مشتریان خود صحبت کنید
سوالی که در ذهن مخاطبانتان وجود دارد را پیدا کنید با نیروهای فروش خود صحبت کنید و ایده و نظر مشتریانتان را نسبت به محصولات و خدماتتان دریابید. از همان موضوعات برای ارسال ایمیل تبلیغاتی و موضوعی برای ایجاد ارتباط با آنها استفاده کنید . حتی می توانید یک تحقیق در زمینه تفکرات مشتریان نسبت به برند خود انجام داده و نتیجه آن را در قالب ایمیل ارسال نمایید

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نکته های کسب و کار ===اینترنتی
سه شنبه 20 خرداد 1393 ساعت 12:40 | بازدید : 789 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

اهمیت آدرس فرستنده در ایمیل مارکتینگ

برای داشتن یک ایمیل مارکتینگ موفق آدرس فرستنده بسیار حیاتی است. اکثر کاربران ایمیلی را باز نمی کنند مگر اینکه آدرس فرستنده آن را بشناسند. جعل کنندگان ایمیل، تلاش می کنند کاربران ایمیل را با تغییر نام فرستنده به یک نام معتبر، فریب دهند تا ایمیلشان توسط کاربر باز شود.
اکثر کاربران تصور می کند آدرس فرستنده فقط برای ارسال پاسخ و یا همان
replay استفاده می شود. اگر تصور شما از آدرس فرستنده تنها Replay کردن می باشد پس باید کمی بیشتر در این باره بدانید.
ویژگی های آدرس فرستنده مناسب
از آدرس فرستنده تنها به عنوان یک فیلدی که باید پر کرد و دیده نمی شود استفاده نکنید. خیلی زیبا به نظر نمی آید زیرا اکثر کاربران در آدرس فرستنده به دنبال نامی آشنا و قابل اعتماد می گردند تا با خیال راحت ایمیل را باز کنند همچنین اکثر سرویس های ایمیل ساختارشان به گونه ای طراحی شده که ایمیل فرستنده نمایش داده می شود.
در انتخاب آدرس ایمیل فرستنده بهتر است موارد زیر را رعایت کنید :
 
1- بهتر است که آدرس فرستنده خود را با هدف خود از ارسال آن خبرنامه مرتبط کنید. به طور مثال شما می توانید از این نمونه ها استفاده کنید :  
newsletter@yourdomain.com                      
info@yourdomain.com              
news@yourdomain.com              
yourcompany@yourdomain.com              

2- اگر از اسم شخصی خود استفاده می کنید، بعد از نام نقطه و یا خط فاصله بگذارید سپس نام شرکت و یا کسب و کارتان را بنویسید.
 
3- اگر می خواهید تنها از اسم شخصی خود استفاده کنید باید اطمینان حاصل کنید که اشخاصی که ایمیل شما را دریافت می کنند نام شما برایشان آشنا است.
 
4- نمایش نام شرکت و یا برند شما باید برای شناخت شما توسط کاربر کافی باشد. اما اگر تصمیم به استفاده از نام دپارتمان خود گرفتیتد حتما بعد از آن نام برند و یا شرکت خود را بنویسید تا خواننده شما را بشناسد.
نکته : استفاده از یک آدرس فرستنده قوی و واحد در دراز مدت می تواند انسجام ایمیلهای ارسالی شما را افزایش داده و مشترکین معتمد بیشتری را برای خود جمع کنید در این صورت درصد اسپم شدن ایمیل های شما نیز پائین می آید.

حالا دیگر خوانندگان شما را می شناسند، از باز شدن ایمیل هایتان لذت ببرید
آدرس فرستنده به گیرنده می گوید که این ایمیل از کجا و یا از طرف چه کسی ارسال شده است که می تواند به این فرم ها باشد :
• نام شخصی در یک سازمان ( مدیر سازمان)
• نام یک بخش از یک سازمان (پشتیبانی مشتریان)
• نام و یا نام برند یک شرکت (
Apple)
• نام یک محصول (
iphone)
• عناوین توصیفی (آغاز سال نو)
 
به عنوان مثال اگر نام شما استیو جابز باشد، و کاربران برند Apple را بشناسند، نام شما نیز برایشان آشنا خواهد بود، در صورتی که نامتان در آدرس ایمیل فرستنده اضافه شده باشد. شرکتی مثل اپل که مصرف گرا می باشد مناسب است که از نام برند خود در آدرس فرستنده استفاده کنند.
اینکه شما چه آدرسی را به عنوان آدرس فرستنده انتخاب می کنید بستگی به میزان ارتباط شما با مشترکینتان دارد. به طور کل باز شدن ایمیل شما توسط آنها، به اینکه آنها آدرس فرستنده ایمیل را بشناسند، وابسته است. اگر خواننده آدرس ایمیل فرستنده را نشناسد، به احتمال زیاد آن ایمیل را اسپم خواهد کرد. این عمل شهرت آدرس ایمیل شما را برای ارائه دهندگان سوریس ایمیل مثل گوگل و یاهو خراب کرده و قابلیت ارائه نامه های پستی یا
deliver mailing ایمیل شما پائین می آید.
نکته : بر اساس گزارش ارائه دهندگان سرویس های ایمیل، آدرس فرستنده در 73% از ایمیل هایی که اسپم شده اند دلیل اصلی بوده است.  
 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نکته های کسب و کار ===اینترنتی
سه شنبه 20 خرداد 1393 ساعت 12:31 | بازدید : 797 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

7 سوالی که قبل از شروع یک کسب وکار باید از خود بپرسید
من در این 12 سال  به واسطه عدم پاسخ درست به این سوال ها شکست های جدی را تجربه کردم، به نظر من اگر می خواهید کسب و کاری را مخصوصا در فضای وب شروع کنید قبلا از شروع آن با دقت این 7 سوال را در مورد محصولات و خدمات خود پرسیده و در صورت پاسخ مثبت کار خود را شروع کنید.
 
1-آیا محصول شما یک نیازمندی واقعی را حل می کند؟
اگر محصول شما یک نیاز ضروری مشتریان را حل نمی کند، احتمال موفقیت آن بسیار کم خواهد بود، پس این موضوع را بسنجید که آیا ایده ای که دارید راهکاری برای یک نیاز ضروری در جامعه می باشد یا نه
 
2-آیا نقطه مرکزی محصول خود را می دانید؟
وقتی می خواهید محصولی تولید کنید کلی کار است که باید شما انجام دهید، سوال اینجاست که از کجا باید شروع کنیم، پاسخ این است از نقطه مرکزی، نقطه مرکزی بخشی از محصول است که در صورت حذف آن کاکرد اصلی محصول مختل می شود. پس اولین کار این است که نقطه مرکزی شناسایی و این بخش به بهترین شیوه اجرا شود. بقیه کارهای در اولویت های بعدی قرار دارد
 
3-شما اصل هستید یا کپی؟
آیا ایده ای که دارید اصل است یا کپی، تجربه ثابت کرده که ایده های کپی اغلب با شکست مواجه می شوند، دلیل ساده است به خاطر اینکه شما وقتی چیزی را کپی می کنید از روش رشد آن کسب و کار درک درستی ندارید و فقط لایه بیرونی آن را کپی می کنید.
 
4-آیا می توانید ساده فکر کنید؟
اگر نمی توانید ساده فکر کنیم، نباید شروع کنیم، اول باید ساده فکر کردن را تمرین کنیم، وقتی ما ساده فکر نمی کنیم محصول خروجی ما محصول پیچیده می شود، مشتریان پیچیدگی را دوست ندارند
 
5-آیا به اندازه ضرورت های در شروع کار هزینه می کنید؟
اگر کاری را می توانید با 1 نفر انجام دهید چرا باید 2 نفر استخدام کنید، اگر یک دفتر 30 متری در شروع کار نیاز دارید چرا باید دفتر 50 متری اجاره کنید، در شروع کار تا حد امکان باید هزینه ها را کاهش دهید
 
6- آیا جاه طلبی شما زیاد است؟
ممکن است چندین ایده داشته باشیم، ایده ها تا زمانی که اجراه نشده اند فقط یک ایده اند، فقط. باید مقداری جاه طلبی خود را کمتر کنیم و سعی کنیم بهترین ایده را به خوبی اجرا کنیم، زمان برای اجرای ایده های بعدی زیاد است.

7-آیا به شیوه بازاریابی و فروش محصول خود فکر کرده اید؟
خیلی وقت ها ما 100 درصد انرژی خود را برای تولید محصول گذاشته و از موضوع مهم دیگر، یعنی فروش غافل می شویم، توصیه من این است که همیشه نصف انرژی شما صرف شیوه های فروش و بازاریابی گردد.
 
سوال دیگری به ذهن شما می رسد که در شروع کسب و کار باید پرسیده شود؟
 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نکته های کسب و کار ===اینترنتی
سه شنبه 20 خرداد 1393 ساعت 12:29 | بازدید : 786 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

 
بر اساس گفته چت هولمز (یکی از بهترین مربیان کسب و کار در جهان) تنها 3% از مخاطبان و مشتریان  کسب و کار شما آماده خرید هستند. و 6 الی 7 % نیز به شانس بستگی دارد.
اگر شما می خواهید 90% دیگر را نیز به دست آورید نیاز به تعامل بیشتری با مشتریانتان دارید.
چه کاری باید انجام بدهید ؟
·         این حس را به مشتری منتقل کنیم که برایش مفید هستیم
·         با یک مشتری به صورت شخصی و نفر به نفر صحبت کنیم
·         نشان دهیم که برایش ارزش افزوده ایجاد می کنیم
·         به مشتری نشان دهیم که در حوزه کاری خود متخصص هستیم
بعد از این کارها شما آماده فروش به مشتری هستید و مشتری آماده خرید است.
به نظر همه این ها کار زیاد و زمان بری است، اما خوب این  کارهای سخت را شما فقط یکبار انجام می دهید.
برای این کار بهتر است از پاسخگوهای خودکار استفاده کنید. با این پاسخگو های خودکار شما می توانید مشترک های زیادی را از طریق دنباله ای از ایمیل ها که قالب آنها را از قبل نوشته اید، بدون نیاز به انجام هر کار دیگری بدست آورید.
ایده هایی برای پاسخگوهای خودکار شما :
1- مخاطبان خود را آموزش دهید : 
دنباله ای از ایمیل ها را جهت آموزش به مخاطبان خود به صورت گام  به گام تهیه کنید. دقت کنید که از ابتدا ذکر کنید که هدفتان از ایمیل هایتان چیست تا بدین ترتیب مخاطبان عضو خبرنامه هایتان شوند و بدانند که به چه چیز نیاز دارند که خبرنامه های شما را باز می کنند.
ابتدا با نکات ساده و آسان آغاز کنید. سپس رفته رفته اطلاعات پیشرفته تری در اختیارشان قرار دهید. تا به مرور زمان آنها را متخصص کنید سپس پیشنهاد خرید محصول و یا خدمتی را که در آن زمینه اطلاعات کسب کرده اند را به آنها بدهید. تجربه و تخصص خود را به مانند یک کلاس درس در نظر بگیرید که می خواهید اطلاعات خود را به دیگران نیز بیآموزید.
من به تازگی خبری شنیده ام در مورد قصابی که با استفاده از پاسخ های خودکار ایمیل های آموزشی در مورد دستورالعمل های پخت گوشت گاو را برای مشتریان خود ارسال کرده است. هم هوشمندانه است و هم ساده. نه ؟
 
2- معرفی دوباره محتواهای قدیمی اما بهترین آن ها : 
بهترین بلاگ های قدیمی خود را با مشتریان جدید به اشتراک بگذارید. این کار نه تنها مشتریان بالقوه را مجددا به سایتتان بر می گرداند، بلکه به بالا رفتن نرخ کلیک شما نیز کمک می کند زیرا اکثر کاربران کلیک از طریق سایت را بیشتر انجام می دهند تا خبرنامه. بنابراین افرادی را که از طریق سایت ثبت نام می کنند را هدایت کنید و محتواهای خود را برای آنها ارسال کنید.
 
3-  به کاربران پیشنهاد برقراری ارتباط بیشتر بدهید : 
از مشتریانتان بخواهید شما را در دیگر رسانه های اجتماعی نیز دنبال کنند. مردم ارتباط آنلاین با دیگران را بسیار می پسندند. انها روابطی که واقعی هستند را دوست دارند حتی اگر با یک شرکت باشد.
به کاربران دلایلی قانع کننده دهید تا شما را like و یا follow کنند. توضیح دهید که چه محتوایی را که در رسانه های مختلف اجتماعی منتشر می کنید.
 
4-    ارتباط خود را با مشتریان حفظ کنید : 

از آنها سوال کنید. بپرسید آنها در اینترنت بیشتر چه چیزهایی را جستجو می کنند و چه


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نکته های کسب و کار ===اینترنتی
سه شنبه 20 خرداد 1393 ساعت 12:11 | بازدید : 737 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

یک گام، فاصله شما تا مشتریان راضی
گاهی اوقات ما اهداف مان را آن آنقدر پیچیده می کنیم که روز به روز فاصله ما به آنها دورتر می شود
کافی ست نگرش خود را تغییر دهیم، خیلی از کارها ساده تر از آن چیزی ست که ما به آنها فکر می کنیم.
من اعتقاد دارم که کسب و کاری که مشتری های آن راضی نباشند محکوم به شکست است، درصد بزرگی از مشتریان کسب و کارهای موفق مشتریان ارجاعی از مشتریان راضی قبلی هستند، فرصتی که اغلب در کسب و کارهای ایرانی دیده نشده و اصلا به آن پرداخت نمی شود.
اصولا خیلی از کسب و کارها در ایران فروش را پایان راه می دانند در حالی که در دنیای امروز فروش ابتدای کار بازاریابی ست
 
یک راه ساده برای راضی نگهداشتن و احترام قلبی به مشتریان (که لطف خدا برای کسب و کارها می باشند) راه اندازی یک کلوب مشتریان ساده و ارائه خدمات به این مشتریان می باشد.
شما با این کار چند هدف مهم را نشانه گذاری می کنید:
مشتریان شما، دیگر شما را فراموش نمی کنند
بابت حس خوبی که به آنها انتقال می دهید آنها دوباره از شما خرید می کنند
و مهم تر از همه شما را به دیگران توصیه می کنند
حوب کلوب مشتریان را هدف پیچیده ای نکنید، با چند گام ساده شما صاحب یک کلوب مشتریان بی نظیر خواهید بود:
گام اول: جمع آوری اطلاعات مشتریان
لیست مشتریانی که از شما خرید کرده اند را جمع آوری کنید، اطلاعاتی از قبیل نام و نام خانوادگی، شماره موبایل، آدرس ایمیل و آخرین چیزی که از شما خرید کرده اند کافی ست، فرایندی برای مشتریان جدید نیز طراحی کنید که این اطلاعات بعد از خرید از مشتری گرفته شود و به این لیست افزوده گردد
گام دوم: چه خدماتی به مشتریان خود می توانید بدهید؟
خدماتی که به مشتریان خود می توانید بدهید را مشخص کنید مثلا:
تخفیف های ویژه(تخفیف های واقعی که به سایرین نمی دهید) به مشتریان
تبریک اعیاد و مراسم
آموزش و مطالب مفید در حوزه کسب و کار خودتان که به درد مشتری بخورد
و ....
گام سوم: خبرنامه خود را ایجاد کنید
توسط یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ خبرنامه ای ایجاد کرده و داده مشتریان خود را در آن وارد کنید، تا بتوانید با این ابزار خدمات که قرار است به آنها بدهید را ارسال کنید.
 
با همین چند کار ساده شما صاحب یک باشگاه مشتریان کار شدید، چرا از امروز شروع نمی کنید؟ مشتریان راضی بزرگترین سرمایه کسب و کارها می باشد
 
نظر شما چیست؟ آیا به رضایت مشتریان خود فکر می کنید؟
 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


از دلار در سال ۹۳ چه انتظاری باید داشته باشیم؟
سه شنبه 20 اسفند 1392 ساعت 1:49 | بازدید : 655 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

از دلار در سال ۹۳ چه انتظاری باید داشته باشیم؟

 به نظر می‌رسد امید تیم اقتصادی دولت برای کاهش تورم، افزایش رشد اقتصادی و کاهش قیمت ارزهای خارجی ارتباط مستقیمی با مذاکرات هسته‌ای دارد. نکته‌ای که برخی از آن به عنوان نگاه به بیرون نام می‌برند.

 

،در حالی که قیمت دلار در هفته گذشته از مرز 3100تومان عبور کرد، دیروز رئیس کل بانک مرکزی از دلار 2650 تومانی برای سال آینده و تثبیت نرخ ارز و کاهش فاصله میان نرخ ارز آزاد و دولتی گفت. به نظر می‌رسد ولی‌الله سیف روی بازگشت درآمدهای بلوکه شده نفتی کشورمان حساب ویژه‌ای کرده است.

او در نشست تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی کشور از آینده روشن اقتصاد کشور در سال آینده گفت و تاکید کرد، پیش‌بینی می‌شود که افق اقتصادی کشور پیشرفت داشته باشد در این زمینه پیش‌بینی وضع آینده بسیار مهم است به همین دلیل نرخ دلار برای سال آینده 2650 تومان پیش‌نویس شده و این روند تدریجی قرار نیست به‌گونه‌ای باشد که آن را فشرده نگه داریم تا شوک اقتصادی دوباره تکرار شود.

به گفته ولی‌الله سیف، در شرایط جدید فضا در حال باز شدن است در گذشته 7 بانک در اروپا قرار بود که به ایران سرویس بدهند که در حال حاضر یک بانک در سوئیس شروع به کار کرده و 3 بانک ژاپنی اعلام آمادگی کرده اند.

این گفته‌های رئیس کل بانک مرکزی در کنار اظهارنظر روز چهارشنبه علی طیب‌نیا در جمع خبرگان رهبری مبنی بر کاهش تورم به 15 درصد این باور را تقویت کرده است که تیم اقتصادی دولت به سال آینده کاملا خوشبین است، هرچند برخی اعتقاد دارند شرایط اقتصاد کشور تفاوت بنیادینی با سال گذشته نکرده است.

دیروز اعلام شد که دومین قسط گروه 5+1 به کشورمان پرداخت شده است این خبر را بانک مرکزی ظهر دیروز اعلام کرد. اما از بازار ارز هم خبر می‌رسد با فروکش کردن بحران اوکراین قیمت ارز هم در بازار تهران به تعادل رسید و نسبت به هفته گذشته حدود 100 تومان کاهش داشت و دیروز در حدود 3020 تومان معامله شد.

رئیس کل بانک مرکزی هم دیروز تاکید کرد، توافقات کلی شده تا هر کشوری که برای حمایت ابراز علاقه کند می‌تواند به راحتی اقدام کند به همین دلیل در آینده کشورهای همسایه مانند عمان به این کشورها اضافه خواهد شد تا شبکه گسترده‌ای را داشته باشیم.

به نظر می‌رسد امید تیم اقتصادی دولت برای کاهش تورم، افزایش رشد اقتصادی و کاهش قیمت ارزهای خارجی ارتباط مستقیمی با مذاکرات هسته‌ای دارد. نکته‌ای که برخی از آن به عنوان نگاه به بیرون نام می‌برند. روز گذشته هم قسط دوم دارایی بلوکه شده کشورمان پرداخت شد و گروه 1 + 5 در توافق هسته‌ای ژنو متعهد شده است 4.2 میلیارد دلار از دارایی نفتی ایران را که در بانک‌های خارجی انباشته شده است در دسترس ایران قرار دهد.

بر اساس سازوکار اجرایی تعیین شده قرار است این رقم طی 8 مرحله در اختیار ایران قرار گیرد که نخستین قسط به‌مبلغ 550 میلیون دلار در روز سوم فوریه از حساب‌های بانک مرکزی ایران در ژاپن برداشت شد و در دسترس ایران قرار گرفت.

بر اساس برنامه زمان‌بندی،‌ اول مارس باید 450 میلیون دلار دیگر از دارایی‌های محدود شده ایران آزاد می‌شد و در اختیار این کشور قرار می‌گرفت. اما ازآنجایی‌که واریز قسط دوم نیز مانند قسط اول به روز تعطیلی بانک‌ها خورد پول نفت ایران با تاخیر چندروزه پرداخت شد.

در چارچوب دستورالعمل اجرایی این توافقنامه مقرر شده که این 4.2 میلیارد دلار طی 6 قسط 550 میلیون دلاری و 2 قسط 450 میلیون دلاری به ایران تحول داده شود که مرحله اول آن، قرار بود اول فوریه انجام شود. همچنین بنا بود، از این طریق، یک میلیارد و 550 میلیون دلار تا 15 اسفند (دو قسط 550 میلیون دلاری و یک قسط 450 میلیون دلاری) به حساب ایران واریز شود.

به گزارش تسنیم، برخی از منابع غیررسمی اعلام کرده‌اند این مبلغ از محل پول نفت صادراتی ایران به کره جنوبی برداشت خواهد شد و 7 مارس نیز مبلغ 550 میلیون دلار دیگر آزاد خواهد شد. آزاد شدن دارایی‌های نفتی ایران بر اساس این برنامه به تایید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر عمل ایران به تعهدات خود و پیشرفت کار تبدیل اورانیوم 20 درصد منوط شده است. البته در هفته گذشته اما و اگرهای زیادی برای واریز قسط دوم مطرح بود و در نهایت مقامات بانک مرکزی و همچنین منابع خارجی اعلام کردند که بنا شده 450 میلیون دلار از طریق ژاپن در اختیار ایران قرار گیرد.

ولی‌الله سیف چهارشنبه هفته گذشته و زمانی که اخبار ضد و نقیض درباره واریز و عدم واریز قسط‌های ایران به اوج خود رسیده بود در حاشیه هیات دولت به جمع خبرنگاران آمد و اعلام کرد قسط اول در حساب بانک مرکزی در سوئیس قرار دارد و قسط دوم بناست طی 2 روز آینده از ژاپن واریز شود.

سیف البته گفته است که علت تاخیر عدم پرداخت قسط دوم تغییر بانک بوده که سرانجام این مسئولیت به ژاپن سپرده شد. گزارش خبرگزاری‌ها از بانک مرکزی حاکی از آن است که مدیران این بانک دریافت قسط دوم به‌ارزش 450 میلیون دلار را تایید می‌کنند.

البته روابط‌عمومی بانک مرکزی هم به شکل رسمی اطلاعیه داد و اعلام کرد: «قسط دوم از مبلغ 4.2 میلیارد دلار مورد توافق به‌مبلغ 450 میلیون دلار به ین ژاپن در تاریخ 3مارس 2014برابر با دوازدهم اسفند ماه 1392 آزاد و در اختیار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.» البته ولی‌الله سیف در نشست دیروز خود به نکات دیگری هم اشاره کرد. او بخشنامه‌های متناقض و مبهم در نظام بانکی را تایید کرد و گفت: «یکی از بحث‌های اساسی که در این حوزه دنبال می‌شود وجود بخشنامه‌های فراوان، متناقض و مبهم در نظام بانکی است. در گذشته شرایط به‌گونه‌ای بود که صنعت تولیدکنندگان اصیل و پیشکسوت زمانی که از مشکلات خود می‌گفتند بخشنامه‌ها آنقدر بی‌منطق بود که امکان توجیه شرایط برای ما وجود نداشت.» به گفته رئیس کل بانک مرکزی ایران، حل و فصل این بخشنامه‌های پیچیده مشکلات زیادی فراهم کرده بود و مسئولان جدید مجبور بودند به مردم توضیح دهند اما متهم می‌شدند که فقط از گذشته ایراد می‌گیرند.

او با ابراز امیدواری نسبت به اینکه روال طبیعی و منطقی در نظام بانکی ایجاد می‌شود، ادامه داد: «شرایط ناگوار میان روابط با نظام بانکی باعث شد تا اعتماد بین بانک مرکزی و نظام بانکی از بین برود به همین دلیل سعی کردیم رفع ابهامات و تناقضات اولین اقدام بانک مرکزی باشد. بر اساس قانون بودجه سال 92 بانک مرکزی ارز با نرخ مرجع ندارد به همین دلیل به‌دنبال راه‌حلی برای این موضوع هستیم البته پیاده‌سازی آن در بانک‌ها زمان می‌برد.»

سیف اضافه کرد: «صنعت دارویی از منضبط‌ترین فعالان اقتصادی است و معوقات کمتری دارد. در این رابطه نیز در ابتدای سال صددرصد ارز برای گشایش اعتبارات اسنادی اصلاح کردیم تا ارز تامین شود که در این لحظه این صحبت سیف باعث اعتراض تولیدکنندگان دارویی شد که چنین مصوبه‌ای هنوز اجرا نمی‌شود که رئیس کل بانک مرکزی ایران توضیح داد: البته بانک‌های خصوصی خود را موظف به پرداخت 100درصدی نمی‌کنند و فقط برای برخی مشتریان خود این گشایش‌ها را اجرا می‌کنند.»

رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه این نشست درباره نوسات قیمت ارز و سکه گفت: عموما تصمیمات ما براساسی اندیشیده و تدبیر می‌شود که ثبات در بازار پابرجا باشد و سعی می‌کنیم از شوک به بازار جلوگیری کنیم تا تولیدکننده نیز آرامش داشته باشد.

بنابراین نوسات سکه نیز به دلیل نوسانات جهانی است. سیف در پاسخ به این پرسش که با توجه به نزدیکی ایام نوروز مانند هر سال شاهد دلالی‌هایی برای فروش اسکناس‌های نو هستیم، بنابر این بانک مرکزی در این زمینه چه تدابیری اندیشیده است، گفت: بنده نیز بر اساس اخبار رسانه‌ها متوجه دلالی‌ها در این زمینه شدم بنابراین اعلام می‌کنم که دو برابر رقم اسکناس نو در سال گذشته اسکناس نو تهیه شده است.

برنامه‌ای برای چاپ اسکناس جدید نداریم ولی چک‌پول‌های 100‌هزار تومانی که قول داده بودیم اوایل و اواخر اسفند عرضه کنیم امیدواریم در همین هفته عرضه آنها آغاز شود.

رئیس کل بانک مرکزی درباره پیش‌بینی تورم در سال آینده نیز افزود: ما تورم را در حقوق حداکثر 25‌درصد می‌بینیم ولی این در شرایطی است که کارشناسان جهانی تورم ایران را کمتر از این رقم می‌دانند.

سیف درباره مشکلات وام ازدواج که بسیاری از مردم از آن گلایه دارند، گفت: مشکل وام ازدواج نیز برطرف می‌شود ولی مسئله اصلی در تامین منابع بیشتر توسط بانک‌هاست تا بتوانند وام ازدواج را ارائه دهند.بنابر این بانک‌ها در جلب این منابع بیشتر تلاش کنند زیرا منابع قرض‌الحسنه بسیار کم است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

چه مطالبی را با توجه به اینکه وبلاگ اموزشی است نیاز است بیشتر به آن بپردازیم متشکرم

آرشیو مطالب
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 891
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 109

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 788
:: باردید دیروز : 48
:: بازدید هفته : 901
:: بازدید ماه : 2847
:: بازدید سال : 11747
:: بازدید کلی : 132288